Publicystyka polityczna w Polsce - Stępnik Krzysztof - książka

Publicystyka polityczna w Polsce książka papierowa

Stępnik Krzysztof

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Książka niekonwencjonalna. Tak najbardziej lapidarnie scharakteryzować można zastosowaną niej metodologię oraz poznawcze wyniki analiz i interpretacji kilkudziesięciu pozycji książkowych autorstwa 23 publicystów z okresu dwudziestolecia międzywojennego. Krzysztof Stępnik potraktował te pozycje jako utwory, w których liczą się nie tylko wypowiedziane treści, ale i forma ich artykulacji oraz sposób prowadzenia dyskursu. Wziął pod uwagę książki służące celom walki i polemiki politycznej, udowadniając przy tym, jak wiele perswazji, stronniczości i namiętności tkwi w pozornie obiektywnych dziełach polityków, pedagogów, ekonomistów i literaturoznawców. Odsłonił bogaty zasób schematów myśli i tropów polemicznych na niemałym obszarze publicystyki, kierując niekiedy ich interpretację w stronę PRL-u, na przykład wówczas, gdy opisuje zjawisko trybutariatu politycznego. Przybliżył zakresy i metody operowania historią przez zwolenników i przeciwników sanacji, udowadniając jak istotne znaczenie dla bieżącej walki politycznej miały wątki naszej przeszłości. Polecana Czytelnikowi książka ogarnia bardzo szerokie spectrum spraw politycznych, od których tętniła ówczesna publicystyka, a ich analiza i interpretacja odsłania akcenty zaskakującej niekiedy aktualności. To pozycja godna polecenia politologom, studiującym nauki społeczne i komentatorom politycznym oraz „statystom”, czyli potocznym znawcom polityki, a więc właściwie każdemu niemal naszemu rodakowi.

Liczba stron: 290

Rok wydania: 2013

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788371817380

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.