7,90 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 7,90 zł
Poradnik do Microsoft Flight Simulator X to przede wszystkim szczegółowe opisy dwóch przelotów. Wyjaśniają one kroczek po kroczku, jak przygotować maszynę do startu, oderwać się od ziemi, dolecieć do miejsca przeznaczenia oraz jak wylądować.
Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Microsoft Flight Simulator X stanowi kolejną wersję zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnego symulatora cywilnych maszyn latających, przeznaczonego dla komputerów osobistych klasy PC. Na niniejszą odsłonę użytkownicy czekali trzy lata, gdyż premiera Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight miała miejsce w 2003 roku.
Gra Microsoft Flight Simulator X, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku symulatorów. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:
Liczba stron: 34
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=584
Kokpit
Przygotowanie do lotu
Pozwolenie na lot
Uruchomienie silnika
Kołowanie
Wznoszenie
Przelot
Przygotowanie do lądowania
Lądowanie
Parkowanie
Wybór samolotu
Planowanie trasy
Pogoda i paliwo
Przygotowanie do lotu
Kołowanie
Wznoszenie
Przelot
Przygotowanie do lądowania
Lądowanie
Parkowanie
Poradnik do Flight Simulatora X to przede wszystkim szczegółowe opisy dwóch przelotów. Wyjaśniają one kroczek po kroczku, jak przygotować maszynę do startu, oderwać się od ziemi, dolecieć do miejsca przeznaczenia z poszanowaniem panujących w powietrzu praw oraz jak wylądować w jednym kawałku. Serdecznie zapraszamy.
Bartosz "Konraf" Rutkowski & Krzysztof "Rzemyk" Rzemiński
Uwaga: Opisane loty były pisane pod początkujących pilotów, więc miały sporo uproszczeń, nie zostały opisane niektóre procedury, niektóre rzeczy zostały pominięte.
Dodatkowo, niemal pewne jest to, że niektóre polecenia ATC będą się różnić podczas Twojego przelotu, w takim przypadku należy się stosować do poleceń komputerowego kontrolera, a nie trzymać się sztywno tego poradnika.
W pierwszej części poradnika opiszę przygotowania do lotu i sam przelot pomiędzy lotniskami w Krakowie (o kodzie EPKK) i Pradze (o kodzie LKPR).
Zacznę od opisania kokpitu Mooney Bravo. Nie różni się on wiele od kokpitów pozostałych małych maszyn we Flight Simulatorze, jeśli znacie go z poprzedniej wersji symulatora, to możecie pominąć ten opis.
Na głównym panelu możemy wyróżnić:
1 - wyłącznik alternatora
2 - wyłącznik baterii
3 - wyłącznik awioniki
4 - starter
5 - kontrolka hamulców aerodynamicznych
6 - kontrolka ostrzeżeń
7 - przełącznik trybu nawigacji (NAV i GPS)
8 - zegar
9 - włącznik autopilota
10 - włącznik Flight Director
11 - kontrolki markerów
12 - wyświetlacz DME
13 - panel zastawów wysokości autopilota
14 - wskaźnik NAV2
15 - wskaźnik przepływu paliwa
16 - prędkościomierz
17 - przechyłomierz
18 - wybór zbiornika paliwa
19 - sztuczny horyzont
20 - wskaźnik HSI
21 - wybór dajnika ciśnienia
22 - odladzanie śmigła
23 - ogrzewanie rurki Pitote'a
24 - pompa paliwa
25 - przełącznik trymera steru poziomego
26 - wysokościomierz
27 - wariometr
28 - wskaźnik położenia klap chłodzenia silnika
29 - przełącznik położenia klap chłodzenia silnika
30 - przełącznik klap
31 - cięgno przepustnicy
32 - cięgno skoku śmigła
33 - cięgno składu mieszanki
34 - kompas
35 - dźwignia podwozia
36 - wskaźnik trymu steru poziomego
37 - wskaźnik wychylenia klap
38 - wskaźnik ciśnienia powietrza w gaźniku
39 - obrotomierz śmigła
40 - wskaźnik trymu steru pionowego
41 - przełącznik trymera steru pionowego
42 - wskaźniki ilości paliwa
Na panelu włączanym kombinacją Shift + 2 mamy:
1 - przełączniki audio, którymi możemy włączać i wyłączać nasłuch poszczególnych radiostacji i pomocy radionawigacyjnych;
2 - sekcja COMM1, czyli radiostacji VHF1, po lewej stronie mamy aktualną częstotliwość, po prawej częstotliwość zapasową, wprowadzać możemy tylko wartość zapasową, możemy je zamieniać za pomocą przycisku ze strzałkami.
3 - sekcja NAV1, czyli radiostacji strojącej się do nadajników VOR, częstotliwości ustawiamy jak w przypadku COMM1;
4 - sekcja COMM2, czyli radiostacji VHF2, ustawienia jak w przypadku COMM1;
5 - sekcja NAV2, tak jak sekcja NAV1;
6 - wskaźnik DME, na którym po lewej odczytamy odległość do radiolatarni w milach morskich, po prawej naszą prędkość względem radiolatarni. Przełącznikiem R1 i R2 przełączamy źródło sygnału - odpowiednio NAV1 i NAV2;
7 - panel transpondera, za pomocą cyfr wpisujemy odpowiedni kod otrzymany od kontrolera;
8 - panel autopilota, w którym możemy ustawić żądaną wysokość ALT, prędkość pionową VS, którą możemy regulować przyciskamiUP i DN, włączać autopilota przyciskiem AP, włączać trybyHDG, NAV, APR, REV, ALT.
Tryby pracy autopilota:
HDG - podążanie samolotu za wskaźnikiem kierunku HDG;
HDG - podążanie samolotu za wskaźnikiem kursu NAV;
APR - podążanie samolotu za wskaźnikami podejścia ILS;
REV - wykonanie podejścia typu back-course, w Polsce nie praktykowane;
ALT - zmiana i utrzymywanie wysokości.
1 - światła Beacon
2 - światła kołowania
3 - światła stroboskopowe
4 - światła rozpoznawcze
5 - światła lądowania
6 - światła nawigacyjne
Światła Beacon