Men of War - poradnik do gry - Paweł "PaZur76" Surowiec - ebook

Men of War - poradnik do gry ebook

Paweł "PaZur76" Surowiec

0,0

Opis

Poradnik do RTS-a „Men of War” zawiera dokładny opis przejścia wszystkich 19 misji z trzech głównych kampanii, który pozwoli bezboleśnie uporać się z wszelkimi „zagwozdkami” na jakie natraficie podczas rozgrywki.

Men of War - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Misja 1 Arsenal (cz.1) (Kampania Aliantów)
  • Misja 9 The Flying Dutchman (cz.1) (Kampania radziecka)
  • Misja 1 Baptism by Fire (cz.1) (Kampania radziecka)
  • Misja 9 The Flying Dutchman (cz.2) (Kampania radziecka)
  • Misja 2 Evacuation (Kampania radziecka)
  • Misja 8 Chasing Shadows (cz.2) (Kampania radziecka)
  • Misja 8 Chasing Shadows (cz.1) (Kampania radziecka)
  • Misja 3 P.O.W. (Kampania radziecka)
  • Misja 7 Behind Enemy Lines (cz.1) (Kampania radziecka)
  • Misja 6 The Last Stand (Kampania radziecka)

Informacja o grze

Kolejne po takich produkcjach jak Soldiers: Ludzie Honoru oraz Faces of War: Oblicza Wojny dzieło ukraińskiego studia Best Way. Tradycyjnie należy ono do gatunku strategii czasu rzeczywistego.

Gra Men of War, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 131

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Men of Warporadnik do gry

autor: Paweł "PaZur76" Surowiec

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=857

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Kampania radziecka

Misja 1 Baptism by Fire (cz.1)

Misja 1 Baptism by Fire (cz.2)

Misja 2 Evacuation

Misja 3 P.O.W.

Misja 4 Moscow is Behind Us!

Misja 5 The Penal Unit (cz.1)

Misja 5 The Penal Unit (cz.2)

Misja 6 The Last Stand

Misja 7 Behind Enemy Lines (cz.1)

Misja 7 Behind Enemy Lines (cz.2)

Misja 7 Behind Enemy Lines (cz.3)

Misja 8 Chasing Shadows (cz.1)

Misja 8 Chasing Shadows (cz.2)

Misja 8 Chasing Shadows (cz.3)

Misja 9 The Flying Dutchman (cz.1)

Misja 9 The Flying Dutchman (cz.2)

Kampania Aliantów

Misja 1 Arsenal (cz.1)

Misja 1 Arsenal (cz.2)

Misja 2 Armistice

Misja 3 Meeting the Enemy (cz.1)

Misja 3 Meeting the Enemy (cz.2)

Misja 3 Meeting the Enemy (cz.3)

Misja 4 Disaster in Tunisia (cz.1)

Misja 4 Disaster in Tunisia (cz.2)

Misja 4 Disaster in Tunisia (cz.3)

Misja 5 Turning Point

Kampania niemiecka

Misja 1 Merkury (cz.1)

Misja 1 Merkury (cz.2)

Misja 1 Merkury (cz.3)

Misja 1 Merkury (cz.4)

Misja 2 Scorching Sands (cz.1)

Misja 2 Scorching Sands (cz.2)

Misja 3 Desert Stronghold (cz.1)

Misja 3 Desert Stronghold (cz.2)

Misja 3 Desert Stronghold (cz.3)

Misja 4 On the way to Tunis (cz.1)

Misja 4 On the way to Tunis (cz.2)

Misja 5 Borg's Last Fight (cz.1)

Misja 5 Borg's Last Fight (cz.2)

Wprowadzenie

Witaj w poradniku do Men of War, hitowego RTS-a będącego kontynuacją znanych Soldiers: Heroes of WWII i Faces of War. Gra momentami nie należy do najłatwiejszych (przyczynia się do tego m.in. nadal kulejąca tzw. "aktywna pauza"), więc mam nadzieję, iż opis przejścia wszystkich 19 misji z trzech głównych kampanii, który znajdziesz w tym tekście pozwoli Ci bezboleśnie uporać się z wszelkimi "zagwozdkami" na jakie natrafisz podczas rozgrywki. Dołożyłem bowiem wszelkich starań by solucja była jak najdokładniejsza. Główne zadania, które należy realizować w trakcie rozgrywania kolejnych misji wyboldowałem w tekście kolorem zielonym, zaś dodatkowe (ich realizowanie zwykle nie jest konieczne do ukończenia scenariusza) - niebieskim.

Paweł "PaZur_76" Surowiec

Kampania radziecka

Misja 1 Baptism by Fire (cz.1)

ZSRR Misja 1: Baptism by Fire

Witamy na froncie wschodnim, towarzyszu! Pierwsze zadanie w tym scenariuszu polega na zniszczeniu wrażego samochodu pancernego (destroy the enemy armoured vehicle). Niemiecki pojazd nadjedzie polną drogą. Gdy go klikniesz LPM (nie zaznaczając wcześniej żadnej z podległych ci jednostek!) zobaczysz pola widzenia załogi samochodu. Wybierz jednego z dwóch krasnoarmiejców, którzy ukryli się za wrakiem po lewej stronie traktu (poza polem widzenia samochodu) i każ mu podczołgać się lewą stroną ekranu do wrogiego pojazdu. Gdy się zbliży rozkaż mu rzucić granat przeciwpancerny w samochód (granat ten eksploduje po uderzeniu w cel), lub sam to zrób, przejmując nad towarzyszem bezpośrednią kontrolę. Kiedy Niemiec wyleci w powietrze możesz całym oddziałem (łącznie z czerwonoarmistami, którzy ukrywali się za spalonym wrakiem po prawej stronie dróżki) pozabierać broń leżącym wokół trupom. Powinieneś zdobyć m.in. ręczny karabin maszynowy (jeden jest w zniszczonym samochodzie pancernym). Następnie ruszaj całą drużyną przez las w kierunku kolejnego celu misji - musisz teraz złożyć raport radzieckiemu dowódcy polowemu (report to the field commander).

Pogadaj z nim chwilę, gdy w końcu do niego dotrzesz, a potem ruszaj dalej, w kierunku pobliskich okopów. Powinieneś zwerbować do swojej drużyny jeszcze kilku chłopaków (accept several soldiers under your command) siedzących w tej transzei i odpierających z niej nielicznych Niemców. Zrobisz to wpadając do okopu i po prostu klikając LPM kilku najbliższych krasnoarmiejców (kursor zmienia się w "łapkę" po najechaniu nim na pobliskiego żołnierza). Staraj się wybierać wojaków, którzy mają na głowach stalowe hełmy - zawsze to lepsza ochrona przed pociskami niż furażerka z czerwoną gwiazdą... Gdy uzupełnisz już stan osobowy swojego oddziału (wszystkich żołnierzy z okopu nie będziesz mógł ze sobą zabrać) ruszaj w dalszą drogę. Dobrze jest jednak zostawić tu jednego z podkomendnych by później, kiedy twoja drużyna poniesie straty w nadchodzącej walce, mógł on zwerbować tutaj kolejnych sołdatów.

Następne zadanie polega na unicestwieniu niemieckich żołnierzy zajmujących pozycje na pobliskiej drodze (annihilate German troops positioned on the road). Po dotarciu oddziałem na skrzyżowanie, które Niemiaszki trzymają w garści szybko pochowaj ludzi za pobliskimi wrakami. Każ im położyć ogień zaporowy na stanowiska Szkopów na drodze, a jednym z czerwonoarmistów podczołgaj się w stronę Fryców na rzut granatem ręcznym. Tym razem użyj granatu odłamkowego, przeciwpiechotnego - pierwszy rzuć w stanowisko hitlersynów po prawej stronie traktu, drugi w kolejne, po lewej stronie drogi. Szkopów możesz też zajść z boku, przemykając prawą stroną za szopę widniejącą na obrazku. Po wyeliminowaniu tych Adolfów otrzymasz kolejne zadanie: naprawienia uszkodzonego radzieckiego czołgu ciężkiego KW-1 (repair the KV tank), który stoi sobie na drodze za stanowiskami zabitych przed momentem Niemców. Wybierz ze swojej drużyny przynajmniej dwóch, najmniej przydatnych podczas strzelanin ludzi (np. dwóch strzelców) i jednemu każ wsiąść do tej ruskiej maszyny na miejsce celowniczego armaty, a drugiemu zabrać z tegoż czołgu zestaw narzędzi do naprawiania (taka niebieska skrzyneczka). Pozostałych żołnierzy rozstaw wokół tanka by osłaniali go podczas napraw (czołgista w środku powinien obrócić wieżę w kierunku drogi by również być w stanie szybko otworzyć ogień gdyby zauważył jakiś ruch). Szwejk ze skrzyneczką zabraną z radzieckiej maszyny powinien oczywiście przystąpić do naprawiania zerwanej gąsienicy "puszki".

Misja 1 Baptism by Fire (cz.2)

Majstrowanie przy czołgu trochę potrwa, a gdy się końcu zakończy powodzeniem otrzymasz nowe wytyczne: musisz utrzymać swój czołg na chodzie (keep your tank operational), nie pozwolić, by wrogowi udało się go zniszczyć, gdy będziesz wypierał nieprzyjaciela z pobliskiej wioski (drive the enemy out of the village). Zanim wiedziesz do niej swoją "puszką" wyślij na zwiad kilku piechurów. Bardzo szybko odkryją oni stanowiska dwóch armat przeciwpancernych, które Niemiaszki ustawiły przy pierwszym skrzyżowaniu. Zniszcz wykryte stanowiska ogniem armaty radzieckiego czołgu trzymającego się nieco z tyłu (by po chwili znowu nie trzeba go było naprawiać!). W trakcie wymiany ognia na tym otwartym terenie dobrze jest rozkazać czerwonoarmistom paść na ziemię, aby wrogowi trudniej było ich ustrzelić. Następnie spal niemiecki transporter i samochód pancerny, które nadjadą ze wsi - oba możesz rozwalić pociskami odłamkowo-burzącymi twojego KW-1 (amunicja ta ma czuby oznaczone kolorem czerwonym). Nie marnuj pocisków przeciwpancernych na tych dwóch Niemców! Wystrzelaj niemieckich piechurów pchających się w twoim kierunku. Potem ostrożnie wejdź do wsi - radzieccy piechurzy poruszają się przed czołgiem, wynajdując dla niego kolejne cele. Możesz podzielić swoją drużynę na dwa mniejsze pododdziały, które będą poruszać się z lewej i prawej strony KW-1 ubezpieczając go z flanek, lub sformować z piechoty i czołgu jeden większy i zwarty oddział.

Po wjechaniu do wioski wyszukuj dla swoich "zajęcy" osłony, umieszczając ich a to za workami z piaskiem, a to za chałupami lub w środku nich. Czołgiem (cały czas trzymającym się trochę z tyłu) likwiduj wykryte przez piechotę punkty oporu faszystów. Błyskawicznie eliminuj pojawiające się od czasu do czasu na drodze niemieckie transportery i samochody pancerne. Wszystkich Niemiaszków jak i chałupy można też widowiskowo rozjeżdżać gąsienicami KV-1, jednak nie radzę tego robić, bo może się w końcu źle skończyć (np. uszkodzeniem maszyny). Kiedy w końcu oczyścisz wieś z nieprzyjaciół szybko pozbieraj całą swoją drużyną potrzebną ci broń i amunicję (możesz również podleczyć ludzi), a następnie zasuwaj zrealizować kolejny cel gry.

Tym razem powinieneś zniszczyć wrogie siły okupujące wzgórze 65 (destroy enemy forces stationed at "Hill 65"). Najpierw jednak będziesz musiał przekroczyć w bród rzekę. Na szczęście wszyscy towarzysze potrafią pływać. Oczywiście wpierw przepraw piechurów osłanianych przez czołg, a potem dopiero tą radziecką maszynę. Ustaw ją zaraz za rzeczką, nie pchaj się póki co na drogę. Zanim zaatakujesz należy przeprowadzić rozpoznanie. Sugeruję podczołgać się naprzód kilkoma piechurami, którym na razie każ wstrzymać ogień. Powinni oni wykryć pozycje dwóch niemieckich armat ppanc. - jednej mniej więcej w połowie wzgórza 65, tuż przy drodze, a drugiej na szczycie górki. Pierwszą chłopaki mogą spróbować szybko potraktować granatem ręcznym, ale najlepiej jest chyba zlikwidować oba stanowiska wroga ogniem czołgowej armaty (z bezpiecznego dystansu!). Szybko odskocz piechurami w pobliże swojego KW-1 przy rzece, bowiem ze wzgórza zbiegnie cała chmara Fryców. Teraz już wszyscy twoi ludzie mogą otworzyć ogień, jednocześnie padając na glebę. Szybko wystrzelaj z karabinu maszynowego swojej "puchy" Niemców zbiegających ze wzgórza i pchających się wzdłuż drogi z prawej.

Kiedy to zrobisz otrzymasz nowe zadanie: zniszczenia nadciągających sił wroga (destroy advancing enemy forces). Na początek na drodze po prawej biegnącej pod wzgórzem pojawi się kilka niemieckich ciężarówek - ostrzelaj je z karabinu maszynowego swojego czołgu i amunicją odłamkowo-burzącą, postaraj się by żadna z ciężarówek ci nie umknęła. Pozostali czerwonoarmiści (jeśli jacyś ci się jeszcze ostali) mogą spróbować zrobić użytek z rozbitych przed chwilą niemieckich dział (o ile oczywiście te również nadają się jeszcze do wykorzystania). KW-1 najlepiej jest chyba kierować w trybie kontroli bezpośredniej. Eliminuj niemiecką piechotę pchającą się wzdłuż drogi i przez wzgórze, piorunem fajcz szwabskie transportery i czołgi, gdy tylko się pojawią. Do tych ostatnich staraj się odwracać swoją "puszkę" przednim (grubszym) pancerzem, używaj amunicji przeciwpancernej (pociski pomalowane na niebiesko). Celuj w takie miejsca wrażych pojazdów, które są słabiej opancerzone i pocisk jest w stanie je przebić (zielona liczba pokazująca się po najechaniu celownikiem na wroga oznacza duże szanse na zniszczenie tegoż nieprzyjaciela). Słabe punkty wrażych pojazdów to oczywiście boczny i tylny pancerz, silnik. Jeśli twój tank otrzyma trafienie i spadnie mu gąsienica, to zanim wyskoczysz z maszyny kierowcą (by dokonać napraw), upewnij się, iż nic mu nie grozi. Kiedy czołgista uwija się z narzędziami osłaniaj go, nie każ mu majstrować przy czołgu, gdy wkoło pełno Niemców - schowaj go wówczas za maszyną! Po wybiciu do nogi wszystkich przeciwników (a pojawią się nawet cykliści, tfu - motocykliści) misja zakończy się powodzeniem.

Misja 2 Evacuation

ZSRR Misja 2: Evacuation

Jedynym głównym celem w tym scenariuszu jest zapobieżenie zniszczeniu przez Niemców pociągu z zaopatrzeniem, utrzymanie pozycji do czasu aż ów pociąg zostanie załadowany cennymi maszynami i w końcu odjedzie w siną dal (Don't let the Germans destroy the supply train. Hold positions until the loading is complete). Procentowy postęp w załadunku pociągu wyświetla się u góry ekranu. Wszystkie cele poboczne w tej misji, czyli utrzymanie poszczególnych punktów w mieście raczej będzie trudno zrealizować (Niemcy naciskają niemiłosiernie!), ale też nie jest to konieczne do ukończenia rozgrywki. Do swojej dyspozycji masz ze dwie drużyny radzieckiej piechoty i dwie armaty polowe stojące na placyku pośrodku miasta. Pozostałe siły radzieckie zdążyły już zająć pozycje obronne i w zasadzie nie ma potrzeby ich przestawiać. Obie armatki szybko ustaw na takich pozycjach by raziły z boku niemieckie czołgi wjeżdżające na planszę z różnych kierunków. Wypełnij tymi pepancami luki w swojej obronie, postaw je tam gdzie nie stoją żadne z sowieckich armat. Pod komendą masz również kilka pojazdów pancernych. Niestety lekkie czołgi BT-7a nie posiadają amunicji przeciwpancernej więc powinny również razić niemieckie cele z boku (najlepiej). Jednego BT-7a możesz ustawić np. za tym dużym budynkiem będącym fabrycznym biurem (faktory office) - kiedy na placu za budynkiem pojawią się faszystowskie "puszki" wyjeżdżaj czołgiem z jego kryjówki, strzelaj i wracaj za budynek biura. Radziecką piechotę na placu traktuj jako typowe micho armatnie do odwracania uwagi niemieckich pojazdów.

Tę garstkę piechoty, która stoi na placu możesz szybko skierować do dwóch hal fabrycznych (industrial facilities) w rogu planszy. Wewnątrz porozmieszczaj żołnierzy tak by mieli na oku wejścia do tychże hal i otwierali ogień do Niemców wbiegających do środka z boku. Niemieckie czołgi będą się pojawiać na drogach biegnących obok hal, więc niezłym pomysłem jest umieścić pomiędzy halami armatę polową, która będzie raziła wrogów również z boku.

Najlepszym twoim czołgiem jest średni T-34/76 parkujący na stacji kolejowej. Niby gra radzi byś go nigdzie nie przestawiał, ja jednak sugeruję nie słuchać tej podpowiedzi i skierować maszyn ę (prowadząc ją w trybie kontroli bezpośredniej) na tyły stacji kolejowej, w pobliże skrzyżowania, na którym również będą się pojawiać Niemcy. Czołg ustaw przy tym zniszczonym wagonie, załaduj armatę pociskiem przeciwpancernym i cierpliwie czekaj aż na skrzyżowanie wjeżdżać zaczną hitlerowskie "puszki". Wówczas wyjedź maszyną (znowu w trybie direct control) do przodu, pod sam murek widoczny na obrazku i otwórz ogień. Na czas ładowania kolejnego pocisku cofaj z powrotem w bezpieczną okolicę zniszczonego wagonika, po czym powtórz (jeśli trzeba) całą akcję.

Jak