No Man's Land: Fight For Your Rights! - poradnik do gry - Szymon "Wojak" Krzakowski - ebook

No Man's Land: Fight For Your Rights! - poradnik do gry ebook

Szymon "Wojak" Krzakowski

0,0

Opis

Poradnik do strategicznej gry No Man’s Land: Fight for Your Rights!, w którym znajdziecie wzbogacony dodatkowo o mapy kompletny opis przejścia wszystkich trzech kampanii oraz garść porad wyjaśniających podstawowe zasady rozgrywki.

No Man's Land: Fight For Your Rights! - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Misja 3 (Kampania 1)
  • Misja 1 (Kampania 2)
  • Misja 1 (Kampania 1)
  • Misja 4 (Kampania 1)
  • Misja 2 (Kampania 1)
  • Porady ogólne
  • Misja 14 (Kampania 3)
  • Misja 3 (Kampania 2)
  • Misja 1 (Kampania 3)
  • Misja 2 (Kampania 2)

Informacja o grze

No Man's Land to strategia czasu rzeczywistego, w której niemiecki producent Related Designs dał możliwość wszystkim graczom na przeżycie 300 lat wielkiej kolonizacji kontynentu amerykańskiego (od roku 1600 do 1900).

Gra No Man's Land: Fight For Your Rights!, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 61

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


No Man's Land:Fight For Your Rights!poradnik do gry

autor: Szymon "Wojak" Krzakowski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=285

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Porady ogólne

Kampania 1

Misja 1

Misja 2

Misja 3

Misja 4

Misja 5

Misja 6

Kampania 2

Misja 1

Misja 2

Misja 3

Misja 4

Misja 5

Misja 6

Misja 7

Misja 8

Misja 9

Misja 10

Kampania 3

Misja 1

Misja 2

Misja 3

Misja 4

Misja 5

Misja 6

Misja 7

Misja 8

Misja 9

Misja 10

Misja 11

Misja 12

Misja 13

Misja 14

Wprowadzenie

W poradniku niniejszym znajdziecie wzbogacony dodatkowo o mapy kompletny opis przejścia gry "No Man's Land". Wcześniej jednak polecam zapoznać się z garścią porad ogólnych, dobrze będzie też przed zabraniem się za kampanie ukończyć poprzedzające je Wprowadzenie, dzięki któremu poznacie podstawy rozgrywki i dowiecie się, o co tutaj tak właściwie chodzi.

Poradnik powstał w oparciu o angielską wersję gry, więc większość nazw przełożyłem, pozostawiając obok wersję oryginalną. Wszelako celów misji nie tłumaczyłem dosłownie, ale postarałem się, by dobrze oddawały sens danego zadania. Mimo to korzystając z nich bez problemów ukończycie każdą misję.

Jako nawiasy kwadratowe ([1], [2] etc) przedstawiłem kolejne cele misji, brązowe litery zaś (A, B itd.) to zaznaczone na mapie punkty. Jeśli obok celu misji znajduje się gwiazdka (np. [2*]), to oznacza to, iż jest to zadanie dodatkowe i tym samym wykonywać go nie trzeba. Zazwyczaj jednak po wypełnieniu tego typu celów otrzymuje się jakąś nagrodę (najczęściej dodatkowe surowce).

Porady ogólne

Ukończ "Wprowadzenie". Nie tylko poznasz w nim bohaterów, z którymi zetkniesz się w trakcie dalszych kampanii, ale przede wszystkim nauczysz się podstaw gry, a to z pewnością Ci się przyda.

W trakcie rozgrywki gromadzisz trzy surowce: złoto, drewno oraz żywność. Złoto zdobywasz tylko w kopalniach, drewno wyłącznie podczas wyrębu drzew, żywność zaś możesz pozyskać na kilka różnych sposobów. Możesz postawić w odpowiednim miejscu pole, zabić kręcące się w okolicy zwierzęta bądź łowić ryby (Anglicy).

W każdej niemal misji wrogowie atakują regularnie niewielkimi grupami. Zawsze nadchodzą tą samą drogą, więc stawiając wieże strażnicze zapewnisz sobie spokój. Najlepiej buduj dwie wieże i wypełnij je ludźmi, a dodatkowo w jednej z nich umieść działo.

Korzystaj ze specjalnych zdolności bohaterów. Są naprawdę bardzo przydatne i z pewnością ułatwią Ci ukończenie misji.

Indianie potrafią pływać i przechodzić między drzewami. Korzystaj z tego szczególnie wówczas, gdy zauważysz, że wodą bądź lasem można dostać się niezauważenie na tyły wrogiego obozu.

W pierwszej kolejności poza kolejnością niszcz wrogie działa. Potrafią naprawdę nieźle przyłożyć. Pamiętaj również tym samym, by za wszelką cenę chronić własne armaty.

Grając Indianami pamiętaj o tym, by "wynaleźć" płonące strzały. Łucznikom znacznie lepiej idzie wówczas niszczenie wrogich budynków.

Kontrolowani przez Ciebie ludzie nie za bardzo radzą sobie z utrzymaniem formacji. Najlepiej ustawiać ich zawsze za pomocą komendy "Hold Position" - masz wtedy pewność, że na pewno nie będą ignorować atakujących ich wrogów, ale też nie pobiegną za nimi na drugą część mapy.

Rozkaz "Hold Position" przydaje się zarówno podczas obrony, jak i podczas ataku. Ustawieni w tej formacji strzelcy natychmiast rozstrzelają każdego nadchodzącego wroga bez większych strat własnych.

Każda ze stron konfliktu posiada budynek, który umożliwia leczenie rannych jednostek. Wystarczy tylko podejść do takiej budowli, a zdrowie automatycznie zacznie się regenerować.

Grupuj jednostki. Dzięki temu nie będziesz miał problemów z przełączaniem się podczas walki między poszczególnymi rodzajami zbrojnych.

Pamiętaj o tym, że poszczególne rodzaje jednostek z jednymi wrogami radzą sobie lepiej, a z innymi gorzej. Łucznicy na przykład nie zdziałają zbyt wiele w walce z konnicą, ale za to bez problemu wystrzelają silnych (i niezbyt szybkich) zbrojnych.

Ogradzanie osady palisadą zbyt wiele nie daje. Lepiej postawić wieże strażnicze i wypełnić je strzelcami.

Atakując wrogi obóz najpierw niszcz wieże strażnicze (aby nie przeszkadzały Twoim ludziom), następnie budynki "produkujące" żołnierzy, a dopiero na końcu pozostałe budowle (domy, pola, kopalnie itd.).

Kampania 1

Misja 1

MISJA 1 - HISZPANIE

THE BLOCKADE (BLOKADA)

Cele misji:

Pokonaj piratów i zniszcz porty

[1]

Wykończ Drake'a

[2]

Kapitan Esteban Carvinez, którego losy śledzić będziesz w tej kampanii, dopiero przybył na niewielką wyspę (A), a już ma pełne ręce roboty. Okazuje się bowiem, że okoliczni piraci pod wodzą niejakiego Drake'a napadli niedawno na obóz Hiszpanów i lada chwila mogą zrobić to ponownie. Trzeba ich więc uprzedzić, ale najpierw lepiej się do tego przygotować. Przede wszystkim poślij część swoich ludzi (kolonistów) do budowy kopalni złota, bo będziesz za chwilę potrzebować spore ilości tego surowca. Z pewnością zauważyłeś już, że większość pobliskich budynków jest poważnie uszkodzona, więc "wyprodukuj" trochę nowych kolonistów (jakkolwiek by to nie brzmiało) i każ im je naprawiać. Właściwie nie warto czekać i rekrutować nowych jednostek, w zupełności wystarczy Ci to, co masz. Zaznacz swoje okręty wojenne i poślij je do punktu B, gdzie napotkasz najpierw wrogi statek transportowy, a potem kilka okrętów wojennych. W międzyczasie powinny dotrzeć posiłki, więc dołącz je do swoich jednostek i zniszcz porty [1]. Na wschodzie, w okolicach punktu C, pojawi się okręt Drake'a. Trzeba przyznać, że jest wyjątkowo twardy i niełatwo go zniszczyć, ale i tak nie będziesz musiał tego robić [2] - ucieknie, gdy tylko mocniej mu przyłożysz. Drake będzie się co prawda zarzekał, że jeszcze Cię dopadnie, ale nie zmienia to faktu, że zwycięstwo jest Twoje.

Misja 2

MISJA 2 - HISZPANIE

DARK MENACE (PONURA GROŹBA)

Cele misji:

Odeprzyj atak Indian

[1]

Znajdź i zabij szamana

[2]

Uwolnij uwięzionych żołnierzy

[3*]

Uratuj farmerów

[4*]

Po raz kolejny kapitan Carvinez dopiero co przybył na wyspę (A), a już sytuacja wygląda niezbyt ciekawie. Obóz atakowany jest przez grupę Indian, więc jak najszybciej rozpraw się z nimi [1]. Po chwili dostaniesz do dyspozycji kolejnego (obok Carvineza) bohatera - Mendozę. Z rozmowy z nim dowiesz się, że Indianie coś kombinują i w pobliżu grasuje jakiś demon, a ściślej - umiejący przywoływać dzikie zwierzęta szaman. Trzeba się go jak najszybciej pozbyć [2], ale wcześniej warto wypełnić dwa inne cele, które co prawda do zaliczenia misji nie są wymagane, ale ich ukończenie będzie bardzo przydatne. Pamiętaj, by poruszać się po lesie ostrożnie, bo zamieszkujące okolicę wilki i niedźwiedzie wręcz uwielbiają wyskakiwać zza drzew i atakować. Ruszaj więc na północny zachód (do punktu B), gdzie znajduje się pilnowane przez kilku Indian "więzienie". Zabij strażników i uwolnij swoich żołnierzy [3*], a chętnie się oni do Ciebie przyłączą. Teraz wróć do obozu (A) i poślij jednostki do punktu C. Mieszkający tam farmerzy są atakowani, więc pomóż im [4*], a potem zabierz ich ze sobą - nie są może zbyt silni, ale zawsze to jakaś pomoc. Masz już wystarczająco dużo jednostek, toteż możesz w końcu stawić czoła szamanowi. Ruszaj do punktu D i pokonaj kilka niedźwiedzi, a następnie skieruj się do E. Szaman