Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2007

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry - Bartosz "Konraf" Rutkowski, Krzysztof "Rzemyk" Rzemiński

Poradnik do Microsoft Flight Simulator X to przede wszystkim szczegółowe opisy dwóch przelotów. Wyjaśniają one kroczek po kroczku, jak przygotować maszynę do startu, oderwać się od ziemi, dolecieć do miejsca przeznaczenia oraz jak wylądować.

Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Kokpit (Mooney Bravo)
  • Przygotowanie do lotu (Mooney Bravo)
  • Planowanie trasy (Boeing 737-800)
  • Przygotowanie do lotu (Boeing 737-800)
  • Wznoszenie (Boeing 737-800)
  • Wybór samolotu (Boeing 737-800)
  • Nawigacja
  • Kołowanie (Boeing 737-800)
  • Lądowanie (Boeing 737-800)
  • Przygotowanie do lądowania (Boeing 737-800)

Informacja o grze

Microsoft Flight Simulator X stanowi kolejną wersję zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnego symulatora cywilnych maszyn latających, przeznaczonego dla komputerów osobistych klasy PC. Na niniejszą odsłonę użytkownicy czekali trzy lata, gdyż premiera Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight miała miejsce w 2003 roku.

Gra Microsoft Flight Simulator X, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku symulatorów. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Opinie o ebooku Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry - Bartosz "Konraf" Rutkowski, Krzysztof "Rzemyk" Rzemiński

Fragment ebooka Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry - Bartosz "Konraf" Rutkowski, Krzysztof "Rzemyk" Rzemiński

Microsoft Flight Simulator Xporadnik do gry

autorzy: Bartosz "Konraf" Rutkowski, Krzysztof "Rzemyk" Rzemiński

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=584

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wstęp

Mooney Bravo

Kokpit

Przygotowanie do lotu

Pozwolenie na lot

Uruchomienie silnika

Kołowanie

Wznoszenie

Przelot

Przygotowanie do lądowania

Lądowanie

Parkowanie

Boeing 737-800

Wybór samolotu

Planowanie trasy

Pogoda i paliwo

Przygotowanie do lotu

Kołowanie

Wznoszenie

Przelot

Przygotowanie do lądowania

Lądowanie

Parkowanie

Nawigacja

Słowniczek pojęć

Wstęp

Poradnik do Flight Simulatora X to przede wszystkim szczegółowe opisy dwóch przelotów. Wyjaśniają one kroczek po kroczku, jak przygotować maszynę do startu, oderwać się od ziemi, dolecieć do miejsca przeznaczenia z poszanowaniem panujących w powietrzu praw oraz jak wylądować w jednym kawałku. Serdecznie zapraszamy.

Bartosz "Konraf" Rutkowski & Krzysztof "Rzemyk" Rzemiński

Uwaga: Opisane loty były pisane pod początkujących pilotów, więc miały sporo uproszczeń, nie zostały opisane niektóre procedury, niektóre rzeczy zostały pominięte.

Dodatkowo, niemal pewne jest to, że niektóre polecenia ATC będą się różnić podczas Twojego przelotu, w takim przypadku należy się stosować do poleceń komputerowego kontrolera, a nie trzymać się sztywno tego poradnika.

Mooney Bravo

Kokpit

Przykładowy lot samolotem Mooney Bravo na trasie Kraków Balice - Praga Ruzyne

W pierwszej części poradnika opiszę przygotowania do lotu i sam przelot pomiędzy lotniskami w Krakowie (o kodzie EPKK) i Pradze (o kodzie LKPR).

Zacznę od opisania kokpitu Mooney Bravo. Nie różni się on wiele od kokpitów pozostałych małych maszyn we Flight Simulatorze, jeśli znacie go z poprzedniej wersji symulatora, to możecie pominąć ten opis.

Panel główny

Główny panel

Na głównym panelu możemy wyróżnić:

1 - wyłącznik alternatora

2 - wyłącznik baterii

3 - wyłącznik awioniki

4 - starter

5 - kontrolka hamulców aerodynamicznych

6 - kontrolka ostrzeżeń

7 - przełącznik trybu nawigacji (NAV i GPS)

8 - zegar

9 - włącznik autopilota

10 - włącznik Flight Director

11 - kontrolki markerów

12 - wyświetlacz DME

13 - panel zastawów wysokości autopilota

14 - wskaźnik NAV2

15 - wskaźnik przepływu paliwa

16 - prędkościomierz

17 - przechyłomierz

18 - wybór zbiornika paliwa

19 - sztuczny horyzont

20 - wskaźnik HSI

21 - wybór dajnika ciśnienia

22 - odladzanie śmigła

23 - ogrzewanie rurki Pitote'a

24 - pompa paliwa

25 - przełącznik trymera steru poziomego

26 - wysokościomierz

27 - wariometr

28 - wskaźnik położenia klap chłodzenia silnika

29 - przełącznik położenia klap chłodzenia silnika

30 - przełącznik klap

31 - cięgno przepustnicy

32 - cięgno skoku śmigła

33 - cięgno składu mieszanki

34 - kompas

35 - dźwignia podwozia

36 - wskaźnik trymu steru poziomego

37 - wskaźnik wychylenia klap

38 - wskaźnik ciśnienia powietrza w gaźniku

39 - obrotomierz śmigła

40 - wskaźnik trymu steru pionowego

41 - przełącznik trymera steru pionowego

42 - wskaźniki ilości paliwa

Panel radia i autopilota

Panel radia i autopilota

Na panelu włączanym kombinacją Shift + 2 mamy:

1 - przełączniki audio, którymi możemy włączać i wyłączać nasłuch poszczególnych radiostacji i pomocy radionawigacyjnych;

2 - sekcja COMM1, czyli radiostacji VHF1, po lewej stronie mamy aktualną częstotliwość, po prawej częstotliwość zapasową, wprowadzać możemy tylko wartość zapasową, możemy je zamieniać za pomocą przycisku ze strzałkami.

3 - sekcja NAV1, czyli radiostacji strojącej się do nadajników VOR, częstotliwości ustawiamy jak w przypadku COMM1;

4 - sekcja COMM2, czyli radiostacji VHF2, ustawienia jak w przypadku COMM1;

5 - sekcja NAV2, tak jak sekcja NAV1;

6 - wskaźnik DME, na którym po lewej odczytamy odległość do radiolatarni w milach morskich, po prawej naszą prędkość względem radiolatarni. Przełącznikiem R1 i R2 przełączamy źródło sygnału - odpowiednio NAV1 i NAV2;

7 - panel transpondera, za pomocą cyfr wpisujemy odpowiedni kod otrzymany od kontrolera;

8 - panel autopilota, w którym możemy ustawić żądaną wysokość ALT, prędkość pionową VS, którą możemy regulować przyciskamiUP i DN, włączać autopilota przyciskiem AP, włączać trybyHDG, NAV, APR, REV, ALT.

Tryby pracy autopilota:

HDG - podążanie samolotu za wskaźnikiem kierunku HDG;

HDG - podążanie samolotu za wskaźnikiem kursu NAV;

APR - podążanie samolotu za wskaźnikami podejścia ILS;

REV - wykonanie podejścia typu back-course, w Polsce nie praktykowane;

ALT - zmiana i utrzymywanie wysokości.

Panel oświetlenia

Przełączniki oświetlenia

1 - światła Beacon

2 - światła kołowania

3 - światła stroboskopowe

4 - światła rozpoznawcze

5 - światła lądowania

6 - światła nawigacyjne

Światła Beacon