Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry „Mount & Blade” zawiera informacje na temat postaci, ekwipunku, zarobków, jednostek, taktyki, czy też sławy, rozwiązania dostępnych zadań oraz mapy świata gry.
Mount & Blade - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Debiutancka produkcja niezależnego tureckiego studia TaleWorld łącząca w sobie elementy gier akcji, RPG oraz strategii. Struktura rozgrywki jest w przeważającej mierze otwarta. Autorzy przygotowali sporych rozmiarów fantastyczną krainę zwaną Caldaria i tylko od nas zależy co w niej będziemy robili. Mocną stroną gry jest rozbudowany system walki, obejmujący zarówno szermierkę i łucznictwo, jak również ich wersje na koniu.
Gra Mount & Blade, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 58
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=890
Tworzenie postaci
Pierwsze kroki
Towarzysz
Koniec neutralności
Zostanie wasalem
Atrybuty
Umiejętności
Biegłości
Prędkość postaci
Uzbrojenie
Odzienie
Konie
Książki
Turnieje i arena
Handel
Królestwo Rhodoków
Królestwo Nordów
Chanat Khergicki
Królestwo Vaegirów
Królestwo Swadii
Łowcy Głów, Siostry Miecza
Najemnicy
Królestwo Rhodoków
Królestwo Nordów
Chanat Khergicki
Królestwo Vaegirów
Królestwo Swadii
Łowcy Głów, Siostra Miecza, Najemnicy
Niniejszy poradnik pozwoli Ci zgłębić wszystkie tajemnice, które skrywa gra Mount & Blade. Rozwieje on też ewentualne wątpliwości, na jakie natrafisz w krainie Calradii. Warto zauważyć, że gra posiada wiele modów, zarówno oficjalnych jak i tych przygotowanych przez fanów. Niniejszy poradnik opisuje ją tylko w jej podstawowej formie.
Piotr "Harfagre" Koczyński
PŁEĆ - jej wybór nie ma wpływu na rozgrywkę, stanowi więc jedynie urozmaicenie.
HISTORIA POSTACI - gra kolejno podsuwa nam szereg możliwych wypadków losowych, z jakimi przyszło się zmagać naszej postaci w przeszłości, a my wedle uznania je wybieramy. Ma to zasadniczy wpływ na początkowe rozłożenie punktów do trzech grup statystyk - Atrybutów, Umiejętności orazBiegłości. Kreując historię naszego bohatera jako leśnego włóczęgę, możemy liczyć na dodatkowe punkty zwinności albo biegłości w łucznictwie, natomiast studentowi będzie można pozazdrościć inteligencji itd.
KWESTIA ZAPISU - decydujemy, czy będziemy mogli wychodzić z gry bez automatycznego zapisu. Osobiście polecam opcję mniej honorową, ze względu na to, że w momencie, gdy coś pójdzie nie po naszej myśli, będziemy mogli z gry wyjść nie zapisując jej i wczytać poprzedni stan (podczas rozgrywki nie ma możliwości wczytywania).
IMIĘ - pod nim będziemy znani w świecie Calradii.
CECHY - doszlifowujemy bohatera rozdając punkty do poszczególnych statystyk. Na szczęście pierwsze rozłożenie nie ma wielkiego wpływu na to, kim nasz wódz stanie się w przyszłości. Trening konkretnego uzbrojenia w walce gra tutaj, pierwsze skrzypce.
WYGLĄD - rozmaitość twarzy, jaką możemy uzyskać jest powalająca. Wbrew pozorom, dla wielu jest to rzecz niebywale istotna. Możemy ją zawsze zmienić, klikając na podobiznę bohatera w oknie 'Postać'.
Przyjdzie nam je postawić na terenie jednego z pięciu królestw. Nie mamy wpływu, na którym ponieważ jest to całkowicie losowe. Ja zostałem "wyrzucony" na teren Królestwa Vaegirsów. Nie oznacza to jednak, abym był jednym z ich książąt. Wręcz przeciwnie, jestem dosłownie nikim, a kolor imienia i liczby wojsk jawi się na biało, co dosadnie świadczy o tej nieprzynależności do żadnego z mocarstw, których piękne kolorki kłują w oczy od samego początku. Stosunki ze wszystkimi królestwami wynoszą teraz 0. Mamy wolną rękę, co do tego gdzie chcemy się udać. Lądujemy w pobliżu tzw. Obozu Szkoleniowego, czyli miejsca gdzie możemy spróbować swoich sił w walce wszystkimi dostępnymi w grze rodzajami broni, przeciwko dzbanom nałożonym na sterczące z ziemi pale. Jest to świetny sposób by wczuć się z grubsza w motorykę walki przed tym jak staniemy oko w oko z prawdziwym chamem, bandytą czy innym leśnym złoczyńcą, bo na razie tylko takim przeciwnikom możemy rzucić wyzwanie. Warto w tym miejscu wspomnieć o mechanice poruszania się po mapie, jako, że gra dzieli się na dwa tryby. Tryb TPP/FPP (głównie walka i poruszanie wewnątrz lokacji) oraz tryb strategiczny (mapka). Ten pierwszy przećwiczyliśmy, natomiast, co do drugiego, należy zaznaczyć, że w momencie, gdy stoimy, czas się nie porusza, a co za tym idzie inne jednostki na mapie. Lecz, gdy ruszymy, automatycznie cały mechanizm włącza się i gra zmienia swój charakter na czas rzeczywisty.
Gdy już opanujemy, o co tu tak mniej więcej chodzi, możemy ruszyć ku przygodzie! Póki, co spokojnie, bez szaleństw, skierujmy się do najbliższej wioski. Ale uwaga! Po okolicy kręcą się wszelkiej maści czarne charaktery i należy się od nich spodziewać większego oporu niż w przypadku treningowych tyczek. Bandyta krótko przedstawia nam wachlarz możliwości, jakie mamy do wyboru, przy tym jakże niefortunnym spotkaniu, a my, jako, że nie chcemy rozstawać się ze swoimi i tak nielicznymi, cennymi grosikami, pewnie rzucamy mu wyzwanie. W tym momencie gra przenosi nas na arenę w postaci wielkiego kawałka terenu, uczciwie oddającego ukształtowanie i zalesienie danego miejsca na głównej mapce gry. Mając konia, w przeciwieństwie do zbrodniarzy, mamy gigantyczną przewagę. Przejeżdżamy obok każdego i próbujemy trafić go możliwie najsoczyściej. Po treningu w Obozie Szkoleniowym, nie powinno to sprawiać większych trudności, ale przyjmijmy, że naszym przeciwnikom udało się powalić naszego konia, a my pod naporem maczug, toporów i wszelkiego żelastwa, ulegliśmy potędze leśnych ludzi. Niewola jest konsekwencją porażki. Przeciwnik będzie się miotał po okolicy przez maksymalnie 15 sekund, a potem na ekranie pojawi się komunikat, że udało nam się zbiec! To przykry scenariusz, który mam nadzieję nie zdarzy Wam się, więc przyjmijmy, że odnieśliśmy zwycięstwo nad zastępami bandytów. Wzbogaceni o pewną ilość złota, marnego ekwipunku i pewność siebie - ruszamy odwiedzić najbliższą wioskę!
Na terenie Wiosek będziemy mięli możliwość zwerbowania ochotników - w menu głównym wioski jak i bezpośrednio od Sołtysa. Dostaniemy najpewniej jednego czy dwóch wojowników na początek, ponieważ ich ilość jest zależna od relacji, jakie mamy z daną wioską, a na razie wynoszą one 0. Każdy będzie kosztował 10 denarów. Naturalnie wynajmujemy ich! Bierzemy także zadanie od Starszego, które będzie polegać na