Korespondencja Elżbiety Lubomirskiej Sieniawskiej kasztelanowej krakowskiej Tom 3      Rodzina, przyjaciele i klienci (wybór) - Popiołek Bożena, Kicińska Urszula, Słaby Agnieszka - książka

Korespondencja Elżbiety Lubomirskiej Sieniawskiej kasztelanowej krakowskiej Tom 3 Rodzina, przyjaciele i klienci (wybór) książka papierowa

Popiołek Bożena, Kicińska Urszula, Słaby Agnieszka

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Tom trzeci korespondencji Elżbiety Sieniawskiej, kasztelanowej krakowskiej — Rodzina, przyjaciele i klienci — stanowi wybór listów krewnych i przyjaciół oraz ludzi związanych z kasztelanową rozmaitymi więzami zależności. Ludzie ci — zarówno członkowie dalszej rodziny, jak i przyjaciele, a co ciekawe nawet sama królowa-wdowa — należeli niejednokrotnie do kręgu klientów Sieniawskiej. Zależności klientalne w obrębie grupy senatorsko-urzędniczej były bowiem równie silne i ważne z punktu widzenia rozmai-tych interesów tej grupy, jak więzy przyjaźni czy relacje rodzinne. Często też — z racji prowadzonej przez przedstawicieli tej grupy świadomej polityki matrymonialnej, której celem było osiągnięcie korzyści materialnych i stosownego prestiżu — obie kategorie były ze sobą ściśle powiązane. Faktem wartym podkreślenia jest również kwestia zależności klientalnych w obrębie rodziny, która bardzo często starała się wykorzystać swoje koligacje z Sieniawskimi i wysoką pozycję kasztelanowej krakowskiej do osiągnięcia własnych, konkretnych korzyści. Odsłania to w jeszcze większym stopniu mechanizmy kobiecego patronatu i klientelizmu, których struktury formowały się we wczesnych czasach saskich.

Liczba stron: 303

Format (wymiary): 17.0x24.5cm

ISBN: 9788371819872

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.