Rise of the Tomb Raider - poradnik do gry - Zamęcki "g40" Przemysław, Norbert "Norek" Jędrychowski - ebook

Rise of the Tomb Raider - poradnik do gry ebook

Norbert "Norek" Jędrychowski, Zamęcki "g40" Przemysław

5,0

Opis

Zadaniem poradnika do Rise of the Tomb Raider jest przedstawienie wszystkich aspektów niniejszej gry, dzięki którym nowe przygody Lary Croft nie będą miały przed graczami żadnych tajemnic. Poradnik zawiera więc szczegółową solucję głównej kampanii dla jednego gracza, wraz ze wskazówkami dotyczącymi występujących w głównej ścieżce fabularnej zagadek, interakcji z różnymi obiektami i radami dotyczącymi wyjścia cało z niebezpiecznych sytuacji. Ponadto w poradniku znalazło się dziesiątki informacji dotyczących ukrytych w syryjskiej świątyni i na terenie Syberii przedmiotów, czyli wszelkiego rodzaju dokumentów, fresków, antycznych monet i monolitów. Ważną częścią gry są także opcjonalne zadania poboczne, które przyjmujemy od tubylców. Ich spis także znajduje się w niniejszym poradniku. Podobnie zresztą jak i drobiazgowy opis przejścia wszystkich dostępnych w grze krypt i grobowców skrywających zarówno skarby jak i przede wszystkim nowe umiejętności, które pozyska Lara dzięki ich splądrowaniu. Ostatnią część poradnika stanowią opisy umiejętności Lary, dostępnego oręża, na który poza kilkoma rodzajami łuków składają się także pistolety, strzelby i broń maszynowa, rodzaje dostępnych w trakcie zabawy surowców, z których Lara wytwarza amunicję i ekwipunek, a także lista osiągnięć (achievementów).

Poradnik do gry Rise of the Tomb Raider składa się z:

  • Szczegółowej i bogato ilustrowanej solucji
  • Lokalizacji wszystkich występujących w grze sekretów: Dokumentów, Antycznych Monet, Fresków i Monolitów
  • Opisu przejścia opcjonalnych krypt i grobowców
  • Opisu wszystkich misji pobocznych zlecanych przez Ocalałych
  • Zestawu umiejętności Lary i ich ulepszeń wyposażenia
  • Listy Osiągnięć

Poradnik do gry Rise of the Tomb Raider zawiera m.in. szczegółowy i bogato ilustrowany opis przejścia gry, podstawowe informacje na temat sterowania, walki i rozwoju bohaterki czy dokładne mapy z zaznaczonymi sekretami oraz grobowcami.

Rise of the Tomb Raider - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Wyzwania i skrzynie (Syberyjska dzicz)
  • Zestawy surwiwalowe (Syberyjska dzicz)
  • Dokumenty (Syberyjska dzicz)
  • Artefakty (Syberyjska dzicz)
  • Mapa (Syberyjska dzicz)
  • Syberyjska dzicz
  • Jak zdobyć wytrych? (Umiejętności)
  • Lista osiągnięć (Osiągnięcia)
  • Osiągnięcia
  • Xbox One (Sterowanie)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 195

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
5,0 (1 ocena)
1
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Rise of the Tomb Raiderporadnik do gry

autorzy: Zamęcki "g40" Przemysław, Norbert "Norek" Jędrychowski

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8060-299-1

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1660

[email protected]

Spis treści

Rise of Tomb Raider - poradnik do gry

Sterowanie

Xbox One

Umiejętności

Odblokowywanie umiejętności

Kategoria Awanturnik - umiejętności walki wręcz i leczenia

Kategoria Łowca - umiejętności polowania i szukania przedmiotów

Kategoria Twardziel - umiejętności wytwarzania przedmiotów i eksploracji

Jak zdobyć wytrych?

OPIS PRZEJŚCIA

Syberia - Przejście

Wejdź na szczyt góry

Syria - Zaginiony grobowiec

Poszukaj ruin wśród urwisk

Przeszukaj komnatę zdobioną freskami

Znajdź wejście do Grobowca Proroka

Przeszukaj korytarze grobowca

Wejdź na górę głównej komnaty grobowca

Syberia - Chłodne powitanie

Znajdź miejsce na schronienie

Zbierz zasoby, aby rozpalić ognisko i zbudować schronienie

Wróć do obozu i rozpal ogień

Syberia - Echa przeszłości

Przeszukaj las, aby znaleźć ślady Zaginionego Miasta

Zbadaj ruiny

Zbierz surowce i ulecz rany

Syberia - Wybitny plan

Znajdź sposób, aby pokonać niedźwiedzia

Znajdź grzyby do ulepszenia zatrutej strzały

Znajdź tkaninę do ulepszenia zatrutej strzały

Wróć do obozu, aby ulepszyć strzały

Przekradnij się obok żołnierzy Trójcy lub pokonaj ich, aby dotrzeć do jaskini

Pokonaj niedźwiedzia

Przeszukaj jaskinie, aby znaleźć wyjście

Podążaj szlakiem mongolskim i szukaj śladów Zaginionego Miasta

W szeregach wroga

Wkradnij się do starej bazy radzieckiej

Zbadaj lądowisko dla helikopterów

Znajdź wejście do starego więzienia

Nieoczekiwane odkrycie

Użyj kabli komunikacyjnych, aby zjechać na teren więzienia

Znajdź sposób, aby uciec z celi

Stwórz drogę ucieczki

Droga ucieczki

Przeszukaj centrum dowodzenia i znajdź sposób na otwarcie bramy

Znajdź Jacoba

Schowaj się przed żołnierzami Trójcy

Gdzie pieprz rośnie

Walcz, aby przedostać się przez bazę Trójcy i dotrzeć do starej stacji kolejowej

Uciekinierzy

Ucieknij przed helikopterem

Zbieg

Przeżyj w lodowatej wodzie

Znów sama

Idź do huty miedzi

Wespnij się na górny poziom huty miedzi, aby dotrzeć do wejścia do kopalni

Dołącz do Jacoba

Skrót

Znajdź drogę przez górę

Wyważ drzwi

Rozgrzewka

Wejdź do doliny

Przygotowania do boju

Zbadaj dolinę

Zapal sygnał ogniowy na wieży

Dołącz do Jacoba w górnej wiosce

Pomóż w obronie wioski

Podążaj ścieżką do wieży

Do Akropolu

Znajdź drogę do akropolu

Wejdź do akropolu

Udaj się do wieży

Wkradnij się na teren ruin i znajdź Sofię

Znajdź skrzynię z amunicją

Zniszcz blokadę

Wyważ bramę prowadzącą na dziedziniec wieży

Zaatakuj Trójcę, aby wywabić helikopter

Misja ratunkowa

Pokonaj wojska Trójcy

Z powrotem do lasu

Znajdź bezpieczną drogę do wioski Ocalałych

Cicha noc

Przejdź przez okupowaną wioskę, skradając się lub walcząc

Przejdź przez okupowaną wioskę, aby dotrzeć do klasztoru

Katedra

Znajdź sposób, aby wejść do katedry

Znajdź wejście do archiwów

Rzut okiem

Znajdź zejście do archiwów

Atlas

Zabierz Atlas i przetrwaj atak Trójcy

Ciemna woda

Wyjdź z archiwów z Atlasem

Przypływ

Znajdź sposób, aby uciec z Atlasem

Ucieknij z archiwów

Ucieknij w bezpieczne miejsce

Wróć do doliny

Zebranie

Wespnij się na górę, aby dotrzeć do obserwatorium

Ratunek

Podążaj za helikopterem Trójcy do starej radzieckiej Stacji Pogodowej

Śladami Trójcy

Znajdź drogę przez las i dotrzyj do bazy Trójcy

Wejdź do Stacji Pogodowej i przeszukaj ją

Uratować Jonaha

Wejdź do bloku więziennego

Odeprzyj atak Trójcy

Ścieżka Nieśmiertelnych

Użyj planetarium, aby otworzyć wejście do Kitieżu

Przez lodowiec

Znajdź drogę do serca Kitieżu

Do ukrytego miasta

Przejdź przez mury do wewnętrznego miasta

Wejście

Znajdź drogę do Zaginionego Miasta Kitież

Lodowe miasto

Przedostań się przez pierwszą bramę

Przedostań się przez drugą bramę

Wyważanie bramy

Znajdź sposób, aby zniszczyć bramę

Idź do drugiego trebusza

Zniszcz bramę i odeprzyj atak

Przejdź przez most

Nie ma przejścia

Biegiem!

Pokonaj Nieśmiertelnych wojowników

Wejdź na wieżę

Przejście

Wejdź na szczyt wieży

Boskie źródło

Walcz, aby dostać się do Komnaty Dusz

Wejdź do Komnaty Dusz

SKARBY I SEKRETY

Syria

Mapa

Artefakty i dokumenty

Freski i skrzynie

Wyzwania

Syberyjska dzicz

Mapa

Artefakty

Dokumenty

Zestawy surwiwalowe

Wyzwania i skrzynie

Jaskinia lodowcowa

Mapa

Artefakty

Dokumenty

Grobowiec - Statek Lodowy [1/9]

Kompleks radziecki

Mapa

Artefakty

Dokumenty

Freski

Zestawy surwiwalowe

Skrzynie i skarby z krypty

Wyzwania 1 - jaskinie i komputery

Wyzwania 2 - flagi

Wyzwania 3 - plakaty

Grobowiec - Czerwona kopalnia [2/9]

Grobowiec - Starożytny zbiornik [3/9]

Grobowiec - Głos Boga [4/9]

Opuszczona kopalnia

Mapa

Dokumenty

Zestawy surwiwalowe

Artefakty, freski i skrzynie

Geotermiczna dolina

Mapa

Artefakty

Dokumenty 1-15

Dokumenty 16-33

Freski

Zestawy surwiwalowe

Skrzynie i skarby z krypty

Wyzwania 1 - kurczaki, skocznie i tarcze

Wyzwania 2 - króliki i beczki

Grobowiec 1 - Łaźnie Kitieżu

Grobowiec 2 - Dom przeklętych

Grobowiec 3 - Jama sądu ostatecznego

Grobowiec 4 - Katakumby świętych wód

Akropol

Mapa

Artefakty

Dokumenty

Zestawy surwiwalowe

Skrzynie i freski

Wyzwania

Podtopione archiwa

Mapa

Artefakty i freski

Dokumenty

Zestawy surwiwalowe

Skrzynie

Baza badawcza

Mapa

Artefakty i freski

Dokumenty

Zestawy surwiwalowe

Skrzynie i wyzwania

Planetarium

Mapa

Zestawy surwiwalowe, freski i księgi

Ścieżka Nieśmiertelnych

Mapa

Artefakty i dokumenty

Wyzwania

Zaginione miasto

Mapa

Artefakty

Dokumenty

Zestawy surwiwalowe

Freski i skrzynie

Wyzwania 1 - sygnały ogniowe i dzwony

Wyzwania 2 - rzeźby

Wyzwania 3 - sztandary

Grobowiec - Komnata egzorcyzmu

Osiągnięcia

Wprowadzenie

Lista osiągnięć

Ukryte osiągnięcia

A oto kolejna sztuczka

Bekon!

Bijatyka

Broń chemiczna

Bul bul bul

Cisza

Do odważnych świat należy

Dobra samarytanka

Grunt to iść za ciosem

Łowczyni

Mój najgorszy wróg

Niezła sztuczka

Potrójny grom

Renegatka

Rożen

Szybko i bezboleśnie

Tyrolka

Wyrazy szacunku

Zapalony zakupowicz

Zaufany stary przyjaciel

Zbiory muzealne

Pozostałe

Rise of the Tomb Raider - wymagania sprzętowe

Rise of Tomb Raider - poradnik do gry

Zadaniem poradnika do Rise of the Tomb Raider jest przedstawienie wszystkich aspektów niniejszej gry, dzięki którym nowe przygody Lary Croft nie będą miały przed graczami żadnych tajemnic. Poradnik zawiera więc szczegółową solucję głównej kampanii dla jednego gracza, wraz ze wskazówkami dotyczącymi występujących w głównej ścieżce fabularnej zagadek, interakcji z różnymi obiektami i radami dotyczącymi wyjścia cało z niebezpiecznych sytuacji. Ponadto w poradniku znalazły się dziesiątki informacji dotyczących ukrytych w syryjskiej świątyni i na terenie Syberii przedmiotów, czyli wszelkiego rodzaju dokumentów, fresków, antycznych monet i monolitów. Ważną częścią gry są także opcjonalne zadania poboczne, które przyjmujemy od tubylców. Ich spis także znajduje się w niniejszym poradniku. Podobnie zresztą jak i drobiazgowy opis przejścia wszystkich dostępnych w grze krypt i grobowców skrywających zarówno skarby jak i przede wszystkim nowe umiejętności, które pozyska Lara dzięki ich splądrowaniu. Ostatnią część poradnika stanowią opisy umiejętności Lary, dostępnego oręża, na który poza kilkoma rodzajami łuków składają się także pistolety, strzelby i broń maszynowa, rodzaje dostępnych w trakcie zabawy surowców, z których Lara wytwarza amunicję i ekwipunek, a także lista osiągnięć (achievementów).

Poradnik do gry Rise of the Tomb Raider składa się z:

Szczegółowej

i

bogato ilustrowanej solucji

Lokalizacji

wszystkich występujących w grze sekretów: Dokumentów, Antycznych Monet, Fresków i Monolitów

Opisu

przejścia opcjonalnych krypt i grobowców

Opisu

wszystkich misji pobocznych zlecanych przez Ocalałych

Zestawu

umiejętności Lary i ich ulepszeń wyposażenia

Listy

Osiągnięć

Przemysław "g40" Zamęcki (www.gry-online.pl)

Sterowanie

Xbox One

Poruszanie się

Sprint

Dostosowanie celowania / Obrót kamery

Instynkt przetrwania / Zbliżenie

Skok / Wspinaczka

Unik / Przewrót / Opuszczanie / Szybkie pływanie

Interakcja / Przymocowanie czekana / Rzucenie czekanem z liną / Przeładowanie broni

Atak wręcz / Cios kończący

Zmiana broni - Łuk / Przełączanie między specjalnymi strzałami

Zmiana broni - Karabin

Zmiana broni - Pistolet

Zmiana broni - Strzelba

Leczenie

Celowanie (przytrzymaj) / Nurkowanie (Przytrzymaj)

Strzelanie amunicją specjalną / Wykonanie amunicji specjalnej (przytrzymaj)

Strzelanie amunicją podstawową / Rzucenie przedmiotem / Wykonanie strzał podstawowych (przytrzymaj)

Ekran statusu / mapy

Menu pauzy

Umiejętności

Odblokowywanie umiejętności

W Rise of the Tomb Raider bohaterka w miarę postępów w kampanii fabularnej zdobywa coraz to nowe umiejętności pozwalające jej na skuteczniejszą eksplorację oraz eliminację napastników. Jednak aby awansować, niezbędne jest zbieranie punktów doświadczenia, które gra przyznaje nam za różną aktywność. Poniżej możecie zapoznać się z głównymi sposobami na pozyskiwanie umiejętności:

Zaliczanie

ważnych punktów fabularnych gry - Przygotowana przez twórców historia w grze dzieli się na kilka wątków, a te z kolei na kolejne kamienie milowe, których zaliczenie powoduje przyznanie nam punktów doświadczenia.

Eliminacja

przeciwników - Punkty doświadczenia za eliminacje przeciwników przyznawane są w liczbie zależnej od rodzaju pokonanego wroga oraz sposobu, w jaki tego dokonaliśmy. Zabicie przeciwnika w otwartym starciu przyniesie ich mniej niż cicha eliminacja lub któryś z bardziej skomplikowanych sposobów w rodzaju trafienia grupy wrogów zatrutą strzałą czy podpalenia ich.

Badanie

opcjonalnych grobowców - W trakcie kampanii natkniemy się na kilkanaście opuszczonych miejsc zawierających ukryte bogactwa oraz wiedzę, w tym także umiejętności, które Lara dzięki eksploracji tych miejsc może zdobyć szybciej niż wynikałoby to z normalnego trybu pozyskiwania kolejnych punktów doświadczenia. Grobowce, choć opcjonalne, warto plądrować, ale należy pamiętać, że nie do każdego z nich będziemy mieć dostęp z równolegle biegnącą ścieżką fabularną. Niektóre z grobowców wymagają specyficznego ekwipunku, który Lara zdobywa dopiero w późniejszym etapie przygody. Po zdobyciu takich przedmiotów warto jednak wrócić się i spróbować przeczesać pominięty wcześniej grobowiec.

Odnajdywanie

artefaktów, dokumentów, antycznych monet, fresków i monolitów - w trakcie rozgrywki co i rusz będziemy się natykać na kolejne dowody ingerencji minionych pokoleń w świat przedstawiony. Poszukiwania artefaktów to jedna z najważniejszych czynności w grze przynosząca nie tylko punkty doświadczenia, ale także stanowiąca ciekawe tło fabularne dla opowiadanej historii.

Wykonywanie

misji pobocznych - W trakcie kampanii fabularnej Lara będzie mogła przyjmować także misje poboczne zlecane jej przez tubylców. Ich wykonywanie nie tylko przynosi punkty doświadczenia, ale czasem także ekwipunek bohaterki powiększy się o jakiś przydatny przedmiot. W związku z tym warto odszukać zleceniodawców i starać się sukcesywnie wypełniać stawiane przez nich warunki.

Polowanie

i oprawianie zwierząt - W grze nie brakuje najróżniejszych zwierząt: od wiewiórki i zajęcy, aż po groźne niedźwiedzie. Zwierzęta są ważnym elementem pozyskiwania surowców, a ich zabijanie przynosi Larze kolejne punkty doświadczenia.

Odnajdywanie

surowców - Crafting w

Rise

of the Tomb Raider

jest

niezwykle istotny. Warto poświęcić trochę czasu i zaopatrywać się we wszystkie niezbędne surowce na bieżąco. Surowce pozyskujemy także z ciał pokonanych wrogów.

Kategoria Awanturnik - umiejętności walki wręcz i leczenia

NAZWA UMIEJĘTNOŚCI

DZIAŁANIE UMIEJĘTNOŚCI

KOMENTARZ

GRUBA SKÓRA

Lara ponosi mniejsze obrażenia od wrogiego ostrzału i ciosów w walce wręcz. Efekty kumulują się z umiejętnością SERCE Z KAMIENIA.

Przydatna umiejętność, w którą warto zainwestować w pierwszej kolejności.

ŻELAZNA SKÓRA

Znaczące zmniejszenie obrażeń od wybuchu i ognia.

Przeciwnicy lubią i często używają ładunków wybuchowych do wykurzenia Lary z ukrycia. Warto wobec tego dosyć wcześnie posiąść tę umiejętność.

KONTRA PO UNIKU

Możliwość obezwładnienia nieopancerzonego wroga podczas uniku poprzez naciśnięcie w odpowiednim momencie przycisku odpowiedzialnego za atak wręcz.

Umiejętność przydatna, ale pod warunkiem, że twój styl będzie otwarcie konfrontacyjny. Umiejętność przydaje się także wobec dużej przewagi wroga otaczającego Larę ze wszystkich stron.

SKUTECZNY ZABÓJCA

Ciała wrogów zabitych z ukrycia zostaną automatycznie przeszukane w celu zdobycia surowców.

Mało przydatna umiejętność. Skradając się i tak zazwyczaj mamy na tyle dużo czasu, aby ręcznie przeszukać ciało każdego pokonanego wroga. Ewentualnie można to zrobić po wyeliminowaniu całej grupy przebywającej w danym miejscu.

SZERMIERKA

Wydłużenie czasu na wykonanie skutecznej KONTRY PO UNIKU i możliwość zdobycia dodatkowych punktów doświadczenia po skutecznym ŚMIERCIONOŚNYM UNIKU.

Jeżeli nastawiamy się na otwartą walkę, warto się tej umiejętności nauczyć, ale raczej dopiero w dalszej części gry, kiedy będzie ona mogła współbrzmieć razem ze ŚMIERCIONOŚNYM UNIKIEM.

SZYBKIE LECZENIE

Zwiększenie szybkości opatrywania ran. Efekty kumulują się z umiejętnością SANITARIUSZ.

Przydatna umiejętność, choć raczej nie na początku gry. Warto jednak zainwestować w nią po kilku pierwszych godzinach kampanii, kiedy nadejdą starcia ze zdecydowaną przewagą liczebności wrogów.

WEWNĘTRZNA MOC

Jednokrotne, błyskawiczne przywrócenie zdrowia w trakcie walki po otrzymaniu obrażeń krytycznych.

Bardzo przydatna umiejętność, bez której trudno będzie obyć się pod koniec rozgrywki.

ŚMIERCIONOŚNA SIŁA

Ciche ciosy kończące pozwalają zabić wrogów dużo szybciej przy użyciu brutalnej siły. Naciśnij przycisk odpowiedzialny za atak wręcz, aby zabić pobliskich, nieświadomych wrogów.

Warto zainwestować w tę umiejętność, tym bardziej, jeżeli staramy się przechodzić grę bardziej poprzez skradanie się niż otwartą walkę.

BEZSZELESTNE LĄDOWANIE

Lądowanie po skoku lub opuszczeniu się jest zawsze bezgłośne i nie przyciąga uwagi wroga.

W niektórych przypadkach może się przydać, ale jej nauka nie jest konieczna.

ŚMIERCIONOŚNY UNIK

Możliwość zabicia nieopancerzonego wroga podczas KONTRY PO UNIKU poprzez naciśnięcie w idealnym momencie przycisku odpowiedzialnego za atak wręcz.

Kilka razy podczas gry ta umiejętność może uratować Larze życie.

ZABÓJCZY ATAK Z GÓRY

Możliwość błyskawicznego zabijania wrogów nożem podczas zeskakiwania na nich z góry. Gdy pojawi się odpowiedni wskaźnik, naciśnij Y, aby zaatakować.

Jeżeli chcemy poszerzyć nasz sposób na ciche pokonywanie przeciwników to nauczenie się tej umiejętności będzie dobrym wyborem.

SANITARIUSZ

Zwiększenie szybkości opatrywania ran. Efekty kumulują się z umiejętnością SZYBKIE LECZENIE.

Warto zainwestować w tę umiejętność, ale dopiero w drugiej połowie gry, kiedy starcia staną się wyraźnie trudniejsze.

SERCE Z KAMIENIA

Lara ponosi znacznie mniejsze obrażenia od wrogiego ostrzału i ciosów wręcz. Efekty kumulują się z umiejętnością GRUBA SKÓRA.

Jedna z umiejętności, których po prostu jak najszybciej trzeba się nauczyć.

ADRENALINA

Krótkotrwałe zwiększenie odporności na obrażenia zadawane przez wrogów po udanym zabójstwie z ukrycia.

Jeżeli uda nam się zabójstwo z ukrycia, to raczej nie mamy się co bać natychmiastowego wykrycia. Wobec tego jest to umiejętność mało przydatna.

MISTRZ UNIKÓW

Możliwość błyskawicznego zabicia opancerzonego wroga poprzez naciśnięcie w idealnym momencie przycisku odpowiadającego za atak wręcz podczas KONTRY PO UNIKU.

W drugiej części gry, kiedy zaczną pojawiać się przeciwnicy wyposażeni w tarcze, umiejętność ta staje się bardzo przydatna, aczkolwiek niekonieczna, bowiem opancerzonych wrogów można pokonać także brutalną siłą ognia.

CICHY ZABÓJCA

Zabijanie po cichu bez przyciągania uwagi pobliskich wrogów.

Starajmy się, kiedy to możliwe, zawsze postępować ostrożnie i po cichu. Eliminujmy przeciwników w taki sposób, aby nie zauważyli tego ich kompani. Wobec takiego stanu rzeczy, nie warto inwestować w tę umiejętność.

SILNY LEK

Krótkotrwałe zwiększenie odporności na obrażenia zadawane przez wrogów po opatrzeniu ran podczas walki.

Może się przydać, aczkolwiek dopiero w dalszej części rozgrywki. Raczej mało przydatna umiejętność.

Kategoria Łowca - umiejętności polowania i szukania przedmiotów

NAZWA UMIEJĘTNOŚCI

DZIAŁANIE UMIEJĘTNOŚCI

KOMENTARZ

ODZYSKIWANIE STRZAŁ

Możliwość odzyskiwania strzał z ciał wrogów zastrzelonych z łuku.

Bardzo przydatna umiejętność, którą docenisz przede wszystkim w dalszej części gry.

KONTROLA ODDECHU

Wydłużenie czasu precyzyjnego celowania z napiętego łuku.

W ogniu walki nie warto zbyt długo wystawiać się na strzał, a przechodząc przygodę skrycie będzie i tak dość czasu na celowanie. W związku z tym można tę umiejętność sobie darować.

ZBIERACZ

Zwiększenie liczby amunicji przy ciałach wrogów.

Bardzo przydatna umiejętność, warto poznać ją choćby na początku gry.

INSTYNKT ŁOWCY

Zwierzęta świecą w trybie instynktu przetrwania. Większe zwierzęta zostawiają ślady i plamy krwi ułatwiające ich śledzenie.

Mało przydatna umiejętność, choć w pewnym momencie zaczniesz spotykać trudne do wytropienia i zabicia drapieżniki. Mimo wszystko można poradzić sobie bez niej.

MISTRZOWSKA ZNAJOMOŚĆ TERENU

Wykrywanie i wskazywanie położenia znajdujących się w pobliżu egzotycznych zwierząt przy użyciu instynktu przetrwania.

Również mało przydatna umiejętność. Ewentualnie warto w nią zainteresować już po tym jak ukończymy główny wątek fabularny.

PODWÓJNY STRZAŁ

Równoczesne wystrzelenie dwóch strzał w kierunku dwóch niezależnych namierzonych celów możliwe po przybliżeniu widoku przy w pełni napiętym łuku.

Przydatna zdolność, pozwalająca na szybką eliminację małych grup wrogów. Warto ją poznać, aby później móc odblokować POTRÓJNY STRZAŁ.

NERWY ZE STALI

Znaczące wydłużenie czasu precyzyjnego celowania przy pełnym doładowaniu strzały.

Tę umiejętność można sobie darować. Chyba, że ktoś słabo radzi sobie z precyzyjnym celowaniem za pomocą pada. Wtedy taka umiejętność stanowi znaczną pomoc w zabawie.

ZABÓJCZE OKO

Po udanym wycelowaniu w głowę wroga pojawi się informujący o tym wskaźnik.

Zbędny dodatek, przecież i tak widzimy, w którą część ciała celujemy.

FINEZJA

Możliwość zdobycia dodatkowych punktów doświadczenia za serię śmiertelnych trafień w głowę, zabójstw po cichu lub ZABÓJCZYCH ATAKÓW Z GÓRY. Dłuższe serie powodują zwiększenie mnożnika.

Jeżeli zamierzamy bawić się w myśliwego eliminującego po cichu swoje ofiary, ta umiejętność jest nie do przeceniania i warto w nią zainwestować punkty tak szybko, jak to będzie możliwe.

POWRÓT DO NATURY

Zwiększenie ilości surowców pochodzenia naturalnego pozyskiwanych ze źródeł.

Przydatna umiejętność, szczególnie pod koniec gry, kiedy będziemy musieli zbierać większe ilości surowców.

SZTUKA PRZETRWANIA

Zwiększenie ilości surowców sztucznych pozyskiwanych ze źródeł.

To także bardzo przydatna umiejętność ułatwiająca nieco zabawę pod koniec gry.

PRADAWNE UMIEJĘTNOŚCI

Niezwłoczne wystrzelenie dwóch strzał jedna po drugiej. Nie można używać równocześnie z umiejętnością PODWÓJNY/POTRÓJNY STRZAŁ.

Umiejętność, którą warto poznać jeżeli często stajemy do otwartej walki. W przeciwnym wypadku można się bez niej obejść.

POTRÓJNY STRZAŁ

Równoczesne wystrzelenie trzech strzał w kierunku trzech niezależnych namierzonych celów możliwe po przybliżeniu widoku przy w pełni napiętym łuku.

Bardzo przydatna umiejętność, pozwalająca na eliminację małych grup przeciwników. Warto się nią zainteresować, jeżeli wcześniej poznaliśmy PODWÓJNY STRZAŁ.

INTUICJA STRZELECKA

Przy użyciu umiejętności POTRÓJNY STRZAŁ Lara automatycznie celuje w głowę zamiast korpusu.

Nieodzowny dodatek do POTRÓJNEGO STRZAŁU i przechodzenia gry w skryty sposób.

MISTRZ ŁUKU

Możliwość przeprowadzenia ataku kończącego łukiem z bliska i zwiększenie szans na znalezienie specjalnych strzał przy ciałach wrogów. Naciśnij przycisk odpowiedzialny za atak wręcz, aby wykończyć unieruchomionego przeciwnika.

Warto jest poznać tę umiejętność w przypadku jeżeli przechodzimy grę starając się uniknąć wykrycia i próbując powiększać mnożnik punktów inwestując wcześniej w umiejętność FINEZJA.

MISTRZ PISTOLETU

Pozwala wykonać atak kończący z bliska i zwiększa szanse na znalezienie pocisków grzybkujących przy ciałach wrogów. Naciśnij przycisk odpowiedzialny za atak wręcz, aby wykończyć unieruchomionego przeciwnika.

W trakcie ostrej wymiany ognia niezwykle przydatna umiejętność, o ile często posługujemy się pistoletami. Można zainwestować, ale chyba lepiej wybrać MISTZRA KARABINU lub MISTRZA STRZELBY.

MISTRZ KARABINU

Pozwala wykonać atak kończący karabinem z bliska i zwiększa szanse na znalezienie granatów przy ciałach wrogów. Naciśnij przycisk odpowiedzialny za atak wręcz, aby wykończyć unieruchomionego przeciwnika.

Jeżeli karabin jest naszą ulubioną bronią, warto poznać wszystkie tajniki jego używania. Z pewnością przydatna umiejętność.

MISTRZ STRZELBY

Pozwala wykonać atak kończący strzelbą z bliska i zwiększa szanse na znalezienie naboi zapalających przy ciałach wrogów. Naciśnij przycisk odpowiedzialny za atak wręcz, aby wykończyć unieruchomionego przeciwnika.

Ważna umiejętność jeżeli lubimy rozpłaszczać na ścianach przeciwników za pomocą strzelby. Potężna siła ognia w połączeniu z umiejętnościami zmniejszającymi obrażenia Lary na pewno ułatwi zabawę.

Kategoria Twardziel - umiejętności wytwarzania przedmiotów i eksploracji

NAZWA UMIEJĘTNOŚCI

DZIAŁANIE UMIEJĘTNOŚCI

KOMENTARZ

SZYBKIE WYTWARZANIE

Szybsze wytwarzanie przedmiotów do rzucania oraz amunicji.

Mało przydatne i bez większego znaczenia dla płynności rozgrywki.

ZARADNOŚĆ W WALCE