Red Faction II - poradnik do gry - Piotr "Zodiac" Szczerbowski - ebook

Red Faction II - poradnik do gry ebook

Piotr "Zodiac" Szczerbowski

0,0

Opis

Poradnik do gry akcji Red Faction II został napisany dla najwyższego poziomu trudności, czyli HARD, dzięki czemu zawiera potrzebne informacje o czekających Cię niebezpieczeństwach oraz triki, z którymi łatwiej będzie Ci je pokonać.

Red Faction II - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Inside the Submarine (A River Runs to it)
  • Dive! Dive! Dive! (A River Runs to it)
  • The Right Way In (A River Runs to it)
  • Tank Gunner (Tank on the Town)
  • Traffic Congestion (Tank on the Town)
  • Mean Streets (Hanging in the ‘Hood)
  • High Rise Hell (Hanging in the ‘Hood)
  • Death From Above (Hanging in the ‘Hood)
  • High Rent District (Hanging in the ‘Hood)
  • Cemetery (Dancing with the Dead)

Informacja o grze

Sequel bardzo dobrej gry akcji/FPS z roku 2001 - Red Faction - która jako jedna z pierwszych w tym gatunku oferowała bardzo interaktywny świat, gdzie modyfikacji bądź uszkodzeniu czy zniszczeniu mógł ulec niemal każdy element otoczenia.

Gra Red Faction II, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformach: PC, GCN, PS2, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 63

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność



Podobne


Red Faction IIporadnik do gry

autor: Piotr "Zodiac" Szczerbowski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=200

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Porady ogólne

Foreign Lands

Complex Exterior

Containment Facility

Public Information Building

Lobby Level

Admin Area

Propaganda Studios

In the Rain

To the Rooftop

Shrike's Wild Ride

Search and Destroy

Aerial Encounters

Brothers-in-arms

Underground

Alone in the Dark

The Train! The Train!

Rush Hour

The Bridge

Tank on the Town

Tank Gunner

Traffic Congestion

Road to Citadel

Sopot's Citadel

Break In

Main Gate

Ammo Dump

Battle Armor

Hot Pursuit

Missile Silo

Hanging in the 'Hood

Mean Streets

High Rise Hell

Death From Above

High Rent District

In the Back Alleys

Dancing with the Dead

Cemetery

Catacombs

Cathedral

A River Runs to it

On the Docks

Inside the Submarine

Dive! Dive! Dive!

The Right Way In

Inside the Nano Base

Industrial Processing

Repta Reunion

Having a Blast

No Place Like Home

The Nano Elite

Reprocessed

In Sopot's Deadly Embrace

Inside the Statue

Toward the Flame

The Final Battle

Wprowadzenie

Red Faction II to prosty fps (first person shooter), nie zaskakujący zbytnio skomplikowanymi zagadkami czy super inteligentnymi przeciwnikami. Tutaj postawiono w dużej mierze na grywalność oraz szybką akcję - co wyszło grze na dobre. Nic tak nie odpręża jak szybka rundka po paru poziomach jakieś instalacji czy przelot nad miastem przyszłości zwinnym pojazdem latającym.

Poradnik do takiej gry nie jest więc wymagany, jednak ten posiada kilka ciekawych cech, wartych bliższemu przyjrzeniu się. Przede wszystkim został napisany dla najwyższego poziomu trudności, czyli HARD. Zawiera dzięki temu potrzebne informacje o czekających Cię niebezpieczeństwach oraz triki, z którymi łatwiej będzie Ci je pokonać.

Drugą specyficzną cechą jest spis wszystkich (jakie udało mi się znaleźć) sekretów w grze. Co one dają i jaki maja wpływ na grę dowiecie się już szczegółowo z dalszej części poradnika. Ja zapraszam do tekstu oraz samej gry, która nawiasem mówiąc jest niesamowicie wciągająca.

Podziękowania dla<[TNT]>IPERYT za pomoc w odnajdywaniu sekretów.

Porady ogólne

Czym RF2 może Cię zaskoczyć? Przede wszystkim znanym z pierwszej części systemem Geo-Mod. Ta nazwa oznacza w praktyce deformowane w czasie rzeczywistym środowisko walki - czyli po prostu umożliwia rozwalenie ściany lub ukruszenia zasłaniającej drogę skały czy drewnianej ścianki.

Niestety nie wszystko da się zniszczyć, więc nie będzie można zupełnie swobodnie zamienić osiedla mieszkaniowego w stertę gruzu. Niemniej jednak korzystanie z tych możliwości jest wymagane by przebrnąć przez grę i jest podstawą do odnalezienia większości sekretów, więc weź czasami pod uwagę ukruszenie zasłaniającej przejście przeszkody zamiast biegać po okolicy szukając otwartego przejścia.

*Ciekawostka: w levelu "The Nano Elite" można dostać się w miejsce nie przewidziane do tego przez programistów. W jednym z korytarzy skręć do pomieszczenia z lewej i rozwal ścianę, by dostać się do ciemnego tunelu.

Kolejną ważną do zapamiętania rzeczą jest punktacja zwana HEROICS. Od niej zależy zakończenie gry (4 możliwe), a punkty są przyznawane za:

plus za wykonanie bonusowego zadania czy zadania przewidzianego w grze jako znaczące, otrzymanie go symbolizuje zielona gwiazda w lewym górnym rogu ekranu,

minus za zabicie cywila, co jest niedopuszczalne dla członka Czerwonej Frakcji, symbolizuje go czerwona gwiazda w lewym górnym roku ekranu.

W każdym momencie możesz sprawdzić swoje postępy, włączając odpowiedni panel kalwiszem pauzy. Znajdziesz na nim nazwę aktualnego poziomu [1], informacje o ilości zabitych przeciwników (Kills) lub cywilów (Civilian Deaths), ilość wystrzelonych (Shots Fired) i trafionych w cel (Hit Percentage) pocisków, oraz wspomniany współczynnik Heroics [2].

Foreign Lands

Complex Exterior

Infiltruj kompleks wojskowy.

Zniszcz wiezyczki strażnicze (4).

Zaczynasz z oddziałem przed ścianą, za która znajduje się główny dziedziniec kompleksu wojskowego - Twojego głównego celu. Niestety kompani od razu polegną i dalej będziesz musiał walczyć sam. Do dzieła!

Uważając na wyrzutnie rakiet umieszczoną na wielkim budynku za ścianą uważaj, by wystrzeliwane przez nią rakiety Cię nie dopadły. Ściana Cię nie ochroni, więc miej się na baczności. Aktualne zadanie to zniszczenie czterech wieżyczek strażniczych, znajdujących się na dziedzińcu. Zadanie o tyle proste, że z pomocą granatnika (alternatywy strzał w Twojej broni) możesz to zrobić ze wzgórz, na których aktualnie się znajdujesz. Celuj w ich przednią część. Odpowiednie trafienie zakończy się wybuchem i informacją, że struktura została zniszczona.

Utrzymaj dziedziniec do przybycia Shrike.

Gdy załatwisz wieżyczki, będziesz mógł spokojnie wejść na dziedziniec. Zrób sobie nowe wejścia w murze i przeskocz przez nie do środka. Rozwal jeśli chcesz czekający tam pojazd. Uważaj na wojaka ukrywającego się w budce z lewej. Możesz także napotkać na opór w postaci kilku żołnierzy biegających po półkach wyżej. Ale w okolicy jest na tyle medykamentów i naboi, że nie powinno być z nimi większych problemów. Nie zapomnij zajrzeć do struktur z prawej, do wspomnianej budki strażnika oraz zebrać przedmioty przy wejściu do głównego budynku.

Wejdź do kompleksu.

Jak tylko Shrike rozwali zabezpieczające główne wrota blokady, możesz udać się przez nie do środka. Jak tylko miniesz pierwszy korytarz, misja dobiegnie końca.

Containment Facility

Wejdź do kompleksu.

Odzyskaj Nano-cell z głównego rdzenia.

Zanim przejdziesz przez podwójne drzwi, przeładuj broń. Nie wchodź od razu do pomieszczenia, bo to przeważnie kończy się śmiercią. Najpierw strzel z granatnika w dwa pojazdy z lewej oraz skrzynie. To powinno zdjąć lub mocno uszkodzić trójkę wojaków. Jeszcze dwóch będzie z prawej - jeden w oknie pomieszczenia strażników, a drugi za siatką, przy trzecim samochodzie.

Jak tylko podejdziesz do niego, przez drzwi w budce strażników przejdzie jeszcze dwójka wojaków. Dopilnuj, by szybko zniknęli z Twojego pola widzenia, po czym doładuj się porozmieszczanymi tu i ówdzie apteczkami. Ruszaj do końca sali, po schodach i do człowieka klęczącego przy wejściu do korytarza wentylacyjnego.

NIE ZABIJAJ CYWILI!

To podstawowa zasada, więc nie waż się do tego osobnika strzelać. Zabierz naboje i rozwal prawą kratę. Wejdź do tunelu wentylacyjnego i włącz noktowizje (standardowo klawisz "N"). Na końcu drogi usłyszysz rozmawiających za kratą wojaków. Rzuć granat (standardowo klawisz "G"), co powinno załatwić ich obu.

Wyjdź na korytarz. Tutaj czeka Cię silny opór. Szczególnie na poziomie trudności HARD możesz mieć nie lada problemy. Używaj granatów oraz granatnika, by szybko przebić się korytarzem na lewo. Gdy dotrzesz do drzwi, okaże się, że zostałeś schwytany w pułapkę. Od razu rozwal kratę w podłodze i wskocz do nowego tunelu. Przejdź nim do drabiny i nią na górę. Rozwal kratę i zastrzel widocznego przy kolumnie strażnika.

Zniszcz jednostki chłodzące głównego rdzenia (2).

Załatw jego kolegę, który stoi przy drzwiach z prawej. Teraz biegnij na drugą stronę sali, w stronę strzelającej do Ciebie wieżyczki. Nie niszcz jej, tylko zdejmij znajdującego się za nią wojaka, po czym rozwal granatnikiem ścianę i przedostań się za wieżyczkę.

Bonus: Zresetuj automatyczną wieżyczkę.

Podejdź do niej i naciśnij przycisk (standardowo klawisz "E"), co spowoduje, że zamiast do Ciebie, będzie strzelać do okolicznych strażników. Zrób zwrot o 180 stopni i wejdź do windy. Nią udasz się wyżej. Przejdź od razu do pomieszczenia kontrolnego i wciśnij zielony guzik na panelu.

Teraz przejdź jedną z kładek, na lewo lub prawo od windy i oczyszczając okolicę z pozostałych przy życiu wojaków, zniszcz dwie jednostki chłodzące główny rdzeń. To te różowe, okrągłe struktury pośrodku sali, po obu stronach rdzenia. Gdy to zrobisz, wystarczy podejść kładką do znajdującego się w odkrytym rdzeniu chipu i zabrać go ze sobą, co nastąpi automatycznie. Zacznij wracać kładką, która zawali się i spadniesz na dół. Biegnij do drzwi, by misja dobiegła końca.