Rajd na St. Nazaire. Między strategią a taktyką - Krzysztof Kubiak - ebook

Rajd na St. Nazaire. Między strategią a taktyką ebook

Krzysztof Kubiak

0,0
39,90 zł

lub
-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Krzysztof Kubiak(ur. 1967) – absolwent AMW oraz UG. Doktorat obronił w AMW w 1998 r. Procedurę habilitacyjną przeszedł w AON w 2003 r. W 2015 r. uzyskał tytuł profesora. Przez dwie dekady związany był z wyższym szkolnictwem wojskowym, obecnie prowadzi działalność naukową oraz dydaktyczną koncentrującą się na problematyce bezpieczeństwa i współczesnych konfliktów zbrojnych. Pracuje w Katedrze Krajów Europy Północnej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.

Książka prof. Kubiaka poświęcona operacji „Rydwan" jest napisana przekrojowo. We wprowadzeniu opisana są operacje z I wojny światowej przeciwko Zeebrugge i Ostendzie w 1918 roku, które niezwykle przypominały późniejszy rajd na St. Nazaire. Dopiero wtedy autor przedstawia proces planowania i przebieg rajdu na St. Nazaire. Opis operacji „Rydwan” jest szczegółowy, ale nie nużący, ożywiają go charakterystyki używanej broni czy typu okrętu oraz starannie dobrane zdjęcia. Do treści dołączone są szczegółowe mapy w tekście i na końcu książki. Kontekst strategiczny opisują, znajdujące się na końcu książki załączniki.

W polskim piśmiennictwie brak było dotychczas opracowania na tak wysokim poziomie merytorycznym na temat rajdu na Saint-Nazaire, dlatego trudno porównać je z innymi obecnymi na rynku wydawnictwami. Książka jest adresowana do szerokiego kręgu czytelników interesujących się historią II wojny światowej, działaniami specjalnymi, teorią i praktyką użycia sił specjalnych. Mając powyższe na uwadze, publikację kwalifikuję jako znakomitą.

Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Andrzeja Makowskiego, AMW

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB
MOBI
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.