Religie niechrześcijańskie i dialog międzyreligijny w wybranych polskich podręcznikach do nauki religii dla młodzieży - Frejusz Kamilla - książka

Religie niechrześcijańskie i dialog międzyreligijny w wybranych polskich podręcznikach do nauki religii dla młodzieży książka papierowa

Frejusz Kamilla

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Tego rodzaju publikacja, zupełnie oryginalna i precedensowa na płaszczyźnie polskiej literatury teologicznej, jest wręcz pożądana. Autorka potrafi niuansować problemy, czuje delikatny charakter niektórych zagadnień, zwłaszcza w odniesieniu do dialogu chrześcijańsko-islamskiego, wykazuje się dobrym zmysłem krytycznym i teologicznym, jest doskonale zorientowana we współczesnych nurtach teologicznych, zwłaszcza w chrystologii. Nie ogranicza się do krytyki, ale w trafny sposób ukazując teologiczne i religioznawcze mankamenty analizowanych podręczników, dostrzega także ich zalety. [...] Reforma szkolnictwa, jaka miała miejsce w ostatnim czasie w Polsce, i będąca jej konsekwencją zmiana podstawy programowej dla katechezy, stanowi najlepszą okazję do uwzględnienia wyników badań przeprowadzonych przez Autorkę.

dr hab. Ireneusz S. Ledwoń OFM, prof. KUL

Monografia stanowi poważne dzieło naukowe o wysokich standardach merytorycznych, metodologicznych i formalnych, co sprawia, że zasługuje ona na publikację i udostępnienie szerokiemu gronu odbiorców. Wielokulturowość współczesnych społeczeństw oraz wskazania Kościoła posoborowego dotyczące dialogu międzyreligijnego pozwalają z uznaniem przyjąć publikację. [...] Monografia jest nowatorska, bowiem stanowi opracowanie swoistej luki w refleksji naukowej.

ks. dr hab. Paweł Mąkosa, prof. KUL

Liczba stron: 370

Format (wymiary): 15.0x23.0cm

ISBN: 9788376144375

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.