Pismo linearne A na tle egejskich pism epoki brązu - Zadka Małgorzata - książka

Pismo linearne A na tle egejskich pism epoki brązu książka papierowa

Zadka Małgorzata

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Monografia tego typu nie ma precedensu w polskiej literaturze starożytniczej i językoznawczej. Książka ta może być bardzo przydatna nie tylko dla starożytników (filologów, archeologów i historyków), lecz także dla osób zajmujących się socjolingwistyką (funkcje pisma w danych społecznościach), psycholingwistyką (sposoby tworzenia znaków pisma, symbole etc.) oraz antropologią kulturową. Zaletą tej książki jest niezwykła kondensacja treści, stosunkowo niewielka objętość przy ogromnym nasyceniu treści literaturą przedmiotu, oraz zamieszczone tabele i ilustracje, które unaoczniają wywody autorki. Publikacja książki będzie znaczącym zdarzeniem w polskim życiu naukowym i zapełni lukę w publikacjach na temat egejskiej epoki brązu.

Z recenzji dra hab. Gościwita Malinowskiego, prof. UWr.

Należy nadmienić, że badaczka dotarła do większości publikacji potrzebnych do opracowania tego tematu. Przede wszystkim trzeba podkreślić solidność badawczą i słuszność wyboru podstaw metodologicznych tej pracy naukowej. Autorka świetnie orientuje się w różnych, w tym i w najnowszych, teoriach i hipotezach głoszonych przez badaczy zajmujących się problematyką pism egejskich, które często są między sobą sprzeczne a pomiędzy przedstawicielami różnych koncepcji naukowych toczą się ostre dyskusje. Recenzowana monografia jest pracą wartościową i ciekawą, streszcza w sobie bogaty materiał naukowy dotyczący pism starożytnych.

Z recenzji prof. dra hab. Serhiya Sharypkina

Liczba stron: 218

Format (wymiary): 14.5x20.5cm

ISBN: 9788376881959

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.