Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2007

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 20000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 103

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Need for Speed Carbon - poradnik do gry - Łukasz "Lecho" Leśniewski

Poradnik do gry Need For Speed Karbon wyjaśnia najpoważniejsze zawiłości wirtualnego ścigania tak, by zagadek związanych z Palmont City i jego okolicami pozostało jak najmniej.

Need for Speed Carbon - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Kariera
  • Auta egzotyczne (2) (Samochody)
  • Auta tuningowane (1) (Samochody)
  • Auta dodatkowe (3) (Samochody)
  • Auta tuningowane (2) (Samochody)
  • Muscle cars (2) (Samochody)
  • Auta dodatkowe (1) (Samochody)
  • Auta egzotyczne (1) (Samochody)
  • Auta – edycja kolekcjonerska (Samochody)
  • Wyścig #1 - Main Street (Downtown)

Informacja o grze

Kolejna odsłona jednej z najbardziej lubianych serii zręcznościowych ścigałek. Bierzemy udział w wielu różnych typach wyścigów, między innymi wymagających pojedynkach jeden na jednego, testując przy tym ponad 100 licencjonowanych aut.

Gra Need for Speed Carbon, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku wyścigi i rajdy. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformach: PS2, XBX, X360, GCN, PS3, Wii, PSP, NDS, GBA, PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Opinie o ebooku Need for Speed Carbon - poradnik do gry - Łukasz "Lecho" Leśniewski

Fragment ebooka Need for Speed Carbon - poradnik do gry - Łukasz "Lecho" Leśniewski

Need for SpeedCarbonporadnik do gry

autor: Łukasz "Lecho" Leśniewski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=593

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wstęp

Podstawowe porady

Kariera

Downtown

Wyścig #1 - Main Street

Wyścig #2 - Lincon Boulevard

Wyścig #3 - Park Drive

Wyścig #4 - Knight Street

Wyścig #5 - Gold Valley Run

Wyścig #6 - Kimei Temple

Wyścig #7 - Chinatown Tram

Wyścig #8 - Silk Road

Wyścig #9 - Lookout Point

Wyścig #10 - Mason Street

Wyścig #11 - Mason Fountain

Wyścig #12 - Garden Boulevard

Wyścig #13 - Devil's Creek Pass

Wyścig #14 - Kings Park

Wyścig z szefem - Kenji

Wojna wyścigowa - Sutherden Bell Tower

Kempton

Wyścig #1 - Morgan Beach Offramp

Wyścig #2 - Beachfront

Wyścig #3 - Dover and Lepus

Wyścig #4 - Foundry Road

Wyścig #5 - Dover Street

Wyścig #6 - Waterfront Road

Wyścig #7 - Eskuri Way

Wyścig #8 - Knife's Edge

Wyścig #9 - Eskuri Plaza

Wyścig #10 - Petersburg Dam

Wyścig #11 - Stonewall Tunel

Wyścig #12 - Devil's Creek Pass

Wyścig #13 - Newport Trainyard

Wyścig #14 - Mission Street

Wyścig z szefem - Angie

Wojna wyścigowa - Steyne Aqueduct

Fortuna

Wyścig #1 - University Avenue

Wyścig #2 - City Courthouse

Wyścig #3 - University Way

Wyścig #4 - North Bellez

Wyścig #5 - Lofty Heights Downhill

Wyścig #6 - Lofty Heights Downhill

Wyścig #7 - Verona Tunel

Wyścig #8 - Million Dollar Drive

Wyścig #9 - Ocean View

Wyścig #10 - Rabinowitz Drive

Wyścig #11 - York Road

Wyścig #12 - Hills borough Parkway

Wyścig #13 - Agostini Avenue

Wyścig #14 - Condo Row

Wyścig z szefem - Wolf

Wojna wyścigowa - Library Square

Silverton

Wyścig #1 - Deadfall Junction

Wyścig #2 - Savannah Street

Wyścig #3 - Starlight Street

Wyścig #4 - Silverton Way

Wyścig #5 - North Broadway

Wyścig #6 - Troy

Wyścig #7 - Spade Street

Wyścig #8 - Paradise Hotel

Wyścig #9 - Bowen Avenue

Wyścig #10 - The Neon Mile

Wyścig #11 - Olympic Boulevard

Wyścig #12 - Blackwell Road

Wyścig #13 - Deadfall Junction

Wyścig #14 - Canmor Road

Wyścig #15 - Journeyman's Bane

Wyścig #16 - Desperation Ridge

Wyścig #17 - Brooks Street

Wyścig #18 - Journeyman's Bane

Wyścig #19 - Eagle Drive

Wyścig #20 - Gray Street

Wyścig z szefem - Darius

Inne tryby gry

Skrzydłowi

Samochody

Auta tuningowane (1)

Auta tuningowane (2)

Muscle cars (1)

Muscle cars (2)

Auta egzotyczne (1)

Auta egzotyczne (2)

Auta dodatkowe (1)

Auta dodatkowe (3)

Auta dodatkowe (4)

Auta - edycja kolekcjonerska

Tuning

Wstęp

Witam w poradniku do najnowszej części kultowej serii NFS. Carbon, jaki jest, każdy widzi - niektórzy go ubóstwiają, inni krytykują, ale wszyscy jak jeden zagrywają się w niego. Jest w co, bo wbrew pozorom gra jest naprawdę rozbudowana i zwłaszcza mniej doświadczonym kierowcom może nastręczać trudności. W poniższym tekście spróbuję wyjaśnić najpoważniejsze zawiłości wirtualnego ścigania tak, by zagadek związanych z Palmont City i jego okolicami pozostało jak najmniej.

Dla ułatwienia nawigacji podzieliłem tekst na kilka zasadniczych części. Zacznę od prowadzenia Was w arkana trybu kariery i opisu wszelkich raf, jakie możecie napotkać na swojej drodze. Następnie wezmę "pod lupę" dostępne w grze samochody, a na sam koniec scharakteryzuję inne tryby gry, jakie oferuje nam Need for Speed Carbon. Ale zanim w ogóle usiądziecie za kółko, zapoznajcie się z kilkoma podstawowymi radami, które mogą ułatwić Wam pierwszy kontakt ze światem asfaltu i kanionów.

Łukasz "Lecho" Leśniewski

Podstawowe porady

Dostosuj grafikę.

Na dobry początek: Carbon to gra zręcznościowa, w której liczy się przede wszystkim szybkość i płynność jazdy. A płynność jazdy w dużej mierze zależy od płynności działania samej gry. Owszem, przy włączeniu wszystkich wodotrysków Carbon może zachwycać wizualnie, ale zejdźcie na ziemię. Bez przynajmniej 40 klatek na sekundę (ilość fps można mierzyć np. frapsem) rozgrywka może być momentami mocno utrudniona. Dlatego też przed rozpoczęciem zmagań poświećcie chwilkę na dostosowanie ustawień do możliwości własnego sprzętu. Osobiście polecałbym też natychmiastowe wyłączenie wszelkich dodatkowych efektów, takich jak rozmywanie. Owszem, animacja prędkości rodem z Gwiezdnych Wojen wygląda efektownie, ale bodaj nic tak jak ona nie ogranicza widoczności.

Odpowiednio skonfiguruj sterowanie.

To ważne, zwłaszcza że nie zajedzie się na pierwsze miejsce bez używania nitro, a niektóre klawiatury mają dość specyficzną blokadę uniemożliwiającą "kombinowanie" pewnych przycisków ze sobą, na przykład strzałki w lewo i Shift. Co za tym idzie, jeśli zbindujecie Shift pod nitro grając na strzałkach, to używając dopalacza nie będziecie mogli jednocześnie skręcać. A nawet mimo tego, że Carbon w przeciwieństwie do Most Wanted umożliwia sensowne granie na klawiaturze, dalej uważam że najlepiej jest zaopatrzyć się w dobrego pada. Przyjemniejsza staje się nie tylko sama rozgrywka, ale nawet.. poruszanie się po menu, wyraźnie dostosowane do konsolowego stylu nawigacji.

Umiejętnie używaj dopalacza.

W trakcie wyścigu miernik zużytego nitro powoli się zapełnia. Cała sztuczka polega na tym, by nigdy nie pozwolić mu napełnić się do końca. Wtedy bowiem kolejne możliwe "doładowania" nitro przepadają i w efekcie rzadziej można korzystać z dopalacza.

Omijaj latarnie!

I inne skrzynki na listy, przystanki itp. W Carbonie nie ma co prawda modelu zniszczeń mogącego w poważny sposób zaszkodzić naszym czterem kółkom, ale każde zetknięcie się z elementami pobocza powoduje bolesny spadek prędkości. A skoszenie rzędu latarni może Was wyhamować niemal do zera.

Zostań mechanikiem.

Warto poświęcić trochę czasu na dopasowanie auta do własnego stylu jazdy. Być może ustawienia poszczególnych części nie mają takiego wpływu na parametry auta, jak w Most Wanted, ale różnica między podsterownością a nadsterownością jest bardziej niż wyczuwalna. Wiadomo też, że na krętych trasach trzeba zwrócić większą uwagę na przyspieszenie, a w przypadku ograniczonej liczby zakrętów zadbać o prędkość maksymalną. Tu cudów nie ma, trzeba po prostu przysiąść i testować kolejne kombinacje aż do uzyskania właściwej dla siebie. Więcej na ten temat w części poświęconej tubingowi.

Patrz przed siebie.

Jak w prawdziwym życiu - w Carbonie też najlepiej jest patrzeć o jeden zakręt do przodu, by stale mieć sytuację pod kontrolą. Ale równie ważne jest też dobranie odpowiedniego widoku kamery. Perspektywa, z jakiej będziemy obserwować rozgrywkę, wpłynie na to jak będziemy widzieć poszczególne łuki. Wśród mocnych graczy zdania są podzielone, jedni preferują kamerę zza auta, inni z poziomu jezdni, a np. ja używam widoku z maski. To rzecz gustu, ale dobrze jest wybrać jeden konkretny rzut kamery i przyzwyczaić się do niego.

A może manual?

Osobiście polecam jazdę z manualną skrzynią biegów. Wiem, że dla większości z Was w tej chwili brzmi to jak abstrakcja, ale ma naprawdę mnóstwo plusów. Własnoręczna zmiana biegów umożliwia m.in. odrobinkę szybsze "wyjście z bloków", ale największą jej zaletą jest możliwość płynnej redukcji prędkości przed zakrętami. Mówiąc wprost - w większości przypadków jadąc z ręczną skrzynią nie trzeba w ogóle używać hamulca. Wystarczy odpowiednio zredukować bieg, by osiągnąć pożądaną prędkość. I bez względu na okoliczności ZAWSZE będzie ona taka sama - w automacie dohamowywanie do tej samej prędkości za każdym razem wymaga trochę treningu. Oprócz tego odpowiednie zrzucanie przełożeń umożliwia też "wrzucanie się" w zakręty w sposób o wiele skuteczniejszy i łatwiejszy do kontrolowania, niż w przypadku hamulca ręcznego.

Zapamiętuj zakręty!

To bardzo ważne. Trasy w Carbonie są bowiem modułowe, to znaczy składają się z przeróżnych sekwencji powtarzających się zakrętów. Oznacza to, że jeśli nauczymy się pokonywania poszczególnych łuków, to ściganie się na wszystkich trasach w danej dzielnicy będzie o niebo łatwiejsze. Oczywiście, zakręty występują często w bardzo fikuśnych kombinacjach, ale czytając opis tras łatwo zauważycie, że przeważająca ich część - zwłaszcza te najtrudniejsze - w jakimś stopniu powtarza się.

Kariera

To podstawowy tryb gry, któremu poświęcę najwięcej miejsca w tym poradniku. Wbrew pozorom fabuła w NFS: Carbon trzyma zupełnie niezły poziom i warto się w nią choć trochę zagłębić. Zwłaszcza, jeśli jest się fanatykiem serii Fast & Furious. Najnowsza część zaczyna się dokładnie tam, gdzie kończy się Most Wanted. Oto udało nam się ucieć rozwścieczonym gliniarzom i nasze srebrno-błękitne M3 oddaliło się w stronę zachodzącego słońca… a konkretnie, do Palmont City. Miejsca, które jak się okazuje było kolebką naszego bezimiennego kierowcy. To tam po raz pierwszy zaczął wyczyniać swoje popisy i zyskał sławę streetracera. Także tam kilka lat wcześniej jako jedyny uniknął policyjnej obławy. Jego była już dziewczyna - Nikki - zdążyła tylko wrzucić mu do wozu walizkę forsy przeznaczonej na wygrane. I tyle go widzieli.

1. Pościg z Crossem

Doprawdy, Palmont nie przywita swego "syna marnotrawnego" chlebem i solą. Tuż po wjeździe na teren miasta na ogonie siada nam znany z Most Wanted komisarz Cross. I w tym momencie rozpoczyna się właściwa gra! Naszym zadaniem jest ucieczka przed komisarzem, ale… no właśnie. Tak naprawdę ani my jemu, ani on nam większej krzywdy zrobić nie możemy - chodzi tylko o to, by dojechać do końca ustalonej trasy, gdzie bez względu na wynik naszego pościgu i tak uderzymy w ciężarówkę z transportem drewna, niszcząc swoje BMW.

W tym momencie po raz pierwszy pojawi się tajemniczy Darius wraz z naszą byłą sympatią. Okaże się, że ma on jakieś bliżej niezidentyfikowane układy z Crossem. Zostajesz więc wprawdzie bez auta, ale na wolności. W tym świecie nic nie dzieje się jednak bezinteresownie. W zamian za uratowanie przed pójściem za kratki Darius zażąda odpracowania kasy, którą rzekomo wywieźliśmy z Palmont. W jaki sposób mamy tego dokonać? To chyba oczywiste - ścigając się!

Po serii filmików zostaniemy oddani "pod opiekę" Nikki, która wytłumaczy nam podstawowe zasady rządzące miastem. Przede wszystkim zaś dowiemy się, że całe jego terytorium jest podzielone między zmotoryzowane gangi, które w ulicznych wyścigach walczą o dominację.

Na koniec przejdziemy do tego, co tygryski lubią najbardziej - wybór auta! Generalnie są do wyboru trzy klasy: egzotyczne, tuningowane i muscle. Każda z