Piraci z Karaibów - poradnik do gry - Borys "Shuck" Zajączkowski - ebook
PROMOCJA

Piraci z Karaibów - poradnik do gry ebook

Borys "Shuck" Zajączkowski

0,0
7,90 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 7,90 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Ilustrowany poradnik do przygodowej gry akcji Piraci z Karaibów, wyjaśniający wszelkie aspekty pirackiego rzemiosła, takie jak walka na morzu i na lądzie, przeprowadzanie abordażu, zdobywanie fortów czy nawet zwyczajne przewożenie towarów.

Piraci z Karaibów - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • [Mapy] Karaiby
  • [Mapy] Coneicao
  • 4. Eskortuj statek...
  • 3. Przeprowadź rozpoznanie w mieście Oxbay
  • 16. Zdobądź kolonię Greenford...
  • 12. Odszukaj Danielle
  • G. Inne drobiazgi...
  • 14. Na Isla Muelle
  • D. Dziwne wydarzenia na archipelagu...
  • 7. Odszukaj zdrajcę Raoula Rheimsa

Informacja o grze

Gra przygodowa/cRPG oparta na motywach filmu fabularnego Jerry’ego Bruckheimera (Armageddon, Pearl Harbor) o tytule „Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl” z Johnnym Deppem w roli głównej.

Gra Pirates of the Caribbean, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformach: PC, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB

Liczba stron: 41

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Piraci z Karaibówporadnik do gry

autor: Borys "Shuck" Zajączkowski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=224

[email protected]

Spis treści

Garść porad

[Mapy] Karaiby

[Mapy] Coneicao

[Mapy] Douvesen

[Mapy] Falaise de Fleur

[Mapy] Isla Muelle

[Mapy] Oxbay

[Mapy] Quebradas Costillas

[Mapy] Redmond

[Mapy] Świątynia Inków

1. Przybycie do Oxbay

2. Powiadom gubernatora o ataku...

3. Przeprowadź rozpoznanie w mieście Oxbay

4. Eskortuj statek...

5. Czekaj na nowe rozkazy od Sileharda

6. Wydostań się z więzienia

7. Odszukaj zdrajcę Raoula Rheimsa

8. Dostarcz list hersztowi piratów

9. Zwróć Gubernatorowi Silehardowi...

10. Dostarcz więźnia gubernatorowi

11. Kontynuuj poszukiwania Rheimsa

12. Odszukaj Danielle

13. Wydobądź informacje od gubernatora

14. Na Isla Muelle

15. Spotkaj się z Danielle na Isla Muelle

16. Zdobądź kolonię Greenford...

17. Odeprzyj atak angielskiego szwadronu...

18. Udaj się z Danielle i Aurentiusem...

19. Wkradnij się do świątyni

A. Dostarcz zamknięty kufer

B. Artois Voysey

C. Ciężka jest dola zabójcy

D. Dziwne wydarzenia na archipelagu...

E. Na ratunek córce Toffa

F. Odszukaj syna admirała...

G. Inne drobiazgi...

Garść porad

Garść porad

Przy pierwszym kontakcie z grą warto dać się Malcolmowi poprowadzić za rączkę i posłusznie wykonywać jego polecenia. Ilekroć nie będziesz wiedział, co masz zrobić, podejdź do niego i zamień z nim dwa słowa. Ponadto wszystkie zadania, które masz wykonać będą pojawiać się w Twoim dzienniku misji (dostępny z menu pod F2).

Walka słabym statkiem.

Gdy posiadasz już silny okręt, umiejętność szybkiego przeładowywania dział, wykonywania szybkich skrętów, wówczas walka staje się trywialna. Z początku jednak warto przyswoić sobie kilka podstawowych zasad walki.

1. Jeśli rozpoczynasz walkę w niekorzystnym położeniu, wówczas pełne żagle i uciekaj możliwie z wiatrem poza zasięg nieprzyjacielskich dział.

2. Atak na przeciwnika rozpocznij od przodu.

3. Gdy zacznie przed Tobą skręcać, by stanąć burtą do Ciebie, płyń w stronę jego rufy starając się trzymać swój okręt jak najbardziej prostopadle do wroga - jedną salwę musisz wytrzymać.

4. Znalazłszy się w martwej strefie przeciwnika, ukośnie za jego rufą, trzymaj tę pozycję skręcając cały czas w tę stronę, w którą on. Z pomocą przyjdzie Ci rozkładanie i składanie żagli.

5. Jeśli wszystko wykonasz poprawnie, wówczas zdołasz przeciwnika trzymać w zasięgu swoich strzałów samemu pozostając w jego martwej strefie.

6. Jeżeli wrogi okręt zdoła się od Ciebie niebezpiecznie oddalić, wówczas zawróć i uciekaj na pełnych żaglach, po czym rozpocznij zabawę od początku.

Przeprowadzanie abordażu.

Przede wszystkim musisz posiadać szybszy statek od wroga. Podejście do przeciwnika postaraj się wykonać tak jak w poprzednim podrozdziale. Jeśli istnieje ryzyko, że go nie dogonisz, poszarp mu żagle kulami łańcuchowymi. Przed samym abordażem oddaj możliwie najwięcej salw kartaczami - im mniej załogi będzie posiadał zdobywany statek, tym mniej walk będziesz musiał stoczyć na jego pokładzie. Po zdobyciu statku nie zapomnij wyznaczyć mu oficera - w innym przypadku zdobyty statek zostanie zatopiony.

Walka na lądzie. Bandyci.

Polecam unikanie walk na lądzie. Zwłaszcza z czwórkami bandytów pojawiającymi się poza obrębem miasta. Przeważnie możesz ich obejść (biegiem) dookoła - są niebezpieczni, a ich pokonanie daje bardzo niewiele punktów doświadczenia w porównaniu z zatapianiem statków na morzu. Na wszelki wypadek jednak dobrze będzie, jeśli zawsze będziesz mieć przy sobie zapas eliksirów leczniczych, których można używać podczas walki. Oczywiście cały czas trzymaj miecz w pozycji bloku, a ciosy zadawaj zaraz po sparowaniu ataku przeciwnika. Jeśli przyjdzie Ci walczyć z kilkoma bandytami naraz, staraj się tak wpasować w ich fazę, by atakować, gdy w momencie, gdy ciosy ich wszystkich obiją się o Twój blok.

Zarabianie pieniędzy. Reputacja.

Przewożenie towarów, eskortowanie statków oraz wykonywanie questów stanowi mizerne źródło dochodu zdecydowanie najlepszym jest zdobywanie na morzu statków pirackich poprzez abordaż i sprzedawanie ich (najpierw ładunek w sklepie, potem statek w stoczni) na wyspach. Musisz mieć w tym celu szybki i zwrotny statek, który zdoła wytrzymać kilka wrogich salw, oraz paru oficerów na pokładzie, którzy będą w stanie dowodzić zdobytymi jednostkami.

Ataki na statki pirackie nie psują Ci reputacji. Jeśli jednak zniszczysz ją sobie w inny sposób, a będzie Ci zależeć na jakimś queście, którego nie otrzymasz będąc złym, wówczas kilka datków na kościół diametralnie odmieni postrzeganie Cię przez ludzi.

Warto się wstrzymać z wątkiem fabularnym do zdobycia niszczyciela.

Zakończenie głównego wątku kończy grę i nie ma od tego odwołania. Po pierwsze zatem należy przed finałowym rejsem na Khael Rea zrobić wszystko, co by się w grze zrobić chciało. Po drugie zarobienie zdobywaniem statków pirackich na niszczyciel nie jest skomplikowane, a korzyści z posiadania prawie najpotężniejszej jednostki w grze są oczywiste.

Zdobywanie fortów.