Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Trzecia część znanej strategii czasu rzeczywistego Myth o podtytule The Wolf Age. Jej akcja rozgrywa się tysiąc lat przed wydarzeniami znanymi z Myth: The Fallen Lords i skupia się na życiu Connachta – legendarnego bohatera.
Myth III: Era Wilka - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Myth III: The Wolf Age to trzecia odsłona zapoczątkowanej w 1997 roku serii RTS-ów w klimatach dark fantasy. Akcja gry osadzona został 1000 lat przed wydarzeniami przedstawionymi w Myth: The Fallen Lords. Gracze mają okazję poznać perypetie bohaterskiego Connachta w jego zmaganiach z niegodziwymi Myrkidia i Trow. Deweloperzy ze studia Mumbo Jumbo przygotowali rozbudowaną kampanię single player oraz 40 map do potyczek wieloosobowych rozgrywanych poprzez Internet.
Gra Myth III: The Wolf Age, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2002 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 88
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=124
Myth III: The Wolf Age to znakomita gra taktyczno - strategiczna rozgrywająca się w realiach fantasy. Przyjdzie ci pokonać armię złego czarnoksiężnika Moagima w dwudziestu pięciu różnorodnych misjach - będziesz musiał bronić się przed armią ciemności za murami wielkich miast, niszczyć lub zdobywać potężne artefakty, penetrować podziemia, katakumby i kanały, przedostawać się przez pułapki wrogów wśród komarów i błota otaczających bagien, używać spektakularnych zaklęć do pokonywania wrogów - i tak aż do końca, do celu podróży - samego Moagima.
Jeszcze przyjemniej się gra, jeśli mamy za sobą dwie poprzednie - także świetne - części Mytha. Wtedy właściwie poradnik ten nie jest potrzebny, gdyż wszelkie zasady i posunięcia, używane w poprzednich częściach, sprawdzają się i tutaj. Jeśli natomiast, graczu, fantastyczny, lecz ponury świat Mytha jest dla ciebie światem nowym - wtedy ten poradnik jest w sam raz dla ciebie.
Opis podzieliłem na kilka części. Najpierw proponuję zaznajomić się z Zasadami Ogólnymi, gdzie w dziesięciu punktach podałem reguły efektywnej i efektownej gry w Mytha. Potem zapraszam do galerii jednostek Sił Światła i Sił Ciemności - w pierwszych dokładnie opisałem wszystkie jednostki, którymi przyjdzie nam kierować, ich wady, zalety i zdolności, w drugich - jak najlepiej poradzić sobie z daną jednostką wroga. Jednocześnie warto poczytać co nieco o Bohaterach Światła - jedynych w swoim rodzaju jednostkach, które pomagać nam będą w niektórych misjach, a także o Bohaterach Ciemności - dowódcach armii zła, których pokonanie wymaga znacznie więcej wysiłku, niż w przypadku zwykłych oddziałów wroga. Na końcu wreszcie, zapraszam do Opisów Misji, gdzie dokładnie - w raz z odpowiednimi obrazkami i możliwością ściągnięcia filmu, którego potem możecie obejrzeć - wyjaśniony jest sposób uporania się z danym zadaniem. Życzę miłej lektury i częstego okrzyku "śmierć umarłym!" podczas grania.
Znany też jako The Watcher, jeden z Upadłych Władców znany z pierwszej części gry. Jest on dość trudny do pokonania, lecz trzeba znać po prostu sposób. Po pierwsze, zwab jego armię Thrall Peasantów i ją wykończ. Dopiero wtedy, mając czyste pole, naszykuj atak. Watcher, oprócz machania mieczem i stawiania kolejnej armii, atakuje magicznym pociskiem. Gdy taki pocisk zatrzyma się, spowoduje, iż po kilku sekundach ziemia zostanie wyrzucona do góry, niszcząc wszystko i wszystkich, co na niej było. Jednak zazwyczaj zdążysz uciec. Niech strzela w Myrdreda, który zacznie się do niego zbliżać - użyj na Bahl'alu trzy razy czaru Dispersal Dream, jednocześnie z boku podbiegnij Berserkami (niech nie strzeli on w nich swym pociskiem). Zaatakuj będącego na skraju śmierci Watchera razem Myrdredem i Berserkami - pierwszy będzie go blokował nie pozwalając zabijać Berserków, którzy swymi mieczami i toporkami zamienią go w krwawą miazgę.
Zdradziecki czarownik jest najtrudniejszym przeciwnikiem do pokonania. A wszystko przez jego falę ognia - zaklęcie, którego używa bez przerwy. Normalnie strzela nim na oślep w różne strony, lecz gdy tylko zauważy jakąś jednostkę - rzuca falę w nią, a zaklęcie bezbłędnie w ofiarę trafia i nie można przed nim uciec. Jedyna metoda to poświęcenie Berserka i użycie drugiego - niech ten, który ma zginąć pobiegnie za czarownika, a drugi skręci w prawo. W tym samym czasie niech z drugiej strony nadbiegnie Connacht. Czarownik powinien spanikować i postawić jakąś zaporę z ognia - goń go i bezlitośnie ukarz.
Wróg publiczny numer jeden. W misji, w której będziesz miał się z nim rozprawić, nie używaj nikogo prócz łuczników. Moagim potrafi przenosić się z miejsca na miejsce, a także używać dziwnego pocisku. Ma ono podobne działanie do tego Bahl'ala, lecz zamiast ziemi pojawia się wielkie oko strzelające piorunami - wymaga ono trochę czasu, by się "naładować", lecz kiedy już to zrobi - lepiej nie być w jego pobliżu. Strzelaj łucznikami, jednocześnie naprowadzając na wspomniane oko Thralle. Musisz mieć szczęście, aby Moagim nie zdecydował się przenieść do łuczników i ich wybić. Lecz jest to jedyna skuteczna metoda.
Prosty przeciwnik. Wystarczy zająć jego armię Thrall Peasanótów magami i łucznikami, a z boku zajść go wojownikami. Jednostki te są szybsze od umarłych i zdążą dojść do Pack-Mage'a, który zacznie uciekać. Wykończ go przed tym, jak postawi na nogi następną armię ożywieńców.
Jest powolny i słaby, strzela piorunami. Zdejmij go łucznikami. Potrafi się odradzać, lecz nie wtedy, gdy zniszczysz jego Oko - nie podchodź do Oka, gdyż wtedy Pack-Master odrodzi się ponownie, tylko zniszcz artefakt z daleka łucznikami i krasnalami.
Potężny pająk nie jest zbyt łatwy. Uważając na jego pocisk, który potrafi blokować i odbierać energię, rozstaw pole minowe i wszystkimi krasnalami uciekaj. Zaprowadź pająka na pole minowe - gdy na nim stanie, wróć się jednym krasnalem i unikając jego strzałów, rzuć koktajlem. Tylko w taki sposób możesz go pokonać. Wojowników rozwali swym pociskiem, a zraniony pójdzie do swego legowiska się zregenerować. Pole minowe jest więc jedynym rozwiązaniem.
Główny bohater gry, występuje w aż dziesięciu misjach. W pierwszej i drugiej części znany jako Balor. Jest bardzo silny i wytrzymały - jednym ciosem zabija Soullessa, jego szybkości też nic nie można zarzucić. Dodatkowo, podnosi on morale swych wojsk, jeśli walczy razem z nimi. Oprócz tego w niektórych misjach będziesz mógł użyć potężnych artefaktów. Tain wciąga wrogów, bez trudu zabijając natychmiastowo patrole Myrkridii - możesz używać go bez ograniczeń, choć uważaj, aby wrogowie nie podbiegli w czasie, gdy Connacht chowa artefakt. SunHammer sprawia, iż z nieba spada snop światła, który zamienia Trowy w kamień. Choć ma on sześć ładunków, pięć przeznaczonych będzie na świątynie - tylko jeden będziesz miał do swojej dyspozycji.
Najszybszy z bohaterów, dość silny i wytrzymały. Używaj go do polowania na wrogie Soullessy, a także w jednej z misji do wbiegnięcia w sam środek wrogich wojsk, aby rozbić je na dwie części, przez co druga grupa będzie miała ułatwione zadanie. Damas potrafi też leczyć (Healing) i to sześć razy. Później znany będzie jako Soulblighter. Występuje w pięciu misjach.
To utalentowany i świetny czarownik. Jego zwykły atak jest najlepszy w grze - otóż unieruchamia on wrogą jednostką i powoli wysysa z niej energię życiową. Niestety, mana szybko się wyczerpuje. Zablokowanie jest najlepsze na najbardziej niebezpieczne jednostki, np. Trowy - zablokowany delikwent nie będzie raniony tylko przez Myrdreda, lecz także przez łuczników i zbrojnych. Czym byłby mag bez swych zaklęć? Myrdred posiada dwa ich rodzaje. Pierwszy, Dispersal Dream to świetny na duże grupy wojsk czar. Za pomocą reakcji łańcuchowej potrafi zniszczyć nieskończoną ilość wrogich oddziałów - muszą one tylko stać blisko siebie. Nie zbliżaj się wtedy do nich, gdyż i twoi ludzie zginą. Zaklęcie to używaj przede wszystkim jednak na pojedynczych wrogów - np. Trowy lub bohaterów ciemności (Bahl'al). Drugi czar to Release Dream, działa on tylko na ogry, przejmując je, dzięki czemu zdobędziesz nowych sprzymierzeńców do walki z Trowami. Używaj na ogra w środku grupy, to cała będzie twoja. Czar korzysta z many, która regeneruje się, lecz powoli. Najgorzej będzie z konfrontacji z magami Trowów, które ponownie przejmują ogry na swoją stronę. Zdolności tej mogą jednak użyć oni tylko raz, ty nie masz takich ograniczeń - po prostu przejmij ogry z powrotem, jeśli oczywiście starczy ci many. W pierwszej i drugiej części gry Myrdred znany jest jako The Deceiver. Występuje w pięciu misjach.
Przywódczyni plemienia wojowników Myrmidonów, w pierwszej oraz drugiej części znana jako Shiver. Jest szybka, atakuje tak samo szybko i z niezłą skutecznością. Jednak inni bohaterowie są od niej lepsi. W jednej z misji do niej będą schodzili się wieśniacy, których trzeba będzie uratować. Występuje w trzech misjach.
Jeden z Awatarów. Jest wytrzymały i nieźle macha mieczem, ale nie używaj go w ogóle do walki. Potrafi aż sześć rany użyć czaru Dispersal Dream. Rozważnie korzystaj z tego zaklęcia, zostaw sobie dwa ładunki na później, kiedy walczył będziesz z parą żelaznych Trowów. Sardonac występuje tylko w jednej misji.
Krasnolud ten jest szefem kuźni. Nie jest zbyt silny ani wytrzymały, lecz potrafi używać Taina. Używając go uważaj na własne jednostki, aby ich nie wciągnąć. Traval nie będzie robił wiele - więcej uczynią jego brodaci koledzy. Występuje tylko w jednej misji.
Jest to mały pająk spotykany tylko w jednej misji. Nie atakuje i nic nie robi. Aby się ich pozbywać rozkaż po prostu krasnoludzkim wojownikom ich atakować i przyspiesz grę. Po chwili nie będą ci zawracać głowy.
Pierwszy