NiOh - poradnik do gry - Łukasz "Keczup" Wiśniewski, Damian "damianxozzy" Kubik - ebook

Opis

Poniższy nieoficjalny poradnik do Nioh stanowi zbiór najważniejszych porad i wskazówek dotyczących rozgrywki. Najważniejszym elementem poradnika jest rozbudowana solucja wszystkich dostępnych w grze misji wraz ze wskazaniem na kluczowe przedmioty misji i ukryte elementy gry, których odblokowanie daje dodatkowe korzyści. Nieodłącznym elementem solucji są ilustracje, które pomagają nawigować w treści poradnika, a naniesione na nie oznaczenia obrazują najważniejsze elementy przedstawionego świata.

Poza opisem przejścia rozdział obfituje w rozdziały poświęcone licznym aspektom rozwijania protagonisty, a także ogólnej mechanice gry ze szczególnym naciskiem na walkę i umiejętne korzystanie ze znalezionego wyposażenia. Osobna sekcja poradnika została poświęcona bossom, których spotkamy na końcu każdej z głównych misji. Z dedykowanych im rozdziałów dowiesz się sporo o ich słabych punktach, a także znajdziesz tam wskazówki, które uczynią starcie z nimi nieco łatwiejszym. W poradniku znajdziesz też dokładny opis sterowania i omówienie interfejsu gry. Całość zamyka rozdział dedykowany dostępnym w grze trofeom.

Nioh to gra akcji, która przenosi nas w realia feudalnej Japonii. Poza wojownikami z okresu Sengoku, na naszej drodze staną znane z Japońskich legend Demony z Krainy Yokai, które nawiedzają świat poprzez portal między wymiarami. Produkcja Team Ninja pozwala nam wcielić się w angielskiego pirata o imieniu William, który zostaje wciągnięty w walkę pomiędzy największymi mocarstwami świata. Jego los zostaje zawiązany z pewnym alchemikiem, którego ściga aż do Kraju Kwitnącej Wiśni.

Poradnik do gry Nioh zawiera:

  1. Pełną, bogato ilustrowaną solucję każdej z dostępnych w grze misji;
  2. Rozdziały dedykowane wszystkim bossom wraz ze wskazówkami ułatwiającymi starcia;
  3. Szczegółowe wyjaśnienie mechanizmu rozwijania cech i umiejętności protagonisty;
  4. Rozdziały koncentrujące się na zdobywanym w grze wyposażeniu;
  5. Szczegółowe wyjaśnienie interfejsu gry i sterowania;
  6. Opis wszystkich dostępnych trofeów w grze.

Oznaczenia w solucji:

  1. Pogrubiono wszystkie najważniejsze uwagi dotyczące realizowanych misji;
  2. Kolorem czerwonym oznaczono przeciwników;
  3. Kolorem niebieskim oznaczono przedmioty niezbędne do ukończenia misji lub ułatwiające jej realizację;
  4. Kolorem zielonym oznaczono lokalizację duchów Kodamy;
  5. Kolorem pomarańczowym wyszczególniono położenie Chramów.

W poradniku do gry NiOh znajdziesz m.in. dokładny opis przejścia gry, porady dotyczące walk z bossami, informacje na temat podstaw rozgrywki czy rozdziały poświęcone rozwojowi postaci.

NiOh - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Jak rozwijać bohatera? (Pozostałe)
  • Mroczny Samuraj | Bossowie (Pozostałe)
  • Jak usuwać iluzoryczne ściany Nurikabe? (Pozostałe)
  • Trofea (Pozostałe)
  • Błogosławieństwa Kodamy | Bohater (Pozostałe)
  • Klasy broni (Pozostałe)
  • Pancerze (Pozostałe)
  • Statystyki i znajomość broni (Pozostałe)
  • Akcesoria i materiały (Pozostałe)
  • Człowiek z Duchem Opiekuńczym | Opis przejścia (Pozostałe)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 227

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
5,0 (1 ocena)
1
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



NiOhporadnik do gry

autorzy: Łukasz "Keczup" Wiśniewski, Damian "damianxozzy" Kubik

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8112-365-5

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1775

[email protected]

Spis treści

NiOh - poradnik do gry

Poradnik do gry NiOh

Bohater

Jak rozwijać bohatera?

Amrita i poziomy doświadczenia | Bohater

Błogosławieństwa Kodamy | Bohater

Wyposażenie i przedmioty

Statystyki i znajomość broni

Klasy broni

Pancerze

Akcesoria i materiały

Przedmioty użytkowe i przedmioty misji

Mechanika rozgrywki

Umieranie w grze | Mechaniki rozgrywki

Kraina Yokai | Mechaniki rozgrywki

Ołtarze | Mechaniki rozgrywki

Eksploracja i walka | Mechaniki rozgrywki

Przeciwnicy | Mechaniki rozgrywki

FAQ - Często zadawane pytania

Jak zarabiać w NiOh?

Jak usuwać iluzoryczne ściany Nurikabe?

Opis przejścia - misje główne

Człowiek z Duchem Opiekuńczym | Opis przejścia

Wyspa Demonów cz.1 (Isle of Demons) | Opis przejścia

Wyspa Demonów cz.2 (Isle of Demons) | Opis przejścia

Głęboko w ciemności (Deep in the Shadows) | Opis przejścia

Uśpiony kamień dusz (The Spirit Stone Slumbers) | Opis przejścia

Upiory srebrnej kopalni (The Silver Mine Writhes) | Opis przejścia

Ocean znów ryczy (The Ocean Roars Again) | Opis przejścia

Zamek Pajęcze Gniazdo | Opis przejścia

Padający śnieg | Opis przejścia

Demon z góry Hiei | Opis przejścia

Ucieczka z Igi | Opis przejścia

Wspomnienia lilii śmierci | Opis przejścia

Splugawiony zamek | Opis przejścia

Nieśmiertelny płomień | Opis przejścia

Sekigahara | Opis przejścia

Źródło zła | Opis przejścia

Splugawiona święta góra | Opis przejścia

Samuraj z Sawayama | Opis przejścia

Król demonów ujawniony | Opis przejścia

Misje poboczne

Śmierć bandytom (Death to Bandits) | Misja poboczna

Znalezione niekradzione (Finders, Keepers) | Misje poboczne

Kanbei i władca (Kanbei and the Overlord) | Misje poboczne

Ognisty całun (Wreathed in Flame) | Misje poboczne

Prośba od Ginchiyo (A Request from Ginchiyo) | Misje poboczne

Strażnik zaświatów (The Guardian of the Underworld) | Misje poboczne

Magatama ognia (The Magatama of Fire) | Misje poboczne

Trzej gniewni bogowie (The Three Angry Gods) | Misje poboczne

Kościany Most (The Bridge of Bone) | Misje poboczne

Dziedzic Nioh (Heir to the Nioh) | Misje poboczne

Spiskowcy (The Conspirators) | Misje poboczne

Ogrzyca | Misje poboczne

Bitwa o most Ohashi | Misje poboczne

Łowy na demona | Misje poboczne

Znikający ranjatai | Misje poboczne

Złoczyńcy | Misje poboczne

Czerwony Oni li | Misje poboczne

Upadli magowie onmyo | Misje poboczne

Zaginiony katalog | Misje poboczne

Większe łowy na demona | Misje poboczne

Trzy dusze | Misje poboczne

Potężniejszy płomień | Misje poboczne

O zwiędłej trawie i yokai | Misje poboczne

Ścieżka mistrza | Misje poboczne

Siedem dobrych znaków | Misje poboczne

Incydent w Okehazamie | Misje poboczne

Starcie z wielką żabą | Misje poboczne

Rodzące się cienie | Misje poboczne

Czempion wschodu | Misje poboczne

Cicha wrona | Misje poboczne

Desperacki odwrót | Misje poboczne

Determinacja kurody | Misje poboczne

Złodziej bez skruchy | Misje poboczne

Córka demona | Misje poboczne

Góra wyrzutów sumienia | Misje poboczne

Duchy Sawayamy | Misje poboczne

Spadek | Misje poboczne

Spotkanie na drugim brzegu | Misje poboczne

Dwaj królowie Nioh | Misje poboczne

Bossowie

Kat Derek (Derrick the Executioner) | Bossowie

Onryoki | Bossowie

Hino-enma | Bossowie

Nue | Bossowie

Jak pokonać Tachibana Muneshige? | Bossowie

Wielki Wij (Great Centipede) | Bossowie

Walka z Umibozu | Bossowie

Walka z Joro-Gumo | Bossowie

Walka z Yuki-onna | Bossowie

Walka z Białym Tygrysem | Bossowie

Wielka ropucha i ogrzyca | Bossowie

Okatsu | Bossowie

Saika Magoichi | Bossowie

Shima Sakon | Bossowie

Gasha Dokuro | Bossowie

Ishida Mitsunari | Bossowie

Mroczny Samuraj | Bossowie

Oda Nobunaga | Bossowie

Kelley | Bossowie

Yamata no Orochi | Bossowie

Misje treningowe

Droga Ninja | Misje treningowe

Droga Wojownika | Misje treningowe

Droga Onmyo | Misje treningowe

Pozostałe

Interfejs i sterowanie | Podstawy

Trofea

NiOh - poradnik do gry

Poniższy nieoficjalny poradnik do Nioh stanowi zbiór najważniejszych porad i wskazówek dotyczących rozgrywki. Najważniejszym elementem poradnika jest rozbudowana solucja wszystkich dostępnych w grze misji wraz ze wskazaniem na kluczowe przedmioty misji i ukryte elementy gry, których odblokowanie daje dodatkowe korzyści. Nieodłącznym elementem solucji są ilustracje, które pomagają nawigować w treści poradnika, a naniesione na nie oznaczenia obrazują najważniejsze elementy przedstawionego świata.

Poza opisem przejścia rozdział obfituje w rozdziały poświęcone licznym aspektom rozwijania protagonisty, a także ogólnej mechanice gry ze szczególnym naciskiem na walkę i umiejętne korzystanie ze znalezionego wyposażenia. Osobna sekcja poradnika została poświęcona bossom, których spotkamy na końcu każdej z głównych misji. Z dedykowanych im rozdziałów dowiesz się sporo o ich słabych punktach, a także znajdziesz tam wskazówki, które uczynią starcie z nimi nieco łatwiejszym. W poradniku znajdziesz też dokładny opis sterowania i omówienie interfejsu gry. Całość zamyka rozdział dedykowany dostępnym w grze trofeom.

Nioh to gra akcji, która przenosi nas w realia feudalnej Japonii. Poza wojownikami z okresu Sengoku, na naszej drodze staną znane z Japońskich legend Demony z Krainy Yokai, które nawiedzają świat poprzez portal między wymiarami. Produkcja Team Ninja pozwala nam wcielić się w angielskiego pirata o imieniu William, który zostaje wciągnięty w walkę pomiędzy największymi mocarstwami świata. Jego los zostaje zawiązany z pewnym alchemikiem, którego ściga aż do Kraju Kwitnącej Wiśni.

Poradnik do gry Nioh zawiera:

Pełną,

bogato

ilustrowaną solucję każdej z dostępnych w grze misji;

Rozdziały

dedykowane

wszystkim bossom wraz ze wskazówkami ułatwiającymi starcia;

Szczegółowe wyjaśnienie

mechanizmu

rozwijania cech i umiejętności protagonisty;

Rozdziały koncentrujące się

na

zdobywanym w grze wyposażeniu;

Szczegółowe wyjaśnienie

interfejsu

gry i sterowania;

Opis

wszystkich dostępnych trofeów w grze.

Oznaczenia w solucji:

Pogrubiono

wszystkie

najważniejsze uwagi dotyczące realizowanych misji;

Kolorem

czerwonym

oznaczono

przeciwników;

Kolorem

niebieskim

oznaczono

przedmioty niezbędne do ukończenia misji lub ułatwiające jej realizację;

Kolorem

zielonym

oznaczono

lokalizację duchów Kodamy;

Kolorem

pomarańczowym

wyszczególniono położenie Chramów.

Łukasz Wiśniewski, Damian Kubik (www.gry-online.pl)

Poradnik do gry NiOh

Bohater

Jak rozwijać bohatera?

Poniższy rozdział to szereg wskazówek dotyczących rozwoju protagonisty w grze.

Wybór broni

Statystyk

i

Czy

można cofnąć zmiany i rozdzielić punkty na nowo?

Wybór broni

W przerwie pomiędzy pierwszą a drugą misją zostaniemy poproszeni o wybór broni, którą będziemy prowadzić rozgrywkę. Nie jest to oczywiście wybór wiążący, a w dalszych etapach gry możemy niejednokrotnie zmieniać wykorzystywaną broń i rozwijać postać pod inne typy wyposażenia. Nie mniej jednak wybór uzbrojenia na początku gry podniesie określone statystyki bohatera.

Broń

Atrybut

Miecz

Serce +1

Dwa miecze

Umiejętność +1

Włócznia

Ciało +1

Topór

Kondycja +1

Kusarigama

Zręczność +1

Wybór powinien być zdeterminowany przede wszystkim rodzajem wyposażenia, które odpowiada najbardziej stylowi twojej gry. W czasie prologu masz możliwość zapoznania się pobieżnie z różnymi typami broni, ale równie ważne jest umiejętne ich łączenie.

Załóżmy, że główną twoją bronią jest topór. Dzięki niemu będziesz zadawał spore obrażenia, aczkolwiek ataki są wolne niezależnie od postawy, a ich zasięg jest średni. Jeśli taki styl prowadzenia starć ci odpowiada, to warto dobrać do niego wyposażenie, które będzie uzupełniać niektóre braki w tej konfiguracji. Broń drzewcowa to większy zasięg. Dwa miecze pozwolą szybciej wyprowadzać ciosy. Kusarigama jest bardzo specyficzną bronią, którą można wykorzystywać na wielu polach, ale nauka umiejętnego posługiwania się nią może trochę potrwać.

Co więcej, gra przewiduje możliwość odblokowania dodatkowych ataków i umiejętności dla każdej z dostępnych broni. Jeśli po kilku początkowych misjach dochodzisz do wniosku, że wcześniej wybrane zestawienie jest mało efektywne w twoim stylu gry, to możesz przeznaczyć punkty samuraja na odblokowanie umiejętności dla innego oręża. Nie możesz jednak zmieniać forteli w nieskończoność, ponieważ niektóre umiejętności obłożone są znacznym kosztem w punktach samuraja, co sprawi, że nie będziesz mógł ich odblokować, jeśli nie skupisz się na danym drzewku.

Statystyki

Atrybuty bohatera powiązane są bezpośrednio z rodzajem wyposażenia, które wykorzystujesz w walce. Wskazane w powyższej tabeli statystyki odnoszą się do określonego rodzaju broni. Za każdym razem, gdy podnosimy określoną statystykę, to jednocześnie zwiększamy skuteczność działań związanych z danym rodzajem wyposażenia.

Warto mieć na uwadze, że zwiększanie podstawowych statystyk wpływa też na inne statystyki bohatera, co oznacza, że za daną statystykę bitewną czy dodatkową nie odpowiada pojedynczy atrybut. Każdy z atrybutów w różnym stopniu wpływa na poszczególne statystyki. Wszystkie szczegóły w tym zakresie znajdziesz w rozdziale poświęconym tej części rozwoju bohatera.

Czy można cofnąć zmiany i rozdzielić punkty na nowo?

Tak. Możesz tego dokonać dzięki zakupionej u kowala Księdze Reinkarnacji. Za jej sprawą możesz rozdzielić punkty bohatera, a także punkty umiejętności w inny sposób niż zrobiłeś to wcześniej. Księgę możesz wykorzystać tylko w okienku pomiędzy misjami.

Po użyciu otrzymujesz pełną pulę zebranych wcześniej punktów, a Księga Reinkarnacji znika. Cały proces możesz ponawiać dowolną ilość razy, ale koszt księgi będzie za każdym razem wyższy.

Amrita i poziomy doświadczenia | Bohater

Poniższy rozdział poświęcono punktom doświadczenia i formom rozwijania bohatera z ich pomocą. Dowiesz się tutaj jak i kiedy wykorzystać zbierane doświadczenie, a także przeczytasz o jego unikalnych właściwościach.

Amrit

a

Progi

poziomów doświadczenia

Amrita

Z perspektywy świata gry Amrita to szczególny rodzaj surowca o który walczą światowe mocarstwa, ale nas interesuje jedynie jego wpływ na głównego bohatera gry. Najpopularniejszym źródłem pozyskiwania Amrity jest zabijanie przeciwników. W zależności od typu przeciwnika, za jego pokonanie bohater otrzyma ustaloną liczbę punktów doświadczenia. Poza tym źródłem Armity mogą być specjalne przedmioty, a także specjalna nagroda za pierwsze użycie nowego Chramu.

Amritę możesz wykorzystać jedynie do podniesienia podstawowych statystyk bohatera, takich jak umiejętność czy siła. Możesz dokonać tego jedynie w Chramie, pod warunkiem, że dysponujesz odpowiednią liczbą punktów, która jest inna dla każdego kolejnego poziomu bohatera.

Zdobywanie doświadczenia jest też ściśle powiązane z Duchem Opiekunem bohatera. W toku rozgrywki będziesz zdobywał kolejne punkty Amrity, co jest jednoznaczne z ładowaniem wskaźnika Żywej Broni. W zależności od siły wspomnianego trybu musisz zebrać odpowiednią ilość doświadczenia, żeby móc z niego skorzystać. Dla ułatwienia możesz zauważyć jak umieszczony w lewym górnym rogu ekranu wskaźnik ducha się zapełnia. Po osiągnięciu maksymalnego progu ikona ducha zyska specyficzną animację, co będzie jednoznaczne z możliwością skorzystania z Żywej Broni, gdy tylko użyjesz odpowiedniej kombinacji klawiszy.

Jeśli w czasie potyczki polegniesz, to twój duch opiekun pozostanie w miejscu śmierci, żeby pilnować zebranej Amrity i ładunków Żywej Broni. Jeśli nie uda ci się dotrzeć do niego i odebrać ładunków (zginiesz po drodze) to duch wróci do Chramu co będzie jednoznaczne z utratą wcześniejszego doświadczenia i ładunków Żywej Broni. W dowolnym momencie możesz też wezwać ducha do Chramu, jeśli np. nie zależy ci na punktach Amrity, a bardzo ważne jest dla ciebie użycie Żywej Broni.

O Żywej Broni dowiesz się więcej w rozdziale niniejszego poradnika poświęconemu walce z przeciwnikami.

Progi poziomów doświadczenia

Każdy poziom doświadczenia pozwala rozwinąć jeden punkt podstawowych atrybutów bohatera. Poniżej znajdziesz tabelkę wyrażającą liczbę punktów doświadczenia niezbędną do awansu na kolejne poziomy.

Awans na poziom

Potrzebna Amrita

2

250

3

500

4

1000

5

1500

6

2000

7

2500

8

2600

9

2700

10

2800

11

2850

12

2900

13

2950

14

3000

15

3050

16

3100

17

3150

18

3200

19

4000

20

4400

21

4800

22

5200

23

5600

24

6000

25

6400

26

7000

27

8000

28

8500

29

9000

30

9500

31

10000

32

10500

33

11000

34

12000

35

13000

36

14000

37

15000

38

16000

39

17000

40

19000

41

21000

42

22000

43

23000

44

24000

45

26000

46

28000

47

29000

48

30000

49

31000

50

33000

Błogosławieństwa Kodamy | Bohater

Poniższy rozdział poświęcono charakterystycznym zielonym duchom, które spotkasz w czasie misji w grze. Wysyłając je do Chramu możesz uzyskać rozmaite korzyści, o których dowiesz się więcej z treści tego rozdziału.

Kodam

a

Rodzaje

błogosławieństw

Kodama

W czasie każdej z głównych misji fabularnych będziesz spotykał na swojej drodze zielone istoty, które mogłeś już zauważyć przy Chramie. Wystarczy, że wejdziesz z nimi w interakcję, a przeniosą się do twojego Chramu, co pozwoli ci korzystać z ich wsparcia.

Duchy Kodamy są trudne do znalezienia na pierwszy rzut oka, dlatego w solucji do każdej z misji niniejszego poradnika znajdziesz adnotacje dotyczące położenia wszystkich duchów na wskazanym obszarze. Po przywołaniu wszystkich duchów zobaczysz stosowny komunikat, więc jeśli go nie widziałeś, to warto sięgnąć do opisu danej misji i zweryfikować obszary, które oznaczono zielonym kolorem. Jak łatwo zauważyć duchy Kodamy nie są jednakowe, a wyróżniają je naczynia, które noszą na głowach.

Kodamę spotkamy w najmniej oczekiwanych miejscach.

Poszukiwania duchów ułatwia fakt, że po wejściu w panel błogosławieństwa podczas misji wskazuje na liczbę duchów, które ukrywają się na jej obszarze. Widoczna jest również liczba znalezionych duchów.

Istnieje pięć rodzajów duchów, a każdy z nich wspomaga bohatera w innym zakresie. W zależności od tego, jak dużą liczbę istot uda ci się zebrać w Chramie, zwiększa się wymiar błogosławieństwa i wynikające z tego korzyści.

Poza tym przywołanie duchów do Chramu przekłada się też na zwiększoną ilość eliksirów, z którymi będziesz odradzał się w przypadku niepowodzenia. Może się wydawać, że pojedynczy eliksir to nic wielkiego, ale zapewne niejednokrotnie uratuje ci życie podczas trudniejszych starć.

Rodzaje błogosławieństw

Jak wcześniej wspomniałem, duchy różnią się między sobą. Każdy rodzaj ducha odpowiada za jedno z pięciu rodzajów wzmocnień, z których możemy korzystać podczas eksploracji. Na każde wzmocnienie możemy zebrać maksymalnie 5 duchów.

Za każdą zmianę aury musimy uiścić stosowną opłatę (100 sztuk złota), która jest symboliczna, biorąc pod uwagę ilość gotówki, którą zbieramy na każdym kroku.

Rodzaj

Korzyści

Wyroczni

Więcej Amrity o 5/10/15/20/25%

Opcja szczególnie przydatna, jeśli chcemy szybko dobić wyższy poziom doświadczenia bohatera. Oczywiście większa ilość zdobywanej Amrity przyspiesza też moment, w którym będziemy mogli wykorzystać Żywą Broń, więc tym samym zwiększamy częstotliwość używania tego typu ataków. Współczynnik wzmocnienia wzrasta o 5% wraz z każdym zebranym duchem Kodamy.

Rodzaj

Korzyści

Szermierza

Więcej broni o 1/2/3/4/5%

Łatwo zauważyć, że współczynnik procentowy dla maksymalnego wzmocnienia jest tu znacznie niższy niż w przypadku innych błogosławieństw. Ma to oczywiście związek z zachowaniem równowagi rozgrywki. Jeśli odnosisz wrażenie, że mimo całkowitej znajomości broni jest ona dosyć nieskuteczna, a zbliża się walka z bossem, to warto skorzystać ze wzmocnienia. Wszystkie nadliczbowe egzemplarze możesz potem rozebrać u kowala lub sprzedać, a co najważniejsze, poświęcić w Chramie, co pozwoli odblokować dodatkowe korzyści, które będziesz czerpać podczas każdej z misji.

Rodzaj

Korzyści

Wojownika

Więcej pancerzy o 1/2/3/4/5%

Sytuacja podobna jak powyżej. Pamiętaj, że wzmocnienie odnosi się do zdobytych egzemplarzy wyposażenia, a nie jego rzadkości czy statystyk.

Rodzaj

Korzyści

Uzdrowiciela

Więcej eliksirów o 5/10/15/20/25%

Wzmocnienie szczególnie przydatne przed walką z bossem, gdy ścieżka od punktu kontrolnego do areny najeżona jest przeciwnikami, a zależy nam, żeby zachować zapasy eliksirów nienaruszone. Wzmocnienie traci na znaczeniu wraz z ofiarowaniem coraz większej liczby przedmiotów w Chramie, co przekłada się na większą liczbę eliksirów, z którymi odradza się bohater.

Rodzaj

Korzyści

Myśliwego

Więcej materiałów o 5/10/15/20/25%

Uniwersalne wzmocnienie, które nie przydaje się szczególnie podczas konkretnych misji, ale za to pozwala nam rozpoczynać kolejne zadania z silniejszym wyposażeniem. Pamiętaj, że możesz rozpocząć misję i zebrać wymaganą ilość materiałów, a w dowolnie wybranym momencie wrócić do punktu startowego tracąc jedynie niewykorzystaną Amritę. Duże znaczenie ma też rzadkość znalezionych materiałów, aczkolwiek zależy to jedynie od czynnika losowego.

Wyposażenie i przedmioty

Statystyki i znajomość broni

Kolor jakim opisana jest broń oznacza jej rzadkość

Podczas rozgrywki znajdujemy całą masę sprzętu przeznaczonego do walki. Bronie wypadają z zabitych przeciwników jak i z przeszukanych ciał lub skrzyń. Każda z nich ma podstawowe cechy oraz statystyki i od razu widzimy czy dany oręż ma wyższy czy niższy mnożnik ataku niż sprzęt, który aktualnie użytkujemy. Służy do tego strzałka, którą widzimy podchodząc do broni, która, np. wypadła z przeciwnika. To, co jeszcze widzimy na pierwszy rzut oka, to rzadkość przedmiotu, który udało nam się znaleźć. Określają to poszczególne kolory. Biały oznacza, że mamy do czynienia z bronią standardową, pospolitą, żółty - niepospolity, niebieski - rzadki a fioletowy kolor oznacza, że zdobyliśmy sprzęt egzotyczny. Im rzadszy przedmiot, tym więcej możliwości daje, jego statystyki i specjalne efekty są potężniejsze niż w przypadku bardziej pospolitych broni.

Bronie różnią się pod kątem efektów specjalnych

Przez cały czas warto mieć ze sobą kilka rodzajów broni, jeśli są to same przedmioty rzadkie bądź egzotyczne tym lepiej. Większość typów oręża poza zadawaniem obrażeń fizycznych posiada także moc żywiołów. Walcząc takim sprzętem zadajemy oponentom dodatkowe obrażenia, np. od ognia. Często efekt utrzymuje się na przeciwniku i na pewien czas podpalamy go bądź jest otoczony błyskawicami, co zabiera mu dodatkowe punkty życia. Wybrane bronie posiadają także inne specjalne efekty. Przykładowo miecz o nazwie Bizen Osafune pozwala na odzyskanie życia od zabójczych ciosów kończących. Specjalnych ataków jest całe mnóstwo, im rzadsza broń tym jest ich więcej. Bardzo często to one podnoszą statystyki samej broni w określonych obszarach, np. przełamanie silnym atakiem bądź o kilka procent podniesiona częstotliwość wypadania przedmiotów bądź amrity u poszczególnych rodzajach wrogów. Statystyki oraz efekty specjalne możemy zmieniać i podwyższać podczas wizyty u kowala w punkcie startowym, jednak nie jest to tania zabawa. Tym bardziej, że broń będziemy zmieniać dość często, ponieważ jest jej w grze naprawdę dużo. Na same statystyki wpływa także znajomość broni. Jeśli używamy jej odpowiednio długo i osiągniemy jej pełną znajomość statystyki się podnoszą i otrzymamy za nią więcej amrity składając ją w ofierze w chramie. Znajomość broni możemy przyspieszyć używając osełki.

Klasy broni

Oręż dzielimy na broń białą i dystansową

W grze mamy dostęp do dwóch podstawowych rodzajów broni, białej oraz dystansowej. Dzielą się one jeszcze dodatkowo na poszczególne klasy. Broni białej jest w NiOhu całe mnóstwo, wypada ona z większości przeciwników, z którymi mamy do czynienia. Warto mieć ze sobą naraz w ekwipunku kilka rodzajów oręża. Przeciwko niektórym przeciwnikom lepiej spisze się miecz a przeciwko innym topór. Sama broń biała dzieli się na miecze, topory, włócznie oraz kusarigamy. Miecze są najpopularniejszym rodzajem uzbrojenia w grze. Możemy używać jednego bądź dwóch ostrzy naraz. W przypadku dwóch ciosy wyprowadzane są z bardzo dużą prędkością, jednak siła uderzenia jest proporcjonalnie słabsza. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest korzystanie z jednego miecza, prędkość uderzeń jak i ich siła są odpowiednio wyważone. Kolejnym rodzajem broni białej są topory i młoty. Siła uderzeń może być naprawdę potężna, jednak kosztem szybkości. Ze względu na rozmiar i wagę nasz bohater musi włożyć sporo siły w wyprowadzenie ciosu. Walka młotem lub toporem zużywa także więcej Ki. Jednak odpowiednia taktyka, polegająca na wykonywaniu uników oraz zadawaniu ciosów w odpowiednim momencie, może uczynić z tej broni bardzo przydatny oręż. Kusarigamy także są ciekawym rozwiązaniem, ponieważ wyprowadzane nimi ciosy są dość szybkie, poza tym za ich pomocą możemy przyciągnąć do siebie przeciwników. W przypadku walki z powolnymi i silnymi przeciwnikami możemy skorzystać z włóczni ze względu na jej duży zasięg.

W przypadku broni dystansowej mamy dostęp do m.in. łuków i karabinów

Kolejnym rodzajem oręża jest broń dystansowa. Dzieli się na ona na łuki, strzelby czy piszczały. Niestety ze względu na niezbyt duże ilości amunicji, którą możemy ze sobą nieść, ciężko, aby była to nasza broń podstawowa. Za pomocą karabinów czy łuków możemy natomiast eliminować, np. inne jednostki strzelające zanim nas zobaczą. Walka z innymi przeciwnikami jest o wiele prostsza w momencie, kiedy nikt więcej do nas nie strzela, a bardzo często, np. strzały są podpalone, co zadaje nam dodatkowe obrażenia od ognia. Wystarczy wycelować w głowę (pojawi się czerwona kropka), żeby zadać śmiertelny cios przeciwnikowi, który niczego się nie spodziewa. Warto też wspomnieć o pewnej różnicy, jaką niesie za sobą używanie łuku oraz piszczała. Używając przybliżenia przy strzale z łuku możemy się swobodnie poruszać po mapie gry, natomiast, kiedy jesteśmy wyposażeni w piszczał, niestety podczas celowania, musimy stać w miejscu. Jednak w drugim przypadku siła rażenia jest nieporównywalnie większa.

Pancerze

W ekwipunku całość pancerza podzielona jest na jego poszczególne elementy

Tak samo jak w przypadku uzbrojenia, pancerz także dzieli się ze względu na jego rzadkość. Jak w przypadku większości tego typu gier, zestaw pancerza składa się z poszczególnych elementów: hełm, napierśnik, rękawice, spodnie oraz buty. W przypadku doboru odpowiedniego pancerza powinniśmy się kierować stylem walki, jaki preferujemy. Bardzo duże znaczenie ma tutaj waga zestawu. Ciężkie pancerze charakteryzują się bardzo dobrymi statystykami jeśli chodzi o obronę, jednak zwrotność i ruchliwość naszego bohatera będą ograniczone. Jeśli chcemy poruszać się bardzo szybko i zwinnie, korzystając z błyskawicznych uników i przeskoków, powinniśmy wyposażyć się w zbroję, która będzie lżejsza, ale z kolei punkty obrony także będą na odpowiednio niższym poziomie. Także wszystko zależy od preferowanego przez nas stylu walki.

Niektóre rodzaje zbroi dodają także obronę przed żywiołami

Pancerze posiadają także szereg innych cech, które wpływają na obronność. Każdy z elementów zbroi posiada specjalne efekty oraz wskaźniki odporności przeciwko poszczególnym żywiołom. Warto mieć w ekwipunku kilka rodzajów pancerza, aby móc dostosować go do przeciwników, z którymi dane nam się będzie zmierzyć. Nie chodzi o to, żeby zmieniać strój kilka razy podczas jednej misji, jednak podczas walki z bossem, może się to okazać zbawienne w skutkach. Np., kiedy mamy do czynienia z przeciwnikiem, który włada mocą ognia, warto dobrać taki zestaw, który uchroni naszego bohatera przed tego typu obrażeniami. Należy także zwrócić uwagę na wymagania dotyczące poszczególnych elementów pancerza, takich jak wymagana kondycja, siła czy poziom ciała. W przypadku chęci używania ciężkich zbroi powinniśmy podczas awansu inwestować w parametr siły i kondycji, natomiast przy zbrojach lekkich ważna jest siła, poziom ciała oraz poziom umiejętności.