O.R.B. - poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas - ebook

O.R.B. - poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas

0,0

Opis

W poradniku znajdziecie solucje kampanii singleplayerowych dla obydwóch dostępnych ras, dokładne opisy wszystkich jednostek i instalacji oraz liczne porady taktyczne, również dla rozgrywki wieloosobowej.

O.R.B. - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • [MALUS Misja 8] The Hellfire
  • [MALUS] Przegląd jednostek i instalacji - część 3
  • [MALUS] Przegląd jednostek i instalacji - część 2
  • MALUS] Przegląd jednostek i instalacji - część 1
  • [MALUS] Poradnik dla kampanii singleplayer
  • [MALUS Misja 9] Into The Heart of Darkness
  • [MALUS Misja 5] The Divine Path
  • [MALUS Misja 4] First Contact
  • [MALUS Misja 3] Tomb of the Gods
  • [MALUS Misja 2] Heretics Within

Informacja o grze

W podwójnym układzie planetarnym trwa rywalizacja między dwoma rasami o zasobny w surowce naturalne pas asteroidów, którego orbita oscyluje pomiędzy zasięgiem raz jednej, a raz drugiej planety.

Gra O.R.B., to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł premierę światową miał w 2002 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 75

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



O.R.B.poradnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=165

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

[MALUS Misja 1] The Rise of the Night Sky

[MALUS Misja 2] Heretics Within

[MALUS Misja 3] Tomb of the Gods

[MALUS Misja 4] First Contact

[MALUS Misja 5] The Divine Path

[MALUS Misja 6,7] Into The Unholy Land, Aldus System Holomap

[MALUS Misja 8] The Hellfire

[MALUS Misja 9] Into The Heart of Darkness

[MALUS] Poradnik dla kampanii singleplayer

MALUS] Przegląd jednostek i instalacji - część 1

[MALUS] Przegląd jednostek i instalacji - część 2

[MALUS] Przegląd jednostek i instalacji - część 3

[ALYSSIAN Misja 1] Exodus

[ALYSSIAN Misja 2] Storm Watch

[ALYSSIAN Misja 3] A Cure for the Plague

[ALYSSIAN Misja 4] The Path of the Gods

[ALYSSIAN Misja 5] Gathering of the Paths

[ALYSSIAN Misja 6] Troubled Home

[ALYSSIAN Misja 7] Machina Nucleus

[ALYSSIAN] Poradnik dla kampanii singleplayer

[ALYSSIAN] Przegląd jednostek i instalacji - część 1

[ALYSSIAN] Przegląd jednostek i instalacji - część 2

Kilka porad dla trybu multiplayer

Wprowadzenie

"O.R.B" w żaden sposób nie bazuje na fabule "Homeworlda", w którym to szukaliśmy swojego nowego "domu" sterując wyłącznie jedną rasą (chodzi o kampanię singleplayer). Gra opowiada natomiast o dwóch różnych rodach. Na samym początku przyjdzie nam zagrać Malusami. Są oni potomkami legendarnej i niezwykle potężnej rasy Aldar. Malusowie traktowali ją jako istnych bogów. Legendy o Aldarach mówią przede wszystkim o niebywałych technologiach, które mieli w swoim posiadaniu. Wiele z tych artefaktów zachowało się do dzisiejszych czasów ale i tak znacznie więcej czeka jeszcze na odkrycie. Stare księgi mówią również o innej, bardzo agresywnej rasie, która to doprowadziła do upadku Aldarów. Do dzisiejszych czasów zachowało się tylko logo symbolizujące tę destruktywną rasę. Nic więcej o nich nie było wiadomo. Do czasu... Akcja gry rozpoczyna się w momencie, gdy na rodzinną planetę Malusów spada sonda. Badania jej wnętrza ujawniają przerażającą prawdę. Jest ona mianowicie naznaczona logiem rasy, która to setki lat temu zniszczyła Aldarów. Jest to lud Alyssians. Na planecie wybucha panika, w końcu może to symbolizować nadchodzącą inwazję a nikt nie chciałby chyba podzielić losu Aldarów. Malusowie nie zamierzają jednak poddawać się bez walki. Ich nadrzędnym celem staje się określenie miejsca, z którego przybyła wspomniana już sonda i stłumienie przypuszczalnej inwazji jeszcze w zarodku.

[MALUS Misja 1] The Rise of the Night Sky

Początkowy cel: Zbadać sprawę utraty sygnału z jednym z oddziałów

Poziom trudności: 2/10

Jednostki na starcie: Fencer x5

Bazy na starcie: brak

Opis przejścia:

Twoje statki muszą skierować się w stronę okolic asteroidy. Na początek zaznacz je wszystkie i utwórz grupę. Nie musisz przejmować się formacją, bo akurat te znajdują się już w optymalnej pozycji. Cel misji oznaczony jest pulsującymi okręgami. Musisz rozkazać statkom, aby się tam udały. Najwygodniej dokonuje się tego na widoku 2D. Wyjątkowo nie musisz nawet manipulować ruchem w osi Z, bo cel misji znajduje się mniej więcej na tej samej wysokości co Twoje Fencery.

Nowy cel: Zniszczyć atakujące jednostki (Seekers of Ftorrek)

Po dotarciu do oznaczonego miejsce zostaniesz zaatakowany przez dwa Fencery. Musisz je oczywiście pokonać. Po chwili przylecą kolejne dwie jednostki. Nie powinny Ci one jednak sprawić żadnych problemów.

Nowy cel: Spotkać się ze statkiem kolonizacyjnym (Resource Base Devotion II)

Wspomniany w celach misji statek pojawi się na płd-wsch. Musisz się jak najszybciej udać w to miejsce ponieważ zaatakowany zostanie przez dwa wrogie Fencery. Sam niestety nie może się bronić...

Nowy cel: Założyć kolonię

W tej misji wyjątkowo nie musisz szukać asteroid, które nadawałaby się do zasiedlenia. Jedyna zdatna do tego celu jest już widoczna na planszy. Skieruj w to miejsce Resource Base i wszystkie Fencery, które Ci jeszcze pozostały. Po dotarciu rozkaż statkowi Devotion II, aby skolonizował asteroidę (mając zaznaczony statek klikasz CTRL na asteroidzie a w funkcjach pojawi się Build Mine).

Nowy cel: Zniszczyć nadciągającą flotę statków wroga

Musisz się śpieszyć. Flota pojawia się w zachodniej części planszy. Na szczęście także i Ty otrzymasz dodatkowe posiłki (Fencer x15). Skieruj je w stronę asteroidy a następnie połącz z istniejącą już grupą. Przed wyruszeniem do ataku stwórz jeszcze odpowiednią formację. Wróg zaatakuje dwunastoma Fencerami oraz statkiem Salvation. Zajmij się mniejszymi myśliwcami. Pod koniec pojawią się jeszcze 2-3 jednostki, ale nie powinieneś mieć z nimi większych problemów. Na koniec skieruj swój ogień na statek Salvation (pomarańczowy). Misja zakończy się jeszcze przed jego zniszczeniem, wystarczyło go bowiem tylko trochę podniszczyć, aby etap został zaliczony.

[MALUS Misja 2] Heretics Within

Początkowe cele: Zbudować flotę myśliwców, która musi zniszczyć wszystkie wrogie jednostki znajdujące się w sektorze Jkah (plansza). Statek-matka (Salvation) nie może zostać zniszczony.

Poziom trudności: 3/10

Jednostki na starcie: Fencer x9, Salvation, Recon Vessel, Resource Base

Bazy na starcie: Statek-matka [Salvation]

Opis przejścia:

Jest to pierwsza "normalna" misja. Będziesz mógł nie tylko zająć się okupacją kolejnych asteroidów, ale i produkcją jednostek czy chociażby kwestią wynalazków. Na początek jednak spauzuj grę (ikonka na interfejsie lub P) i wykonaj kilka rutynowych czynności. Zaznacz Recon Vessel i w jego opcjach wybierz Auto Scan. Dzięki temu będzie on skanował okoliczne asteroidy w poszukiwaniu miejsc możliwych do zasiedlenia. Uwaga! Jeżeli wiesz gdzie należy ich szukać (bo np. grałeś już na danej planszy) możesz zlecić mu manualne skanowanie wybierając określoną asteroidę z przytrzymanym klawiszem CTRL. Wkrótce zostanie odkryta pierwsza taka asteroida z cennymi złożami surowców (3000RU), Załóż na niej kolonię.

W międzyczasie zajmij się produkcją statków Fencer, możesz również zdecydować się na drugi Light Freighter, tak aby usprawnić pozyskiwanie surowców. Nie buduj ich jednak więcej, bo na samym początku trzeba się ograniczać z funduszami. Zdobyte surowce przeznacz głównie na budowę nowych Fencerów. Uważaj jednak, aby przez CAŁY CZAS w zapasie mieć co najmniej 1000RU na budowę nowego Resource Base. W przeciwnym przypadku możesz sobie zablokować dostęp do kolejnych asteroidów, bo nie będziesz miał pieniążków na budowę tego statku, który jest jedyną drogą do stworzenia kolonii. Pamiętaj również o tym, aby wszystkim nowo budowanym harvesterom ustawiać polecenia ruchu na Harvest Nearest (także tym, które wylatują z nowo wybudowanej kolonii). Po kilku minutach możesz spodziewać się pierwszego ataku wroga, najprawdopodobniej będzie to pięć Fencerów, które nadlecą od południa. Po ich zniszczeniu pojawi się krótka scenka.

Nowy cel: Odkryć znaczenie "Boskiej Ścieżki"(Divine Path)

Wszystkie posiadane Fencery zgromadź w jednym punkcie i utwórz formację. Recon Vessel powinien w dalszym ciągu przeszukiwać asteroidy. Ty zaś skup się na kilku wynalazkach. Powinieneś przede wszystkim zainteresować się I Hull Alloy I dzięki czemu będziesz mógł skonstruować prototyp Armored Fencera. Zrób to jak najszybciej. Dobuduj kilka takich statków (około 10), które powinny uzupełnić główną flotę. Jeśli chcesz możesz zająć się też kilkoma wynalazkami, które składają się na prototyp Duelista aczkolwiek nie radziłbym przeznaczać na to większych funduszy, przynajmniej nie do momentu odkrycia innych asteroid.

Na początek najlepiej jest wybrać I Energy Fields, I Ion Blasters oraz I Light Chassis. Dzięki temu usprawnisz też przy okazji posiadane już statki. W dalszym ciągu rozbudowuj swoją główną flotę. Docelowo (tzn. w momencie opróżnienia skolonizowanych asteroid) powinieneś mieć około 30 jednostek z lekką przewagą ulepszonych Fencerów. Możesz też wynaleźć I Astro University (200 RU) co dodatkowo zwiększy dostępny limit ludzi a tym samym statków. Przy odrobinie szczęścia na zachodzie powinieneś znaleźć drugą asteroidę, z której będzie dało się "wyciągnąć" 4000 RU. Skolonizuj ją. Dopiero teraz dokończ prace nad myśliwcem Duelist.

Listę wynalazków potrzebnych do zbudowania prototypu znajdziesz w jego opisie (pod pytajnikiem). Oczywiście, jeśli chcesz możesz wynaleźć wszystko (co gra oferuje w danej misji) ponieważ odkryte już wynalazki "przechodzą" do kolejnych misji (polecam już teraz zainwestować w I Basic Sensors a także niektóre drugopoziomowe wynalazki). Swoje myśliwce skieruj na zachód. Po doleceniu do jednego z asteroidów ukaże się scenka, a dodatkowy cel zostanie zaliczony. Jak najszybciej rozpocznij produkcję statków Duelist. Docelowo powinieneś mieć ich co najmniej dziesięć. Dopiero mając taką flotę ruszaj wszystkimi jednostkami na zachód.

Pojawi się scenka. Baza wroga znajduje się przy zachodnim brzegu planszy. Atak najlepiej przeprowadzić w następujący sposób: Duelisty i Armored Fencery powinny zająć się oddziałami wroga (w zależności od momentu, w którym atakujesz posiada on około 5 Duelsitów, 5 Fencerów i 10 Hybrid Interceptorów), natomiast "zwykłe" Fencery zniszczeniem bazy przeciwnika. Na południe od tego miejsca znajduje się jeszcze jeden wrogi asteroid (Mining) ale nie trzeba go niszczyć. Można natomiast zainteresować się innym, który jest na północy (niezasiedlony). Po zniszczeniu wrogich jednostki i ich bazy pojawią się posiłki.

Na szczęście liczebność floty nie jest ich mocną stroną, w moim przypadku atakowało 5 Hybrid Duelistów i 4 Fencery... Załatw wszystkie wrogie myśliwce na planszy, aby zakończyć misję. Dobrze by było się jednak wstrzymać i do końca opróżnić wszystkie asteroidy a pozyskaną gotówkę przeznaczyć na nowe wynalazki.