Osaczeni przez liczby - Sumpter David - książka

Osaczeni przez liczby książka papierowa

David Sumpter

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Czym była Cambridge Analytica i co zrobiła z naszymi danymi? Jak Facebook tworzy 100-wymiarowy obraz twojej osobowości? Czy algorytmy Google są rasistowskie i seksistowskie? Co czeka nas w przyszłości, jeśli będziemy pozwalać maszynom podejmować za nas decyzje?
Rozwój technologiczny, stale zwiększająca się zależność ludzi od komputerów i Internetu otworzyły przed matematykami i analitykami danych okno, przez które mogą wejrzeć w nasze życie. Wykorzystując stale zbierane dane o tym, dokąd podróżujemy, gdzie robimy zakupy, jakie są nasze poglądy, orientacja seksualna, czy preferencje polityczne, mogą zmieniać nasze przyzwyczajenia i coraz bardziej przenosić ciężar podejmowanych przez nas decyzji na…algorytmy. Afera Cambridge Analytica udowodniła, że algorytmy sterują nie tylko jednostkami, lecz całymi społeczeństwami.
David Sumpter sprawdza, czy i w jakim stopniu matematyka przekracza niebezpieczne granice, ingerując w podejmowane przez nas decyzje. Opisuje techniki statystyczne i dostarcza rzeczywiste przykłady ich działania.
Afera Cambridge Analytica. Facebook wybrał Amerykanom prezydenta. Czy nam też wybierze? - „Gazeta Wyborcza”
Podczas gdy miliony powoli uświadamiają sobie niebezpieczeństwo związane z przekazywaniem swoich danych cyfrowych, Sumpter rzuca nowe światło na to, jak alchemicy danych starają się przekonywać i przewidywać nas samych i czy ich algorytmy rzeczywiście są tak fantastyczne jak się uważa - „Financial Times”

Liczba stron: 352

Tłumacz: Kosarzycki Radosław

Format (wymiary): 14.0x21.5cm

ISBN: 9788378864516

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.