Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2012

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 228

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Prototype 2 - PC - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Poradnik do wersji PC gry Prototype 2 zawiera bardzo dokładny opis przejścia wszystkich misji kampanii dla pojedynczego gracza. Ponadto w opracowaniu znalazły się informacjie dotyczące potyczek, umiejętności, sekretów, a także działań z ukrycia.

Prototype 2 - PC - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • 5 - Drenaż mózgu (Główny wątek fabularny)
  • 4 - Lep na muchy (Główny wątek fabularny)
  • 6 - Projekt Długi Cień (Główny wątek fabularny)
  • Moce Hellera
  • Żółta strefa - Czarne skrzynki (Sekrety)
  • Zielona strefa - Czarne skrzynki (Sekrety)
  • 1 - Spotkanie ze stwórcą (Główny wątek fabularny)
  • 3 - Przeżyją najsilniejsi (Główny wątek fabularny)
  • 31 - FINAŁ - Zabij swojego stwórcę (Główny wątek fabularny)
  • Mapy Nowego Jorku (Sekrety)

Informacja o grze

Gra akcji, w której wcielamy się w bohatera dysponującego nadludzkimi zdolnościami będąca kontynuacją przeboju z 2009 roku. Powracamy na wyspę Manhattan, znajdującą się pod kwarantanną z powodu zamieniającego ludzi w potwory wirusa. Tym razem naszym zadaniem jest zapolowanie na głównego bohatera pierwszej części, czyli Aleksa Mercera.

Gra Prototype 2, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Opinie o ebooku Prototype 2 - PC - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Fragment ebooka Prototype 2 - PC - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Prototype 2Wersja PCporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1259

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Poradnik do gry Prototype 2 w wersji na PC

Główny wątek fabularny

1 - Spotkanie ze stwórcą

2 - Zmartwychwstanie

3 - Przeżyją najsilniejsi

4 - Lep na muchy

5 - Drenaż mózgu

6 - Projekt Długi Cień

7 - Czas żerowania

8 - Szczur laboratoryjny

9 - Zbawienie

10 - Szalony naukowiec

11 - Orion Faza Druga

12 - Dobór naturalny

13 - Most powietrzny

14 - Wrogowie i sojusznicy

15 - Obcy wśród nas

16 - Białe Światło

17 - Gniazdo żmij

18 - Zdobywanie zamku

19 - Labirynt krwi

20 - Wilk alfa

21 - Niełaska

22 - Zstąpienie

23 - Drapieżnik i ofiara

24 - Wypalone w pamięci

25 - W ostateczności

26 - Łyżka dziegciu

27 - Boska interwencja

28 - Operacja Firehawk

29 - Zagubiony w systemie

30 - Bezinteresowna praca

31 - FINAŁ - Zabij swojego stwórcę

Misje Blacknet

1 - Operacja - Pas Oriona

2 - Operacja - Czarny Tulipan

3 - Operacja - Miotła

4 - Operacja - Mantikora

5 - Operacja - Dziurka od klucza

6 - Operacja - Złota rączka

7 - Operacja - Czerwony lodowiec

8 - Operacja - Jasna przyszłość

9 - Operacja - Nakrapiany kot (1)

9 - Operacja - Nakrapiany kot (2)

10 - Operacja - Długi horyzont

11 - Operacja - Obwód zamknięty

12 - Operacja - Mechanizm zegara (1)

12 - Operacja - Mechanizm zegara (2)

Sekrety

Sekrety informacje wstępne

Mapy Nowego Jorku

Żółta strefa - Czarne skrzynki

Żółta strefa - Oddziały specjalne i Gniazda

Zielona strefa - Czarne skrzynki

Zielona strefa - Oddziały specjalne i Gniazda

Czerwona strefa - Czarne skrzynki

Czerwona strefa - Oddziały specjalne i Gniazda

Moce Hellera

Osiągnięcia Steam

Poradnik do gry Prototype 2 w wersji na PC

Nieoficjalny poradnik do wersji PC gry Prototype 2 zawiera szczegółowy opis przejścia wszystkich głównych oraz pobocznych misji kampanii dla pojedynczego gracza. W opisie każdego z etapów znalazły się informacje na temat:

sposobów zaliczania otrzymywanych zadań;

rozprawiania się z napotykanymi przeciwnikami oraz bossami;

umiejętnego wykorzystywania posiadanych mocy, umiejętności i zdolności;

zaliczania premii;

skutecznego prowadzania działań z ukrycia w tych sytuacjach, w których jest to możliwe.

Poradnik oferuje ponadto szczegółowe mapy i opisy wszystkich dostępnych sekretów (czarne skrzynki, oddziały specjalne, gniazda) oraz liczne wskazówki dotyczące rozwijania mocy sterowanej postaci.

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku

W niniejszym poradniku zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:

Pomarańczowy

kolor użyty został do podawania współrzędnych do lokacji znajdujących się w żółtej strefie.

Zielony

kolor użyty został do podawania współrzędnych do lokacji znajdujących się w zielonej strefie.

Brązowy

kolor użyty został do podawania współrzędnych do lokacji znajdujących się w czerwonej strefie.

Współrzędne możesz odczytać w dowolnym momencie gry, a mianowicie wciskając klawisz M, wybierając pierwszą zakładkę i ustawiając kursor w wybranym przez siebie miejscu. Na przedstawionym na powyższym screenie przykładzie jest to lokacja [280, 1196].

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Główny wątek fabularny

1 - Spotkanie ze stwórcą

1 - Spotkanie ze stwórcą

Pościg za Alexem Mercerem

Uwaga! Przed przystąpieniem do gry proponuję zapoznać się z dostępnym z poziomu menu głównego filmikiem przypominającym tło fabularne i najważniejsze wydarzenia z pierwszej części serii. Opisywany etap pełni rolę prologu, przy czym w trakcie jego rozgrywania z dość oczywistych względów nie dysponuje się jeszcze żadnymi mocami.

Nowy cel: Follow Alex Mercer (Podążaj za Alexem Mercerem)

Zaczekaj aż uzyskasz pełną kontrolę nad Hellerem i ruszaj śladami Mercera. Nie musisz się śpieszyć, bo nie doprowadzisz do zawalenia misji poprzez zgubienie Alexa. Początkowo nic Ci też nie grozi, chociaż będziesz świadkiem brutalnej śmierci jednego z żołnierzy Blackwatch.

Gra po kilku chwilach wyświetli scenkę przerywnikową ukazującą atak Mercera na śmigłowiec Blackwatch i Twoim zadaniem jest uniknięcie śmierci. Zgodnie z instrukcją wyświetloną na ekranie przytrzymaj klawisz W i następnie wciśnij SPACJĘ.

Obejrzyj nową scenkę ukazującą pojawienie się wielkiego potwora zwanego goliatem. Tym razem Twoim zadaniem jest ucieczka przed zmutowaną bestią i w tym celu musisz mieć przez cały czas wciśnięty klawisze S (zmierzanie w stronę dolnej części ekranu) oraz SHIFT (sprint). Po drodze nie wpadniesz na szczęście na żadne większe przeszkody, tak więc o ile nigdzie się nie zatrzymasz nie powinieneś zginąć.

Ostatnia scena prologu to szamotanina z mniejszym zmutowanym potworem i w tym przypadku jedynym sposobem na utrzymanie Hellera przy życiu jest rytmiczne wciskanie lewego przycisku myszy. Przed Tobą kilka bardzo interesujących i niezwykle ważnych cut-scenek, po zakończeniu których awansujesz do drugiej głównej misji gry.

2 - Zmartwychwstanie

2 - Zmartwychwstanie

Pokonanie zainfekowanych

Nowy cel: Defeat the infected (Pokonaj zarażonych)

Etap ten rozpoczyna się w placówce Blackwatch w lokacji [205, 1068]. Zacznij od wypróbowania dwóch podstawowych rodzajów ataków, czyli uderzenia pięścią (wciśnięcie lewego przycisku myszy) oraz wykonania znacznie silniejszego kopnięcia (przytrzymanie lewego przycisku myszy). Zacznij stosować te ataki do rozprawienia się z dwoma nowymi grupami zarażonych. Silne ataki są szczególnie wskazane w przypadku atakowania większych grup wrogów, a jeśli zostaniesz otoczony pomagaj sobie opcją skoku (SPACJA).

Nowy cel: Consume Blackwatch trooper to heal (Pożryj żołnierza Blackwatch żeby się uleczyć)

Nie przejmuj się rozkazem spalenia wszystkich istot przebywających w pomieszczeniu (włącznie z Hellerem), bo wszystko to jest dokładnie wyreżyserowane. Gra pozwoli Ci teraz zapoznać z mechanizmem pożerania (wchłaniania) przeciwników i choć ma to kilka znaczeń to w tym przypadku powinno zależeć Ci na zregenerowaniu części widocznego na ekranie paska zdrowia Hellera. W celu wchłonięcia przeciwnika musisz najpierw go złapać (klawisz E) i dopiero wtedy wykonać właściwą akcję (prawy przycisk myszy).

Nowy cel: Consume the infected to heal (Pożeraj zarażonych żeby się uleczyć)

Po rozpoczęciu nowej rundy walk pożryj kilku kolejnych przeciwników, tak by doprowadzić do całkowitego zregenerowania paska zdrowia. Dopiero teraz przystąp do właściwych ataków, pamiętając oczywiście o możliwości regeneracji. Podobnie jak wcześniej, musisz walczyć do momentu, w którym podjęta zostanie próba spalenia wszystkich istot obecnych w pomieszczeniu.

Ucieczka z placówki Blackwatch

Nowy cel: Grab the table (Podnieś stół)

Nowy cel: Target the lab window (Namierz okno laboratorium)

Nowy cel: Destroy the lab window (Zniszcz okno laboratorium)

Zaczekaj aż Heller pozbiera się z ziemi, podejdź do oznaczonego przez grę stołu i podnieś go (klawisz E). Musisz teraz rzucić stołem w znajdujące się nad Tobą oszklone pomieszczenie, tak więc namierz interaktywny punkt (klawisz R) i wykonaj rzut (lewy przycisk myszy).

Nowy cel: Jump through the lab window (Przedostań się przez zniszczone okno laboratorium)

Pozostała Ci już tylko jedna akacja, a mianowicie wydostanie się z placówki Blackwatch. Ustaw się na wprost od zniszczonej okiennicy i przytrzymaj SPACJĘ, co doprowadzi do wykonania długiego skoku. Jeżeli dobrze wymierzyłeś skok, to bezproblemowo dolecisz do okiennicy. W przeciwnym wypadku upewnij się, że nie znajdujesz się za daleko. Przeskoczenie przez okiennicę odpali kolejne filmiki przerywnikowe i zakończy ten etap.

3 - Przeżyją najsilniejsi

3 - Przeżyją najsilniejsi

Rozprawienie się z pierwszym dowódcą Blackwatch

Nowy cel: Attack the Blackwatch commander (Zaatakuj dowódcę Blackwatch)

Nowy cel: Consume the Blackwatch commander (Pożryj dowódcę Blackwatch)

Etap ten rozpoczyna się w lokacji [292, 1313], a Twoje pierwsze zadanie to uderzenie dowódcy Blackwatch (lewy przycisk myszy). Zapoznaj się teraz z informacją na temat wskaźnika poziomu zaalarmowania wrogów (aktualnie jest to najwyższy czerwony poziom), po czym pożryj dowódcę, czyli wciśnij klawisz E i następnie prawy przycisk myszy. W tym konkretnym przypadku nie zależy Ci jedynie na zregenerowaniu sił, ale również na pozyskaniu wizerunku zaatakowanej osoby.

Nowy cel: Run away to escape alert (Ucieknij przed pościgiem)

Nie próbuj walczyć ze śmigłowcem i żołnierzami Blackwatch, tylko błyskawicznie rzuć się do ucieczki. Pobiegnij w dowolną stronę, mając wciśnięty zgodnie z podpowiedzią gry klawisz SHIFT. Powoduje to uaktywnianie sprintu, który jak zapewne pamiętasz z poprzedniej gry nie organicza się wyłącznie do biegania po twardym gruncie ale również po ścianach budynków.

W tym konkretnym przypadku nie radziłbym korzystać z opcji biegania po ścianach, bo najważniejszą sprawą jest znalezienie jakiegoś ustronnego miejsca, w którym wrogowie stracą z oczu Hellera. Polecam w rezultacie wybrać jedną z wąskich alejek między budynkami. Po tym jak gra zatrzyma akcję przetestuj umiejętność polegającą na zmianie wizerunku na ten należący do zamordowanej niedawno postaci (dowódca Blackwatch). W tym celu musisz wcisnąć klawisz F, kończąc tym samym pościg.

Spotkanie się z ojcem Guerrą

Nowy cel: Go to higher ground (Przedostań się na punkt widokowy)

Twój aktualny cel misji to dach jednego z wieżowców w lokacji [236, 1259] (możesz powrócić do wizerunku Hellera lub pozostać przy wizerunku dowódcy) i tym razem musisz już polegać na opcji biegania po ścianach budynków, mając przez cały czas wciśnięty klawisz SHIFT. Po dotarciu na dach podejdź do oznaczonego przez grę świecącego się kręgu w celu wyświetlenia nowej cut-scenki.

Nowy cel: Go to church to look for father Guerra (Udaj się do kościoła w celu porozmawiania z ojcem Guerrą)

Kolejny cel misji to wejście do kościoła w lokacji [281, 1196] i warto skorzystać z opcji szybowania poprzez przytrzymywanie w locie klawisza SHIFT. Po dotarciu do wejścia do kościoła obejrzysz kolejny filmik.

Polowanie na drugiego dowódcę Blackwatch

Nowy cel: Go to the hospital to look for the commanders (Udaj się do szpitala w celu odnalezienia kolejnych dowódców)

Wysłuchaj rozmowy z Guerrą i zapoznaj się wstępnie z umiejętnością namierzania określonych osób, po czym ruszaj w stronę szpitala znajdującego się w lokacji [212, 1108]. Cel Twojej podróży to dach jednego z budynków zlokalizowanych niedaleko szpitala.

Nowy cel: Hunt the Blackwatch commander (Wytrop dowódcę Blackwatch)

Obejrzyj krótki filmik objaśniający zasady działania impulsu łowcy, funkcjonującego na zbliżonych założeniach do radaru. Wciśnięcie klawisza Q doprowadza mianowicie do wysłania impulsu, który "odbija się" od szukanej osoby. W tym przypadku polowanie jest bardzo proste, bo dowódcą jest jeden z żołnierzy patrolujących dach szpitala (powyższy screen).

Nowy cel: Hunt and consume your target (Wytrop i pożryj swój cel)

Możesz się teraz zachować na dwa zasadnicze sposoby. Pierwszy wariant to przyjęcie formy pokonanego wcześniej dowódcy (klawisz F) i zbliżenie się do nowego celu bez wszczynania walki. Jest to bezpieczniejsze rozwiązanie, chociaż musisz się pilnować żeby w obecności żołnierzy Blackwatch nie wykonywać akcji sugerujących nadnaturalne moce. Drugi wariant to rozprawienie się z siłami wroga i wbrew pozorom nie jest to gorsze rozwiązanie, bo są oni łatwi do pokonania. Niezależnie od wybranego wariantu zachowania musisz złapać namierzanego dowódcę (z impulsu łowcy możesz korzystać dowolną ilość razy). Heller automatycznie wchłonie swoją ofiarę, uzyskując dostęp nie do tylko do jej wizerunku, ale również wspomnień.

Polowanie na trzeciego dowódcę Blackwatch

Nowy cel: Go to the hospital parking lot to try to hunt the Blackwatch commander (Udaj się na szpitalny parking w celu rozpoczęcia polowania na kolejnego dowódcę Blackwatch)

To bardzo proste zadanie, bo musisz jedynie zbliżyć się do święcącego się kręgu w lokacji [210, 1091] i ponownie użyć impulsu łowcy (klawisz Q), dowiadując się, że w taki sposób należy wytropić kolejnego dówodcę.

Nowy cel: Go to higher ground (Przedostań się na punkt widokowy)

Nowy cel: Hunt the Blackwatch commander (Wytrop dowódcę Blackwatch)

Ruszaj w stronę oznaczonego przez grę punktu widokowego w lokacji [151, 1156]. Jako że znajduje się on na dachu budynku musisz oczywiście pomóc sobie umiejętnościami szybowania i biegania po ścianach. Po dotarciu w oznaczone miejsce po raz kolejny użyj impulsu łowcy (klawisz Q). Zdobędziesz w ten sposób cenną wskazówkę, bo o wiele łatwiej jest wytropić swoją ofiarę monitorując działanie sonaru z wysoko położonego punktu widokowego.

Nowy cel: Go to the bridge (Udaj się na most)

Jak łatwo można zauważyć, impuls odbija się od ofiary przebywającej na zniszczonym moście na rzece w lokacji [101, 1164] (powyższe screeny). Udaj się w to miejsce w celu odblokowania kolejnych celów misji.

Nowy cel: Glide across the broken bridge (Poszybuj nad zniszczonymi fragmentami mostu)

Twoje nowe zadanie to dotarcie do trzeciej części zniszczonego mostu i w tym celu musisz ominąć dwie większe dziury. Zgodnie z podpowiedzią gry zacznij od uaktywnienia sprintu (klawisz SHIFT), biegnąc po moście w stronę pierwszej dziury. Po dostatecznym zbliżeniu się do dziury przytrzymaj na dłuższą chwilę SPACJĘ z zamiarem wykonania długiego skoku i następnie przytrzymaj klawisz SHIFT żeby poszybować w nowe miejsce [70, 1146]. Powtórz wszystkie te czynności po znalezieniu się przy drugiej zniszczonej partii mostu, docierając do celu swojej wędrówki [34, 1133].

Nowy cel: Hunt and consume your target (Wytrop i pożryj swój cel)

Podobnie jak w przypadku dowódcy znajdującego się na dachu szpitala, możesz wybrać pokojowy wariant i bezproblemowo zbliżyć się do swojego celu (powyższy screen) mając uaktywnioną formę poprzedniego dowódcy, bądź też zaatakować obecnych tu żołnierzy, sprawnie ich likwidując. Niezależnie od wybranej wersji działania musisz złapać namierzonego z pomocą impulsu dowódcę (klawisz E), pozyskując jego wizerunek i wspomnienia.

Nowy cel: Exit the alert (Zgub pościg)

Końcówka tej misji to ucieczka przed pościgiem składającym się głównie z dwóch śmigłowców Blackwatch. Ruszaj szybko w stronę zniszczonych partii mostu, które musisz omijać tak samo jak wcześniej, czyli odbijając się z rozpędu i następnie szybując. Staraj się jednocześnie nie zatrzymywać żeby nie stać się łatwym celem dla śmigłowców i żołnierzy Blackwatch.

Po dotarciu na drugi brzeg skup się wyłącznie na znalezieniu kryjówki, dzięki czemu zgubisz pościg. Osobiście polecam podjąć próbę schowania się pod mostem (powyższy screen). Pamiętaj, że w celu zakończenia pościgu musisz przemienić się w zabitego niedawno dowódcę, czyli wcisnąć klawisz F. To już koniec tej misji i w celu rozpoczęcia kolejnej (Lep na muchy) musisz dotrzeć do jej znacznika widocznego na mapie.

4 - Lep na muchy

4 - Lep na muchy

Zlikwidowanie brawlerów

W celu rozpoczęcia tej misji musisz dotrzeć do lokacji [226, 1108], a konkretnie do znajdującego się na dachu budynku święcącego się okręgu.

Nowy cel: Go to test site Washington to stop Blackwatch's specimen release (Udaj się do strefy testów Waszyngton w celu powstrzymania organizacji Blackwatch przed wypuszczeniem okazów)

Ruszaj w stronę aktualnego celu podróży w lokacji [207, 1201]. Jest to mianowicie znajdujący się na ziemi świecący się okrąg, do którego musisz się oczywiście zbliżyć. Wykonanie tej akcji doprowadzi do wyświetlenia nowej cut-scenki, po zakończeniu której zmuszony zostaniesz do stoczenia pojedynku ze zmutowaną bestią zwaną brawlerem.

Nowy cel: Dodge the brawler (Uniknij ataku brawlera)

Przytrzymaj klawisz W (czyli górny spośród czterech klawiszy kierunkowych) i wciśnij następnie SPACJĘ, dzięki czemu Heller powinien przeskoczyć nad brawlerem (powyższy screen). Warto zapamiętać sobie ten ruch, bo w taki właśnie sposób najlepiej będzie unikać ataków bestii już po przystąpieniu do właściwego pojedynku.

Nowy cel: Defeat the brawler (Pokonaj brawlera)

Tak jak wcześniej powiedziałem, już po rozpoczęciu walki najlepiej jest unikać kolejnych ataków brawlera przeskakując nad bestią. Po wykonaniu każdego skoku polecam wyprowadzić kilka szybkich ataków (wciskanie lewego przycisku myszy), choć jeśli widzisz, że bestia jest nadal odwrócona do Ciebie plecami to możesz też spróbować silnego ataku (przytrzymanie lewego przycisku myszy).

Ataki brawlera zabierają całkiem sporo energii i proponuję zareagować na to jeśli stracisz więcej niż połowę paska zdrowia. Łap mianowicie (klawisz E) i pożeraj (prawy przycisk myszy) przebywających w okolicy cywilów. Warto jednocześnie pamiętać o możliwości biegania po polu walk (klawisz SHIFT), zmniejszając tym samym ryzyko, że Heller zostanie doścignięty przez bestię.

Nowy cel: Consume the brawler to get its claws (Pożryj brawlera w celu pozyskania jego pazurów)

Musisz walczyć do momentu, w którym brawler straci niemal cały pasek zdrowia, a gra zaproponuje Ci pożarcie zmutowanej bestii. Podbiegnij w tym celu do potwora i wciśnij klawisz E. Wykonanie tej akcji doprowadzi do odblokowania możliwości korzystania z pazurów, które zastąpią standardowe uderzenia pięściami.

Nowy cel: Kill the brawler (Zabij brawlera)

Zaczekaj na pojawienie się drugiego mutanta i przystąp do jego atakowania. Podobnie jak w poprzedniej walce radzę przeskakiwać nad bestią i dopiero wtedy wyprowadzać stosowne ataki. Zauważ, że dzięki pazurom szybciej pozbawia się potwora punktów zdrowia. Pojedynek możesz w zależności od upodobań zakończyć w standardowy sposób lub pożreć pozbawionego górnych kończyn brawlera (klawisz E).

Wyeliminowanie oddziałów Blackwatch

Nowy cel: Attack the Blackwatch trooper (Zaatakuj żołnierza Blackwatch)

W okolicy pojawią się wkrótce żołnierze Blackwatch, a gra zaproponuje Ci przetestowanie związanego z pazurami specjalnego ataku o nazwie Zamach pazurem. Zgodnie z wyświetloną na ekranie instrukcją wciśnij i przytrzymaj klawisz R w celu namierzenia znajdującego się na wprost od Ciebie wartownika (powyższy screen) i następnie zaatakuj go poprzez przytrzymanie lewego przycisku myszy.

Nowy cel: Destroy the Blackwatch forces to prove to Guerra it can be done (Pokonaj siły Blackwatch żeby nakłonić Guerrę do zmiany zdania)

Przystąp do atakowania pozostałych żołnierzy Blackwatch. Jeśli chcesz możesz oczywiście w dalszym ciągu polegać na opisanym powyżej ataku związanym z namierzaniem wrogów (klawisz R + lewy przycisk myszy), choć nie jest to absolutnie wymagane. Równie dobrze możesz też między innymi zabrać broń jednemu z żołnierzy i ostrzelać pozostałych wrogów. Polecam dodatkowo pożreć co najmniej jednego przeciwnika, gdyż "przebranie" żołnierza może Ci się za kilka chwil przydać.

Zauważ, że po pokonaniu pierwszej grupy w oddali pojawił się drugi oddział przeciwników. Jeżeli pożarłeś wcześniej jakiegoś żołnierza, to warto dokonać teraz transformacji, dzięki czemu będziesz mógł w łatwy sposób zaskoczyć przeciwników (nie zostaniesz przez nich od razu zdemaskowany). W trakcie walk zgodnie z sugestią gry unikaj wystrzeliwanych w Twoją stronę rakiet. Możesz oczywiście podnieść wyrzutnię i użyć jej do szybszego rozprawienia się z oddziałami Blackwatch.

Nowy cel: Destroy the Blackwatch APC (Zniszcz pojazd opancerzony BWP Blackwatch)

Zgodnie z podpowiedzią gry zabierz jednemu z pokonanych przeciwników z drugiej grupy wyrzutnię rakiet (klawisz E). Oddal się teraz na bezpieczną odległość od pojazdu opancerzonego, wyceluj w niego (klawisz R) i oddaj trzy celne strzały, co powinno doprowadzić do zniszczenia wrogiej maszyny.

Spotkanie się z ojcem Guerrą

Nowy cel: Exit the alert (Zgub pościg)

Nowy cel: Go to church to finally convince Guerra to join you (Udaj się do kościoła w celu przekonania ojca Guerry do połączenia sił)

Zgubienie pościgu powinno być czystą formalnością, bo zapewne zlikwidowałeś wszystkie oddziały wroga obecne w okolicy (w przeciwnym wypadku ucieknij z miejsca walk, chowając się na dachach budynków lub w wąskich alejkach). W celu zakończenia tej misji musisz powrócić do kościoła w lokacji [280, 1196]. Gra nie pozwoli Ci od razu zająć się zaliczaniem kolejnej głównej misji, w rezultacie czego skup się na przejściu pobocznego zadania Blacknet zatytułowanego Operacja: Pas Oriona.

5 - Drenaż mózgu

5 - Drenaż mózgu

Przedostanie się do bazy Blackwatch

Zadanie to staje się dostępne dopiero po zaliczeniu pobocznej misji Blacknet zatytułowanej Operacja: Pas Oriona. W celu rozpoczęcia omawianego etapu musisz dotrzeć do lokacji [363, 1122], a konkretnie do znajdującego się na dachu budynku święcącego się okręgu.

Nowy cel: Enter the Blackwatch base (Przedostań się do bazy Blackwatch)

Zapoznaj się z krótką informacją na temat wskaźnika stanu zaalarmowania wrogów, po czym podejdź do stojącego niedaleko wartownika i go pożryj (klawisz E i prawy przycisk myszy).

Możesz już udać się w stronę głównego wejścia do bazy znajdującego się w lokacji [399, 1127]. Upewnij się, że przyjąłeś formę pokonanego żołnierza Blackwatch i skieruj się prosto.

Nowy cel: Consume the Blackwatch trooper to enter the base and confront Rooks (Pożryj żołnierza Blackwatch w celu uzyskania dostępu do bazy i dopadnięcia Rooksa)

Spróbuj zbliżyć się do patrolującego okoliczny plac wartownika, dowiadując się na temat zasad działania detektorów wirusowych. Generalnie musisz pamiętać o tym żeby nie przebywać zbyt długo w pobliżu detektorów, bo napełnienie się paska zaalarmowania wrogów doprowadzi do zdemaskowania Hellera. Proponuję ustawić się w pokazanym na powyższym screenie narożniku, zaczekać na przybycie żołnierza i go pożreć (klawisz E i prawy przycisk myszy).

Nowy cel: Infiltrate Rooks's briefing to kill Colonel Rooks (Weź udział w odprawie prowadzonej przez Rooksa z zamiarem jego zamordowania)

To bardzo proste zadanie. Skieruj się do czytnika dłoni znajdującego się w lokacji [403, 1118], pamiętając o tym żeby nie zbliżać się do detektora wirusowego. Wejdź w interakcję z czytnikiem (klawisz E), co doprowadzi do wyświetlenia dłuższej cut-scenki.

Pościg za naukowcami

Nowy cel: Chase and consume the scientists (Doścignij i pożryj naukowców)

Przygotuj się, bo pościg za czterema naukowcami rozpocznie się od razu po zakończeniu cut-scenki. Pierwszy z nich powinien przebywać w pobliżu (powyższy screen) i jeśli chcesz zaliczyć premię (bonusowe punkty doświadczenia) musisz wykonać specjalny atak, a mianowicie najpierw odbić się od ziemi (przytrzymanie SPACJI) i następnie w trakcie lotu zdecydować się na dolecenie do naukowca z zamiarem jego złapania (wciśnięcie klawisza E). Nie przejmuj się jeśli akcja ta od razu Ci się nie uda, bo możesz wykonać jeszcze trzy próby.

Ruszaj w stronę wyjścia z obozowiska (powyższy screen), ignorując żołnierzy Blackwatch i skupiając się wyłącznie na dopadnięciu naukowców. Polecam oczywiście mieć cały czas wciśnięty klawisz SHIFT i w razie potrzeby pomagać sobie dodatkowo skokami.

Twoje zadanie to doścignięcie, złapanie i pożarcie pozostałych trzech naukowców. Nie powinno z tym być dużych problemów, przy czym postaraj się zdobyć premię zanim zlikwidujesz ostatniego czwartego naukowca.

Dopadnięcie doktora Shaffelda

Nowy cel: Exit the alert (Zgub pościg)

Nowy cel: Hunt and consume dr. Shaffeld (Wytrop i pożryj doktora Shaffelda)

Zgubienie pościgu nie powinno stanowić dużego problemu, przy czym pamiętaj o tym, że konieczne może okazać się zregenerowanie utraconego zdrowia poprzez pożarcie jednej lub kilku napotykanych postaci. Proces tropienia Shaffelda nie wyróżnia się niczym szczególnym od poprzednich polowań, tak więc musisz co pewien czas wysyłać impulsy (wciśnięcie klawisza Q), obserwując z wysoko położonych punktów obserwacyjnych z jakiego miejsca one powracają. Cel podróży to lokacja [370, 1024], czyli północno-wschodnia część żółtej strefy.

Nowy cel: Destroy the APC (Zniszcz pojazd opancerzony BWP)

Zdecydowanie