Mind-Game Films - Szczekała Barbara - książka

Mind-Game Films książka papierowa

Szczekała Barbara

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

"Incepcja", "Memento", "Mulholland Drive", "Szósty zmysł", "Zagubiona autostrada" – oto filmy, których skomplikowana narracja pozostawia widzów w poczuciu niepewności. Co zdarzyło się naprawdę? Kim był bohater? Jakie jest filmowe zakończenie? – pytania tego typu zaprzątają głowy widzów po seansie mind-game films. Barbara Szczekała opisuje jeden z najciekawszych fenomenów kina współczesnego z perspektywy odbioru, w szczególności doświadczania dziwnego i labiryntowego filmowego świata. Mind-game films, przez fanów zwane „mózgotrzepami” (mind-fuck movies), wyróżniają się na tle współczesnego kina niejasną fabułą, logicznymi niemożliwościami i bohaterami o patologicznych umysłach. Filmy tego typu przyprawiają widzów o odbiorczy zawrót głowy. Skłaniają nas do wysiłku sensotwórczego oraz oszałamiają nadmiarem tropów i sprzeczności. Niniejsza książka poświęcona jest jednemu najbardziej pasjonujących filmowych nurtów, który od przełomu tysiącleci igra z umysłami kinomanów na całym świecie.

Barbara Szczekała – doktor nauk o sztuce, absolwentka filmoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego, zastępczyni redaktora naczelnego Czasopismo EKRANy. Zajmuje się różnorakimi zjawiskami kina współczesnego, szczególnie ceniąc przedrostek post- w ich nazewnictwie. Pisała m.in. o postironii, kinie postfabularnym, filmach postlynchowskich i narracji postklasycznej oraz o melodramacie i kinowej retromanii. Z romantyczną pasją i pozytywistyczną misją zajmuje się edukacją audiowizualną młodzieży w krakowskich kinach.

Liczba stron: 320

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788393123735

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.