LEGO Harry Potter: Lata 5-7 - poradnik do gry - Mateusz "Qzik" Kuźniar - ebook

LEGO Harry Potter: Lata 5-7 - poradnik do gry ebook

Mateusz "Qzik" Kuźniar

4,6

Opis

Poradnik do LEGO Harry Potter: Lata 5-7 zawiera szczegółowy opis przejścia oraz zdobycia znajdziek.Ponadto niemal każdemu z poruszonych zagadnień towarzyszy stosowna ilustracja. W opracowaniu znalazła się również mapa gry, która znacząco ułatwi nawigację.

LEGO Harry Potter: Lata 5-7 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Mroczne czasy (1) (Opis przejścia - Rok 5)
  • Mroczne czasy (3) (Opis przejścia - Rok 5)
  • Gwardia Dumbledore'a (1) (Opis przejścia - Rok 5)
  • Mroczne czasy (2) (Opis przejścia - Rok 5)
  • Dodatkowe sztony postaci - Hogwart (1) (Dodatkowe znajdźki)
  • Skup się! (Opis przejścia - Rok 5)
  • Ogólne informacje ()
  • Czerwone klocki (Dodatkowe znajdźki)
  • Hogwart (Mapy)
  • Gwardia Dumbledore'a (2) (Opis przejścia - Rok 5)

Informacja o grze

LEGO Harry Potter: Years 5-7 to druga odsłona przygodowej gry akcji z bohaterami książek J.K. Rowling, której akcja osadzona została w klockowym świecie. Tytułowy młody czarodziej wraz z przyjaciółmi staje do walki z potężnym Lordem Voldermortem. W trakcie zabawy gracze kierują poczynaniami ulubionych postaci i odwiedzają miejsca znane z trzech ostatnich książek i filmów o Harrym Potterze. Gra stworzona została przez specjalizujące się w "klockowych" produkcjach studio Traveller's Tales.

Gra LEGO Harry Potter: Years 5-7, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2011 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360, PS3, PSP, NDS, Wii, 3DS, PSV. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 113

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
4,6 (12 ocen)
8
3
1
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.
Sortuj według:
FranekBarry

Nie oderwiesz się od lektury

Polecam mi pomogło jak nie mogłem znaleźć wiadra dla Snape-a
00

Popularność



Podobne


LEGO Harry Potter:Lata 5-7poradnik do gry

autor: Mateusz "Qzik" Kuźniar

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1207

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Ogólne informacje

Opis przejścia - Rok 5

Mroczne czasy (1)

Mroczne czasy (2)

Mroczne czasy (3)

Gwardia Dumbledore'a (1)

Gwardia Dumbledore'a (2)

Skup się!

Nauka Diffindo

Problemy stworka

Expecto Patronum

Sekret Hagrida

Wspomnienie młodego Snape'a

Czas na psoty

Wielki wirtuoz

Ukryte zagrożenie

Opis przejścia - Rok 6

Przerwana emerytura

Widmookulary

Lekcja 3 - Wywar Żywej Śmierci

Odwiedziny u małego Toma Riddlea

Słuszna porcja

Lekcja 4 - nauka zaklęcia Aguamenti

Niekoniecznie wesołe święta

Lekcja 5 - Reducto

Miłość nie zna litości (1)

Miłość nie zna litości (2)

Felix Felicis

Horkruks i dłoń

Opis przejścia - Rok 7

Siedmiu Harrych

Magia to potęga

W śmiertelnym niebezpieczeństwie

Miecz i medalion

Ekscentryczny pan Lovegood (1)

Ekscentryczny pan Lovegood (2)

Zgredek!

Klęska złodzieja

Powrót do szkoły

Paląc mosty (1)

Paląc mosty (2)

Szatańska pożoga

Łzy Snape'a

Luka w planie

Znajdźki - Rok 5

Mroczne czasy

Gwardia Dumbledore'a

Skup się!

Problemy stworka

Wielki wirtuoz

Ukryte zagrożenie

Lekcja pierwsza - obrona przed czarna magią zakazana

Lekcja druga - nauka Diffindo

Znajdźki - Rok 6

Przerwana emerytura

Słuszna porcja

Niekoniecznie wesołe święta

Miłość nie zna litości

Felix Felicis

Horkruks i dłoń

Lekcja 3 - Wywar Żywej Śmierci

Lekcja 4 - nauka zaklęcia Aguamenti

Znajdźki - Rok 7

Siedmiu Harrych

Magia to potęga

W Śmiertelnym niebezpieczeństwie

Miecz i medalion

Ekscentryczny pan Lovegood

ZGREDEK!

Klęska złodzieja

Powrót do szkoły

Paląc mosty

Szatańska pożoga

Łzy Snape'a

Luka w planie

Mapy

Hogwart

Londyn

Obozowisko

Dodatkowe znajdźki

Dodatkowe sztony postaci - Hogwart (1)

Dodatkowe sztony postaci - Hogwart (2)

Dodatkowe sztony postaci - Hogwart (3)

Dodatkowe sztony postaci - Hogwart (4)

Dodatkowe sztony postaci - Hogwart (5)

Dodatkowe sztony postaci - Londyn (1)

Dodatkowe sztony postaci - Londyn (2)

Dodatkowe sztony postaci - Obozowisko

Uczniowie w niebezpieczeństwie (1)

Uczniowie w niebezpieczeństwie (2)

Czerwone klocki

Wprowadzenie

Jest to nieoficjalny poradnik do gry LEGO Harry Potter: Lata 5-7. Zawiera on szczegółowy opis przejścia wszystkich misji oraz zdobycia wszelkich dostępnych dodatków. Wszystko jest opisane krok po kroku, uporządkowane tak, aby poruszanie się po poradniku nie sprawiało problemów. Prawie każdemu opisowi towarzyszy ilustracja, co pozwala jeszcze lepiej zrozumieć to co jest w tym poradniku napisane. Pod koniec poradnika można zaleźć mapę gry, która pozwoli odnaleźć się w tym wielkim świecie.

W opisach zostały użyte kolory - zielony, wskazujący jakiego należy użyć zaklęcia oraz kolor pomarańczowy, mówiący jaką postacią należy w danym momencie sterować. Natomiast sztony postaci zaznaczone zostały pogrubieniem.

Mateusz "Qzik" Kuźniar (www.gry-online.pl)

Ogólne informacje

Złote klocki

W grze możemy znaleźć 200 złotych klocków. Kiedy uda nam się znaleźć wszystkie, mamy możliwość zbudowania z nich fontanny na piętrze Dziurawego Kotła. Większość złotych klocków otrzymujemy za wykonanie fabuły gry. Jest jednak kilka, których musimy poszukać podczas swobodnego przemieszczania się miedzy lokacjami.

24 złote klocki otrzymamy za zakończenie każdego poziomu gry,

24 złote klocki otrzymamy za uzyskanie tytułu prawdziwego czarodzieja po każdym etapie,

24 złote klocki otrzymamy za odkrycie czterech części Herbów Hogwartu,

60 złotych klocków za uratowanie wszystkich uczniów w niebezpieczeństwie,

14 złotych klocków za zakończenie wszystkich lekcji,

37 złotych klocków porozrzucanych po Hogwardzie,

16 złotych klocków można kupić w sklepie Borgin & Burkes,

1 złoty klocek za ukończenie poziomu bonusowego.

Czerwone klocki

Ja we wszystkich grach LEGO, taki i tutaj do zdobycia są czerwone klocki. Ułatwiają one rozgrywkę i pokazują ukryte dodatki. Kiedy uda nam się odnaleźć taki klocek, odsyłamy go za pomocą sowiej poczty. Następnie możemy zakupić znalezisko na piętrze w Dziurawym kotle.

Uczniowie w niebezpieczeństwie

W grze jest do uratowanie 60 uczniów. W każdej rozgrywanej misji można znaleźć jednego ucznia w niebezpieczeństwie, za uratowanie którego otrzymuje się złoty klocek. Uczniów można uratować także na ulicach Londynu czy w samym Hogwarcie.

Sztony postaci

Do odnalezienia jest 200 sztonów postaci. Po trzy na każdą rozgrywaną misję, oraz cała masa do odkrycia w swobodnym ruch po obszarze gry. Aby móc korzystać ze znalezionego sztonu trzeba go zakupić. Kupowanie sztonów odbywa się w sklepie Madame Malkin.

Prawdziwy czarodziej

Prawdziwy czarodziej jest to osiągnięcie, które możemy zdobyć podczas każdej misji. Osiągamy je poprzez zebranie odpowiedniej ilości pieniążków. Dodatkowo za zdobycie tego osiągnięcia otrzymujemy złoty klocek.

Herby Hogwartu

Znajdźka, której kolekcjonowanie polega na wykonywaniu mini zadań podczas rozgrywanych misji. Podczas każdej są do zdobycia herby czterech domów, z których składany jest herb Hogwartu. Za zdobycie wszystkich otrzymujemy złoty klocek.

Opis przejścia - Rok 5

Mroczne czasy (1)

Mroczne czasy

Przygodę rozpoczynamy na placu zabaw, z którego musimy się wydostać. Podchodzimy do krzaków, za którymi znajduje się zamknięta furtka. Za pomocą Harrego odsuwamy zarośla za pomocą czaru Wingardium Leviosa przytrzymując klawisz "K". Następnie przełączamy się klawiszem "U" na Dudley'a.

Stajemy blisko zamkniętego przejścia i ciągniemy za pomarańczowy uchwyt przytrzymując klawisz "K".

Przełączamy się z powrotem na Harrego przytrzymując klawisz "H". Namierzamy wrak samochodu i niszczymy go zaklęciem.

Następnie mamy zadanie dla Dudley'a. Podchodzimy do pomarańczowego uchwytu znajdującego się z przodu samochodu i ciągniemy. Dzięki zniszczeniu wraku uzyskujemy klocki, z których zbudujemy most.

Podchodzimy do sterty klocków i za pomocą klawisza "K" budujemy most.

Przed nami kolejna zamknięta furtka, znowu podchodzimy i ciągniemy za pomarańczowy uchwyt.

W tym miejscu musimy wybudować schody, po których wydostaniemy się z placu zabaw. Aby zdobyć klocki do ich budowy musimy zestrzelić stojące na górze wózki. Wybieramy Harrego i strzelamy czarem w stronę wózków (musimy strącić oba).

Ustawiamy klocki w taki sposób, by było możliwe dostanie się na górę. Do układania klocków używamy zaklęcia WL.

Ruszamy w stronę tunelu, gdzie atakują nas Dementorzy. Jedynym skutecznym czarem, przeciw nim, jest zaklęcie Patronus, który wybieramy za pomocą klawisza "I".

Po powrocie do domu wita nas zakon Feniksa wraz z Szalonookim Moodym, z którym wyruszamy do kwatery zakonu.

W tym etapie nie mamy żadnej misji do wykonania. Możemy zdobyć jednak sporą ilość pieniążków. Lot nie kończy się jednak szczęśliwie- cała grupa spada z mioteł i ląduje w parku.

Nie wszystkim udało się jednak wylądować na nogach. Musimy odnaleźć i uratować naszych kompanów. Do pomocy przychodzi nam Kingsley. Na początku udajemy się w lewo.

Znajdujemy zniszczony wózek na narzędzia i składamy go używając zaklęcia WL. Ze środka wyskakuje pierwsza zagubiona osoba.

Teraz podbiegamy do drzewa znajdującego się po lewej stronie u góry. Magia WL pozwoli nam podnieść i włożyć w odpowiednie miejsca dwa filetowe kwiaty, które zetną drzewo i uwolnią kolejną osobę.

Mroczne czasy (2)

Po prawej stronie na końcu parku znajduje się altana, obok której stoi zielony schowek. Niestety zamknięty jest przez srebrną kłódkę. Przełączamy się na Kingsley'a i czarem Reducto niszczymy zabezpieczenie. Ze środka wylecą klocki, używamy na nich WL i składamy młot, którym następnie wybijamy z dachu altany, zagubionego kompana.

Gdy już uratowaliśmy 3 towarzyszy, udajemy się do fontanny i używamy na jednym z posągów magii WL. Reszta grupy zrobi to samo, dzięki czemu Moody zostanie uwolniony.

Okazuje się jednak, że Moody zgubił swoją laskę. Na szczęście leży ona niedaleko, przy fontannie. Podnosimy ją i oddajemy mu zgubę. Przełączamy się na Moody'ego i wychodzimy z parku. Ustawiamy się w wyznaczonym przez świecący okrąg miejscu i używamy laski za pomocą klawisza K. Ukazuje się nam wcześniej ukryta siedziba Zakonu Feniksa. Kolejnym naszym celem jest dotarcie na rozprawę w Ministerstwie Magii. Naszym towarzyszem jest Artur Wesley.

W pierwszej kolejności musimy naprawić wózek na szczotki. Do tego zadania wybieramy Wesley'a, którego umiejętnością specjalną jest właśnie naprawa. Podchodzimy do zepsutego wózka i wciskamy klawisz K.

Po tej operacji szczotki oczyszczą nam kominek. Następnie czarem WL układamy leżące w kominku klocki, dzięki czemu możemy z niego skorzystać.

Po przejściu przez kominek kierujemy się w prawo, gdzie zobaczymy fontannę. Odkręcamy czerwony zawór.

Następnie składamy uzyskane w ten sposób klocki i...

...rzucamy samolotem, a to wszystko wykonujemy używając czaru WL. Dzięki temu strażnik otwiera nam bramę, przez którą przechodzimy.

W kolejnym pomieszczeniu spotykamy czarodzieja, który zgubił swoją ropuchę. Znajdziemy ją za zniszczoną, niebieską kratą.

Żeby ją otworzyć używam umiejętności Artura Wesley'a. Kiedy otworzymy kratę, zabieramy ropuchę i zanosimy ją czarodziejowi.

W podziękowaniu czarodziej da nam kilka klocków, z których składamy czarem WL, zielone pokrętło.

Podnosimy element i umieszczamy na ścianie windy. W ten sposób dostajemy się do podziemi Ministerstwa Magii i kończymy pierwszą przygodę.

Po wszystkim trafiamy na ulicę Pokątną. Odpowiednią drogę pokaże nam Prawie Bezgłowy Nick. Jeżeli go zgubimy podążajmy za monetami duchów, które zostawia za sobą duch.

Dojdziemy do Dziurawego Kotła. Przechodzimy przez salę i wychodzimy przez tylnie drzwi. Wciąż podążamy za duchem- będziemy musieli otworzyć metalową bramę i zejść na dół na peron.

Na peronie będzie czekał na nas konduktor. Potrzebujemy jednak biletu. W tym celu podchodzimy do automatu i używamy go. Kiedy będziemy mieli bilet możemy wsiąść do pociągu.

Docieramy do Hogwartu. Udajemy się za Bezgłowym Nickiem. Pamiętamy, że jeśli stracimy go z oczu na ziemi zostawia on swoje monety, by pokazać nam drogę.

Mroczne czasy (3)

Przez bramę możemy przejechać tylko wozem, jednak ten jest zepsuty. Po prawej stronie znajdziemy krzaki, których rozsunięcie pozwoli nam przejść wyżej.

Tam znajdziemy pierwsze brakujące koło, drugie będzie leżało po lewej stronie w krzakach tuż obok wozu. Zakładamy koła w odpowiednie miejsce i wskakujemy na wóz.

Budzimy się w swoim pokoju, musimy się udać na pierwsze zajęcia. By wyjść musimy dać kwiaty stojącej przy wyjściu koleżance, następnie podnosimy gobelin Gryffindoru.

Cały czas udajemy się za Bezgłowym Nickiem, który doprowadzi nas wprost na zajęcia.

Musimy zbudować papierowy samolot. Podnosimy stojącą obok ławki łopatkę i zanosimy ją uczniowi, który szuka łopatki, w zamian dostaniemy składnik do eliksiru siły.

Kolejny spadnie z pajęczyny kiedy tą oczyścimy miotełką leżącą u dołu. Ostatni trzeci składnik, dostaniemy po tym jak zestrzelimy klatkę z nietoperzami po prawej stronie sali.

Teraz pozostaje zbudować kociołek. Klocki do jego zbudowania znajdziemy w kufrze stojącym na początku sali.

Wrzucamy wszystkie składniki i wypijamy eliksir. Teraz możemy podejść do szafy z pomarańczową rączką, otworzyć ją i zbudować samolot.

Przed nami kolejne krótkie zadanie, musimy się wydostać z zamkniętego pomieszczenia. Wybieramy Hermionę i przywołujemy Krzywołapa.

Wchodzimy nim do przewodu i ruszamy po szafie na końcu zrzucimy zielony klucz, którym możemy otworzyć drzwi.