Psychospołeczne uwarunkowania radzenia sobie rodziców dzieci z mukowiscydozą - Zubrzycka Renata - książka

Psychospołeczne uwarunkowania radzenia sobie rodziców dzieci z mukowiscydozą książka papierowa

Zubrzycka Renata

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
  • Wydawca: UMCS
  • Kategoria: Lektury
  • Język: polski
  • Rok wydania: 2019
Opis

Książka Renaty Zubrzyckiej Psychospołeczne uwarunkowania radzenia sobie rodziców dzieci z mukowiscydozą wpisuje się w problematykę badawczą pedagogiki specjalnej. Podejmowane w niej zagadnienia dotyczące radzenia sobie rodziców z chorobą przewlekłą dziecka nawiązują do badań prowadzonych przez licznych autorów w odniesieniu do rodziny dziecka z niepełnosprawnością. Jednak poprzez zawężenie do wybranej choroby dziecka, którą w tym przypadku jest mukowiscydoza, Autorka mierzy się z nowym zagadnieniem. [...] Autorka wykazała się dobrą "orientacją badawczą" i podjęła się problematyki, która w ostatnim czasie pojawia się w polskiej literaturze naukowej i nawiązuje do badań interdyscyplinarnych, łączących aspekty uwarunkowań indywidualnych (psychologicznych) i społecznych (pedagogicznych, socjologicznych) rodziców wychowujących dziecko z niepełnosprawnością lub przewlekle (również terminalnie) chore. Atutem jest to, że temat choroby genetycznej (mukowiscydozy) został skoncentrowany na ważnym problemie trudności środowiska rodzinnego. [...] Publikację uznać należy za wartościową. Lektura książki sprawia, że czytelnik lepiej zrozumie problem psychospołecznego funkcjonowania rodzin wychowujących dziecko przewlekle chore i znaczenie wsparcia społecznego w tym obszarze.

Z recenzji dr hab. Beaty Jachimczak, prof. UAM

Liczba stron: 368

Format (wymiary): 16.5x24.0cm

ISBN: 9788322790601

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne