Prawo dyplomatyczne w orzecznictwie Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości - Izabela Gawłowicz - ebook + książka

Prawo dyplomatyczne w orzecznictwie Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości ebook

Izabela Gawłowicz

0,0
149,00 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Autorka identyfikuje wkład Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości w rozwój międzynarodowego prawa dyplomatycznego. Uważa, że tam, gdzie z różnych przyczyn niewydolne procedury kształtowania prawa traktatowego nie odpowiadają aktualnym potrzebom społeczności międzynarodowej, Trybunał poprzez swoje orzecznictwo bierze udział w pomocniczym procesie normotwórczym. Rozstrzygnięcie sporu jest jednym z efektów działalności orzeczniczej Trybunału, kolejnymi są przeprowadzone przy tej okazji analizy i sformułowane na ich podstawie wypowiedzi, pozwalające na ustalenie istnienia i treści norm prawa międzynarodowego.


„(...) Zasadność podjęcia tematyki z pogranicza prawa międzynarodowego i prawa dyplomatycznego wynika z obserwacji obecnych wydarzeń na arenie międzynarodowej (...). (...) Przewodnią tezą prezentowanej pracy jest wpływ orzecznictwa, kontynuatora dzieła STSM Ligi Narodów, Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości na proces normotwórczy w zakresie instrumentów prawa międzynarodowego adresowanych do praktyki stosunków dyplomatycznych. (...) Autorka omawia wspomniane zagadnienia w sposób kompleksowy, wykazując się znajomością naukowego piśmiennictwa polskiego i zagranicznego, prawa międzynarodowego dyplomatycznego oraz znajomością orzecznictwa Trybunału. Praca w dużym stopniu jest oparta na zagranicznych materiałach źródłowych, co stanowi jej dodatkowy atut, ponieważ przybliża orzecznictwo MTS z punktu widzenia dotychczas nie będącego przedmiotem opracowania naukowego”. - prof. dr hab. Zbigniew Rudnicki

Ebooka przeczytasz w dowolnej aplikacji obsługującej format:

PDF
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.