Might  Magic: Heroes VII - przewodnik do gry - Patryk "Tyon" Greniuk - ebook
Opis

Poradnik do Might & Magic: Heroes VII zawiera komplet informacji potrzebnych do efektywnej oraz przyjemnej rozgrywki. W poradniku przedstawione zostały wszystkie podstawowe informacje dotyczące poruszania się po mapie świata i eksploracji, rozbudowy miast, rekrutacji jednostek i wykorzystania ich na polu bitwy oraz zdobywania surowców. Poza ogólnym omówieniem każdej z kwestii, poradnik zawiera także szereg praktycznych porad odnoszących się do poruszanych zagadnień. Ważną część poradnika zajmują także kompleksowe opisy wszystkich dostępnych w grze umiejętności, czarów, jednostek i budynków. W przypadku każdej z 6 dostępnych frakcji: Przystani, Nekropolii, Lochów, Sylvan, Twierdzy oraz Akademii, przedstawione zostaną praktyczne porady odnoszące się do sugerowanego rozwoju bohaterów mocy i magii, kolejności rozbudowy miast, a także zastosowania odpowiedniej taktyki podczas walki. Might & Magic: Heroes VII jest kolejną odsłoną niezwykle popularnej serii strategii turowych w klimatach fantasy. Opowiada ona historię wojny o tron Imperium, a kampania skupia się wokół losów młodego księcia, Ivana. Za produkcję odpowiada studio Limbic Entertainment.

Poradnik do gry Might & Magic: Heroes VII zawiera:

  • Omówienie interface'u gry, zarówno mapy świata, jak i pola bitwy;
  • Przedstawienie systemu rozwoju miast, wraz z ogólnymi poradami i wskazówkami;
  • System rekrutacji jednostek i wykorzystywania ich w bitwach;
  • Proces zdobywania oraz efektywnego wykorzystywania wszystkich dostępnych surowców;
  • Podstawowe zasady toczenia bitew;
  • Omówienie i prezentację wszystkich dostępnych w grze czarów, umiejętności, jednostek i budynków;
  • Sugerowane ścieżki rozwoju bohaterów wszystkich 6 frakcji: Przystani, Nekropolii, Lochów, Sylvan, Twierdzy oraz Akademii, wraz z podziałem na bohaterów magii i mocy;
  • Optymalny początkowy rozwój miast wszystkich 6 frakcji;
  • Najlepsze taktyki walki dla jednostek poszczególnych frakcji;

Dokładny opis wszystkich misji kampanii, wraz z podziałem na poszczególne frakcje, uzupełnione kompleksowymi mapami znajdziesz w osobnym poradniku.

Przewodnik do gry Might & Magic: Heroes VII zawiera dokładne omówienie mechaniki tytułu, miast, jednostek, pola bitwy i mapy świata. Ponadto przytoczono na jego łamach zagadnienia takie jak: rozwój bohaterów, taktyki walki, czary i surowce.

Might & Magic: Heroes VII - przewodnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Might & Magic: Heroes VII - przewodnik do gry
  • Might & Magic: Heroes VII - wymagania sprzętowe
  • Mapa świata (Interface)
  • Statystyki (Bohaterowie)
  • Magia Ciemności (Księga Czarów)
  • Magia Ognia (Księga Czarów)
  • Przystań - Jednostki
  • Sylvan - Jednostki
  • Loch - Jednostki
  • Rekrutacja i zarządzanie (Bohaterowie)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 184

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS

Might & Magic: Heroes VIIprzewodnik do gryporadnik do gry

autor: Patryk "Tyon" Greniuk

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8060-263-2

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1631

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Might & Magic: Heroes VII - przewodnik do gry

O Poradniku

Interface

Mapa świata

Bitwa

Surowce

Jak zdobywać surowce?

Bohaterowie

Rekrutacja i zarządzanie

Statystyki

Eksploracja

Budynki na mapie świata

Surowce

Specjalne

Miasta

Miasta, forty i siedliska

Rozwój miasta

Rekrutacja jednostek

Bitwy

Bitwy w polu

Oblężenia

Księga Czarów

Magia Ciemności

Magia Ognia

Magia Pierwotna

Magia Powietrza

Magia Światła

Magia Wody

Magia Ziemi

Okrzyki Bojowe

Umiejętności

Całun Malassy

Dyplomacja

Ekonomia

Krwawy Szał

Magia Ciemności

Magia Ognia

Magia Pierwotna

Magia Światła

Magia Wody

Magia Powietrza

Magia Ziemi

Metamagia

Nekromancja

Obrona

Ofensywa

Okrzyki Bojowe

Eksploracja

Prawość

Przeznaczenie

Przywództwo

Sztuka Wojenna

Wcielenie Cnót

Zemsta Natury

Artefakty

Głowa

Ramiona

Tors

Prawa Ręka

Lewa Ręka

Stopy

Dłonie

Szyja

Zestawy

Przystań - Bohaterowie i specjalizacje

Przystań - Rozwój miasta

Przystań - Budynki

Poziom 1

Poziom 3

Poziom 6

Poziom 9

Poziom 12

Poziom 15

Przystań - Jednostki

Sylvan - Bohaterowie i specjalizacje

Sylvan - Rozwój miasta

Sylvan - Budynki

Poziom 1

Poziom 3

Poziom 6

Poziom 9

Poziom 12

Poziom 15

Sylvan - Jednostki

Akademia - Bohaterowie i specjalizacje

Akademia - Rozwój miasta

Akademia - Budynki

Poziom 1

Poziom 3

Poziom 6

Poziom 9

Poziom 12

Poziom 15

Akademia - Budynki specjalne

Akademia - Jednostki

Nekropolia - Bohaterowie i specjalizacje

Nekropolia - Rozwój miasta

Nekropolia - Budynki

Poziom 1

Poziom 3

Poziom 6

Poziom 9

Poziom 12

Poziom 15

Nekropolia - Budynki specjalne

Nekropolia - Jednostki

Twierdza - Bohaterowie i specjalizacje

Twierdza - Rozwój miasta

Twierdza - Budynki

Poziom 1

Poziom 3

Poziom 6

Poziom 9

Poziom 12

Poziom 15

Twierdza - Jednostki

Loch - Bohaterowie i specjalizacje

Lochy - Rozwój miasta

Loch - Budynki

Poziom 1

Poziom 3

Poziom 6

Poziom 9

Poziom 12

Poziom 15

Lochy - Budynki specjalne

Loch - Jednostki

Might & Magic: Heroes VII - wymagania sprzętowe

Might & Magic: Heroes VII - przewodnik do gry

Poradnik do Might & Magic: Heroes VII zawiera komplet informacji potrzebnych do efektywnej oraz przyjemnej rozgrywki. Gra ta jest kolejną odsłoną niezwykle popularnej serii strategii turowych w klimatach fantasy. Opowiada ona historię wojny o tron Imperium, a kampania skupia się wokół losów młodego księcia, Ivana. Za produkcję odpowiada studio Limbic Entertainment, odpowiedzialne za stworzenie poprzedniej części serii. W poradniku przedstawione zostały wszystkie podstawowe informacje dotyczące poruszania się po mapie świata i eksploracji, rozbudowy miast, rekrutacji jednostek i wykorzystania ich na polu bitwy oraz zdobywania surowców. Poza ogólnym omówieniem każdej z kwestii, poradnik zawiera także szereg praktycznych porad odnoszących się do poruszanych zagadnień. Ważną część poradnika zajmują także kompleksowe opisy wszystkich dostępnych w grze umiejętności, czarów, jednostek i budynków. W przypadku każdej z 6 dostępnych frakcji: Przystani, Nekropolii, Lochów, Sylvan, Twierdzy oraz Akademii, przedstawione zostaną praktyczne porady odnoszące się do sugerowanego rozwoju bohaterów mocy i magii, kolejności rozbudowy miast, a także zastosowania odpowiedniej taktyki podczas walki.

Poradnik do gry Might & Magic: Heroes VII zawiera:

Omówienie

interface'u

gry, zarówno mapy świata, jak i pola bitwy;

Przedstawienie

systemu rozwoju miast, wraz z ogólnymi poradami i wskazówkami;

System

rekrutacji jednostek i wykorzystywania ich w bitwach;

Proces

zdobywania oraz efektywnego wykorzystywania wszystkich dostępnych surowców;

Podstawowe

zasady toczenia bitew;

Omówienie

i

prezentację wszystkich dostępnych w grze czarów, umiejętności, jednostek i budynków;

Spis

wszystkich dostępnych artefaktów, wraz z podziałem na zestawy i otrzymywane premie;

Optymalny

początkowy rozwój miast wszystkich 6 frakcji;

Dokładny opis wszystkich misji kampanii, wraz z podziałem na poszczególne frakcje, uzupełnione kompleksowymi mapami znajduje się w osobnym poradniku.

Patryk Greniuk (www.gry-online.pl)

O Poradniku

Poradnik do gry Might & Magic: Heroes VII składa się z dwóch głównych części. W pierwszej omówione zostały podstawy rozgrywki, zarówno ogólne, jak i odnoszące się do poszczególnych dostępnych frakcji.

Pierwsza część, ogólna, przedstawia takie kwestie jak Interface mapy świata oraz pola bitwy, omawia proces rozbudowy miasta, rekrutacji jednostek i wykorzystania ich w bitwie, a także odpowiada na pytanie jak zdobywać surowce. Jeden rozdział poświęcony został także bitwom, prowadzonym zarówno w polu, jak i oblężeniom. Przy każdym z tych rozdziałów, oprócz omówienie zagadnienia podane zostały praktyczne porady do wykorzystania podczas gry.

W części ogólnej znajdują się również spisy wszystkich czarów i umiejętności bohaterów, wraz z podziałek na szkoły magii lub poszczególne "drzewka". W każdym przypadku rozdziały te opatrzono dodatkowymi komentarzami na temat przydatności danego czaru na polu bitwy czy skuteczności poszczególnych zdolności herosów.

Wydzieloną część poradnika mają także wszystkie dostępne w grze frakcje: Akademia, Nekropolia, Przystań, Lochy, Twierdza i Sylvan. W rozdziałach tych znajdują się spisy wszystkich dostępnych dla danej nacji budynków, wraz z informacją na temat kosztów i wymagań budowy oraz opisem działania. W tej także części znajdują się wszystkie jednostki możliwe do rekrutacji, wraz z podanymi statystykami i zdolnościami specjalnymi.

Dokładny opis wszystkich misji kampanii, z podziałem na poszczególne frakcje i uzupełniony szczegółowymi mapami zamieszczony został w drugiej części poradnika do Might & Magic: Heroes VII.

Oznaczenia kolorystyczne użyte w poradniku:

Kolor zielony - jednostki i bohaterowie

Kolor pomarańczowy - nazwy miejsc i lokacji

Kolor niebieski - czary i umiejętności

Kolor brązowy - budynki

Kursywa - inne ważne pojęcia wymagające oznaczenia

Interface

Mapa świata

Większość czasu podczas gry w Might & Magic: Heroes VII spędzisz na ekranie mapy świata, po której będziesz się poruszał, szukał surowców oraz rozpoczynał walkę z przeciwnikami. Poniżej przedstawione zostaną najważniejsze elementy inferface'u, wraz z opisem za co odpowiadają i jak możemy je wykorzystać.

Na samej górze okna gry znajduje się pasek z liczbą wszystkich dostępnych surowców. W grze jest ich 7: złoto, drewno, ruda, kryształy smoczej krwi, gwiezdne srebro, smocza stal oraz cieniostal. Większość z nich otrzymujemy ze specjalnych budynków rozmieszczonych na mapie, a dodawane są automatycznie każdego nowego dnia.

W dolnym, lewym rogu ekranu znajduje się mapa świata. Na początku rozgrywki jej większość jest pokryta tzw. mgłą wojny, która pozwala na zobaczenie tylko obszarów, na których już byliśmy. W miarę eksploracji widoczny obszar będzie się stopniowo zwiększał.

Ikony po prawej odpowiada odpowiednio: dolna za przełączanie się między poziomami mapy, druga od dołu za włączanie/wyłączanie stref wpływów na minimapie, kolejna za ustawienia mapy, w których możemy zmienić ilość wyświetlanych szczegółów, a na samej górze znajduje się ikona odpowiedzialna za zbieranie map skarbów.

Dodatkowo, nad minimapą znajduje się pasek pokazujący wszystkie posiadane przez nas miasta, wraz ich nazwą oraz poziomem rozwoju. Ikonka cegieł przenosi nas bezpośrednio do ekranu budowy danego miasta.

Na środku ekranu głównego znajdują się ikonki wszystkich posiadanych przez gracza bohaterów. Aktualnie wybrany heros zaznaczony jest poprzez powiększone kółko. Oprócz portretu bohatera, z ikonki wyczytamy także inne ważne informacje - liczbę punktów ruchu przedstawianą poprzez zieloną linię, liczbę punktów many przedstawianą poprzez niebieską linię oraz poziom bohatera, który znajduje się na samym dole portretu.

W prawym dolnym rogu ekranu znajduje się menu kontekstowe, zawierające wszystkie najważniejsze funkcje.

Ikona księgi czarów w górnym, lewym rogu pozwala przeglądać wszystkie zaklęcia jakimi dysponują twoi bohaterowie. Kółko po lewej przedstawiające hełm, przeniesie cię do panelu zarządzania swoim bohaterem. Kolejna ikona od lewej - tarcza, miecz i różdżka, prowadzi do menu rozwoju herosów, gdzie wydajemy zdobyte punkty umiejętności.

W prawym górnym rogu okrągłego menu znajduje się ikona kontynuacji rozpoczętego wcześniej ruchu, dzięki czemu nie musimy klikać za każdym razem punktu docelowego myszką. Ikona ze zwojem pergaminu przenosi nas do panelu odpowiedzialnego za misje, zarówno główne, jak i poboczne. Jest ona szczególnie przydatna podczas rozgrywania kampanii, gdzie możemy sprawdzić cele misji, jak i otrzymaną nagrodę. Na samym dole znajduje się przycisk przenoszący nas do menu gry, gdzie możemy zapisać lub wczytać stan gry, zrestartować mapę lub przejść do ustawień.

Na środku panelu znajduje się przycisk odpowiedzialny za kończenie tury. Wyczytać z niego także możemy jaki jest obecnie dzień tygodnia.

Ostatnim elementem wartym uwagi są ikony przedstawiające wszystkich graczy. Znajdują się one w górnym, prawym rogu ekranu i wyczytać z nich możemy ilu graczy znajduje się na mapie, jakimi frakcjami sterują, a także kto obecnie wykonuje ruch.

Bitwa

Pierwszą rzeczą jaką musimy wykonać podczas walki jest odpowiednie ustawienie naszych jednostek. Aby to zrobić wystarczy kliknąć na interesujący nas oddział i przenieść w miejsce docelowe.

Większość ekranu głównego zajmują podczas walki modele jednostek. Pod każdym oddziałem znajduje się liczba mówiąca nam o jego liczebności, a po kolorze możemy poznać, które jednostki są nasze, a które należą do przeciwnika. Aby wyświetlić kartę zawierają pełne statystyki oraz zdolności specjalne wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy na wybrany oddział.

Podczas bitwy wszystkie nasze oddziały ustawione są w dwóch liniach. Jednostki standardowe, rekrutowane w miastach, walczą na polu głównym, podczas gdy bohater oraz jednostki specjalne znajdują się w drugiej linii. Przemieszczać możemy tylko i wyłącznie jednostki standardowe, jednak korzystanie ze zdolności czy atakowanie możliwe jest w przypadku wszystkich oddziałów.

W lewym, dolnym rogu ekranu wyświetlana jest jednostka, która posiada aktualnie możliwość wykonania akcji. Nad nią znajdują się ikonki umożliwiające wykonanie czynności specjalnej, takiej jak przeczekanie tury, brak działania, obrona czy wykorzystanie zdolności specjalnej.

Na samym dole znajduje się pasek z ikonami oddziałów. Pokazuje nam on w jakiej kolejności będą mogły podejmować działanie konkretne jednostki.

W prawej, dolnej części ekranu znajduje się panel zarządzania bitwą i bohaterem. To tutaj możemy skorzystać z czarów herosa lub wydać mu polecenie ataku bezpośredniego. Warto obserwować to miejsce, gdyż bohater nie pojawia się w kolejce jednostek i łatwo możemy przeoczyć możliwość wykorzystania go.

Trzy dolne ikony pozwalają nam na włączenie automatycznego rozgrywania bitwy (ikona tryba z mieczem), poddania walki (ikona białej flagi), która skutkuje natychmiastową śmiercią wszystkich naszych jednostek i odesłaniem herosa do Auli Bohaterów oraz menu gry (ikona dwóch trybów).

W centralnej oraz prawej części panelu znajdują się ikony bohaterów, naszego oraz przeciwnika, wraz z informacją na temat ich poziomów oraz posiadanych punktów many.

Surowce

Jak zdobywać surowce?

Przez większość czasu gracze zadawać będą sobie pytanie "Skąd wziąć surowce na budowę kolejnego budynku czy werbunek nowych jednostek?". W tym rozdziale przedstawione zostaną wszystkie sposoby na zdobycie dodatkowych surowców. Tych w Might & Magic: Heroes VII jest siedem: dwa podstawowe, cztery specjalne i złoto. Do surowców podstawowych zaliczamy drewno oraz rudę. Surowce specjalne to Kryształy Smoczej Krwi, Gwiezdne Srebro, Smocza Stal oraz Cieniostal.

Jeśli chodzi o budynki generujące zasoby, prawie zawsze staniemy przed trudnym wyborem: więcej podstawowych surowców czy mniej specjalnych?

Przede wszystkim należy pamiętać, że część surowców jest produkowana przez nasze miasta. Dotyczy to zwłaszcza złota, którego możemy zdobywać dziennie nawet kilka tysięcy sztuk, jeśli tylko odpowiednio rozbudujemy osadę. Większość frakcji ma jednak także możliwość wybudowania specjalnego budynku, który albo dodaje nam rudę lub drewno, albo też jeden z czterech surowców specjalnych. Warto zapoznać się ze spisem wszystkich budynków zamieszczonym w innej części poradnika i zdecydować czy warto się takim budynkiem zainteresować i w jakim czasie nam się on zwróci.

Praktycznie wszystkie kopalnie są bronione. Przed walką sprawdź siłę przeciwnika, aby niepotrzebnie nie stracić armii, a nawet bohatera.

W pierwszej fazie gry najwięcej surowców zdobywać będziemy z pojedynczych kupek rozsianych po całej mapie. Najbardziej podstawowe surowce zazwyczaj nie są w żaden sposób bronione. Zdarzają się jednak miejsca, gdzie w jednym miejscu możemy zdobyć w taki sposób nawet kilkadziesiąt sztuk różnych surowców. Warto przedtem zastanowić się czy walka z przeciwnikiem będzie nam się opłacać i czy nie lepiej poczekać jedną czy dwie tury, rozbudować armię i dopiero wtedy zaatakować wroga i zgarnąć surowce.

Najpewniejszym sposobem zdobycia zasobów jest zajęcie kopalni lub innego budynku generującego dany surowiec. Dodawany jest on do naszego magazynu automatycznie każdego dnia, bez konieczności wykonywania przez nas jakichkolwiek działań. Warto pamiętać, że zajmując budynek przypisujemy go niejako na stałe do naszego miasta, a tym samym żaden wrogi bohater nie może go zająć dla siebie. Pamiętając o tym powinniśmy w jak najkrótszym czasie zająć tyle budynków ile tylko będziemy w stanie. Tyczy się to szczególnie kopalni rudy oraz tartaków.

Im silniejszy przeciwnik tym bardziej cennych skrzyń i surowców broni.

Istnieją także inne, mniej popularne sposoby zdobywania surowców. Pierwszym z nich jest plądrowanie budynków przeciwnika. Zabiera ono wszystkie punkty ruchu bohatera, a nam dodaje zazwyczaj 3-4 sztuki danego surowca. Plądrowanie takie możemy powtarzać co trzy dni. Aby jednak zdobyć kopalnię na stałe, musimy zająć okoliczną siedzibę wroga, najczęściej będzie to po prostu miasto.

Niewielkie ilości surowców zdobywamy także po walkach z bardzo silnymi przeciwnikami, przede wszystkim w ruinach, jaskiniach itp. Nie warto jednak traktować tego jako sposobu na zdobycie surowców, a jedynie jako bonus za zwycięską bitwę.

Bohaterowie

Rekrutacja i zarządzanie

Jak wskazuje sam tytuł gry, główną rolę pełnią w niej bohaterowie. To wokół nich toczy się główna część rozgrywki. To im poświęcać będziemy najwięcej czasu, poruszając się po mapie, rozwijając umiejętności i walcząc z ich pomocą z rozmaitymi przeciwnikami.

Większość gier rozpoczynać będziemy z jednym bohaterem u naszego boku. Dodatkowych możemy zrekrutować w specjalnym budynku w naszym mieście, zazwyczaj jest to Aula Bohaterów. Dostępnych mamy zazwyczaj 4 różnych herosów do wyboru, dwóch z naszej frakcji i dwóch z innych. Różnią się oni między sobą przede wszystkim statystykami oraz armiami początkowymi. Jeden heros kosztuje nas przynajmniej kilka tysięcy sztuk złota.

Każdy bohater różni się między sobą statystykami, zdolnością specjalną i dostępnymi drzewkami umiejętności.

Każdy bohater zdobywa w czasie rozgrywki punkty doświadczenia dzięki którym zdobywa kolejne poziomy. Z każdym kolejnym poziomem zdobywamy jeden punkt umiejętności, który możemy przeznaczyć na wykupienie zdolności. W zależności od konkretnego bohatera koło umiejętności przedstawia się inaczej. Różni się nie tylko ze względu na Moc orazMagię, ale także na zdolności specjalne czy też preferowane szkoły magii bohatera. W całej grze "drzewek" umiejętności jest aż 26, z czego każdy heros może wybierać jedynie spośród 10. Dodatkowo ogranicza go maksymalny poziom doświadczenia, który ustalony został na 30.

W panelu zarządzania bohaterem nie tylko wyposażymy naszego herosami w zdobyte artefakty, ale także podzielimy lub scalimy oddziały.

Poza zdobywaniem nowych umiejętności, każdego bohatera możemy wyposażyć w przedmioty zwiększające jego statystyki lub dodające mu specjalne zdolności. Dostępnych jest 8 slotów: głowa, ramiona, tors, prawa ręka, naszyjnik, lewa ręka, dłonie i stopy. Odpowiedni ekwipunek możemy zdobyć na dwa sposoby: znajdując go w skrzyniach rozsianych po mapie lub otrzymując za pokonanie szczególnie silnych przeciwników.

Statystyki

Wszyscy bohaterowie, którymi będziemy sterować opisani są za pomocą różnych statystyk. Część z nich koncentruje się na wszystkich herosach, a część tylko na przedstawicielach Magii lub Mocy. Współczynniki te mają duże znaczenie przede wszystkim dla realnej przydatności bohatera na polu bitwy. Poniżej przedstawione zostaną wszystkie obecne w grze wskaźniki wraz z krótkim opisem, jaki mają wpływ na rozgrywkę.

Nazwa

Opis

Obrażenia

Obrażenia zadawane przez atak bohatera. Zwiększają się wraz z każdym nowym poziomem bohatera.

Ikona zmienia się w zależności od tego, jaki rodzaj obrażeń zadajemy.

Moc

Moc bohatera jest dodawana do ataku wszystkich stworzeń w armii tego herosa i zwiększa obrażenia, które zadaje bohater.

Obrona

Obrona bohatera jest dodawana do obrony wszystkich stworzeń w jego armii.

Magia

Magia zwiększa siłę większości zaklęć rzucanych przez bohatera.

Duch

Duch określa ilość Many bohatera i tempo jej regeneracji.

10 Maksymalnej Many na punkt Ducha.

+2 Many na punkt Ducha dziennie.

Wiedza Tajemna

Wiedza Tajemna pozwala bohaterowi uczyć się potężniejszych zaklęć.

Zaklęcia drugiego poziomu wymagają Wiedzy Tajemnej 2.

Zaklęcia trzeciego poziomu wymagają Wiedzy Tajemnej 5.

Zaklęcia czwartego poziomu wymagają Wiedzy Tajemnej 8.

Zwiększaj Wiedzę Tajemną bohatera ucząc go umiejętności magicznych.

Przywództwo

Poziom Przywództwa bohatera jest dodawany do morale wszystkich stworzeń w jego armii.

Przeznaczenie

Przeznaczenie bohatera jest dodawane do szczęścia wszystkich stworzeń w jego armii.

Ruch

Poruszanie się w trudnym terenie jest o 40% wolniejsze, a po drogach o 50% szybsze.

Zbieranie zasobów i wchodzenie do obcych budowli kosztuje 2 punktu ruchu.

Eksploracja

Grając w Might & Magic: Heroes VII niezwykle ważny jest początek przygody, kiedy to naszym głównym zadaniem jest eksploracja otaczającego nas świata, zbieranie surowców, zdobywanie budynków i walka z mniej groźnymi przeciwnikami. Poniżej zostanie przedstawiona garść podstawowych porad odnoszących się do tego aspektu rozgrywki.

W pierwszej kolejności powinieneś postarać się o co najmniej dwóch bohaterów, których będziesz mógł wysłać w różnych kierunkach mapy. Jednego powinieneś mieć już na samym starcie. Aby zdobyć drugiego musisz najpierw wybudować Aulę Bohaterów, a następnie wydając kilka tysięcy złota zrekrutować herosa. Posiadanie dwóch bohaterów umożliwia ci szybkie zajęcie znacznego obszaru mapy, w tym kluczowych budynków produkujących surowce, a także zbieranie wszelkiej maści przedmiotów. Jeśli jest taka możliwość powinieneś skorzystać z Obserwatorium, które pozwoli ci zobaczyć okoliczny teren i zaplanować trasę przejmowania surowców.

Na samym początku zajmuj się zbieraniem pojedynczych kupek niebronionych surowców, a także wchodzeniem do pustych budynków, zyskasz dzięki temu sporą ilość złota oraz innych bonusów. Walcz tylko i wyłącznie z bardzo słabymi przeciwnikami. Nie warto na tym etapie tracić cennych jednostek na zdobycie kilku sztuk drewna. Rozwijaj w tym czasie przede wszystkim budynki umożliwiające werbowanie nowych typów oddziałów.

W drugim tygodniu gry, po przyłączeniu do jednego bohatera wszystkich zrekrutowanych jednostek możesz zacząć zdobywać najważniejsze budynki. Absolutnym priorytetem są kopalnie złota, rudy oraz tartaki. Jeśli czujesz się na siłach, możesz przejmować je także wcześniej. Zwróć uwagę także na siedliska, które dostarczą ci dodatkowych wojowników.

Ostatnim etapem eksploracji jest znalezienie oraz rozprawienie się z przeciwnikiem. Warto jeszcze wspomnieć o możliwości plądrowana budynków zajętych przez przeciwnika. Zabiera to wszystkie pozostałe punkty ruchu bohatera i dodaje nam kilka sztuk surowców danego typu. Budynek możemy złupić tylko raz na 3 dni.