Komandosi Hitlera - Lucas James - książka

Komandosi Hitlera książka papierowa

James Lucas

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

39,99 zł
od 20,09 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Nieustraszeni marynarze z jednostek "K", elitarne i świetnie wyszkolone oddziały Brandenburg penetrujące nieprzyjacielskie tyły, przebiegli partyzanci z Werwolfu, a nawet mali sabotażyści z Hitlerjugend – wszyscy oni tworzyli siły specjalne hitlerowskiej armii. Czuli, że są elitą, że otacza ich aura tajemniczości. Wiedzieli, że muszą spełnić wyśrubowane wymagania i być twardzi jak stal.

Niemieckie siły specjalne w latach drugiej wojny światowej nie osiągnęły potencjału dorównującego temu, który stał się udziałem alianckich spadochroniarzy, komandosów i rangersów czy też jednostek SAS (Special Air Service). Wewnętrzne konflikty i konserwatyzm niemieckiego naczelnego dowództwa hamowały ich rozwój. Mimo to były obecne od samego początku wojny, kiedy ich upozorowane ataki, między innymi na radiostację w Gliwicach, dostarczyły pretekstu do jej rozpoczęcia, aż po ostatnią fazę konfliktu, kiedy miały niebagatelny udział w próbach uchronienia Rzeszy przed klęską. Zapisały się też brawurowymi akcjami – takimi jak uwolnienie Mussoliniego.
Ta książka to najpełniejsze, skierowane do szerokiego kręgu czytelników opracowanie o niemieckich siłach specjalnych z okresu drugiej wojny światowej.

JAMES LUCAS, uznany specjalista w dziedzinie niemieckiej wojskowości z czasów Trzeciej Rzeszy. Podczas drugiej wojny światowej walczył w jednostkach brytyjskiej piechoty. Po wojnie na potrzeby badań historycznych nawiązał kontakty z niemieckimi kombatantami.

Liczba stron: 312

Tłumacz: Siwek Grzegorz

Format (wymiary): 15.5x21.0cm

ISBN: 9788381512589

Wydanie: 5

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.