Wydawca: Goneta Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2014

Poradnik fryzjersko-kosmetyczny ebook

Anna Pasławska-Turczyn

(0)

Ebooka przeczytasz na:

Kindlu MOBI
e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze PDF
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Zabezpieczenie: watermark Przeczytaj fragment ebooka

Opis ebooka Poradnik fryzjersko-kosmetyczny - Anna Pasławska-Turczyn

Praktyczne porady dla tych, którzy chcą zacząć pracę w zakładzie fryzjerskim, którzy planują rozpoczęcie swojej działalności, ale też i dla tych, którzy już istnieją na rynku i chcieliby poprawić swój wizerunek. Niniejszy wolumin to też świetne kompendium wiedzy o kosmetykach i zakresu usług, jakich może oczekiwać klientka w zakładzie fryzjersko-kosmetycznym.

Są tu opisane propozycje marketingowe na rozreklamowanie zakładu kosmetycznego i fryzjerskiego. Dowiadujemy się, jakie były trendy w ostatnich dwóch latach. Jest też informacja, co trzeba zrobić, by zachęcić panie do korzystania właśnie z tego, a nie innego salonu fryzjersko-kosmetycznego.

 

Kompendium wiedzy na pewno przydatne dla wielu czytelniczek, będących po obu stronach usług fryzjersko-kosmetycznych.

Opinie o ebooku Poradnik fryzjersko-kosmetyczny - Anna Pasławska-Turczyn

Fragment ebooka Poradnik fryzjersko-kosmetyczny - Anna Pasławska-Turczyn

Poradnik fryzjersko-kosmetyczny

Anna Pasławska-Turczyn

Copyrights to:

Wirtualne Wydawnictwo „Goneta” Aneta Gonera

www.goneta.net

ul. Archiwalna 9 m 45

02-103 Warszawa

Redakcja i korekta: Aneta Gonera

wydawnictwo@goneta.net

Okładka: Joanna Bianga

asia_bianga@wp.pl

ISBN: 978-83-63783-61-7

Wydanie 1

Warszawa, 1 października 2014

Tekst

Od redakcji:

Praktyczne porady dla tych, którzy chcą zacząć pracę w zakładzie fryzjerskim, którzy planują rozpoczęcie swojej działalności, ale też i dla tych, którzy już istnieją na rynku i chcieliby poprawić swój wizerunek. Niniejszy wolumin to też świetne kompendium wiedzy o kosmetykach i zakresu usług, jakich może oczekiwać klientka w zakładzie fryzjersko-kosmetycznym.

Są tu opisane propozycje marketingowe na rozreklamowanie zakładu kosmetycznego i fryzjerskiego. Dowiadujemy się, jakie były trendy w ostatnich dwóch latach. Jest też informacja, co trzeba zrobić, by zachęcić panie do korzystania właśnie z tego, a nie innego salonu fryzjersko-kosmetycznego.

Kompendium wiedzy na pewno przydatne dla wielu czytelniczek, będących po obu stronach usług fryzjersko-kosmetycznych.

1. Najnowsze trendy we współczesnym fryzjerstwie

W świadczeniu usług fryzjerskich najważniejsze jest to by pamiętać, iż fryzjer to nie zwykły rzemieślnik, ale także nie w codziennym świadczeniu usług — artysta. Fryzjerstwo, a także kosmetyka szybkim krokiem zmierzają w kierunku usług medycznych.

Dlatego też usługa fryzjerska nie polega tylko na powierzchownej zmianie wizerunku, ale także na diagnostyce i wzajemnej edukacji. Wykonawca uczy się zasad psychologicznych aspektów z klientem indywidualnym, a klient wyrażania swoich potrzeb i umiejętności dbania o swoje zdrowie, wygląd i dobre samopoczucie po wyjściu z salonu.

Wizyta w zakładzie fryzjerskim to proces, gdzie tak naprawdę najdrobniejszy szczegół i podetap mają znaczenie w ocenie całości. Od kontaktu telefonicznego, czy mejlowego, poprzez kontakt osobisty z recepcją, okres oczekiwania na usługę, aż po działania merytoryczne, czyli sam proces wykonania usługi.

W tej lekcji skoncentrujemy się na aspektach wykonania usługi — jak wiadomo spektrum działań jest szerokie. Natomiast kilka zasad jest spójnych dla różnych typów oczekiwań ze strony klienta:

1. Najważniejsze to zadbać o psychiczny komfort klienta, ale i bezpieczeństwo wykonania usługi. Klient musi poczuć się wyjątkowo, ale fryzjer nie powinien narzucać intensywności kontaktu, z racji tego, iż klient bardzo często przychodzi by zrealizować usługę, ale i przede wszystkim odpocząć. Zbyt usilne dążenie do nawiązania kontaktu wzrokowego i prowadzenie rozmowy na tematy prywatne może działać silnie deprymująco. Częstym błędem na pierwszym etapie wykonywania usługi jest próba ustalenia z klientem jego oczekiwań przed uprzednimi zabiegami pielęgnacyjnymi, czyli choćby wstępnym umyciem głowy. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że klient nie myje głowy tuż przed zabiegiem, że jest zima i włosy ukryte pod czapką wyglądają we wnętrzu tak, iż prezentacja fryzury przed personelem i zakładu i innymi klientami jest krępująca. Oczywiście, rozmowa o zamówieniu po umyciu głowy wprowadza pewne artefakty — niewprawny stylista nie będzie mógł zaobserwować np. naturalnej linii włosów, ale bywa, iż przeprowadzenie rozmowy w krępujących dla klienta warunkach niweczy szansę na kolejną wizytę. Pamiętajmy, iż sztuka fryzjerska to znalezienie kompromisu — pomiędzy umiejętnościami, doświadczeniem fryzjera i chęcią zapewnienia bezpieczeństwa usługi, a wyobrażeniami klienta-laika. Fryzjer nie może trzymać się sztywno wyuczonych reguł. Jeśli klient odmawia skorzystania z usługi np. umycia głowy, a nam to nie uniemożliwi wykonania usługi — zgódźmy się, pamiętając, iż klienci mają różne zasoby finansowe.

2. Kluczowym aspektem w pracy fryzjera jest umiejętność wyczucia osobowości, temperamentu klienta — tak, jak wspomniałam — niektórzy przychodzą zrelaksować się, poczuć kimś ważnym, odseparować od codziennych bolączek z nadzieją, iż wizyta u fryzjera to istne katharsis — oczyszczenie ciała i duszy, ale będziemy mieli do czynienia także z klientem, który jest już doświadczony i przychodzi po konkretną wiedzę i porady.

Nie zapominajmy tylko, iż wszystko musi odbyć się komfortowo, z taktem, dyskrecją. A fryzjer musi być przygotowany na szerokie spektrum pytań, posiadać umiejętność łączenia różnych działań w tym samym czasie, czyli konwersacji w niełatwych warunkach ze względu na hałas i jednocześnie być uważnym wobec wykonywanej usługi, która nawet już na samym fotelu jest wieloetapowa.

3. Doświadczony klient liczy także na pełen profesjonalizm usługi, iż jej wykonawca jest pasjonatem swojego zawodu, stale poszerzającym wiedzę, uczestniczącym w konferencjach, warsztatach, szkoleniach, czytającym literaturę i periodyki fachowe.

By udowodnić klientowi nasze zaangażowanie i szeroką wiedzę warto w sposób delikatny, dyskretny zasugerować mu preparaty wzmacniające do użytku domowego — zarówno te farmakologiczne, do stosowania doustnego oraz wszelkiego rodzaju odżywki i maski do stosowania zewnętrznego, które klient może od razu kupić w naszym salonie, ale UWAGA! — NIE MUSI! To kolejny błąd w komunikacji na linii klient-fryzjer, który niweluje szanse na stałą współpracę. Nie znamy zasobności portfela naszych nowych klientów oraz ich preferencji co, do ich wydawania. Niejednokrotnie spotkałam się podczas mojej pracy dla portalu „fryzjerstwo.pl” z tym, iż fryzjer od razu stawiał przy mnie dany specyfik tym samym wymuszając zakup, albo co gorsza biegł za mną do recepcji, gdy płaciłam rachunek za usługę, by tym samym wymóc dodatkowy zakup. Takie działania nigdy nie budzą zaufania, a przede wszystkim powodują, iż czujemy się nieszanowani.

Wracając do zagadnienia polecania farmakologicznych środków, tych dostępnych bez recepty — warto polecać te, które klient widział już na reklamach, i które zostały już nagrodzone, czyli w jakimś stopniu sprawdzone, np. Vitapil pokrywający dzienne zapotrzebowanie na biotynę nagrodzony Prix de Beaute Cosmopolitan 2011 w plebiscycie czytelniczym. Klientowi warto uzmysłowić, iż największy sekret w urodzie włosa nie tkwi wyłącznie w sprawnych dłoniach fryzjera, w pielęgnacji tzw. łodygi włosa, którą widzimy, lecz proces regeneracji, czyli odbudowy dokonuje się pod skórą, wewnątrz organizmu, czyli poprzez odpowiednią stymulację cebulek. Dlatego tak ważna jest optymalnie zbilansowana i zgodna z wiekiem dieta, a także stymulacja farmokologiczna.

Innym znanym medialnie preparatem wspomagającym proces regeneracji włosów i skóry oraz paznokci jest Silica firmy Naturell AB ze Szwecji zawierająca witaminy, pierwiastki mineralne, aminokwasy, a przede wszystkim wyciąg ze skrzypu i alg.

Z