Psychologia kryminalistyczna. Teoria i praktyka śledczo-sądowa. Tom 1 - Hołyst Brunon - książka

Psychologia kryminalistyczna. Teoria i praktyka śledczo-sądowa. Tom 1 książka papierowa

Brunon Hołyst

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

199,00 zł
od 99,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
  • Wydawca: Difin
  • Język: polski
  • Rok wydania: 2023
Opis

Psychologia kryminalistyczna stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii kryminalistycznej wynika w znacznej mierze ze specyfiki samej kryminalistyki. Wiadomo, że kryminalistyka jest nauką w znaczącym stopniu praktyczną. Niemniej jednak nie jest jedynie uogólnieniem praktyki śledczej, co niewątpliwie ograniczałoby lub wręcz uniemożliwiałoby jej rozwój.

Wydanie 5 rozszerzone zostało o nowe zagadnienia i bibliografię. Tom 1 jest poświęcony sprawcom i ofiarom przestępstw. W zagadnieniach wstępnych dodano nowy rozdział „zagrożenia mikrobiologiczne”. Wiele uwagi poświęcono procesom motywacyjnym sprawców przestępstw. W części trzeciej na szczególną uwagę zasługują następujące zagadnienia: podatność na wiktymizację w świetle psychologii kryzysów emocjonalnych i rozwojowych, osobowościowe predyspozycje stania się ofiarą przestępstwa, związki ofiary ze sprawcą przestępstwa.
Patronat: Polskie Towarzystwo Kryminalistyczne, portal Kryminalistyka.

Liczba stron: 1024

ISBN: 9788382701975

Wydanie: 5

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.