Policja gospodarcza w prawie gospodarczym. Ujęcie teoretyczne - Witold Małecki - ebook

Policja gospodarcza w prawie gospodarczym. Ujęcie teoretyczne ebook

Witold Małecki

0,0
169,00 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Monografia została poświęcona prawnemu ujęciu policji gospodarczej, rozumianej jako działalność organów władzy publicznej nakierowana na ochronę bezpieczeństwa, porządku i spokoju publicznego oraz życia, zdrowia i mienia przed zagrożeniami wynikającymi z wykonywania działalności gospodarczej. W monografii wskazano na zasadność postrzegania policji gospodarczej jako instytucji prawa gospodarczego, odznaczającej się swoistymi właściwościami odpowiadającymi cechom znamiennym prawa gospodarczego, które uzasadniają wyodrębnienie go w systemie prawa jako samodzielnej gałęzi. Publikacja zawiera pionierskie rozważania i stanowiska w kwestii określenia przedmiotu i metody regulacji prawa gospodarczego oraz prawnych wyznaczników policji gospodarczej.

Praca przełamuje pewne schematy, które przyjęły się w doktrynie publicznego prawa gospodarczego. Rozprawa będzie miała znaczące miejsce w doktrynie, czy to szerzej ujmowanego prawa gospodarczego, czy tradycyjnie wyodrębnianego PPG; ważna jest bowiem wiedza, jak prawo materialne ujmuje policję gospodarczą de lege lata i jakie są możliwości de lege ferenda.

Prof. dr hab. Bożena Popowska
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza

 

Wprawdzie rozprawa dotyczy zagadnienia, które można określić jako „tradycyjne", to jednak zawiera w swej treści bardzo wiele nowych, oryginalnych ustaleń i wniosków o dużym znaczeniu dla teorii. Wykazuje ona bardzo wysoki poziom wiedzy prawniczej autora w zakresie „ogólnej" teorii prawa, jak i w zakresie prawa publicznego oraz prywatnego.

Prof. dr hab. Anna Walaszek-Pyzioł
Uniwersytet Jagielloński

Ebooka przeczytasz w dowolnej aplikacji obsługującej format:

PDF
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne