Ogarnij pozycjonowanie stron www i SEO - Szymon Owedyk - ebook
Opis

Poradnik dla wszystkich, którzy chcieliby samodzielnie pozycjonować swoje strony www, a nawet pracować jako pozycjonerzy. Przedstawia cenne wskazówki, narzędzia i programy, dzięki którym można prosto i skutecznie pozycjonować, a zarazem reklamować swoje strony w Google i Social Media. Dowiedz się, jak poświęcając już kilkanaście minut dziennie poprawić promocję swoich stron internetowych.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 65

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Popularność


Szymon Samuel Owedyk

Ogarnij Pozycjonowanie stron www i SEO

Prosto i na temat czyli dla Każdego!

© Szymon Samuel Owedyk, 2019

Poradnik dla wszystkich, którzy chcieliby samodzielnie pozycjonować swoje strony www, a nawet pracować jako Pozycjonerzy.

Przedstawia cenne wskazówki, narzędzia i programy, dzięki którym można prosto i skutecznie pozycjonować, a zarazem reklamować swoje strony w Google i Social Media.

Dowiedz się, jak poświęcając już kilkanaście minut dziennie poprawić promocję swoich stron internetowych. Zapraszam :)

ISBN 978-83-8155-542-5

Książka powstała w inteligentnym systemie wydawniczym Ridero

Przywitanie

Witaj. Cieszę się, że zakupiłeś tą książkę, która zaprowadzi Cię w świat Pozycjonowania stron www i SEO. Ale nie obawiaj się, wiedza ta jest ukazana w prosty sposób, aby każdy mógł ją opanować. Zapoznaj się z wszystkimi rozdziałami po kolei.

I wykorzystaj wszystkie linki, które przedstawiam w tej książce. Zawierają one dostęp do cennych materiałów i narzędzi, które ułatwią Ci pozycjonowanie stron www (swoich bądź klientów). Pamiętaj jeszcze, aby poznawane wskazówki wykorzystać jak najszybciej w praktyce.

Dzięki temu efekty pozycjonowania będą jak najszybsze :)

Poznaj autora

Szymon

Owedyk

Witaj — z tej strony Szymon Owedyk. Jestem mężem ukochanej żony Agaty, byłym właścicielem firmy(agencji reklamowej), freelancerem i mężczyzną w okolicach 30 roku życia. Od 2008 roku utrzymuje się z pracy zdalnej, blogowania i gromadzonych oszczędności. Mieszkam w okolicy Torunia i Bydgoszczy i nawiązując do tematu bloga — lubię się rozwijać pod względem osobistym i zawodowym. Daje mi to wiele radości, szczęścia, a zarazem stałe dochody, dzięki którym śpię spokojnie. Dzięki temu o wiele łatwiej jest mi patrzeć w przyszłość, troszcząc się o moją rodzinę i krewnych w jak najlepszy sposób.

Od kilku lat skrupulatnie zapisuję swoje sposoby na rozwój, oszczędzanie, zarabianie i wiele innych. Moi krewni, przyjaciele i Klienci często uważają mnie za osobę kreatywną, która chętnie dzieli się swoją wiedzą. I to coś sprawia, że rozwijam się na bieżąco oraz bezpiecznie inwestuje.

Jestem autorem bloga JakSieRozwijac.pl i kanału YouTube#JakSieRozwijac, w którym chętnie dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem na temat Pozycjonowania, Copywritingu, Tworzenia stron www, Pracy zdalnej i Biznesu online oraz Blogowania. Dodatkowo od października 2018 roku działam jako twórca kursów online, np. „Ogarnij Pozycjonowanie i SEO” czy „Ogarnij WordPress i tworzenie stron www” i „Zostań Freelancerem — pracuj zdalnie i rozwijaj biznes online” dostępnych na UDEMY.com. Ich najlepsza oferta tylko dla czytelników bloga, więc mam nadzieję, że się do nich zaliczasz bądź będzie tak już niedługo :)

Moje doświadczenie w Pozycjonowaniu i SEO

Pozycjonowaniem stron www zajmuje się od 2010 roku, kiedy to tworzyłem własne blogi i dbałem o ich promocję. Wtedy powoli poznawałem zasady pozycjonowania i SEO. Przechodziłem wiele kursów i czytałem różne szkolenia w tym zakresie. Dzięki temu z czasem zyskałem miano „Pozycjonera”, przez co opiekowałem się pozycjonowaniem kilku stron moich krewnych i przyjaciół. Byli z moich usług coraz bardziej zadowoleni. Po kilku latach założyłem więc własną firmę, agencję reklamową CopywriterExpert, w której swoim klientom zapewniałem usługi pozycjonowania stron www. Z czasem zdobyłem nowe doświadczenie, przeszedłem kolejne kursy SEO — w ramach pozycjonowania w Social Media i Google. Wiedzę od razu wykorzystywałem w praktyce. Widziałem tego dobre efekty i tak jest do dziś.

Algorytm Google się zmienia, jak i działanie Social Media, ale również z tym jestem na bieżąco. I po latach widzę, że…

podstawowe założenia skutecznego pozycjonowania są niezmienne od dziesiątek lat.

Dlatego tą wiedzą postanowiłem się z Tobą podzielić.

Dlaczego kogo książka Ogarnij Pozycjonowanie i SEO?

Książka ta stworzona została dla właścicieli stron www, blogów i sklepów internetowych, którzy prowadząc własny biznes online chcą samodzielnie zadbać o wysoką pozycję swoich stron w Google (np. sklepu online, bloga itp.). A zarazem dla osób, które chcą pracować jako Pozycjonerzy / Specjaliści SEO. Nie musisz w tym celu posiadać wiedzy technicznej, być programistą i fachowcem od Internetu.

W książce poprowadzę Cię krok po kroku, wszystko wyjaśnię i przedstawię Ci najlepsze narzędzia do prostego i skutecznego pozycjonowania.

PO CO CI Ta książka?

Czy wiesz, że pozycjonowanie u specjalisty może kosztować od 300—5000 zł bądź więcej? A decydując się na taką usługę pozycjonowania u agencji reklamowej czy freelancera i tak nie masz pewności czy spełni Twoje oczekiwania. Bardzo często musisz opłacić abonament na cały rok, a efektów pozycjonowania i tak nie widać. Dodatkowo support jest bardzo słaby. Możesz więc to zmienić.

JEŚLI przeczytasz tą książkę TO:

Zaoszczędzisz pieniądze — zainwestujesz w wiedzę i narzędzia, co wykorzystasz w praktyczny sposób.

Zaoszczędzisz czas — pozycjonowaniem strony będziesz mógł zająć się nawet 15 minut dziennie, a efekty będą naprawdę widoczne.

Nauczysz się pozycjonować strony www — tej wiedzy nikt Ci nie odbierze, więc nawet gdy pozycjonowanie stron zlecisz później komuś innemu, to będziesz w stanie wyszukać odpowiedniej osoby i firmy. Nie pozwolisz się oszukać.

Zapraszam do czytania

Czytając tą książkę Od A do Z ogarniesz pozycjonowanie — bez specjalistycznej wiedzy i we własnym tempie! Tylko mały krok dzieli Cię od spełnienia marzeń o własnym pozycjonowaniu stron www. Dzięki temu zadbasz o wysoką pozycję swoich stron w Google. A może będziesz pozycjonował strony swoich Klientów :)

Popraw swój biznes, rozwijaj swoją firmę w Internecie bądź zdobądź doświadczenie aby pracować jako pozycjoner!

Zapraszam do czytania!

Techniki pozycjonowania — 10 sposobów

Internet znacząco zmienił oblicze reklamy. Stała się ona prostsza i tańsza niż kiedykolwiek, wystarczy tylko chcieć i potrafić wykorzystać możliwości jakie niesie ze sobą sieć internetowa. 10 sposobów na pozycjonowanie stron www to wypróbowane techniki pozycjonowania White Hat SEO, czyli te pozytywnie odebrane przez Google. Dzięki ich zastosowaniu ze swoją stroną www i jej ofertą dotrzesz do potencjalnych Klientów. Czy będzie Cię stać na pozycjonowanie?!

Możliwości jest naprawdę wiele, ale co najważniejsze — jako przedsiębiorca czy freelancer — nie musisz wykładać ostatniego grosza w promocję swojego produktu czy usługi. Marketing w sieci jest stworzony dla ludzi kreatywnych i dążących do osiągnięcia sukcesu nie tylko lokalnego, ale również krajowego czy światowego. Jest to możliwe, więc przekonaj się, jak o to zadbać krok po kroku. Pozycjonowanie nie jest takie trudne

Jak zacząć pozycjonować stronę?

Internet to źródło komunikacji międzynarodowej, które jest doskonałym sposobem na pozyskania klientów nawet z całego świata, jeśli tylko postawi się na właściwe pozycjonowanie stron internetowych.

Możliwości jest bardzo wiele, natomiast należy zastosować się do aktualnych wytycznych, które zapewniają nam popularne wyszukiwarki, jak Google. Dopiero dzięki dostosowaniu się do ich oczekiwań, nasza Twoja będzie się piąć w wynikach wyszukiwania na coraz wyższą pozycję.

1. Własna strona firmowa, sklep online bądź blog

Dobrym sposobem na reklamę w sieci jest założenie własnej strony internetowej. Jest to właściwie podstawa funkcjonowania w wirtualnym świecie. Własna strona www z unikalną nazwą jest naszą sieciową wizytówką i w jej odpowiednie przygotowanie warto jest poświęcić nieco czasu i pieniędzy.

Witryna internetowa powinna być przejrzysta.

Jak o to zadbać? Powinna być niezbyt skomplikowana i dokładnie opisana: wprowadź na niej kilka słów o firmie, kilka słów o jej produktach lub usługach oraz zakres działania twojej firmy czy osoby.

Treści, teksty na strony internetowe, powinny być pisane do każdego, logicznym, niezbyt skomplikowanym językiem. Kolorystyka witryny powinna wiązać się w sposób wizualny z logiem marki. Dobrze skonstruowana strona internetowa jako przykład skutecznego marketingu, powinna za jakiś czas zacząć już na siebie zarabiać, a więc najistotniejszy jest wkład początkowy w powstanie takiej witryny, w tym także pomysł na teksty seo. Trzeba zadbać o częste aktualizacje strony i stałą jej kontrolę. Jeżeli umożliwiasz dzięki niej kontakt z Tobą, to warto zadbać o to, by jak najszybciej odpowiadać na wiadomości internautów.

Klienci powinni mieć dostęp do dokładnego zapoznania się z naszą ofertą. Właściwie w tym celu powinna zostać stworzona strona internetowa — aby ukazać, co firma produkuje i jakie usługi wykonuje. Tak więc dodatkowe podstrony z takimi wyjaśnieniami mogą okazać się naprawdę cenne.

Warto w kwestii marketingu pomyśleć także nad uruchomieniem sklepu internetowego, umożliwiającego dokonywanie naszym klientom zakupów online. Sklepy internetowe odnoszą bezwzględnie duże sukcesy w dzisiejszych czasach, szczególnie jeśli decydują się na wykorzystanie możliwości pojawiających się na platformach B2B, czyli business to business.

To początek, więc zajrzyj na dalsze sposoby pozycjonowania :)

2. Bezpieczne pozyskiwanie linków

Czerp linki z wielu źródeł: blogi, katalogi. Różne typy linków: tekstowe, graficzne. Różne anchory: nie tylko https://jaksierozwijac.pl, ale też blog.copywriterexpert.pl, Blog.CopywriterExpert i inne. Artykuły gościnne: wysyłać zapytania do bloggerów, którzy mają podobną tematykę i pozwolą na umieszczenie własnego artykułu. Udzielaj wywiadów dla wartościowych stron. Linkowanie wewnętrzne. Znajdź firmy i osoby zapewniające usługę komplementarną i reklamujcie się wzajemnie.

Mocne linki / Link Building

Linki przyczyniają się do zwiększenia autorytetu strony i podniesienia jej wskaźnika TR. Profile, fora internetowe i katalogi to doskonałe źródło linkowania strony internetowej. Linkuj się na stronach cieszących się dużym zaufaniem w Google. Jeśli chcesz sprawdzić daną stronę, wystarczy skorzystać z narzędzia MajesticSEO. Wszystkie strony powyżej Tust Flow 35 są godne uwagi. Taki link building jest w pełni bezpieczny dla naszej strony.

Lista mocnych linków(otrzymasz je, gdy dołączysz do subskrybentów bloga JakSieRozwijac.pl). Co za linki otrzymasz:

1. SPIS Lista 1800 Katalogów z wysokim PR

2. Lista 155 polskich for internetowych

3. Lista 149 profili do pozycjonowania strony internetowej

To dopiero 2 sposoby pozycjonowania. Przejdź dalej :)

3. Techniki pozycjonowania — promocja na portalach społecznościowych

Jeśli mowa o tanich sposobach na marketing i promocję produktów lub usług firmy to z pomocą przychodzą nam portale społecznościowe. Powszechnie lubiane środki komunikacji jak Facebook, Twitter, Google Plus, Instagram, czy Snapchat to świetna forma budowania więzi z klientem. Firmy coraz chętniej i częściej sięgają po pomoc przy promowaniu swoich ofert, z portali społecznościowych, które zazwyczaj w bezpłatny sposób lub za małą dopłatą idealnie spełniają rolę narzędzia reklamowego. Na dodatek takich witryn społecznościowych jest tyle, że masz w czym wybierać.

Najpopularniejszym portalem społecznościowym jest w dzisiejszych czasach Facebook. Ze względu na jego wszechstronność i prostą obsługę aktywnie korzysta z niego około 1,65 mld ludzi na całym świecie. Oznacza to tyle, że co czwarty człowiek na ziemi ma konto na Facebook’u. Jest to wystarczający powód, aby każda firma wyszła naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i w ramach skutecznego marketingu utworzyła stronę także w tym serwisie.

Strona na Facebook’u, czyli tak zwany Fanpage, powinna być uzupełniona wysokiej jakości zdjęciami oraz częstymi aktualizacjami. Codzienne interesujące wpisy sprawiają, że Fanpage żyje i to skłania użytkowników FB, aby go obserwować. Stanowi on ważny wizerunek naszej działalności, więc nie powinniśmy zaniedbać naszego Fanpage, na przykład nie dodając nowego wpisu przez prawie cały tydzień bądź dłużej.

Czy wiedziałeś: Wiele osób korzysta z poczty gmail.com. Gmail jedno z wielu dzieci Google. Dzięki niemu prowadzimy również konto społecznościowe Google+, które podobnie jak Facebook umożliwia dzielenie się ze znajomymi swoimi przemyśleniami lub w przypadku firmy — nowymi produktami lub ciekawostkami z nimi związanymi. Skuteczne jest wrzucanie zdjęć, które bardziej niż treść przyciągają uwagę internautów, dlatego warto uzyskać konto na portalu Instagram. Pozwól zdjęciom mówić samym za siebie, a z pewnością odniesiesz sukces.

Pozostałe portale społecznościowe jak Twitter, który umożliwia komunikowanie się ze światem poprzez posty o ograniczonej ilości znaków, czy Snapchat, który polega na wrzucaniu na portal krótkich filmików z życia użytkownika, często o charakterze humorystycznym, również mogą stać się cenną formą marketingu pozwalającą nam dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Portale społecznościowe uznawane są za przykład nowoczesnego i skutecznego marketingu dla każdej firmy.

Promocja na portalach społecznościowych — poradnik

1. Poproś stałych klientów o rekomendację

2. Stwórz grupę na FB

3. Zadbaj o udostępnienia

4. Uzyskaj opinie na FB i Google firma

5. Używaj hasztagów (o nich dowiesz się później)

6. Zastosuj płatne reklamy — adwords bądź FB

Poznałeś już 3 sposoby na skuteczne pozycjonowanie :)

4. Prowadzenie bloga

Zadbaj o regularne wpisy na swojego bloga, w którym pojawiają się artykuły zgodne z zasadami SEO. Co to dokładnie oznacza? W tytule, pierwszym akapicie i w dalszej części tekstu dbaj o właściwe podkreślenie ważnych słów kluczowych(o słowach kluczowych i ich wyszukiwaniu dowiesz się później).

Jeśli posiadasz stronę opartą o silnik WordPress, to warto zainstalować wtyczkę Yoast SEO. Dzięki niej podczas tworzenia kolejnych wpisów na bloga otrzymasz dokładną instrukcję na temat ulepszenia go pod względem aktualnych zasad SEO.

Jeśli szukasz pomysłów na kolejne artykuły, to wypisz problemy, które rozwiązuje Twój produkt. Wyszukaj w Google informacji na ten temat i napisz ciekawe artykuły. Za pomocą narzędzia Google Planner czy Google Trends można dokładniej ocenić, na które pytania internauci chętnie szukają odpowiedzi w wyszukiwarce Google. Pisząc na ten temat i dbając o dalsze pozycjonowanie naszych wpisów mamy pewność, że większa ilość użytkowników pojawi się na Twoim blogu.

Poznaj kolejny skuteczny sposób na pozycjonowanie :)

5. Techniki pozycjonowania — Audyt SEO strony

Audyt SEO umożliwia zapoznanie się z aktualnym stanem technicznym strony www. Wyszukuje wszelkie błędy, które można by rozwiązać za pomocą prostych i bardziej skomplikowanych kroków. Taki Audyt należy przeprowadzić co pewien czas. A najlepiej, jeśli uwzględniamy go już w momencie tworzenia strony internetowej. Chcemy, aby była ona w pełni dostosowana do zasad SEO, co wpłynie na jej prostsze i skuteczniejsze pozycjonowanie. Wyszukiwarka Google po prostu lepiej oceni naszą stronę i chętniej wypozycjonuje ją na wyższą pozycję.

O tym, jak szybko i za darmo przeprowadzić taki audyt seo dowiesz się już niedługo.

Audyt SEO warto wykonać / zlecić, gdy

Pozycjonowanie