Kaplica Zygmuntowska na Wawelu - Płuska Ireneusz - książka

Kaplica Zygmuntowska na Wawelu książka papierowa

Płuska Ireneusz

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Jedyny w swoim rodzaju album poświęcony perle polskiego renesansu na Wawelskim Wzgórzu – Kaplicy Zygmuntowskiej. Po tym niezwykłym miejscu oprowadza nas ekspert wielu komisji konserwatorskich – prof. Ireneusz Płuska, który opracował i nadzorował konserwację tego cennego obiektu przy pomocy najnowszych metod archeologicznych. W albumie możemy przyglądnąć się z bliska najbardziej znanym zabytkom Kaplicy, zachwycić się jej detalami oraz zajrzeć tam, gdzie na co dzień zwiedzający nie mają wstępu.
To niezwykłe mauzoleum Jagiellonów było pierwszą i najwybitniejszą budowlą renesansu włoskiego na północ od Alp. Jego twórca, wybitny architekt i rzeźbiarz z Florencji Bartolomeo Berrecci zatrudnił do jej budowy aż 30 kamieniarzy. W trakcie budowy współpracował z innymi sławnymi rzeźbiarzami: Giovannim Cinim oraz Janem Marią Padovano. Budowla wzniesiona na planie kwadratu symbolizuje łączność między wszechświatem, Stwórcą i naturą. Góra kaplicy nakryta kopułą na podobieństwo nieba z charakterystyczną latarnią ugwieżdżoną rozetami symbolizuje nieśmiertelność. Część dolna mieszcząca ołtarz i nagrobki króla Zygmunta Starego, Zygmunta Augusta i Anny Jagiellonki symbolizuje sferę ziemską. Całą kaplicę Zygmuntowską pokrywa wspaniała, rzeźbiona w piaskowcu dekoracja, nawiązująca do motywów antycznych.
Autorem zdjęć jest Jacek Kubiena, wielokrotnie nagradzany fotograf i dokumentalista, od kilkudziesięciu lat związany z Muzeum Etnograficznym w Krakowie.
Album w polsko – angielskiej wersji językowej.

Liczba stron: 120

Format (wymiary): 29.4x29.5

ISBN: 9788380432758

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.