Józef Beck - Wołos Mariusz - książka

Józef Beck książka papierowa

Mariusz Wołos

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Winowajca polskiej klęski w XX wieku czy niesłusznie oskarżony? Kompleksowa historia życia kontrowersyjnego ulubieńca Józefa Piłsudskiego Józef Beck – prawa ręka marszałka Piłsudskiego, żołnierz, konspirator, dyplomata, obiekt plotek i bohater skandalu obyczajowego, a przede wszystkim centralna postać niekończących się dywagacji na temat polskiej polityki zagranicznej przed 1939 rokiem i szans na uniknięcie klęski II RP. Kim był naprawdę? Skąd wzięła się jego czarna legenda? Dlaczego przegrał batalię o historyczną pamięć? Popularnonaukowa biografia polityczna autorstwa duetu wybitnych historyków – Marka Kornata i Mariusza Wołosa – to ważny głos w sporze o polską politykę w XX wieku i rolę, jaką odegrał w niej Beck. W tomie I autorzy prezentują życie polskiego dyplomaty od czasów szkolnych, służby w Drużynach Strzeleckich i w Legionach, przez pobyt na placówce dyplomatycznej w Paryżu, aż po organizowanie przewrotu majowego, objęcie funkcji wicepremiera i głównego wykonawcy polityki zagranicznej Piłsudskiego. Tom ten kończy śmierć marszałka jako swoisty punkt zwrotny w polskich dziejach. W II tomie widzimy Becka już jako samodzielnego kreatora polskiej polityki na arenie europejskiej; obserwujemy jego działalność dyplomatyczną przed wybuchem wojny, wreszcie czas kampanii wrześniowej i ostatnie lata jego życia na internowaniu w Rumunii. Autorzy dalecy są od pochopnych ocen i prostych odpowiedzi. Z ich pracy wyłania się skomplikowany portret nie tylko samego dyplomaty, ale i sytuacji Polski w I połowie XX wieku.

Liczba stron: 1184

Format (wymiary): 16.5x24.0cm

ISBN: 9788308069615

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.