Mirror's Edge - Xbox 360 - poradnik do gry - Maciej Jałowiec - ebook

Mirror's Edge - Xbox 360 - poradnik do gry ebook

Maciej Jałowiec

0,0

Opis

Poradnik do gry „Mirror’s Edge” zawiera opis przejścia treningu, prologu oraz wszystkich dziewięciu rozdziałów składających się na tryb fabularny, a także wskazówki na temat ukrytych toreb, pełna lista osiągnięć oraz porady dotyczące ich odblokowywania.

Mirror's Edge - Xbox 360 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Ukryte torby (cz.1) (Inne)
  • Przeciwnicy
  • Rozdział 4 (cz.1) (Tryb fabularny)
  • Rozdział 4 (cz.2) (Tryb fabularny)
  • Rozdział 7 (cz.2) (Tryb fabularny)
  • Rozdział 9 (cz.2) (Tryb fabularny)
  • Osiągnięcia - Porady (Inne)
  • Ogólne porady
  • Rozdział 2 (cz.1) (Tryb fabularny)
  • Rozdział 1 (cz.2) (Tryb fabularny)

Informacja o grze

Nietypowa gra akcji, ukazana z perspektywy pierwszej osoby. Wcielamy się w Faith - kurierkę, przenoszącą wiadomości w świecie, gdzie każdy obywatel jest drobiazgowo śledzony. Całość to w gruncie rzeczy platformówka FPP. Przez większość czasu biegamy, skaczemy i zjeżdżamy po pochyłościach dzięki korzystając z umiejętności parkour’u.

Gra Mirror's Edge (2009), dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 74

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Mirror's EdgeWersja Xbox 360poradnik do gry

autor: "Maciej Jałowiec"

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8054-571-7

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=821

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Poradnik do gry - Ogólne porady

Przeciwnicy

Tryb fabularny

Trening | Tryb fabularny

Prolog | Tryb fabularny

Rozdział 1 (cz.1) | Tryb fabularny

Rozdział 1 (cz.2) | Tryb fabularny

Rozdział 2 (cz.1) | Tryb fabularny

Rozdział 2 (cz.2) | Tryb fabularny

Rozdział 2 (cz.3) | Tryb fabularny

Rozdział 3 (cz.1) | Tryb fabularny

Rozdział 3 (cz.2) | Tryb fabularny

Rozdział 3 (cz.3) | Tryb fabularny

Rozdział 4 (cz.1) | Tryb fabularny

Rozdział 4 (cz.2) | Tryb fabularny

Rozdział 4 (cz.3) | Tryb fabularny

Rozdział 5 (cz.1) | Tryb fabularny

Rozdział 5 (cz.2) | Tryb fabularny

Rozdział 5 (cz.3) | Tryb fabularny

Rozdział 6 (cz.1) | Tryb fabularny

Rozdział 6 (cz.2) | Tryb fabularny

Rozdział 7 (cz.1) | Tryb fabularny

Rozdział 7 (cz.2) | Tryb fabularny

Rozdział 8 (cz.1) | Tryb fabularny

Rozdział 8 (cz.2) | Tryb fabularny

Rozdział 9 (cz.1) | Tryb fabularny

Rozdział 9 (cz.2) | Tryb fabularny

Inne

Ukryte torby (cz.1) | Inne

Ukryte torby (cz.2) | Inne

Osiągnięcia (Achievements) | Inne

Osiągnięcia - Porady | Inne

Wstęp

Mam przyjemność oddać do Twojej dyspozycji poradnik do gry Mirror's Edge, przygotowanej przez studio Digital Illusions Creative Entertainment i wydanej przez koncern Electronic Arts.

Poradnik zawiera opis przejścia treningu, prologu oraz wszystkich dziewięciu rozdziałów składających się na tryb fabularny. Dodatkowo, w artykule znajdują się praktyczne wskazówki dotyczące tego, gdzie szukać wszystkich trzydziestu toreb ukrytych w świecie gry. Twojej uwadze nie powinna umknąć również pełna lista osiągnięć (tzw. Achievements) oraz porady dotyczące ich odblokowywania. Duża liczba obrazków (około 450), numeracja grafik i odpowiednie odniesienia w tekście (np. [#069]) z pewnością ułatwią nawigację po poradniku i zrozumienie tego, co trudno jest objaśnić słowami.

Poradnik powstał w oparciu o angielską wersję językową gry. Wszystkie misje przechodziłem na średnim poziomie trudności, starając się nie oddawać ani jednego wystrzału, do czego również i Ciebie gorąco zachęcam.

Życzę Ci teraz miłej lektury i wielu pozytywnych wrażeń płynących z grania w Mirror's Edge. Biegnij, Graczu, biegnij!

Maciej "Sandro" Jałowiec

Poradnik do gry - Ogólne porady

Ogólne porady

1. Przede wszystkim, kluczem do sukcesu w tej grze jest wyrobienie sobie odpowiednich odruchów. Przykładowo, jeśli chcesz odbić się od ściany, musisz - po wbiegnięciu na nią - odruchowo obrócić się (klawisz [RB]) i wykonać kolejny skok. Trening i prolog to odpowiednie miejsca do treningów i/lub zdobywania osiągnięć związanych z akrobatyką.

2. Szczególnie ważne (zwłaszcza jeśli chcesz się bawić w Time Trial lub tryb Speed Run) jest opanowanie miękkich lądowań. Gdy spadasz z dużej wysokości, Twoja postać ucierpi przy kontakcie z ziemią. By tego uniknąć, tuż przed lądowaniem trzeba PRZYTRZYMAĆ [LT]. Faith wykona fikołka i nie utraci ani energii, ani całej swojej prędkości. Wyjątkami są sytuację, w której spadasz na pakunki przykryte plandeką. Wówczas Faith nie ucierpi, ale też nie może wykonać fikołka.

3. Prędkość jest szczególnie ważna w grze. Gdy musisz gdzieś przeskoczyć lub na coś wskoczyć, staraj się w miarę możliwości brać duży rozpęd. Wyrób sobie też nawyk wyskakiwania w ostatniej chwili, a nie krok lub dwa przed, np. krawędzią. To samo dotyczy ogrodzeń - jeśli naciśniesz klawisz skoku tuż przed nią, Faith stosunkowo wolno przejdzie na drugą stronę. Wzięcie rozpędu i naciśnięcie klawisza skoku 2-3 metry przed siatką pozwoli pokonać ją zdecydowanie szybciej.

4. Podobnie jak prędkość pozwala wykonywać dalsze skoki i szybciej wdrapywać się na wyższe kondygnacje, tak dobre rozhuśtanie się na rurce poprzecznej zapewni Ci dalsze wybicie przed siebie.

5. Biegnąc po ścianie możesz przedłużyć swój zasięg skacząc do przodu pod koniec biegu.

6. Szukając ukrytych toreb rozglądaj się za symbolami Biegaczy. Taki symbol oznacza, że torba jest gdzieś w pobliżu.

7. Jeśli grasz z włączonym Runner's Vision, pamiętaj że możesz pobić lub rozbroić tylko tych wrogów, którzy mają czerwone poświaty wokół siebie.

8. Przy walce z większymi grupami wrogów musisz albo je ignorować i biec dalej, albo odseparowywać przeciwników od siebie i atakować każdego z osobna. Dzięki takiemu zabiegowi będziesz zawsze sam na sam z jednym wrogiem - a pokonać jednego gościa to żaden problem. By rozdzielać wrogów, musisz walczyć w takim miejscu, w którym jest dużo różnych obiektów - paczek, skrzyń, samochodów, itd. Dzięki temu wrogowie nie będą się widzieć nawzajem. Sporo biegaj między tymi obiektami, by przeciwnicy musieli wejść między nie, aby Cię dorwać.

9. Rozbrajanie wrogów niejednokrotnie trwa mnóstwo czasu, dlatego jeśli nie masz innego wyjścia i musisz walczyć na otwartej przestrzeni, zrezygnuj z odbierania broni, a przejdź do walki na pięści i nogi. Przy tego typu walce trochę się poruszasz i trudniej Cię trafić.

10. Nie polegaj wyłącznie na pięściach. Walka przeważnie wygląda następująco: po wyprowadzeniu 2-3 ciosów, przeciwnik odchodzi od Ciebie na parę metrów. Jeśli podejdziesz go zaatakować, on Cię odepchnie, odbierając przy tym dość dużo energii. By zapobiec takim sytuacjom, po odejściu przeciwnika zaserwuj mu kopniak z powietrza. Jest to mocny atak, przed którym raczej nie da rady się obronić.

11. Bardzo często można się natknąć na obiekty, z których można się wybić wysoko do góry. Mając włączony Runner's Vision bez trudu je zobaczysz. Pamiętaj jednak, że nie wszystkie tego typu elementy są zaznaczone na czerwono! Rozglądaj się za obiektami ułożonymi w niewielkie schodki - pozwolą Ci one dostać się wyżej, niż początkowo można się tego po nich spodziewać.

Przeciwnicy

Przeciwnicy

W grze natrafiamy na pięć różnych typów przeciwników (nie licząc ewentualnych bossów).

Najbardziej podstawowym przeciwnikiem jest policjant ubrany w czarny, niczym niewzmacniany mundur. Tego typu wrogowie wyposażeni są w pistolety. Stosunkowo łatwo ich rozbroić, nawet jeśli w pobliżu znajdują się inni przeciwnicy tego samego typu. Wykonanie jednego kopniaka z powietrza lub wślizgu (przy uprzednim wykonaniu dobrego rozpędu) eliminuje takiego kolesia na dobre. Zastępczo można zastosować pięści - 2-3 uderzenia kładą policjanta na glebę.

Zdecydowanie trudniejsi są funkcjonariusze CPF z oddziałów podobnych do współczesnych SWAT. Mają ciężkie mundury i są uzbrojeni w karabiny lub strzelby. Są śmiertelnie groźni, zwłaszcza w końcowych etapach rozgrywki, gdzie otoczenie nie sprzyja odseparowywaniu wrogów. W walce wręcz są naprawdę nieźli, potrzebują dwóch silnych kopniaków z powietrza/wślizgu lub około 6 ciosów pięściami. Zalecam rozbrajać tych kolesiów lub strzelać do nich. Można się też natknąć na twardszą odmianę funkcjonariuszy, wyposażoną w ciężką broń maszynową. Podejść do takiego to nie lada sztuka. Rozbrajaj ich, a w zbliżaniu się do nich wykorzystuj osłony.

Ludzie CPF w białych pancerzach są silni wyłącznie, gdy mają dobrą broń. Jeśli natrafisz na wroga ze strzelbą, możesz mieć problemy. Gdy mają pistolety maszynowe, nie stanowią zbyt wielkiego zagrożenia. Rób z nimi co chcesz (nawet rozbrajaj) jeśli nie masz do czynienia z większymi ich grupami. W przypadku 5-6 wrogów odbierz jednemu broń, a resztę rozstrzelaj.

Snajperzy są rzadko spotykanymi przeciwnikami. Ich celowniki laserowe zawsze zdradzają ich obecność i położenie. W miarę możliwości staraj się ich unikać, ale jeśli dojdzie do konfrontacji z takowym, rozbrój go. Jeśli udałoby mu się Ciebie uderzyć w walce wręcz, poprawka w postaci naboju wykończyłaby Faith. Występują pojedynczo lub w niewielkich grupkach.

Biegacze pracujący dla CPF walczą z Faith wręcz i najczęściej atakują grupami. Jeśli nie mogą wskoczyć tam, gdzie ona, używają taserów. Są nie do pokonania, dlatego jedynym ratunkiem przed nimi jest ucieczka.

Helikopter jest przeciwnikiem, który ma tylko jedną wadę - nie wleci za Tobą do budynku lub podziemi. Nie da się go pokonać, jedyne co możesz robić to szybko przed nim uciekać. Tylko wysoka prędkość uchroni Cię przed nabojami lecącymi ze śmigłowca.

Tryb fabularny

Trening | Tryb fabularny

Trening

Pierwszym etapem w grze jest trening. Zaczynasz na dachu jednego z budynków [#001]. Wykonuj wszystkie polecenia - skocz, kucnij, a potem otwórz okno zadań. Następnie ruszaj przed siebie. Przeskocz na budynek obok [#002].

[#001]

[#002]

Następnie skręć w prawo i zbiegnij po schodach, prosto do Celeste [#003]. Po przywitaniu biegnij za nią - przeskocz przez siatkę, a następnie wykorzystując deski [#004] pokonaj przepaść między budynkami.

[#003]

[#004]

Przeskocz ponad przewodem wentylacyjnym i wejdź do budynku przez drzwi [#005] znajdujące się naprzeciwko. Wyjdź z budowli następnymi drzwiami jakie spotkasz i popatrz, jak Celeste idzie po rurze zawieszonej nad przepaścią. Wykonaj to samo [#006], balansując postacią tak, by nie zleciała z rury.

[#005]

[#006]

Gdy zakończysz spacer po rurce, wejdź na dach niebiesko-białej budki (ona również została pokazana na obrazku [#006]). Tam