NHL 2004 - poradnik do gry - Robert "Rothon" Karwowski - ebook

NHL 2004 - poradnik do gry ebook

Robert "Rothon" Karwowski

0,0

Opis

Obszerny poradnik do sportowej gry NHL 2004, który pomoże wam odnaleźć się w świecie profesjonalnej amerykańsko-kanadyjskiej ligi hokejowej i sięgnąć po najwyższe zdobycze pucharowe.

NHL 2004 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Taktyki trenerskie - Strategie gry w przewadze
  • Taktyki trenerskie - Strategie defensywne
  • Taktyki trenerskie - Strategie gry w osłabieniu
  • Taktyki trenerskie - Quick Play Strategy
  • Zasady i triki - Gra w defensywie
  • Taktyki trenerskie - Strategie ofensywne
  • Zasady i triki - Gra w ofensywna
  • Finanse
  • Mecz
  • Zasady i triki - Bójki, Między spotkaniami

Informacja o grze

Kolejna wersja rozwojowa słynnej hokejowej serii zapoczątkowuj przez korporację Electronic Arts Inc. w roku 1994. Tradycyjnie już autorzy dołożyli wszelkich starań, by gra jak najwierniej odpowiadała rzeczywistości.

Gra NHL 2004, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier sportowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformach: PC, GCN, PS2, XBX. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 67

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


NHL 2004poradnik do gry

autor: Robert "Rothon" Karwowski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=249

[email protected]

Spis treści

Dynasty Mode - Setup

Dynasty Mode - Opcje Rules

Wybór Generalnego Managera

Wybór Generalnego Managera - Personel

Wybór Generalnego Managera - Udogodnienia

Fantasy Draft

Główny ekran gry

Główny ekran gry - Options

Główny ekran gry - Biuro

Główny ekran gry - Poziom drużyny

Główny ekran gry - Upgrades

Główny ekran gry - Dobór zawodników

Główny ekran gry - Ustawianie formacji

Taktyki trenerskie

Taktyki trenerskie - Strategie ofensywne

Taktyki trenerskie - Strategie defensywne

Taktyki trenerskie - Strategie gry w przewadze

Taktyki trenerskie - Strategie gry w osłabieniu

Taktyki trenerskie - Quick Play Strategy

Finanse

Mecz

Zasady i triki - Gra w defensywie

Zasady i triki - Gra w ofensywna

Zasady i triki - Bójki, Między spotkaniami

Trening

Wymiany, zakupy i kontrakty

Dynasty Mode - Setup

Dynasty Mode - Definiowanie ustawień generalnych

Decyzja o wyborze trybu gry "Dynasty" to natychmiastowe przejście do pierwszego panelu z ustawieniami generalnymi.

Panel zawiera zakładki SETUP orazRULES (podstawowe zasady). Mimo, iż nie ma tu zawartych szczególnie niezrozumiałych opcji na chwilę zatrzymamy się w tym panelu.

ZAKŁADKA SETUP

Dynasty Name. Wiadomo, podajemy przyjazną sobie nazwę dynastii, którą będziemy tworzyć. Dla odróżnienia od wszystkich innych, które dotąd w naszej grze powstały lub powstaną dopiero w przyszłości.

Skill Level (poziom trudności). Do dyspozycji mamy w kolejności wzrastającego stopnia trudności poziom Bigginer, Easy, Medium, Difficult.

Uwaga: poradnik opracowany jest dla poziomu Difficult. Są tu jednak proponowane rozwiązania "zgodne w dół", czyli stosowanie ich dla poziomów łatwiejszych sprawdzi się w stopniu co najmniej takim samym jak dla najtrudniejszego.

Period Length (długość trwania tercji). Szalenie istotny parametr (szerzej o wpływie długości tercji na wynik spotkania w dalszej części poradnika). Od kilku edycji serii NHL zegar meczowy podczas gry wskazuje aktualny czas gry w przedziale malejącym od 20 do 0 (czyli zgodnie z rzeczywistym zwyczajem ligi). Jednak w czasie rzeczywistym tercja nie musi trwać 20 minut. Możemy ją pozostawić na takim poziomie lub dowolnie skrócić. W takim wypadku meczowe minuty będą biegły odpowiednio szybciej (z pewnymi wyjątkami, które opisane będą w dalszych rozdziałach poradnika). Praktyka wskazuje, że gracze ustawiają te długości bardzo różnie, w zależności od własnych upodobań. Z obserwacji Jednak najczęściej są to długości 10 minut lub7 minut. Te właśnie wielkości wydają się w efekcie dawać rozstrzygnięcia spotkań na poziomie najbardziej zbliżonym do rzeczywistych spotkań NHL.

Starting Roster (początkowy skład drużyn). W zależności od naszego wyboru możemy rozpocząć sezon zasadniczy:

Ze składem

Default

(domyślny skład). Jest to rzeczywisty skład drużyn ligi NHL, ostatni znany twórcom przed wydaniem gry. Są oczywiście różnice w stosunku do tego w jakich barwach wystąpili poszczególni gracze w początku sezonu, ale kluczowi zawodnicy dla każdej z ekip są w składach umieszczeni.

Ze składem

Current

(aktualny). Jest to skład Default uwzględniający obejmujący także dołączonych do składu zawodników stworzonych przez nas (wielu graczy siebie samego tworzy i dokłada do składu).

Ze składem ustalonym w tzw.

Fantasy Draft

. Wrócimy jeszcze do tego i opowiem trochę szerzej o tym sposobie ustalania składów.

Season Lenght (długość trwania sezonu). W trybie 'Dynasty' jest to wielkość stała - 82 spotkania, bo tyle wynosi rzeczywista długość sezonu zasadniczego w lidze NHL. W przypadku, gdy zdecydujemy się na grę w trybie "Season" będziemy mieli możliwość zmiany długości sezonu zasadniczego. Do wyboru będą cykle: Long (82 spotkania), Medium (58 spotkań), Short (29 spotkań).

Referee Type (typ sędziowania). W trybie 'Dynasty' opcja stała (NHL). Jak wiadomo zasady i przepisy gry w hokeja różne są w NHL w stosunku do hokeja światowego. Sprawa dotyczy choćby tzw. odłożonego spalonego lubniedozwolonego uwolnienia (objaśnienie podstawowych pojęć hokejowych na końcu poradnika), które w NHL gwizdane jest w momencie dotknięcia krążka przez zawodnika, gdy w innych krajach odgwizdane jest już w momencie przejścia krążka przez linie bramkową. Typ sędziowania pozwala na stosowanie w czasie naszej gry zasad jednych lub drugich - do wyboru NHL lubInternational. Uwaga: opcja Auto spowoduje automatyczne dostosowanie typu sędziowania w zależności od wybranej później ligi (odpowiednio NHL lub europejska).

Arena Type (rodzaj lodowiska). W trybie 'Dynasty' opcja stała (NHL). Generalnie rzecz tyczy wymiarów lodu. Lodowiska w lidze NHL są mniejsze niż choćby w Europie. Tutaj mamy możliwość ustawienia wariantu NHL / International / Auto, analogicznie jak w przypadku Referee Type.

CPU Trading (wymiany zawodników dokonywane przez komputer). ON - dopuszczalne (z udziałem naszych zawodników, po akceptacji oczywiście), OFF - wyłączone, nie spodziewajmy się więc propozycji wymiany graczy oferowanych przez inne drużyny w trakcie trwania rozgrywek ligi.

Playoff Rounds (rundy playoff). Zasada w lidze NHL jest jedna: obowiązuje system best of seven, czyli gra do czterech zwycięstw w serii w każdej rundzie. Możemy jednak wprowadzić modyfikacje i zdecydować się na:

1 game

- jeden mecz w każdej rundzie

best of 3

- do 2 zwycięstw, maksymalnie 3 mecze w każdej rundzie

best of 5

- do 3 zwycięstw, maksymalnie 5 spotkań w każdej rundzie

best of 7

- do 4 zwycięstw, maksymalnie 7 spotkań w każdej rundzie

All-Star Game Format (sposób rozgrywania meczu gwiazd). W lidze NHL począwszy od sezonu 1997 - 1998 zmieniono formułę rozgrywania meczu gwiazd. Wcześniejsze pojedynki reprezentantów Konferencji Wschodniej i Zachodniej zastąpiono meczem Ameryka Północna kontra reszta Świata. W sezonie 2002/2003 powrócono do systemu Wschód - Zachód i w bieżącym roku nadal liga pozostaje przy tym rozwiązaniu. W NHL 2004 mamy możliwość rozgrywania meczu gwiazd w trybie jednym albo drugim. Sprawą niewyjaśnioną do dziś jest problem: po co zadawać sobie w ogóle trud i definiować mecz gwiazd, skoro meczu tego rozegrać w NHL 2004 nie można? Można go jedynie symulować. Pozostawmy jednak ten problem badaczom i przejdźmy do zakładki RULES.

Dynasty Mode - Opcje Rules

OPCJE RULES

Penalties (kary). Częstotliwość kar odgwizdywanych w meczu, czyli innymi słowy surowość sędziowania. Ustawienie zależne od naszych preferencji: czy lubimy często grac w przewadze/osłabieniu, czy mniej. Istotnym jest, że NHL 2004 charakteryzuje się tym, iż drużyna kierowana przez gracza zwykle ma jedną z najwyższych (jeżeli nie najwyższą) w lidze skuteczność gry w przewadze (Power Play) oraz jest najsłabsza w grze w osłabieniu (Penality Killing). Wniosek jest więc taki, że w zasadzie efekt zmian w poziomie Penalities zawsze się zneutralizuje (więcej gier w przewadze - więcej strzelimy, ale jednocześnie więcej gier w osłabieniu - więcej stracimy). Proponuje więc rozstrzygnąć indywidualnie, czy wolimy rozgrywkę w składach równych (i taktyki w związku z tym stosowane) czy nie. Dla realizmu gry w odniesieniu do NHL poziom 2 Penalties wydaje się optymalny.

Injuries (kontuzje graczy). ON włączone, OFF wyłączone. W trybie Dynastii parametr stały ON. Uwaga: praktyka wielu graczy wskazuje, że w NHL 2004 niezmiernie rzadko przytrafiają się zawodnikom kontuzje lub choroby podczas 'ręcznego' rozgrywania meczu. Natomiast z bardzo dużym prawdopodobieństwem stanie się inaczej podczas symulowania spotkań. Często po kilku kolejno symulowanych meczach brakuje zawodników do gry w podstawowej dwudziestce. Szczególnie przy krótkiej ławce (waiver).

Dlatego w sytuacji, gdy nie chcemy rozgrywać wszystkich spotkań samodzielnie zalecam dokładne sprawdzanie po każdym spotkaniu, jaka jest kondycja naszych graczy.

Offsides (spalone na linii niebieskiej). ON włączone, OFF wyłączone.

Icing (niedozwolone uwolnienia). ON włączone, OFF wyłączone.

2 Line Pass (podania przez dwie linie, czyli spalone na linii czerwonej). ON włączone, OFF wyłączone.

Wszystkie trzy zasady są w rzeczywistej lidze NHL obowiązujące, zatem chcąc uczynić rozgrywkę bardziej zbliżoną do realizmu, wszystkie opcje pozostawiamy włączone.

OT Loss (porażka w dogrywce). W sezonie zasadniczym NHL obowiązuje przepis, iż przy remisie w regularnym czasie gry zarządza się 5 minutową dogrywkę (Over Time), a drużyny bez względu na wynik po dogrywce otrzymują zawsze minimum 1 punkt (ewentualny zwycięzca dogrywki dostaje 2 punkty, przegrany ma i tak zagwarantowany ten 1). Tę zasadę możemy utrzymać wybierając opcje One Point (1