Jak sobie radzić ze stresem w trudnych czasach - Magda Meyer - ebook

Jak sobie radzić ze stresem w trudnych czasach ebook

Magda Meyer

0,0
8,08 zł

lub
Opis

Radzenie sobie ze stresem w trudnych czasach ma swoją specyfikę. Warto więc wiedzieć jak sobie z tym poradzić. I warto się tego dowiedzieć szybko, sprawnie i skutecznie, dlatego własnie jest to KRÓTKI PORADNIK. Powodzenia!

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB
MOBI

Liczba stron: 32




Magda Meyer

Jak sobie radzić ze stresem w trudnych czasach

Krótki poradnik

© Magda Meyer, 2020

Radzenie sobie ze stresem w trudnych czasach ma swoją specyfikę. Warto więc wiedzieć jak sobie z tym poradzić. I warto się tego dowiedzieć szybko, sprawnie i skutecznie, dlatego własnie jest to KRÓTKI PORADNIK. Powodzenia!

ISBN 978-83-8221-019-4

Książka powstała w inteligentnym systemie wydawniczym Ridero

WStęp

Czym różni się radzenie sobie ze stresem w trudnych czasach od radzenia sobie ze stresem w przyjaznych nam czasach?

W trudnych czasach potrzebujemy szybkich rozwiązań. Nie możemy czekać, aż przeczytamy długi tekst i zrobimy wiele ćwiczeń. Potrzebujemy otrzymać wskazówki, które możemy szybko przyjąć do wiadomości i szybko zastosować. Krótkie, proste do użycia, praktyczne.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, o tym jak w ogóle wyeliminować stres z twojego życia, zajrzyj do mojej drugiej książki: „Jak sobie poradzić ze stresem”.

Tu otrzymujesz krótki poradnik, a założenie krótkiego poradnika jest takie, że ma być krótko, zwięźle i na temat, tak, aby można było szybko go przeczytać i od razu zastosować podane w nim rady.

Także zaczynamy!

Czym są trudne czasy?

Trudne czasy, co to znaczy? To czasy, gdy problem mamy nie tylko my, ale też wiele osób wokół nas. Pandemia, wojna, krach gospodarczy. W dobrych czasach łatwo jest znaleźć wsparcie otoczenia — programy socjalne, lepiej sytuowana rodzina, znajomi czy nawet możliwość przeprowadzenia się do innego kraju, w którym sytuacja jest aktualnie lepsza niż w naszym, i nawet, jeśli nie mamy ochoty się przeprowadzać, to mamy taką możliwość. W trudnych czasach niekoniecznie mamy. Takie czasy są na przykład teraz, gdy pandemia koronawirusa zainfekowała wszystkie kraje i miliony ludzi na świecie są w tej samej sytuacji. Potracili firmy, pracę, ubezpieczenia. Jedne kraje pomagają swoim mieszkańcom bardziej, a inne mniej. Ale bez względu na to, w którym kraju mieszkasz to są właśnie trudne czasy. Dla wszystkich.

Czym właściwie jest stres?

I co zrobić, jeśli boisz się tego co będzie do tego stopnia, że przestajesz być w stanie racjonalnie myśleć?

Po pierwsze weź głęboki oddech i odłóż na bok stres, chociażby na czas czytania tej książki. Tak, możesz to zrobić! Ona jest krótka. Spróbuj więc chociaż na tę chwilę na razie.

Często w trudnych sytuacjach trzymamy się kurczowo stresu, bo zakładamy, że nas w jakiś sposób ochroni. Jest to prawda, ale tylko w sytuacji, gdy zagrożenie jest fizyczne i tu i teraz w tym właśnie momencie — trzęsienie ziemi, burza, tsunami. I wtedy żeby przetrwać musisz uciekać albo walczyć. I to natychmiast. I wtedy stres ci pomaga. Bo właśnie do tego, ta reakcja, którą nazywamy stresem, jest. Służy do tego, aby pomóc ci w sytuacji bezpośredniego zagrożenia fizycznego.

Podnosi ci się wtedy poziom adrenaliny, czyli „nosi cię” i nie możesz usiedzieć na miejscu. A dzieje się tak po to, żebyś MUSIAŁ zareagować NATYCHMIAST. Bo w sytuacji bezpośredniego zagrożenia życia w tu i teraz NIE MA innego wyjścia. Nie ma czasu na gadanie ani na rozmyślanie. Musisz działać. Tu i teraz. I natychmiast! I do tego właśnie ta reakcja cię zmusza. Do działania. Bo po to jest.

Do tego poprawia ci kondycję — pompując krew z zewnętrznych partii ciała do mięśni (i dlatego właśnie w stresie bledniesz) — żebyś mógł szybciej biec — jeśli uznasz, że bardziej opłaca ci się uciekać, albo abyś mógł skuteczniej walczyć — jeśli uznasz, że przeciwnik jest słabszy i że lepiej będzie walczyć i ostatecznie go pokonać.

To właśnie ten chroniący cię stres powoduje, że wali ci serce i bije tak mocno, nie po to, żeby cię irytować, ale po to żeby poprawić twoją wydolność w czasie ucieczki lub walki.

I tak dalej.

Dlatego przy fizycznym zagrożeniu w tu i teraz, ta reakcja, którą nazywasz stresem, to twój najlepszy przyjaciel. Ratuje ci życie. I wtedy idź za nią, bo to właśnie ona pomaga ci przetrwać.

Natomiast zupełnie inna sytuacja jest, gdy nic nie zagraża ci fizycznie w tym właśnie momencie. Rozumiem, że strata pracy to poważne zagrożenie dla twojego przetrwania. Ale samo niebezpieczeństwo z tym związane nie jest tu i teraz. Ono jest dopiero na horyzoncie, nawet jeśli pracę straciłeś już dziś. Może nawet problem pojawi się już jutro, jeśli bank od razu wypowie ci kredyt, ale i tak teraz czyli w tym właśnie momencie, nic się jeszcze nie dzieje. Bomby ci na głowę nie spadają, nie musisz w tym momencie uciekać ani walczyć.

I wtedy ta reakcja stresowa tylko utrudnia ci życie i działanie. Bo ona ma też jedną kłopotliwą cechę. Aby przyspieszyć twoje działanie w sytuacji zagrożenia, a konkretnie abyś nie stał i nie rozważał możliwości, bo to zajmuje czas, po prostu odcina ci myślenie. I znasz to zapewne z własnego doświadczenia, że im bardziej jesteś zdenerwowany, tym trudniej ci się logicznie myśli?

A dzieje się to po to, abyś w momencie zagrożenia nie rozważał miliona