Kolekcja fotograficzna Institut fur Deutsche Ostarbeit Krakau 1940-1945 - Duszeńko-Król Elżbieta - książka

Kolekcja fotograficzna Institut fur Deutsche Ostarbeit Krakau 1940-1945 książka papierowa

Duszeńko-Król Elżbieta

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Elżbieta Duszeńko-Król uczestniczy w pracach nad materiałami wytworzonymi oraz zgromadzonymi przez Sektion Rassen- und Volkstumsforschung Institut für Deutsche Ostarbeit (IDO) w Generalnym Gubernatorstwie. W 2008 roku zostały one przekazane przez Smithsonian Institution do Archiwum Uniwersytetu Jagiellońskiego, a ich kopie trafiły do Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej. W trakcie prac okazało się, że nie wszystkie materiały IDO wywieziono z Krakowa. Część zachowała się w zbiorach archiwalnych IEIAK, a także Muzeum Etnograficznego w Krakowie, Instytutu Historii Sztuki UJ, Archiwum UJ.

Publikacja Elżbiety Duszeńko-Król jest cenna dla antropologów i etnologów, historyków, historyków sztuki, geografów, osób zajmujących się historią fotografii oraz muzealników. Autorka drobiazgowo zrekonstruowała okoliczności powstania zbiorów fotografii i dokumentów IDO w lEiAK, IHS, MEK oraz Archiwum UJ. Spostrzegła sporo istotnych kwestii, spraw, które są trudne do uchwycenia, gdy przegląda się zdjęcie po zdjęciu. Zauważyła ich tendencyjność - ujęcia fotografowanych osób, rzeczy i miejsc były dyktowane założeniami naukowo-ideologicznymi IDO. Elżbieta Duszeńko-Król zinterpretowała również sposoby fotografowania ludności polskiej, żydowskiej i „niemieckiej", czyli wywodzącej się od kolonistów z dawnych krajów niemieckich.
Fragmenty z recenzji prof. dra hab. Zbigniewa Libery

Liczba stron: 334

Rok wydania: 2014

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788323337133

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.