Przewodnik po zabytkach województwa lubuskiego Tom 3 - Garbacz Krzysztof - książka

Przewodnik po zabytkach województwa lubuskiego Tom 3 książka papierowa

Garbacz Krzysztof

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Jest to ostatnia publikacja z trzytomowej serii poświęconej dziedzictwu materialnemu zachowanemu w regionie lubuskim. Pierwszy tom obejmował powiaty: zielonogórski, świebodziński i krośnieński (nakład wyczerpany), zaś drugi: żarski, żagański, nowosolski oraz wschowski. Tomy te częściowo opracowano w oparciu o opublikowaną w 2005 roku książkę Szlakiem zabytkowych miast. Przewodnik po południowej części województwa lubuskiego. Obecna książka, obejmująca powiaty: gorzowski, słubicki, sulęciński, międzyrzecki i strzelecko-drezdenecki, w całości została napisana w ramach kilkuletniej pracy nad Przewodnikiem po zabytkach województwa lubuskiego.

Tom trzeci rozpoczyna się opisem historii oraz wybranych zabytków nadwarciańskiego grodu – Gorzowa Wielkopolskiego. Prezentowane są również liczne obiekty historyczne znajdujące się w mniejszych miejscowościach. Aby w sposób klarowny przedstawić je w przewodniku, wyznaczone zostały trasy zwiedzania umożliwiające penetracje niedużych terenów, ograniczonych zasięgiem poszczególnych gmin, które przyporządkowane są większym jednostkom administracyjnym – powiatom. Prezentacje obiektów zabytkowych znajdujących się w poszczególnych miejscowościach poprzedzają

ich krótkie rysy historyczne. Obok polskich nazw podane zostały nazwy niemieckie, które obowiązywały przed 1945 rokiem, a także ich najstarsze wersje. W sumie w ostatnim tomie znajdują się opisy zabytków zachowanych w 204 miejscowościach.

Liczba stron: 344

Format (wymiary): 16.5x24.0cm

ISBN: 9788393488575

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.