Wydawca: GryOnline Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2010

Mass Effect 2 - Atlas Świata poradnik do gry ebook

Jacek "Stranger" Hałas  

5 (1)

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 25000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 138

Odsłuch ebooka (TTS) dostępny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacji Legimi na:

Androida
iOS
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Ebooka przeczytasz na:

e-czytniku EPUB kup za 1 zł
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze EPUB
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Czytaj i słuchaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Pobierz fragment dostosowany na:

Zabezpieczenie: watermark

Opis ebooka Mass Effect 2 - Atlas Świata poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Atlas świata stanowi uzupełnienie do głównego poradnika do gry Mass Effect 2, skupiając się na dokładnym omówieniu jej najważniejszych elementów. Całość podzielona została na cztery zasadnicze części

Mass Effect 2 - atlas świata - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Nowa a importowana postać (Podstawy)
  • Szturmowiec (Klasy i moce postaci)
  • Budowanie pozytywnych relacji, romanse (1) (Drużyna)
  • Pierwiastek zero (Surowce)
  • Szpieg (Klasy i moce postaci)
  • Moralność (Rozgrywka)
  • Żołnierz (Klasy i moce postaci)
  • Proces tworzenia postaci (Podstawy)
  • Budowanie pozytywnych relacji, romanse (2) (Drużyna)
  • Strażnik (Klasy i moce postaci)

Informacja o grze

Kontynuacja opracowanej przez firmę BioWare przebojowej gry role-playing osadzonej w realiach science-fiction. Tym razem komandor Shepard musi zbadać problem znikania ludzkich kolonii z mapy wszechświata. Gra łączy mechanikę RPG z systemem walki zapożyczonym z trzecioosobowych strzelanek.

Gra Mass Effect 2, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Opinie o ebooku Mass Effect 2 - Atlas Świata poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Fragment ebooka Mass Effect 2 - Atlas Świata poradnik do gry - Jacek "Stranger" Hałas

Mass Effect 2Atlas Świataporadnik do gry

autor: Jacek "Stranger" Hałas

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8054-867-1

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=971

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Mass Effect 2 - atlas świata - poradnik do gry

Podstawy

Wprowadzenie | Podstawy

Nowa a importowana postać | Podstawy

Proces tworzenia postaci | Podstawy

Klasy i moce postaci

Żołnierz | Klasy i moce postaci

Szpieg | Klasy i moce postaci

Szturmowiec | Klasy i moce postaci

Strażnik | Klasy i moce postaci

Adept | Klasy i moce postaci

Inżynier | Klasy i moce postaci

Cechy wspólne poszczególnych klas | Klasy i moce postaci

Odblokowywanie mocy specjalnych | Klasy i moce postaci

Rozgrywka

Moralność | Rozgrywka

Eksploracja | Rozgrywka

Walka | Rozgrywka

Drużyna

Zestawienie członków drużyny | Drużyna

Budowanie pozytywnych relacji, romanse (1) | Drużyna

Budowanie pozytywnych relacji, romanse (2) | Drużyna

Technologie

Informacje wstępne | Technologie

Samodzielne opracowywanie nowych technologii | Technologie

Kupowanie gotowych technologii | Technologie

Najlepsze technologie na początek gry | Technologie

Plany nowych technologii | Technologie

Opracowywanie nowych technologii | Technologie

Gotowe upgrade'y | Technologie

Surowce

Metody pozyskiwania | Surowce

Pierwiastek zero | Surowce

Iryd | Surowce

Platyna | Surowce

Pallad | Surowce

Zestawienia

Akcesoria | Zestawienia

Handlarze - sklepy | Zestawienia

Handlarze - oferta | Zestawienia

Leksykon | Zestawienia

Planety i księżyce (1) | Zestawienia

Planety i księżyce (2) | Zestawienia

Mass Effect 2 - atlas świata - poradnik do gry

Podstawy

Wprowadzenie | Podstawy

Do niniejszej gry dostępny jest również poradnik, w którym znajduje się opis zadań (questów).

Niniejszy atlas świata stanowi uzupełnienie do głównego poradnika do gry Mass Effect 2, skupiając się na dokładnym omówieniu jej najważniejszych elementów. Całość podzielona została na cztery zasadnicze części, stanowiące grupy rozdziałów:

Pierwsza część atlasu zawiera przede wszystkim liczne wskazówki dotyczące zaimportowania starego bohatera lub utworzenia nowej postaci, podpowiadając jednocześnie, na które z dostępnych klas i mocy bohaterów warto się decydować. W tej grupie rozdziałów znalazły się także porady dotyczące właściwej rozgrywki, ze szczególnym uwzględnieniem staczanych walk.

Druga część atlasu poświęcona została w całości kompletowanej w miarę rozwoju rozgrywki drużynie, prezentując pełne zestawienie dostępnych sojuszników wraz z wyszczególnieniem używanych przez nich mocy, jak również omawiając zasady nawiązywania znajomości (w tym romansów).

Trzecia część atlasu jest zdecydowanie najobszerniejsza, omawiając w głównej mierze sposoby pozyskiwania i rodzaje dostępnych technologii. Oprócz tego w tej grupie rozdziałów znalazły się szczegółowe informacje na temat odnajdywania konkretnych surowców niezbędnych do opracowywania kolejnych wynalazków.

Czwarta część atlasu wypełniona została różnorakimi listami. Zawiera ona między innymi zestawienie wszystkich planet i księżyców (wraz z omówieniem występowania na nich złóż i anomalii) oraz listę handlarzy i oferowanych przez nich przedmiotów (w tym ciekawych akcesoriów).

Jacek "Stranger" Hałas

Nowa a importowana postać | Podstawy

Nowa a importowana postać

Wyboru czy chcesz grać nową postacią czy bohaterem zaimportowanym z pierwszej części serii musisz dokonać jeszcze przed przystąpieniem do zabawy. Jeśli tylko masz taką możliwość (zachowane postępy z gry) to zdecydowanie proponuję zdecydować się na ten drugi wariant. Granie "starą" postacią pozwoli Ci bowiem przenieść wszystkie podjęte decyzje, między innymi te najważniejsze, dotyczące losów Rady, Wrexa i Ashley/Kaidana.

Nie musisz pamiętać swoich wcześniejszych decyzji, bo zostaniesz o nich poinformowany jeszcze przed rozpoczęciem zabawy.

Nie musisz się na szczęście obawiać tego, że wybierając nową postać znajdziesz się na straconej pozycji, bo zabawa będzie równie ciekawa i nie ominą Cię żadne ważne questy. Ponadto nie zostaniesz całkowicie pozbawiony możliwości wpływu na wydarzenia z przeszłości, albowiem odpowiedzi udzielone podczas przelotu na stację Łazarz (prolog) wpłyną w pewnym stopniu na ukształtowanie rzeczywistości.

Uwaga! Nawet jeśli wybierzesz importowaną postać to i tak będziesz mógł zmienić wygląd bohatera i jego klasę. Jedyne co pozostanie nienaruszone to jego/jej wcześniejsze wybory.

Rozpoczęcie gry nową postacią

Jeżeli chcesz grać nową postacią to wystarczy wybrać z menu głównego opcję nowej gry i następnie ustalić płeć bohatera. Nie przejmuj się brakiem innych opcji, bo wyboru klasy i szczegółów wyglądu dokonuje się dopiero po ukończeniu krótkiego wstępu na pokładzie starej Normandii.

Z menu głównego możesz wybrać opcję zabawy nową postacią lub importowaną (z pierwszej lub drugiej części - już po jej ukończeniu).

Jeżeli rozpoczynasz grę po raz kolejny to pojawia się też możliwość importu dotychczasowego bohatera. Nic nie stoi oczywiście na przeszkodzie żeby zignorować tę opcję i rozpocząć od zera.

Rozpoczęcie gry importowaną postacią

Jeżeli po wybraniu nowej gry i opcji importu postaci z ME1 widzisz puste okno to oznacza to, iż musisz podpowiedzieć grze gdzie należy szukać zapisanych stanów gry z pierwszej części serii. Wykonuj w tym celu kolejne kroki:

1) Wyjdź z gry i wyjmij płytkę z napędu.

2) Włóż płytkę z grą do napędu i po pojawieniu się okna autostartu wybierz opcję konfiguracji (Configure).

3) Wybierz pole Zapisy gry, a następnie kliknij na przycisku Kopiuj zapisy gry z Mass Effect 1.

4) Musisz teraz odnaleźć katalog, w którym zapisane zostały stany gry. Domyślnie są one przetrzymywane na partycji systemowej:

Windows XP - C:\Documents and Settings\nazwa_użytkownika\Moje dokumenty\BioWare\Mass Effect\Save

Windows Vista i 7 - C:\Users\nazwa_użytkownika\Dokumenty\BioWare\Mass Effect\Save

5) Kliknij na przycisku OK (nie musisz zaznaczać pojedynczych plików, a jedynie wybrać właściwy katalog) i zamknij okno konfiguratora, potwierdzając chęć zapisania zmian.

6) Możesz już uruchomić ponownie grę, a tym razem stan gry powinien wyświetlić się na liście po wybraniu opcji importu.

Po kliknięciu na przycisku kopiowania zapisów musisz odnaleźć katalog Save. Jest on w miejscu, w którym przetrzymywane są zapisane stany gry.

Ważne informacje

- Wybierając import postaci z pierwszej części Mass Effect zmuszony jesteś do rozwijania bohatera od zera. Oznacza to konieczność wznowienia przygody bez możliwości korzystania ze zdobytych wcześniej umiejętności i bez zgromadzonego ekwipunku.

- W zależności od tego na jakim poziomie znajdowała się importowana postać możesz otrzymać startowy bonus punktów doświadczenia (maksymalnie 4000 punktów w przypadku postaci na 60 poziomie).

- Decydując się na opcję importu możesz również liczyć na bonusy w postaci gotówki (150000 kredytów w przypadku postaci na 60 poziomie + dodatkowe kredyty jeśli postać była bardzo bogata) i surowców (10000 jednostek każdego surowca w przypadku postaci na 60 poziomie).

Proces tworzenia postaci | Podstawy

Proces tworzenia postaci

Wybór poziomu trudności

Mass Effect 2 jest grą zdecydowanie prostszą od swojego poprzednika i dlatego zabawę na domyślnym poziomie Żołnierza proponowałbym jedynie mniej doświadczonym graczom. Na tym poziomie trudności wygrywanie zdecydowanej większości bitew będzie łatwe, a drobne problemy możesz mieć jedynie z niektórymi dalszymi misjami gry i to tylko jeśli się zbytnio pośpieszysz z ich wykonaniem. Pozostałym graczom proponuję wybór poziomu Weteran lub Twardziel. Najwyższy poziom Szaleniec, zgodnie z sugestią gry, dobrze byłoby zostawić sobie na koniec i najpierw ukończyć kampanię na jednym z niższych poziomów trudności.

Pozostałe pola najlepiej pozostawić w niezmienionej postaci, szczególnie to, które usamodzielnia sojuszników, pozwalając im na dowolne używanie posiadanych mocy.

Uwaga! Wszystkich kolejnych wyborów dokonasz dopiero po ukończeniu krótkiego wstępu (związanego z dotarciem do Jokera) i obejrzeniu serii cut-scenek!

Kreator postaci

Najważniejsza decyzja jaką musisz podjąć dotyczy wyboru klasy postaci. Co ciekawe, krok ten nie jest pomijany nawet w przypadku zaimportowania starego bohatera, oferując możliwość zmiany dotychczasowego stylu gry. W Mass Effect 2 możesz wybierać pomiędzy sześcioma klasami:

- Żołnierzem (Specjalista bojowy)

- Szpiegiem (Specjalista bojowy/technologiczny)

- Szturmowcem (Specjalista biotyczny/bojowy)

- Strażnikiem (Specjalista biotyczny/technologiczny)

- Adeptem (Specjalista biotyczny)

- Inżynierem (Specjalista technologiczny)

Wyboru klasy bohatera (nowego lub importowanego) dokonuje się dopiero po ukończeniu krótkiego wstępu.

Klasy są generalnie dość dobrze wyważone, przy czym mniej doświadczonym graczom sugerowałbym wybór pełnego lub częściowego specjalisty bojowego, dzięki czemu w dalszym ciągu będzie można polegać na korzystaniu z tradycyjnych broni. Moi zdecydowani faworyci to żołnierz dysponujący świetną mocą spowolnienia czasu oraz szturmowiec, którego unikalna moc klasowa pozwala na korzystanie z potężnej szarży biotycznej. W przypadku wyboru jednej z pozostałych klas w większym stopniu musiałbyś polegać na swoich mocach biotycznych lub technologicznych. Tu na więcej swobody mogą liczyć biotycy (najlepiej stuprocentowi, a więc adepci), łatwiej od specjalistów technologicznych dopasowując wachlarz używanych mocy do założeń kolejnych bitew. Więcej informacji na temat każdej z klas odnajdziesz w kolejnym rozdziale poradnika, zatytułowanym Klasy i moce postaci.

Dodatkowe decyzje

Kolejny krok to wybór biografii (tylko nowy bohater) i wybór jednej z trzech opcji sprawi, że już na starcie otrzymasz pierwsze punkty idealisty lub renegata (więcej na ten temat w sekcji Moralność w grze). Wybór Ziemi doprowadzi do pozyskania punktów idealisty, wybór Przestrzeni do pozyskania punktów renegata, a wybór Kolonii doprowadzi do otrzymania identycznej ilości punktów idealisty i renegata.

Zbliżonymi regułami cechuje się wybór profilu psychologicznego (tylko nowy bohater). Wybór Bohaterstwa sprawia, że można otrzymać punkty idealisty, wybór Bezwzględności - punkty renegata, a wybór Przetrwania - identyczną liczbę punktów idealisty i renegata.

Ostatni krok przy tworzeniu nowej postaci to wybór mocy specjalnej. Dotyczy to jednak wyłącznie powtórnego przechodzenia gry, a więc za pierwszym razem krok ten zostanie pominięty. Więcej informacji na temat mocy specjalnych odnajdziesz w sekcji Odblokowywanie mocy specjalnych.

Klasy i moce postaci

Żołnierz | Klasy i moce postaci

Żołnierz

Dla kogo?

Klasa żołnierza pozwala na wcielenie się w postać specjalisty bojowego i to właśnie na tę klasę powinieneś się zdecydować jeżeli zależy Ci na prowadzeniu dynamicznej i w miarę bezstresowej rozgrywki. Bohater będący reprezentantem tej klasy dąży do specjalizacji w skutecznym wykorzystywaniu różnych typów broni i świetnie radzi sobie w otwartej walce dzięki wydłużonemu paskowi zdrowia i możliwości operowania w trybie spowolnienia czasu. Główną wadą tej klasy jest brak możliwości korzystania z jakichkolwiek mocy biotycznych i technologicznych.

Skok adrenaliny (moc klasowa)

To bez dwóch zdań najbardziej przydatna moc żołnierza, z której będziesz chciał korzystać w trakcie rozgrywania niemal każdej walki. Każdorazowe odpalenie mocy aktywuje swego rodzaju spowolnienie czasu, pozwalając Ci na oddawanie bardziej celnych strzałów czy sprawne przenikanie między atakującymi przeciwnikami. Rozwijanie tej mocy skraca jej czas ładowania, lecz tak naprawdę głównym dążeniem powinna być chęć odblokowania bonusu wynikającego z osiągnięcia czwartego poziomu rozwoju.

Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:

Opcja wyboru

Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami

Wzmocniony skok adrenaliny

W trybie spowolnienia czasu główny bohater otrzymuje o połowę mniejsze obrażenia. Na opcję tę warto się zdecydować jeśli często lubisz wychodzić zza zasłon.

Podwyższony skok adrenaliny

Wydłużenie czasu przebywania w trybie spowolnienia czasu. Na opcję tę warto się zdecydować jeśli mocy używasz przede wszystkim do wykonywania precyzyjnych i celnych trafień.

Skok adrenaliny znacznie obniża poziom trudności większości walk.

Strzał wstrząsowy

Ciekawa moc, której działanie polega na wystrzeliwaniu pocisków eksplodujących w momencie kontaktu z celem. Rozwijanie tej mocy zwiększa siłę działania pocisków i zadawane przez nie obrażenia.

Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:

Opcja wyboru

Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami

Silny strzał wstrząsowy

Jeden większy wybuch przydatny do atakowania pojedynczych celów lub niewielkich grup przeciwników.

Wybuch wstrząsowy

Kilka nieco słabszych wybuchów o promieniu rażenia trzech metrów. Bardziej przydatne do zadawania obrażeń większym grupom wrogów.

Amunicja dysrupcyjna

Działanie tej mocy polega na modyfikacji właściwości wystrzeliwanych pocisków, pozwalając na zakłócanie pracy wrogich tarcz i zadawanie większych obrażeń przeciwnikom syntetycznym. Rozwijanie tej mocy zwiększa siłę zadawanych obrażeń. Sama w sobie moc ta nie jest specjalnie ciekawa, niemniej warto się nią zainteresować jeśli jej opracowanie jest wymagane do odblokowania innych, lepszych rodzajów amunicji.

Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:

Opcja wyboru

Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami

Silna amunicja dysrupcyjna

Szansa wywoływania krytycznych przeciążeń (zniszczeń) na tarczach siłowych wroga i doprowadzanie do eksplodowania przeciwników syntetycznych.

Zespołowa amunicja dysrupcyjna

Inni członkowie drużyny automatycznie zaczynają korzystać z tej amunicji. Lepszy wariant, zwłaszcza jeśli ma się w drużynie inną postać potrafiącą korzystać z mocnych giwer.

Amunicja zapalająca

Działanie tej mocy polega na modyfikacji właściwości wystrzeliwanych pocisków, pozwalając na podpalanie atakowanych wrogów. Jednocześnie blokuje ona ich regenerację zdrowia i uszkadza ich pancerze. Ważne jest jednak to, że pożądane efekty można uzyskać tylko w trakcie walk z istotami organicznymi, tak więc ewentualnych zmian w rodzaju stosowanej amunicji musisz dokonywać przed rozpoczęciem każdej bitwy z nowym typem przeciwników. Rozwijanie tej mocy zwiększa siłę zadawanych obrażeń od ognia.

Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:

Opcja wyboru

Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami

Amunicja inferno

Wystrzeliwane pociski nie tylko podpalają wroga ale i wybuchają, w rezultacie czego ogień może przenieść się na inne osoby. Na wariant ten warto zdecydować się jeśli wolisz własnoręcznie wybierać i eliminować najważniejsze cele.

Zespołowa amunicja zapalająca

Inni członkowie drużyny automatycznie zaczynają korzystać z tej amunicji. Na wariant ten warto zdecydować się jeśli lubisz korzystać z pomocy całej drużyny.

Krio-amunicja

Działanie tej mocy polega na modyfikacji właściwości wystrzeliwanych pocisków, pozwalając na zamrażanie atakowanych wrogów. To zdecydowanie najlepszy dostępny w grze rodzaj amunicji, lecz niestety żeby uzyskać do niego dostęp wymagane jest przeznaczenie punktów rozwoju na inne moce. Amunicja ta przydaje się szczególnie do atakowania mocniejszych przeciwników. Rozwijanie tej mocy wydłuża czas trwania zamrożenia, co również jest bardzo istotne.

Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:

Opcja wyboru

Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami

Ulepszona krio-amunicja

Przeciwnik pozostaje w zamrożonym stanie o dwie sekundy dłużej. Niezbyt przydatny wariant, chyba że amunicji tej zamierzasz używać przede wszystkim do zamrażania wyraźnie silniejszych przeciwników.

Zespołowa krio-amunicja

Inni członkowie drużyny automatycznie zaczynają korzystać z tej amunicji. Zdecydowanie lepszy wariant, pozwalający na jednoczesne zamrażanie kilku różnych celów.

Mistrzostwo bojowe

To