Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry Max Payne 3 zawiera szczegółowy opis przejścia wszystkich czternastu rozdziałów kampanii. W opracowaniu znalazły się również informacje na temat najlepszych metod rozprawiania się z przeciwnikami oraz lokalizacji wszystkich znajdziek.
Max Payne 3 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Max Payne 3 to przygotowana przez firmę Rockstar Games trzecia część kultowego cyklu gier akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Tytułowy bohater, były oficer nowojorskiej policji, jest ochroniarzem na usługach na usługach jednej z bogatych rodzin w pełnym niebezpieczeństw mieście Sao Paulo. Twórcy pozostali wierni znakom rozpoznawczym serii, jak tryb bullet-time i efektowne ujęcia kill-cam, wprowadzając do rozgrywki nowe elementy, w tym tryb multiplayer.
Gra Max Payne 3, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2012 roku i dostępny jest na platformach: PS3, X360, PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 169
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1240
Przeprawa przez apartament
Eksploracja niższego piętra budynku
Przeprawa przez parking podziemny
Uratowanie Rodriga
Bitwa w głównej sali klubu
Przeprawa przez strefę dla VIP-ów
Eksploracja pierwszej części klubu nocnego
Eksploracja drugiej części klubu nocnego
Przelot śmigłowcem
Pościg za Giovanną
Ucieczka w bezpieczne miejsce
Podróż do strefy dla fanów
Przeprawa przez strefę dla fanów
Podróż do pierwszej części trybun
Przeprawa przez pierwszą część trybun
Przeprawa przez salę trofeów
Przeprawa przez drugą część trybun
Ochranianie Raula
Przeprawa przez trzecią część trybun
Pozbycie się wrogiego snajpera
Wydostanie się z baru
Eliminacja bandytów przebywających niedaleko baru
Wydostanie się z mieszkania Maxa
Eksploracja dachów
Przeprawa przez podniszczony budynek
Bitwa w garażu i jego okolicach
Dotarcie do głównej części obozu
Przeprawa przez obóz
Bitwa w magazynie
Przeprawa przez kolejne magazyny
Dotarcie do doków
Odblokowanie dostępu do doków
Przeprawa przez doki
Pościg z użyciem łodzi motorowej
Bitwa w pierwszym pomieszczeniu biurowym
Bitwa w pomieszczeniu z makietami
Bitwy w drugim pomieszczeniu biurowym
Dotarcie do biura Rodriga
Ucieczka z płonącego budynku
Podróż do klubu
Wydostanie się z klubu
Przeprawa przez pierwszą część slumsów
Bitwy w magazynie
Przeprawa przez drugą część slumsów
Przeprawa przez pierwszy obszar zajmowany przez elitarnych wrogów
Przeprawa przez drugi obszar zajmowany przez elitarnych wrogów
Początkowa bitwa na cmentarzu
Przeprawa przez niewielką część cmentarza
Wyeliminowanie bandytów stojących przy autach
Bitwy w mauzoleum i jego okolicach
Uratowanie osaczonego Raula
Wyeliminowanie wrogiego snajpera
Dotarcie do domu pogrzebowego
Przeprawa przez dom pogrzebowy
Finałowe bitwy w kaplicy
Dotarcie do jednej z głównych ulic dzielnicy
Przeprawa przez pierwszą część slumsów
Rozprawienie się ze śmigłowcem i wrogimi jednostkami
Przeprawa przez drugą część slumsów
Dotarcie na górne balkoniki
Przeprawa przez trzecią część slumsów
Ucieczka ze złomowiska
Bitwa w pobliżu stacji benzynowej
Przeprawa przez pierwszy magazyn
Przeprawa przez drugi magazyn
Przeprawa przez trzeci magazyn
Eksploracja pomieszczeń biurowych
Ucieczka autobusem
Bitwa przy uszkodzonym autobusie
Podróż do maszynowni
Przeprawa przez maszynownię
Eksploracja głównego pokładu jachtu
Eksploracja górnego pokładu jachtu
Dotarcie do mostka kapitańskiego jachtu
Dotarcie do wieżyczki w porcie
Eksploracja dolnego piętra ostatniego budynku
Eksploracja górnych pięter ostatniego budynku
Dotarcie do windy
Przeprawa przez zniszczone pomieszczenia hotelu
Dotarcie do drzwi wyjściowych
Przeprawa przez zniszczoną restaurację i jej okolice
Dotarcie do zbrojowni, ładunki na dolnym piętrze
Wyeliminowanie wrogich snajperów
Podłożenie ładunków C4 na górnym piętrze
Ucieczka z hotelu
Przeprawa przez więzienie
Dotarcie do drzwi wyjściowych z budynku
Zniszczenie pojazdu opancerzonego
Dotarcie do nowego wejścia do budynku
Podróż do pomieszczenia ochrony
Bitwa w pobliżu pomieszczenia ochrony
Przywołanie windy
Bitwa w dużym pomieszczeniu biurowym
Dotarcie do klatki schodowej
Dotarcie do zbrojowni
Przeprawa przez pomieszczenia treningowe i strzelnicę
Bitwa z bossem
Bitwa w pomieszczeniu z platformami do transportu bagażu
Dotarcie do głównego terminalu
Przeprawa przez terminal
Dotarcie do kolejki
Podróż kolejką
Bitwa z Beckerem
Pościg za Victorem
Ślady i złote bronie - Rozdział I
Ślady i złote bronie - Rozdział II
Ślady i złote bronie - Rozdział III
Ślady i złote bronie - Rozdział IV
Ślady i złote bronie - Rozdział V
Ślady i złote bronie - Rozdział VI
Ślady i złote bronie - Rozdział VII
Ślady i złote bronie - Rozdział VIII
Ślady i złote bronie - Rozdział IX
Ślady i złote bronie - Rozdział X
Ślady i złote bronie - Rozdział XI
Ślady i złote bronie - Rozdział XII
Ślady i złote bronie - Rozdział XIII
Ślady i złote bronie - Rozdział XIV
Wyzwania (Grinds)
Nieoficjalny poradnik do gry Max Payne 3 zawiera przede wszystkim bardzo szczegółowy opis przejścia wszystkich czternastu rozdziałów kampanii dla pojedynczego gracza. W opisie każdego z rozdziałów znalazły się informacje na temat:
sposobów zaliczania otrzymywanych zadań;
najlepszych metod rozprawiania się z napotykanymi przeciwnikami (szczegółowe omówienia wszystkich staczanych bitew);
lokalizacji wszystkich śladów (Clues)
dostępnych w danej lokacji;
lokalizacji wszystkich fragmentów złotych broni (Golden Guns)
dostępnych w danej lokacji.
Dodatkowe rozdziały poradnika poruszają tematy zaliczania wyzwań (Grinds), przystępowania do innych trybów dla pojedynczego gracza oraz zdobywania osiągnięć (achievementów).
W niniejszym poradniku zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:
Pomarańczowy
kolor użyty został do wskazania miejsc odnajdywanych sekretów (Collectibles), a mianowicie fragmentów złotych broni (Golden Guns) oraz śladów (Clues).
Zielony
kolor użyty został do wskazania miejsc odnajdywania cennych "zwykłych" przedmiotów (rzadkie bronie, środki przeciwbólowe itp.).
Brązowy
kolor użyty został do przekazywania ważnych informacji, głównie na temat staczanych walk czy okoliczności mogących doprowadzić do zawalenia aktualnie wykonywanych zadań.
Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)
Już na samym początku tej misji zmuszony zostaniesz do wyeliminowania kilku bandytów, przy czym najpierw czeka Cię bardzo krótki samouczek. Zacznij od wciśnięcia prawej gałki analogowej z zamiarem załączenia spowolnienia czasu i następnie wyceluj w stojącego na wprost od Ciebie przeciwnika (najlepiej w jego głowę). Po wykonaniu tej czynności oddaj jeden lub kilka strzałów (prawy trigger).
Druga część samouczka to wykonanie rzutu w trybie spowolnienia czasu. W tym celu wychyl lewą gałkę analogową do góry i następnie wciśnij przycisk RB. W trakcie lotu obróć się w lewo i postaraj się zlikwidować dwóch kolejnych przeciwników, którzy wybiegną z apartamentu. Jeżeli spudłujesz, to będziesz się musiał z nimi rozprawić już po dotknięciu ziemi i wyłączeniu przez grę spowolnienia czasu.
Uwaga! Jeżeli misję tę powtórnie rozgrywasz, to samouczek zostanie automatycznie pominięty i od razu przystąpisz do walk ze wszystkimi trzema przeciwnikami.
Zbliż się teraz do wejścia do apartamentu. Możesz się tu zachować na dwa sposoby. Pierwszy z nich to "przyklejenie się" do ściany przy wejściu z zamiarem wykorzystania jej w formie zasłony (przycisk X). Drugi wariant to agresywne wkroczenie do apartamentu i powtórzenie ruchu wiążącego się z wykonaniem skoku w trybie spowolnienia czasu (przycisk RB). Niezależnie od wybranego wariantu zachowania warto wiedzieć, że do zlikwidowania są dwie kolejne osoby - jedna z nich powinna stać na wprost od wejścia, a druga skrywać się po lewej stronie.
Po zlikwidowaniu wszystkich bandytów rozważ podniesienie drugiego pistoletu (menu doboru broni jest wywoływane przyciskiem LB) i powróć do miejsca, w którym rozprawiłeś się z pierwszą grupą wrogów. Skręć w lewo i skieruj się na koniec korytarza. Zbadaj posadzkę niedaleko okna, odnajdując pierwszy fragment broni [Złota broń - Pistolet PT92 1/3].
Powróć do apartamentu i poświęć kilka chwil na jego zbadanie. Możesz wejść w interakcję z pianinem, przy czym jest to opcjonalne. Rozejrzyj się za stolikiem, na którym leżą środki przeciwbólowe oraz pierwszy ślad [Ślad 1/2 - Czasopismo o celebrytach]. Na koniec skieruj się w stronę drzwi prowadzących na balkon apartamentu.
Uwaga! Upewnij się, że pozbierałeś wszystkie przedmioty przed opuszczeniem apartamentu, bo nie będziesz tu mógł powrócić.
Tuż po tym jak Max zacznie zjeżdżać po fragmencie dachu dokładnie wyceluj w głowę stojącego na dole bandyty. Radzę się tu pilnować, gdyż nie możesz doprowadzić do przypadkowego postrzelenia zakładniczki. Pojedynczy strzał powinien załatwić sprawę.
Po dotarciu windą na nowe piętro skręć w lewo i rozpraw się z pierwszym przeciwnikiem. Dobrze byłoby teraz posłuchać rady gry i schować się (przycisk X) za jednym z dużych słupów. Z trzema pozostałymi przeciwnikami możesz rozprawić się wedle własnych upodobań, przy czym jeśli masz zamiar ostrożnie oddawać strzały zza zasłony pilnuj się żeby żaden z bandytów zbytnio się nie zbliżył do Maxa (możesz w takiej sytuacji rozprawić się z bandytą w wyniku szamotaniny).
Upewnij się, że zlikwidowałeś wszystkich przeciwników i dopiero wtedy rozejrzyj się po okolicy. Na początek powróć w okolice miejsca startu i zbadaj pokazany na powyższy screenie oszklony narożnik, odnajdując nowy fragment broni [Złota broń - Pistolet PT92 2/3]. Wykorzystaj też okazję do pozbierania amunicji i rozważ zabranie ze sobą strzelby M500, którą miał przy sobie jeden z bandytów.
Ruszaj na drugi koniec korytarza, przy czym bądź gotowy do wyeliminowania pojedynczego bandyty, który nagle otworzy drzwi. Także i tu czeka Cię krótki samouczek, związany z omówieniem działania kamery przedstawiającej zabójstwa w trybie spowolnienia czasu - wciśnij prawy trigger, opcjonalnie przytrzymaj przycisk A i ponownie zacznij wciskać prawy trigger. Po wygranym pojedynku zbadaj ciało przeciwnika i rozważ podniesienie karabinu Mini-30.
Skorzystaj z jedynego dostępnego przejścia do parkingu podziemnego. Po dotarciu do celu podróży zaatakuje Cię nowa grupa przeciwników. Wrogów początkowo dobrze byłoby atakować zza zasłony, przy czym ponownie pilnuj się żeby nikt się zbytnio nie zbliżył. Na efektowne rzuty w trybie spowolnienia czasu radzę zdecydować się gdy na polu bitwy pozostanie dwóch bandytów.
Pozbieraj amunicję i podejdź do oznaczonego przez grę przełącznika, wchodząc z nim w interakcję (przycisk Y). Ruszaj prosto, przy czym zatrzymaj się po dotarciu do końcowej części tego poziomu parkingu. Zbadaj prawy narożnik, a konkretnie miejsce parkingowe B01 (powyższy screen), natrafiając na ostatni fragment broni [Złota broń - Pistolet PT92 3/3]
Obróć się w lewo i udaj się w stronę rampy prowadzącej na wyższy poziom. Zatrzymaj się mniej więcej w połowie drogi, odnajdując leżący na ziemi drugi ślad [Ślad 2/2 - Upuszczone zdjęcie]. Dopiero po zdobyciu tego sekretu wznów przemarsz.
Po dotarciu na nowy poziom powinieneś zauważyć, iż postawiony zostałeś przed szansą zaatakowania bandytów z zaskoczenia. Proponuję ustawić się przy lewej ścianie i zaatakować w pierwszej kolejności wrogów stojących w oddali po prawej stronie, czy to celując bezpośrednio w nich czy w zaparkowany obok nich samochód, licząc na to, że maszyna eksploduje.
Przygotuj się, bo od lewej strony nadbiegną kolejni przeciwnicy. Możesz na nich zaczekać i ostrzelać ich zza zasłony lub pokusić się o efektowny rzut w trybie spowolnienia czasu połączony z oddaniem kilku celnych strzałów.
Zaczekaj aż odzyskasz częściową kontrolę nad Maxem, wyceluj w lewą tylną oponę pojazdu (powyższy screen) i oddaj pojedynczy strzał, doprowadzając do kraksy.
Z furgonetki wyskoczy trzech nowych bandytów. Proponuję najpierw rozprawić się z osobą, która rozstawi się po Twojej prawej stronie, a następnie z dwoma pozostałymi przeciwnikami. W zależności od upodobań możesz podejmować ryzykowne akcje w trybie spowolnienia czasu lub chować się za słupami, wyczekując okazji do oddawania bezpiecznych strzałów.
Po wygranej bitwie podejdź do tylnych drzwi furgonetki.
Uwaga! Nie próbuj kierować się do widocznego w oddali wyjścia z podziemnego parkingu, bo doprowadzi to do zawalenia misji.
Ostatnia część tej misji to wyeliminowanie dwóch nadbiegających bandytów. Postaraj się pomimo załączenia spowolnienia czasu nie czekać zbyt długo z oddaniem strzałów, bo możesz przyczynić się do śmierci Rodrigo.
Rozdział ten rozpoczyna się od bardzo efektownej sceny w trybie spowolnienia czasu. Postaraj się zabić w trakcie lotu możliwie jak najwięcej przeciwników, w pierwszej kolejności namierzając te osoby, które stoją najbliżej. Staraj się jednocześnie unikać ostrzeliwania niewinnych cywilów.
Tuż po wylądowaniu na niższym poziomie pozbieraj się z ziemi i schowaj się za najbliższą zasłoną, którą będzie zapewne długi stół barowy. Proponuję kontynuować ostrzał zza zasłony, pilnując lewych i prawych schodów, po których przeciwnicy mogą zbiegać. Pozbądź się wszystkich wrogów obecnych w okolicy.
Uwaga! W trakcie rozgrywania tego etapu nie możesz na dłużej zagrzać w danym miejscu, bo może to doprowadzić do zawalenia misji spowodowanego pomyślną ucieczką bandytów z zakładniczkami. Za każdym razem gdy wygrasz jakąś bitwę szybko pozbieraj interaktywne przedmioty i od razu skieruj się do kolejnej lokacji.
Po zakończonych walkach obróć się w stronę pokazanego na powyższym screenie opuszczonego stanowiska DJ'a. Postaraj się wspiąć na to stanowisko, pomagając sobie przyciskiem A. Po dotarciu do celu rozejrzyj się za leżącym na ziemi fragmentem broni [Złota broń - Rewolwer kaliber .38 1/3].
Uwaga! Pamiętaj o konieczności zbierania sekretów przed opuszczeniem każdej z lokacji, bo gra nie pozwoli Ci do nich powrócić.
Podejmij próbę skorzystania z pokazanych na powyższym screenie podwójnych drzwi, których bandyci użyli do ucieczki. Dowiesz się w rezultacie, że przejście to zostało zabarykadowane.
Na początek rozpraw się z pojedynczym bandytą przebywającym na parkiecie, a następnie rozstrzelaj jego kolegów rozstawionych przy lewych okiennicach. W tym drugim przypadku polecam skorzystać z rzutu w trybie spowolnienia czasu, choć jeśli nie czujesz się zbyt pewnie możesz też schować się za jakąś zasłoną.
Po wygranej bitwie spróbuj na szybko zbadać ciała wrogów, w razie potrzeby zabierając ze sobą jeden lub dwa pistolety maszynowe Micro 9mm. Na koniec wybierz schody prowadzące do pomieszczenia VIP-ów. Tu do wyeliminowania jest tylko jeden przeciwnik.
Radzę dokładnie rozejrzeć się teraz po pomieszczeniu VIP-ów. Na lewo od widocznych w oddali schodów odnajdziesz będące śladem ciało zastrzelonego mężczyzny [Ślad 1/6 - Martwa gwiazda futbolu].
Następnie zbadaj bar zlokalizowany po prawej stronie (powyższy screen). Natrafisz tu na środki przeciwbólowe, na nowy ślad [Ślad 2/6 - Ulotka], a także na leżący za ladą fragment broni [Złota broń - Karabin Mini-30 1/3]. Po załatwieniu wszystkich spraw udaj się w stronę schodów.
Po znalezieniu się w nowej lokacji proponuję rozpocząć od wykonania rzutu do przodu, a następnie schować się za sofą lub inną dobrą zasłoną i stamtąd kontynuować prowadzenie ostrzału. Upewnij się, że w okolicy nie ma żadnych wrogów i wybierz jedyne przejście do kolejnego obszaru.
Po odzyskaniu kontroli nad Maxem zacznij od rozprawienia się z czającym się za rogiem pojedynczym bandytą. Zbliż się do kolejnego większego obszaru klubu nocnego. Polecam rozstawić się przy pokazanych na powyższym screenie schodach i z tego miejsca prowadzić bezpieczny ostrzał, choć możesz też zdecydować się na bardziej agresywne działania i na przykład wykonać rzut nad schodami, eliminując wrogów w locie. Niezależnie od wybranego wariantu zachowania w szczególności uważaj na bandytę ukrywającego się przy stanowisku DJ'a.
Uważaj na nowych bandytów, którzy po pewnym czasie zaczną pojawiać się w oddali, nadbiegając od lewej strony. Wielu przeciwników schowa się za jedną z lad barowych, tak więc musisz zachować czujność i nie dać się im zaskoczyć.
Tradycyjnie już radzę się trochę rozejrzeć, a mianowicie zainteresować się wspomnianym wcześniej stanowiskiem DJ'a, które zlokalizowane jest po lewej stronie. W celu dotarcia do stanowiska musisz wybrać pokazane na powyższym screenie schody. Po znalezieniu się na balkoniku podbiegnij do drzwi i skręć w prawo. Tuż przy stanowisku odnajdziesz środki przeciwbólowe i nowy fragment broni [Złota broń - Rewolwer kaliber .38 2/3].
Powróć na główny parkiet i zbadaj okrągły bar, natrafiając na kolejne środki przeciwbólowe. Wybierz następnie przejście prowadzące do toalet, z którego skorzystali wrogowie z drugiej grupy. Po znalezieniu się w toalecie podejdź do środkowego stanowiska (powyższy screen), odnajdując ukrywającego się cywila i pozyskując tym samym ślad [Ślad 3/6 - Rozmowa z byłym policjantem].
Pozostań w łazience i rozejrzyj się na półce na prawo od rozbitego lustra za jeszcze jednym śladem [Ślad 4/6 - Podarty kawałek stroju]. Możesz już wyjść z toalety.
Po znalezieniu się w niewielkim pomieszczeniu magazynowym odszukaj szafkę, w której ukryto dwa opakowania środków przeciwbólowych. Skieruj się następnie do kuchni. Pierwszej grupy bandytów najlepiej jest się pozbyć wykonując rzut w prawo połączony z celnymi strzałami, choć możesz też od razu przebiec do zasłony czy na przykład wycelować w znajdującą się po prawej stronie kuchenkę, licząc na to, że eksplozja zabije (lub przynajmniej zrani) wrogów.
Pozostań za zasłoną i zajmij się kolejnymi przeciwnikami, którzy powinni pojawić się w kuchni. Po wygranej bitwie zbadaj obszar po swojej prawej stronie, odnajdując leżący na blacie ślad [Ślad 5/6 - Gazeta]. Ruszaj w stronę wyjścia z kuchni.
Nową bitwę rozpocznij