Obrazy generowane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji - Bar Aleksandra - książka

Obrazy generowane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji książka papierowa

Bar Aleksandra

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

199,00 zł
od 99,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Publikacja jest pierwszym na rynku opracowaniem, które dotyczy prawnoautorskiego statusu wizualnych i dwuwymiarowych wytworów sztucznej inteligencji (AI). Omówiono w niej zagadnienia z zakresu prawa autorskiego związane z kwalifikacją prawnoautorską obrazów cyfrowych powstających z wykorzystaniem programów generatywnych korzystających z rozwiązań AI.

Autorka podejmuje się m.in. odpowiedzi na pytania:
• czy na gruncie przepisów prawa polskiego, w świetle dorobku nauki prawa autorskiego i aktualnych wypowiedzi orzecznictwa oraz z uwzględnieniem aksjologii tej dziedziny prawa, wizualne i dwuwymiarowe wytwory AI mogą podlegać ochronie autorskiej jako utwory;
• czy wytwory AI, w których nie zaznacza się twórczy wkład człowieka, należy chronić prawami wyłącznymi, w szczególności prawami własności intelektualnej oraz formułuje w tym zakresie wnioski de lege ferenda.

Ważnym uzupełnieniem książki jest obszerny materiał ilustracyjny. Na konkretnych przykładach analizie poddano różne scenariusze współdzielonej odpowiedzialności człowieka i systemu AI za przebieg procesu generatywnego i jego rezultat.

Publikacja jest przeznaczona zarówno dla prawników praktyków specjalizujących się w zakresie własności intelektualnej, jak i osób korzystających z systemów sztucznej inteligencji do generowania treści wizualnych oraz wykorzystujących tego rodzaju treści w swojej działalności.

Liczba stron: 408

Rok wydania: 2025

Format (wymiary): 16.0x24.0cm

ISBN: 9788383904061

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.