Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry Overlord II zawiera opis przejścia misji głównych i pobocznych, jak również informacje na temat prowadzenia rozgrywki, uzbrojenia, opancerzenia, siedziby Pana Ciemności, a także różnych sposobów przechodzenia gry.
Overlord II - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Gra akcji TPP, w której wcielamy się w postać złego Lorda Ciemności, aby przejąć władzę nad fikcyjnym światem utrzymanym w konwencji fantasy. W realizacji tych ambicji pomagają mu czym zastępy diablików. Te stworki mogą teraz rujnować i niszczyć różne elementy otoczenia, obsługiwać wojenne machiny i żeglować, czy w końcu dosiadać różnych zwierząt.
Gra Overlord II, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 89
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=898
Prolog
Hunting Grounds
Nordberg Sanctuary
Nordberg Town
Tower
Nordberg Sanctuary (raz jeszcze)
Nordberg Town (oblężenie miasta)
Nordhaven
Everlight Reef
Everlight Jungle
Everlight Facility
Everlight Temple Outskirts
Everlight Temple
Everlight Temple Outskirts (raz jeszcze)
Everlight Town
Empire Harbor
Empire Heartland
Empire Sewers
Empire Arena
Wasteland Main
Wasteland Sanctuary Town
Wasteland Sanctuary Depths
Wasteland Sanctuary Town (raz jeszcze)
Empire Hills
Empire City
Empire Palace
Kill a hundred baby seals
Kill a thousand gnomes
Control Nordberg Town
Nordberg Commune
Control Everlight Town
Everlight Rebellion
Sala Tronowa (Throne Room)
Koszary (Minion Burrows)
Kuźnia (Foundations)
Apartament (Private Quarters)
Zdrowie
Mana
W poradniku do gry Overlord II znajdziesz informacje na temat prowadzenia rozgrywki, uzbrojenia, opancerzenia, siedziby Pana Ciemności, a także różnych sposobów przechodzenia gry. Nie brakuje tu także opisu przejścia misji głównych i pobocznych, a także wskazówek ułatwiających znalezienie ukrytych artefaktów.
Informacje na temat ważnych miejsc oznaczono kolorem niebieskim (znacznik w tekście: [1]). O artefaktach informuje kolor pomarańczowy (znacznik w tekście: [A]). W poszukiwaniu wiadomości o przejściach do innych lokacji rozglądaj się za kolorem zielonym (znacznik w tekście: [P1]). Ważne informacje lub ciekawostki na temat gry oznaczono tekstem pogrubionym.
Maciej "Sandro" Jałowiec
1. Zawsze przeszukuj skrzynki, kuferki, pojemniki, itd. Pomijając już tak oczywiste kwestie jak wyszukiwanie napojów leczniczych i uzupełniających manę, musisz szukać kul energii (tzw. Lifeforce), kryształów i broni. Bez nich praktycznie nie da się prowadzić rozgrywki;
2. Kule energii występują w czterech odmianach - brązowy, czerwony, zielony i błękitny. Odpowiadają one za produkcję Twoich pomocników, Minionów. Innymi słowy, zbierając kule energii zapewniasz sobie rozwój armii;
3. Jeżeli uważasz, że kule energii stanowią dla Ciebie problem (a raczej ich brak), zainwestuj w hełm o nazwie The Evil Eye. Dzięki niemu każda zebrana kulka liczy się jako dwie;
4. Najbardziej ekonomicznym wyjściem jest przejmować umysły mieszkańców podbitych miast. Dzięki temu w miastach produkowana jest broń, kule energii i spore ilości pieniędzy;
5. Broń i pancerz można albo produkować w miastach (trzeba sobie przejąć umysły mieszkańców, by zajęli się płatnerstwem), albo zdobywać na wrogach. Jest to ważne, gdyż dobrze opancerzeni i uzbrojeni brązowi pomocnicy lepiej walczą i szybko zdobywają doświadczenie;
6. Zawsze staraj się wysyłać przodem brązowych, trzymając z tyłu paru czerwonych. Ci ostatni będą razić wroga na odległość, wspierając swoich kumpli na przedzie. Niebieskich warto ustawić dokładnie między tymi dwoma grupami, tuż za plecami brązowych. Gdy któryś z wojowników polegnie, niebiescy zajmą się wskrzeszeniem go;
7. Zielonymi atakuj wtedy, gdy masz okazję obejść przeciwnika od tyłu;
8. Twoja horda Minionów może liczyć maksymalnie 50 sługusów. Zaczynasz od 15. Dodatkowych 30 można zdobyć wyszukując elementy totemu Minionów (jest ich sześć, każdy podnosi liczebność hordy o 5). Informacje na temat totemu znajdziesz w rozdziale Koszary (Minion Burrows). Ostatnie 5 Minionów zagwarantuje Ci hełm o nazwie The Infernal Commander;
9. Staraj się wychodzić z gry, gdy dochodzisz do nowego teleportu i wykonywany jest autozapis. W przeciwnym wypadku może dojść do denerwujących sytuacji, w których np. ścieżka zostaje zablokowana i nie można tejże blokady pokonać, bo teleport po jej drugiej stronie jeszcze nie został otwarty;
10. Jeżeli masz mało zdrowia lub many, a droga do jakiegokolwiek teleportu jest zablokowana, bacznie rozglądaj się za napojami leczniczymi i uzupełniającymi energię magiczną. Twórcy przewidzieli takie kłopotliwe sytuacje i umieścili w odpowiednich miejscach odpowiednie przedmioty, bez których przejście gry byłoby niemożliwe.
Cała gra opiera się na wykorzystywaniu małych psotliwych stworzonek, tzw. sługusów (po angielsku Minions, po polsku potocznie Miniony). Miniony dzielą się na cztery rodzaje. Każdy z nich wyróżnia się wyglądem, cechami i umiejętnościami.
Brązowi uwielbiają walczyć wręcz. To właśnie ten typ Minionów dostajesz na samym początku gry. Im też w pierwszej kolejności powinna należeć się broń i zbroja znaleziona w świecie gry. Potrafią radzić sobie z większością przeciwników. Kiepsko wypadają jednak w starciach z dużymi wrogami (np. Gargantuan).
Brązowi potrafią ujeżdżać wilki. Siedząc na tych stworzeniach lepiej radzą sobie w walce i dysponują całkiem niezłą szarżą. Ponadto mogą przeskakiwać przepaście i dostawać się do miejsc niedostępnych dla Overlorda.
Czerwoni jako jedyni potrafią razić wrogów na odległość. Rzucają we wrogów ognistymi kulami, które nie tylko w tradycyjny sposób odbierają energię, ale i stwarzają szansę na podpalenie przeciwnika - wówczas nieprzyjaciel traci całe mnóstwo energii w ciągu paru dodatkowych sekund. Co więcej czerwoni mogą gasić płonące barykady. Pod względem wytrzymałości wydają się słabsi od brązowych, ale lepsi od niebieskich.
Czerwoni mogą jeździć na salamandrach. Zwiększa się wówczas ich skuteczność bojowa (zwierzęta też plują ogniem).
Zieloni to skrytobójcy. Gdy się nie ruszają, są niewidoczni dla wroga. Co więcej, zyskują olbrzymi bonus do obrażeń, gdy atakują wrogów od tyłu. To oznacza, że gracze z odrobiną fantazji mogą z ich wykorzystaniem tworzyć pułapki. Atak frontalny w ich wykonaniu nie ma jednak takich szans na powodzenie jak w przypadku brązowych Minionów. Zieloni mogą też likwidować opary trucizny na barykadach. Ich wytrzymałość jest porównywalna do tej, jaką dysponują czerwoni.
Zieloni mogą ujeżdżać pająki. Dzięki nim są w stanie chodzić po ścianach, co czasami ułatwia prowadzenie rozgrywki.
Niebiescy to ostatni typ Minionów, jaki można odblokować. Ich najważniejszą zdolnością jest wskrzeszanie poległych sługusów. Warto więc mieć 5-10 niebieskich w charakterze wsparcia dla pozostałych Minionów. Co więcej, niebiescy jako jedyni potrafią pływać. Dzięki tej umiejętności można dostać się do wielu miejsc niedostępnych ani dla innych sługusów, ani dla Overlorda. Jakby tego było mało, niebiescy są niewidzialni, gdy się poruszają (przy wykorzystaniu opcji Sweep, kiedy to stworki idą bez Overlorda). Niestety, niebiescy są fatalni w boju.
Niebiescy nie potrafią ujeżdżać żadnych stworzeń.
Legenda:
Ważne miejsca
1. Pijany strażnik miasta Nordberg;
2. Kryjówka dzieci, miejsce w którym znajdziesz przebrania dla Minionów;
3. Wielki fajerwerk;
4. Katapulta Imperium;
5. Potwór Yeti;
6. Zamarznięte jezioro.
Na początek walka bronią białą. Zniszcz pobliskie bałwany swoją maczugą (domyślny klawisz odpowiadający za uderzenia to spacja), a następnie ruszaj za uciekającymi dziećmi. Wykorzystaj magię (domyślnie klawisz Alt) do odpalenia dwóch rakiet, które znajdziesz nieopodal.
Ruszaj dalej, a dostaniesz swoje pierwsze Miniony. Skieruj się w stronę wykrzyknika umieszczonego na radarze wyświetlanym w lewym dolnym rogu ekranu.
Kontynuuj wędrówkę, aż dojdziesz do zamkniętej bramy. Strażnik [1], mimo tego że jest pijany, nie będzie chciał Cię wpuścić do miasta. Na szczęście z pomocą przyjdzie Ci pewna dziewczynka o imieniu Kelda.
Idź za Keldą, doprowadzi Cię ona do śniegowej fortecy zbudowanej przez lokalne dzieciaki. Każ swoim Minionom wejść na budowlę i zaatakować dzieci (wciskając jednocześnie prawy i lewy przycisk myszy). Gdy pozbędziesz się przeciwników, odpal stojącą tuż obok rakietę.
Rakieta zniszczy barykadę i będzie można udać się do następnej części etapu. Na swojej drodze napotkasz chatkę, w której ukrywają się dzieci [2]. Każ swoim stworkom ukraść dzieciom ubrania (wciskając Shift i lewy przycisk myszy). Gdy już to zrobisz, wracaj do bramy pilnowanej przez pijanego strażnika.
Dostaniesz się do miasta. Skieruj się do rakiety [3] ustawionej w centrum. Wykorzystując magię podpal fajerwerki ustawione koło strażników. Rozpęta się małe piekiełko i włączy się przerywnik filmowy. Gdy się skończy, ruszaj za Keldą na mury miasta, by obejrzeć kolejny filmik
Gdy przerywnik się zakończy, znajdziesz się poza murami miasta. Skręć w lewo, by uciec przed oddziałami Imperium. Napotkasz na swojej drodze kolejne Miniony i paru legionistów. Samemu nie angażuj się w walkę, wysyłaj swoich podwładnych (lewym przyciskiem myszy), by rozprawili się z wrogimi żołnierzami.
Ruszaj cały czas przed siebie, eliminując po drodze niewielki obóz legionistów. Zauważysz, że dalsza droga zablokowana została kamieniami.
By usunąć kamienie, musisz posłużyć się ustawioną niedaleko katapultą [4]. Zasiądź za jej sterami, uprzednio wysyłając do niej 10 Minionów. Najpierw zlikwiduj żołnierzy idących ścieżką po prawej, a następnie obróć katapultę i rozwal kamienie zagradzające Ci przejście.
Ruszaj świeżo otwartą ścieżką. Na swojej drodze napotkasz wilki. Tak się składa, że Twoi słudzy mogą na nich jeździć. Wykorzystaj więc zwierzęta w swojej małej armii.
Dotrzesz