Wydawca: Goneta Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2014

Poradnik antystresowy. Wydanie 2 ebook

Anna Pasławska-Turczyn

(0)

Ebooka przeczytasz na:

Kindlu MOBI
e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze PDF
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Zabezpieczenie: watermark Przeczytaj fragment ebooka

Opis ebooka Poradnik antystresowy. Wydanie 2 - Anna Pasławska-Turczyn

„Poradnik Antystresowy” powstał w wyniku potrzeby stworzenia takiego utworu przez osobę całkowicie nie związaną zawodowo z tematyką książki. Dlatego język jest zrozumiały, a porady jak najbardziej do zaakceptowania i stosowania, wypróbowane wcześniej przez samą autorkę. W skomercjalizowanym obecnie życiu nas wszystkich stres jest wszechobecny i obezwładniający na każdym kroku. Dlatego "Poradnik Antystresowy" jest godny polecenia dla każdego, kto kiedykolwiek czuł się źle fizycznie z niezrozumiałych względów czy reagował w sposób do tej pory mu nieznany. Praktyczność wynikła z autentycznego testowania na sobie przez autorkę metod jest godna polecenia do wypróbowania przez każdego z nas.

Niniejszy wolumin jest wydaniem drugim, poprawionym.

Opinie o ebooku Poradnik antystresowy. Wydanie 2 - Anna Pasławska-Turczyn

Fragment ebooka Poradnik antystresowy. Wydanie 2 - Anna Pasławska-Turczyn

Poradnik Anty-stresowy

Anna Pasławska-Turczyn

Copyrights to:

Wirtualne Wydawnictwo „Goneta” Aneta Gonera

www.goneta.net

ul. Archiwalna 9 m 45

02-103 Warszawa

Okładka: Joanna Bianga

asia_bianga@wp.pl

 

 

 

 

 

Redakcja i korekta: Aneta Gonera

wydawnictwo@goneta.net

 

 

 

 

ISBN: 978-83-63783-43-3

 

 

 

 

Wydanie 2.

 

 

 

 

 

 

Warszawa, kwiecień 2014

 

Tekst w całości ani we fragmentach nie może być powielany ani rozpowszechniany za pomocą urządzeń elektronicznych, mechanicznych, kopiujących, nagrywających i innych, w tym również nie może być umieszczany ani rozpowszechniany w postaci cyfrowej zarówno w Internecie, jak i w sieciach lokalnych bez pisemnej zgody wydawnictwa „Goneta” Aneta Gonera.

Konwersja do epub A3M Agencja Internetowa

Od redakcji:

„Poradnik Antystresowy” powstał w wyniku potrzeby stworzenia takiego utworu przez osobę całkowicie nie związaną zawodowo z tematyką książki. Dlatego język jest zrozumiały, a porady jak najbardziej do zaakceptowania i stosowania, wypróbowane wcześniej przez samą autorkę. W skomercjalizowanym obecnie życiu nas wszystkich stres jest wszechobecny i obezwładniający na każdym kroku. Dlatego „Poradnik Antystresowy” jest godny polecenia dla każdego, kto kiedykolwiek czuł się źle fizycznie z niezrozumiałych względów czy reagował w sposób do tej pory mu nieznany. Praktyczność wynikła z autentycznego testowania na sobie przez autorkę metod jest godna polecenia do wypróbowania przez każdego z nas.

Niniejszy wolumin jest wydaniem drugim, poprawionym.

Goneta wydała trzy tomiki wierszy pani Pasławskiej: „Oczekiwanie” i „Szuka mnie jesień” w 2009 roku oraz „Smoleńskie okruchy” w 2011 roku jako hołd ofiarom ostatniej katastrofy smoleńskiej. Te ostatnie doczekały się wersji drukowanej, a tomiki są przeredagowane i ukazały się w jednym woluminie pod wspólnym tytułem „Oczekiwanie” w 2014 roku. W przygotowaniu „Poradnik fryzjerstwa” i „Poradnik biznesowy”.

Wstęp

Stres — co go powoduje?

Stres jest naturalną reakcją organizmu na szkodliwe oddziaływanie otoczenia.

Nie za każdym razem stres jest reakcją na negatywne bodźce, ale zawsze dotyka naszego ciała i organizm może odczuć jego skutki. Gdy podejmujemy nową pracę lub zawieramy małżeństwo, jesteśmy równie podatni na stres, jak wtedy, gdy wyrzucają nas z pracy lub się rozwodzimy. Różnica polega na sposobie przeżywania danego zdarzenia.

To prawda, że podkreślamy głównie negatywny stres w naszym życiu. Jeśli jesteście zbyt długo narażeni na stres, to zaczyna być zbyt męczące dla ciała i może skutkować pojawieniem się chorób.

Lista najbardziej stresogennych wydarzeń w życiu

Thomas H. Holmes oraz jego współpracownicy z waszyngtońskiego wydziału medycyny ułożyli listę, która pokazuje zależności pomiędzy zmianami w życiu a poziomem stresu, który w konsekwencji może doprowadzić do choroby. Każde wydarzenie, które w poważny sposób oddziałuje na nasze życie otrzymało pewną liczbę jednostek, które określają poziom stresu.

Stan alarmowy zaczyna się na poziomie 300 punktów

Badacze odkryli, że ludzie, którzy zgromadzą w krótkim okresie czasu więcej niż 300 punktów, są dużo bardziej podatni na stres i związane z nim negatywne konsekwencje dla organizmu.

Sprawdź w tabeli poniżej swoją podatność na stres.

Wydarzenie w życiu — zmiana

Jednostka pomiaru stresu

Śmierć współmałżonka

100

Rozwód

73

Uwięzienie

63

Śmierć członka rodziny

63

Choroba lub uszkodzenie ciała

53

Ślub

50

Ciąża

40

Zmiana statusu finansowego

38

Śmierć przyjaciela

37

Kłótnie z partnerem

35

Pożyczka, kredyt, długi

31

Syn lub córka opuszczają dom

29

Nowa praca lub utrata pracy

26

Problemy w pracy

23

Zmiana adresu

20

Zmiana szkoły

20

Zmiana aktywności fizycznej

19

Mniejsza pożyczka

17

Zmiana nawyków żywieniowych

15

Urlop

13

Wakacje

12

Mniejsze przewinienia lub kary

12

Zmiany społecznej aktywności

11

Zacznij od tego:

► wyznacz i osiągnij cele, które do tej pory uważałaś(eś) za nierealne,

► zaprogramuj swój umysł na kierunek sukces i z całą siłą ruszaj tym kursem,

► zmotywuj się do działania i osiągania wyznaczonych celów,

► zmień negatywne wspomnienia na coś pozytywnego,

► natychmiast zmień swój stan emocjonalny oraz nastrój,

► kontroluj emocje, które odczuwasz.