Mount  Blade - poradnik do gry - Piotr "Harfagre" Koczyński - ebook
Opis

Poradnik do gry „Mount & Blade” zawiera informacje na temat postaci, ekwipunku, zarobków, jednostek, taktyki, czy też sławy, rozwiązania dostępnych zadań oraz mapy świata gry.

Mount & Blade - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Zostanie wasalem (Początek)
  • Tworzenie postaci (Początek)
  • Pierwsze kroki (Początek)
  • Królestwo Rhodoków (Ewolucja jednostek)
  • Towarzysz (Początek)
  • Królestwo Swadii (Ewolucja jednostek)
  • Koniec neutralności (Początek)
  • Królestwo Nordów (Ewolucja jednostek)
  • Chanat Khergicki (Ewolucja jednostek)
  • Handel (Zarobki)

Informacja o grze

Debiutancka produkcja niezależnego tureckiego studia TaleWorld łącząca w sobie elementy gier akcji, RPG oraz strategii. Struktura rozgrywki jest w przeważającej mierze otwarta. Autorzy przygotowali sporych rozmiarów fantastyczną krainę zwaną Caldaria i tylko od nas zależy co w niej będziemy robili. Mocną stroną gry jest rozbudowany system walki, obejmujący zarówno szermierkę i łucznictwo, jak również ich wersje na koniu.

Gra Mount & Blade, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 58

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Mount & Bladeporadnik do gry

autor: Piotr "Harfagre" Koczyński

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=890

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Początek

Tworzenie postaci

Pierwsze kroki

Towarzysz

Koniec neutralności

Zostanie wasalem

Postać

Atrybuty

Umiejętności

Biegłości

Prędkość postaci

Ekwipunek

Uzbrojenie

Odzienie

Konie

Książki

Zarobki

Turnieje i arena

Handel

Ewolucja jednostek

Królestwo Rhodoków

Królestwo Nordów

Chanat Khergicki

Królestwo Vaegirów

Królestwo Swadii

Łowcy Głów, Siostry Miecza

Najemnicy

Taktyka

Królestwo Rhodoków

Królestwo Nordów

Chanat Khergicki

Królestwo Vaegirów

Królestwo Swadii

Łowcy Głów, Siostra Miecza, Najemnicy

Zadania cz.1

Zadania cz.2

Zadania cz.3

Zadania cz.4

Sława

Mapa

Wstęp

Niniejszy poradnik pozwoli Ci zgłębić wszystkie tajemnice, które skrywa gra Mount & Blade. Rozwieje on też ewentualne wątpliwości, na jakie natrafisz w krainie Calradii. Warto zauważyć, że gra posiada wiele modów, zarówno oficjalnych jak i tych przygotowanych przez fanów. Niniejszy poradnik opisuje ją tylko w jej podstawowej formie.

Piotr "Harfagre" Koczyński

Początek

Tworzenie postaci

Tworzenie postaci

PŁEĆ - jej wybór nie ma wpływu na rozgrywkę, stanowi więc jedynie urozmaicenie.

HISTORIA POSTACI - gra kolejno podsuwa nam szereg możliwych wypadków losowych, z jakimi przyszło się zmagać naszej postaci w przeszłości, a my wedle uznania je wybieramy. Ma to zasadniczy wpływ na początkowe rozłożenie punktów do trzech grup statystyk - Atrybutów, Umiejętności orazBiegłości. Kreując historię naszego bohatera jako leśnego włóczęgę, możemy liczyć na dodatkowe punkty zwinności albo biegłości w łucznictwie, natomiast studentowi będzie można pozazdrościć inteligencji itd.

KWESTIA ZAPISU - decydujemy, czy będziemy mogli wychodzić z gry bez automatycznego zapisu. Osobiście polecam opcję mniej honorową, ze względu na to, że w momencie, gdy coś pójdzie nie po naszej myśli, będziemy mogli z gry wyjść nie zapisując jej i wczytać poprzedni stan (podczas rozgrywki nie ma możliwości wczytywania).

IMIĘ - pod nim będziemy znani w świecie Calradii.

CECHY - doszlifowujemy bohatera rozdając punkty do poszczególnych statystyk. Na szczęście pierwsze rozłożenie nie ma wielkiego wpływu na to, kim nasz wódz stanie się w przyszłości. Trening konkretnego uzbrojenia w walce gra tutaj, pierwsze skrzypce.

WYGLĄD - rozmaitość twarzy, jaką możemy uzyskać jest powalająca. Wbrew pozorom, dla wielu jest to rzecz niebywale istotna. Możemy ją zawsze zmienić, klikając na podobiznę bohatera w oknie 'Postać'.

Pierwsze kroki

Pierwsze kroki

Przyjdzie nam je postawić na terenie jednego z pięciu królestw. Nie mamy wpływu, na którym ponieważ jest to całkowicie losowe. Ja zostałem "wyrzucony" na teren Królestwa Vaegirsów. Nie oznacza to jednak, abym był jednym z ich książąt. Wręcz przeciwnie, jestem dosłownie nikim, a kolor imienia i liczby wojsk jawi się na biało, co dosadnie świadczy o tej nieprzynależności do żadnego z mocarstw, których piękne kolorki kłują w oczy od samego początku. Stosunki ze wszystkimi królestwami wynoszą teraz 0. Mamy wolną rękę, co do tego gdzie chcemy się udać. Lądujemy w pobliżu tzw. Obozu Szkoleniowego, czyli miejsca gdzie możemy spróbować swoich sił w walce wszystkimi dostępnymi w grze rodzajami broni, przeciwko dzbanom nałożonym na sterczące z ziemi pale. Jest to świetny sposób by wczuć się z grubsza w motorykę walki przed tym jak staniemy oko w oko z prawdziwym chamem, bandytą czy innym leśnym złoczyńcą, bo na razie tylko takim przeciwnikom możemy rzucić wyzwanie. Warto w tym miejscu wspomnieć o mechanice poruszania się po mapie, jako, że gra dzieli się na dwa tryby. Tryb TPP/FPP (głównie walka i poruszanie wewnątrz lokacji) oraz tryb strategiczny (mapka). Ten pierwszy przećwiczyliśmy, natomiast, co do drugiego, należy zaznaczyć, że w momencie, gdy stoimy, czas się nie porusza, a co za tym idzie inne jednostki na mapie. Lecz, gdy ruszymy, automatycznie cały mechanizm włącza się i gra zmienia swój charakter na czas rzeczywisty.

Gdy już opanujemy, o co tu tak mniej więcej chodzi, możemy ruszyć ku przygodzie! Póki, co spokojnie, bez szaleństw, skierujmy się do najbliższej wioski. Ale uwaga! Po okolicy kręcą się wszelkiej maści czarne charaktery i należy się od nich spodziewać większego oporu niż w przypadku treningowych tyczek. Bandyta krótko przedstawia nam wachlarz możliwości, jakie mamy do wyboru, przy tym jakże niefortunnym spotkaniu, a my, jako, że nie chcemy rozstawać się ze swoimi i tak nielicznymi, cennymi grosikami, pewnie rzucamy mu wyzwanie. W tym momencie gra przenosi nas na arenę w postaci wielkiego kawałka terenu, uczciwie oddającego ukształtowanie i zalesienie danego miejsca na głównej mapce gry. Mając konia, w przeciwieństwie do zbrodniarzy, mamy gigantyczną przewagę. Przejeżdżamy obok każdego i próbujemy trafić go możliwie najsoczyściej. Po treningu w Obozie Szkoleniowym, nie powinno to sprawiać większych trudności, ale przyjmijmy, że naszym przeciwnikom udało się powalić naszego konia, a my pod naporem maczug, toporów i wszelkiego żelastwa, ulegliśmy potędze leśnych ludzi. Niewola jest konsekwencją porażki. Przeciwnik będzie się miotał po okolicy przez maksymalnie 15 sekund, a potem na ekranie pojawi się komunikat, że udało nam się zbiec! To przykry scenariusz, który mam nadzieję nie zdarzy Wam się, więc przyjmijmy, że odnieśliśmy zwycięstwo nad zastępami bandytów. Wzbogaceni o pewną ilość złota, marnego ekwipunku i pewność siebie - ruszamy odwiedzić najbliższą wioskę!

Na terenie Wiosek będziemy mięli możliwość zwerbowania ochotników - w menu głównym wioski jak i bezpośrednio od Sołtysa. Dostaniemy najpewniej jednego czy dwóch wojowników na początek, ponieważ ich ilość jest zależna od relacji, jakie mamy z daną wioską, a na razie wynoszą one 0. Każdy będzie kosztował 10 denarów. Naturalnie wynajmujemy ich! Bierzemy także zadanie od Starszego, które będzie polegać na