Prawo cywilne - część ogólna - Olejniczak Adam, Radwański Zbigniew - książka

Prawo cywilne - część ogólna książka papierowa

Olejniczak Adam, Radwański Zbigniew

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
  • Wydawca: C.H. Beck
  • Język: polski
  • Rok wydania: 2022
Opis

W podręczniku ,,Prawo cywilne - część ogólna" zostały opisane instytucje uregulowane w pierwszej Księdze Kodeksu cywilnego.

Cała materia części ogólnej prawa cywilnego została uporządkowana według następujących elementów:

normy prawnej, która stosunek ten wyznacza;
treści stosunku, a więc praw i obowiązków podmiotów — wraz z tzw. przedmiotem stosunku prawnego, służącym do dogodniejszego określenia treści;
podmiotów, które są nosicielami praw i obowiązków;
zdarzeń, zwłaszcza czynności prawnych, z którymi system prawny wiąże powstanie, zmianę lub wygaśnięcie stosunku prawnego.
W publikacji omówiono zagadnienia dotyczące m.in.:

źródeł prawa cywilnego,
stosowania prawa cywilnego,
prawa podmiotowego,
przedmiotów stosunku cywilnoprawnego,
osób fizycznych i osób prawnych,
czynności prawnych i innych zdarzeń cywilnoprawnych,
przedstawicielstwa ze szczególnym uwzględnieniem pełnomocnictwa i prokury,
wpływu wadliwości czynności prawnych na ich skuteczność prawną,
przedawnienia i terminów zawitych.
Podręcznik przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów wydziałów prawa. Może jednak zainteresować również dojrzałych prawników, ponieważ można w nim znaleźć obszerne objaśnienia nowych instytucji polskiego prawa cywilnego – wyrosłych z aktualnych założeń ustroju gospodarczego i politycznego Rzeczypospolitej Polskiej.

Stan prawny, literaturę i orzecznictwo uwzględniono do czerwca 2021 r.

Liczba stron: 448

Format (wymiary): 14.5x20.5cm

ISBN: 9788382357660

Wydanie: 16

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.