Interes prawny jako przesłanka powództwa - Śniady Szymon - książka

Interes prawny jako przesłanka powództwa książka papierowa

Śniady Szymon

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

199,00 zł
od 99,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.

Dowiedz się więcej.
Opis

Książka zawiera analizę roli interesu prawnego ‒ jego dopuszczalności oraz zasadności jako przesłanki powództwa. Pomimo braku wyraźnych przepisów wskazujących na konieczność posiadania interesu prawnego w powództwie, jego obecność jest niezbędna dla możliwości osiągnięcia celów procesu cywilnego. Autor opowiada się za uznaniem interesu prawnego w powództwie za przesłankę procesową dopuszczalności wniesienia powództwa oraz rozstrzygnięcia sprawy, co korzystnie wpłynęłoby na ekonomikę procesową zarówno w zakresie czasu postępowania jak i ograniczeniu jego kosztów.
W opracowaniu szczegółowo omówiono m.in. takie kwestie, jak:
- pojęcie interesu prawego,
- relacja interesu prawnego w odniesieniu do innych instytucji tworzących prawo do rzetelnego procesu cywilnego,
- rozróżnienie przesłanek merytorycznych uwzględnienia powództwa oraz przesłanek procesowych jego dopuszczalności w kontekście interesu prawnego,
- przypadki, w których powód posiada interes prawny (lub go nie posiada) w wytaczanym powództwie ‒ w zależności od jego rodzaju.

W książce przedstawiono również propozycje zmian w przepisach, w tym możliwość wprowadzenia ustawowej definicji interesu prawnego oraz modyfikacji przepisów, umożliwiających szybsze rozstrzyganie spraw związanych z brakiem interesu prawnego.
Publikacja jest przeznaczona zarówno dla prawników praktyków ‒ sędziów, adwokatów, radców prawnych i prokuratorów, jak i dla pracowników naukowych zajmujących się procesem cywilnym.

Liczba stron: 288

Rok wydania: 2025

ISBN: 9788383907901

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.