Matematyka dyskretna w zadaniach - Murat Małgorzata, Gorgol Izolda - książka

Matematyka dyskretna w zadaniach książka papierowa

Gorgol Izolda, Murat Małgorzata

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

104,00 zł
od 52,00 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Celem niniejszego zbioru zadań jest przedstawienie podstawowych koncepcji, metod i technik matematyki dyskretnej, a także zaprezentowanie sposobów rozwiązywania typowych zadań z zastosowaniem aparatu teoretycznego dostarczonego przez matematykę dyskretną. Zbiór zawiera 202 przykłady, 539 zadań i 100 pytań testowych wielokrotnego wyboru. Składa się z ośmiu rozdziałów dotyczących różnych zagadnień związanych z matematyką dyskretną. Są to: 1.Elementy logiki matematycznej 2.Zbiory, relacje i funkcje 3.Rekurencja 4.Kombinatoryka 5.Funkcje tworzące 6.Elementy teorii liczb 7.Wstęp do teorii grafów 8.Elementy teorii digrafów W każdym rozdziale znajdują się zadania wraz z definicjami, twierdzeniami, przykładami i uwagami – ma to zapobiec rozwiązywaniu zadań bez sprawdzania założeń stosowanych twierdzeń oraz bez wnikania w treść wykorzystywanych pojęć. Taki układ materiału pozwala uniknąć nieporozumień mogących wyniknąć z faktu formułowania twierdzeń przy różnych założeniach i stosowania różnej symboliki przez autorów podręczników i skryptów, co szczególnie dotyczy terminologii teorii grafów. Niemal wszystkie podane w tym zbiorze twierdzenia opatrzono dowodami, co wynika z dbałości o ich prostotę i klarowność, ale czasami Autorki odchodzą od ścisłego formalizmu na rzecz przystępności wyjaśnień. Książka jest skierowana do studentów i wykładowców oraz wszystkich zainteresowanych matematyką dyskretną.

Liczba stron: 500

Rok wydania: 2025

Format (wymiary): 17.6x25.0cm

ISBN: 9788301241056

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.