Między zaangażowaniem przystosowaniem i sprzeciwem - Danilecki Tomasz - książka

Między zaangażowaniem przystosowaniem i sprzeciwem książka papierowa

Danilecki Tomasz

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Cezura początkowa wybranego do badań okresu związana jest z upadkiem stalinizmu w Polsce, natomiast końcowa zbiega się z kresem najbardziej siermiężnego, poststalinowskiego autorytaryzmu, którego symbolem był sprawujący wówczas władzę w państwie Władysław Gomułka. Chronologia ta wyznacza zarazem okres względnej stabilizacji systemu politycznego, jaka zaistniała pomiędzy kryzysem politycznym z października 1956 r. a masakrą robotników Wybrzeża z grudnia 1970 r. i związanymi z nią zmianami na szczytach władzy. O względności tej stabilizacji przesądzają zarówno napięcia społeczne z 1968 r., jak i elementy „małej destabilizacji” opisane przez Marcina Zarembę. Objęcie analizą tego okresu miało także na celu zbadanie istoty procesów przystosowawczych zachodzących w społeczeństwie między kryzysami. Jest to podejście z gruntu odmienne od większości podejmowanych dotąd badań nad postawami społecznymi w Polsce Ludowej, które koncentrowały się na momentach przełomów politycznych. Powiązanie głównego problemu badawczego z cyklicznie organizowanymi wyborami pozwala na naturalne potraktowanie najważniejszych sytuacji kryzysowych wyznaczających ten okres wyłącznie jako tła. Chronologia badań sięga w praktyce połowy roku 1969, kiedy odbyło się ostatnie głosowanie powszechne tej dekady. Według autora książki to właśnie w okresie rządów Władysława Gomułki wykrystalizowały się i utrwaliły postawy wyborcze zasadniczej części społeczeństwa.

Liczba stron: 508

Format (wymiary): 15.0x21.0cm

ISBN: 9788380986558

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.