Red Faction - poradnik do gry - Maciej "Elrond" Myrcha - ebook
Opis

Obszerny zasób broni i ekwipunku, pojazdy lądowe, morskie i powietrzne – jak to wszystko ogarnąć? gdzie iść i co zrobić? – już tłumaczę.

Red Faction - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Sabotaż (Opis przejścia)
  • Tajny kompleks Capeka (Opis przejścia)
  • Witamy na Marsie (2) (Opis przejścia)
  • Koszary (Opis przejścia)
  • Kopalnie (Opis przejścia)
  • „Zoo” Capeka (Opis przejścia)
  • Ultor’s Communications Center (Opis przejścia)
  • Koszary (Opis przejścia)
  • Witamy na Marsie (1) (Opis przejścia)
  • Uzbrojenie (Podstawy)

Informacja o grze

Red Faction to stworzona przez studio deweloperskie Volition gra akcji, łącząca elementy pierwszoosobowej strzelaniny oraz przygodówki. Gracz wciela się w jednego z pracujących na Marsie górników i staje na czele rewolucji, mającej na celu obalenie istniejącego porządku oraz wyjaśnienie przyczyn tajemniczej plagi, która nawiedziła kopalnię. Poza trybem kampanii solowej twórcy zadbali o funkcjonalny, 32-osobowy multiplayer.

Gra Red Faction, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2001 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB

Liczba stron: 45


Red Factionporadnik do gry

autorzy: Maciej "Elrond" Myrcha, Krzysztof "Hitman" Żołyński

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=103

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Podstawy

Porady ogólne

Uzbrojenie

Pojazdy

Opis przejścia

Kopalnie

Koszary

Zapomniane kopalnie

Sabotaż

Znajdź Gryphona

Ponownie w kopalniach

Laboratoria medyczne i fizyczne

W pogoni za Capekiem

"Zoo" Capeka

Tajny kompleks Capeka

Ultor's Communications Center

Koszary

On the way to Shuttle

On the Shuttle

Witamy na Marsie (1)

Witamy na Marsie (2)

Wprowadzenie

Poradnik do gry Red Faction zawiera szczegółowy opis przejścia, ubarwiony licznymi obrazkami. Solucja została poprzedzona dokładnymi charakterystykami dostępnych broni i pojazdów. Na początek zostały zaserwowane jeszcze porady ogólne, przydatne każdemu rozpoczynającemu swoją przygodę w świecie Red Faction.

Maciej "Elrond" Myrcha & Krzysztof "Hitman" Żołyński

Podstawy

Porady ogólne

Ponieważ momentami gra toczy się w wariackim tempie nie zapominajcie często robić save'ów. Taki nawyk uratuje Was przed kolejnym powtarzaniem etapów gry. Miejcie oczy dookoła głowy. W Red Faction nie dano nam dostępu do nawet najskromniejszej mapy, ani żadnego radaru czy skanera. Naprawdę bardzo łatwo wpaść w pułapkę, bo kiedy wystrzelamy przeciwników przed nami wydaje się, że droga wolna i zapominamy o tyłach. Tymczasem przeciwnicy pojawiają się nam nagle za plecami. Dzieje się tak, kiedy nie sprawdzamy bocznych korytarzy i wyłomów skalnych, a poza tym w Red Faction możliwe jest drążenie korytarzy w skale. Służy do tego odpowiedni sprzęt górniczy, bądź po prostu rakietnica. Przy okazji, kiedy na ścianie ujrzycie krzyżyk oznacza to, ze jest za nim ukryte przejście pozwalające dostać się do sąsiednich komnat (zobaczcie przykład na obrazku nr 1 i 2) Przy pomocy rakiet bądź materiałów wybuchowych drążymy tunel lub rozwalamy ścianę i hop - już jesteśmy w sąsiednim pomieszczeniu. Rozwalanie ścian czasami może okazać się doskonałym sposobem na ominięcie przeszkód, więc jeżeli natkniecie się na taki problem sprawdźcie, czy nie da się utorować okrężnej drogi.

W czasie gry na ścianach, pulpitach i panelach znajdziecie mnóstwo różnorodnych przycisków, przełączników i wajch. Jeżeli po zbliżeniu się do nich widzicie zieloną otoczkę oznacza to, że spokojnie można go użyć (zobaczcie przykład na obrazku nr 3) Nigdy natomiast nie naciskajcie przycisku "ALARM" - no chyba, że lubicie duże kłopoty. Podobnie ma się sprawa pozostawiania na widoku ciał zabitych przeciwników. W Red Faction jest możliwość przenoszenia i ukrywania ciał. Wierzcie mi, że są poziomy, na których wzbudzenie alarmu oznacza spore kłopoty i nie lada utrudnienie sobie życia.

Istnieją też dwa inne zabezpieczenia, których lepiej się zawsze pozbywać. Są to: kamery i latające nad naszymi głowami sondy. Ich zadaniem jest infiltrowanie otoczenia i informowanie centrali o pojawieniu się intruza i zagrożenia.

Ciało głównego bohatera - Parkera - okrywa pancerz, który traci moc w miarę kolejnych trafień pociskami, pobliskimi wybuchami, bądź skokami ze zbyt wielkich wysokości. Pancerz jest szczególnie przydatny na powierzchni Marsa, gdzie panuje atmosfera o rozrzedzonym powietrzu, więc utrata szczelności grozi uduszeniem.

Uzbrojenie

Każda broń ma dwa rodzaje ataku. Podstawowy aktywujemy przez użycie lewego przycisku myszy, a funkcje dodane ukryte są pod prawym klawiszem.

Assault Rifle (karabin szturmowy) - jest doskonałą bronią, która łączy w sobie kilka bardzo pozytywnych cech. Przede wszystkim jak na broń o tej sile rażenia jest dość niewielka, a kaliber pocisków wystrzeliwanych z jej lufy jest poważnym zagrożeniem nawet dla celów opancerzonych. Karabin pozwala na strzelanie ogniem ciągłym, który sieje straszne spustoszenie wśród przeciwników. Z kolei strzelanie seriami trzech pocisków daje możliwość większej kontroli ognia i zwiększa precyzję, ale zmniejsza siłę ataku. Amunicja do Assault Rifle jest umieszczona w 42-u pociskowych magazynkach. Ten typ karabinu jest najbardziej uniwersalną bronią w związku, z czym często spotkacie uzbrojonych w niego żołnierzy. Nadaje się zarówno do strzelania na duże jak i małe odległości. W tym wypadku atak podstawowy to salwy potrójnych wystrzałów, a także drugi atak w postaci ciągłego ognia automatycznego. Pamiętajcie jednak, że ciągłe serie powodują, iż karabin staje się trudny do opanowania i sporo pocisków jest marnowanych, gdyż nie trafia w cel.

Automatic Shotgun ( automatyczna strzelba dużego kalibru) - ta broń pozwala na oddawanie strzałów zarówno w trybie półautomatycznym jak i automatycznym. W pierwszym przypadku odrzut jest o wiele mniejszy, a co za tym idzie o wiele łatwiej kontrolować broń. W drugim wypadku salwy oddawane są, co sekundę i naprawdę sieją spustoszenie. Strzelba pozwala na załadowanie łącznie 8 nabojów śrutowych, ale nie jest to wielkim problemem, ponieważ nietrudno znaleźć do niej amunicję. Dzięki zastosowaniu takiej amunicji strzelba jest naprawdę straszna przy niewielkich odległościach, a używanie jej na dłuższe dystanse mija się w zasadzie z celem. Strzelba posiada dwa tryby, podstawowy to podwójny wystrzał, drugi atak to ciągły - strzał, przeładowanie, strzał.

Control Baton (pałka) - spotkamy się z nią już na samym początku gry. Jednak szybko rozejrzyjcie się za skuteczniejszą bronią. W wypadku pałki jej największym mankamentem jest bardzo krótki zasięg, a ponadto dodatkowy atak za pomocą porażenia prądem jest zazwyczaj dość trudny ze względu na spory czas potrzebny do ponownego naładowania pałki. Zanim uda się nam tego dokonać z reguły oberwiemy już kilka razy. Radziłbym jej używać tylko w wyjątkowych okazjach, a najlepiej przeciw nieuzbrojonemu personelowi, jaki spotkamy po drodze. Atak podstawowy to zwykłe zdzielenie przeciwnika pałką, a atak drugi to porażenie prądem.

Flame Thrower (miotacz