RODO dla AI - Lubasz Dominik - książka

RODO dla AI książka papierowa

Dominik Lubasz

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

199,00 zł
od 99,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Książka stanowi pierwsze na rynku kompleksowe ujęcie tematu zgodności systemów sztucznej inteligencji z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO), z uwzględnieniem wytycznych HLEG AI (grupy ekspertów wysokiego szczebla ds. sztucznej inteligencji) dotyczących godnej zaufania sztucznej inteligencji, zarówno z perspektywy teoretycznej, jak i praktycznej.

Autor formułuje w niej odpowiedzi na pytania w trzech obszarach:
• możliwości zastosowania RODO do regulowania obszaru sztucznej inteligencji,
• weryfikacji zastosowania ogólnych wymogów RODO do systemów sztucznej inteligencji w kontekście wytycznych HLEG AI i wyzwań z tym związanych,
• operacjonalizacji tych wymogów dzięki przewidzianym w RODO instrumentom procesowym, w szczególności poprzez ochronę danych w fazie projektowania (data protection by design).

W opracowaniu autor omawia przede wszystkim RODO, a także unijny akt w sprawie sztucznej inteligencji (AI Act) i akty międzynarodowe (m.in. Ramową konwencję Rady Europy w sprawie sztucznej inteligencji oraz wytyczne i rekomendacje OECD, UNESCO, G7, G20).
Publikacja jest przeznaczona głównie dla prawników praktyków oceniających zgodność systemów sztucznej inteligencji z RODO (adwokatów, radców prawnych) i egzekwujących przepisy w tym zakresie (sędziów, pracowników administracji), będzie także przydatna wszystkim podmiotom tworzącym i wykorzystującym sztuczną inteligencję w swojej działalności.

Stan prawny na 20 stycznia 2025 roku

Liczba stron: 581

Rok wydania: 2025

Format (wymiary): 14.5x21.0cm

ISBN: 9788383903613

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.