Piotr Jaroszewicz - Grzybowska Alicja, Jaroszewicz Andrzej - książka

Piotr Jaroszewicz książka papierowa

Grzybowska Alicja, Jaroszewicz Andrzej

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.

Dowiedz się więcej.
Opis

Piotr Jaroszewicz (1909–1992) zrobił błyskotliwą karierę w ludowym Wojsku Polskim a następnie w PRL. Pełnił wiele ważnych funkcji w rządzącej partii i strukturach państwa. Odegrał też znaczną rolę na arenie międzynarodowej jako ekspert w sprawach gospodarczych. W latach 1970–1980 jako bliski współpracownik Edwarda Gierka zajmował stanowisko szefa rządu. Po dojściu do władzy generała Jaruzelskiego został usunięty z PZPR. W stanie wojennym był internowany. W 1984 roku na mocy uchwały sejmu pociągnięty został do odpowiedzialności konstytucyjnej przed Trybunałem Stanu. Postępowanie jednak umorzono na mocy ustawy o amnestii. W 1992 został zamordowany wraz z żoną w ich domu w Aninie. Do dziś okoliczności ich śmierci owiane są tajemnicą. Te znane fakty, jak i te mniej znane, np. pobyt na zesłaniu za kręgiem polarnym, przedstawia jego syn Andrzej Jaroszewicz, w rozmowie z Alicją Grzybowską. „Historia taty od lat jest przywoływana głównie z powodu okoliczności zabójstwa. Tymczasem jego życiorys to bardzo dziwna opowieść – pełno w niej wzlotów i upadków, spektakularnych wydarzeń i zwykłych, codziennych sytuacji, brakuje za to morału i happy endu. Nie dotyczy to zresztą tylko ojca. Cała moja rodzina doświadczyła pełni życia w dwudziestym wieku, z jego najpiękniejszymi i najstraszniejszymi wydarzeniami włącznie. Świat wydawał się wtedy gigantycznym kalejdoskopem, nikt nie wiedział, kto nim obraca, ani jaki widok za chwilę zastanie przed sobą” (Andrzej Jaroszewicz).

Liczba stron: 250

Rok wydania: 2023

ISBN: 9788311168053

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.