Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik do gry Hex Commander: Fantasy Heroes to zbiór pomocnych wskazówek i porad, dzięki którym będziesz lepiej radził sobie na polu bitwy. Znajdziesz tutaj opisy jednostek, bazy oraz solucję do kampanii.
Zanim zaczniesz grę, warto sprawdzi rozdział z poradami na początek. Gra jest typową turówką, ale ma kilka indywidualnych cech. Znajdziesz tu również kilka porad, które zwrócą Twoją uwagę na to czego NIE robić oraz jak zarobić cenną walutę, jaką są kryształy (gemy).
Pomiędzy misjami rozbudowujesz swój własny zamek (twoja baza), która umożliwia rekrutację nowych jednostek i ulepszanie starych.
W Hex Commander: Fantasy Heroes jest do rozegrania 30 misji kampanii ludzi oraz 17 misji kampanii elfów, gdzie wszystkie mają kilka poziomów trudności. Nasza solucja do Hex Commander zawiera mapy, wskazówki do rozegrania scenariusza za pierwszym razem oraz porady odnośnie rozgrywki na wyższych poziomach.
W poradniku do Hex Commander znajdziesz porady i sekrety, które pomogą Ci przejść grę na 100%. Solucja do kampanii zawiera mapy, na których zaznaczyliśmy wszystkich wrogów, sekrety oraz znajdźki. Opisaliśmy zwoje, gemy i zawarliśmy porady na start.
Hex Commander - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 131
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
ISBN: 978-83-8112-505-5
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1856
Porady na start | Poradnik
Czego nie robić w Hex Commander?
Jak zarabiać kryształy (gemy)?
Opis zamku (twoja baza)
Jak atakować i ustawić obronę?
Percival | Opis Jednostek Imperium
Milicja | Opis Jednostek Imperium
Piechota | Opis Jednostek Imperium
Kusznicy | Opis Jednostek Imperium
Katapulta | Opis Jednostek Imperium
Pikinierzy | Opis jednostki
Mag Bojowy | Opis Jednostek Imperium
Premium | Jednostki
Kawaleria | Opis Jednostek Imperium
Arcaena - bohaterka | Opis jednostek Elfów
Sylvius - bohater | Opis jednostek Elfów
Wojownicy Cienia | Opis jednostek Elfów
Niedźwiedzie | Opis jednostek Elfów
Jednorożce | Opis jednostek Elfów
Zwiadowcy Elfów | Opis jednostek Elfów
Łucznicy Elfów | Opis jednostek Elfów
Balista i Skorpion | Opis jednostek Elfów
Mag Elfów | Opis jednostek Elfów
Kapłanka (Healer) | Opis jednostek Elfów
Elfy (wrogowie) | Opis jednostek wrogich
Krasnoludy | Opis jednostek wrogich
Orkowie i Gobliny | Opis jednostek wrogich
Nieumarli i Golemy | Opis jednostek wrogich
Misja 1 - Złe wieści | Kampania
Misja 2 - Lodowy róg | Kampania
Misja 3 - Oblężenie | Oblężenie
Misja 4 - Wieża Ezerath | Kampania
Misja 5 - Słoneczna brama | Kampania
Misja 6 - Ucieczka | Kampania
Misja 7 - Równina Audin | Kampania
Misja 8 - Valendorf | Kampania
Misja 9 - Twierdza Hayton | Kampania
Misja 10 - Skute Wzgórze | Kampania
Misja 11 - Mroczna Puszcza | Kampania
Misja 12 - Oblężenie Lodowego Rogu | Kampania
Misja 13 - Tir Assin | Kampania
Misja 14 - Enalone | Kampania
Misja 15 - Oblężenie Hayton | Kampania
Misja 16 - Szturm na Rauenborn | Kampania
Misja 17 - Ofensywa na wschodzie | Kampania
Misja 18 - Gor Zubul |Kampania'
Misja 19 - Kerdan | Kampania
Misja 20 - Wzgórze Kerrash | Kampania
Misja 21 - Elfia Granica | Kampania
Misja 22 - Wrota Alvina | Kampania
Misja 23 - Kontratak | Kampania
Misja 24 - Żelazna Pięść | Kampania
Misja 25 - Bazar Dun | Kampania
Misja 26 - Kazad Dir | Kampania
Misja 27 - Forteca Dar - Dar | Kampania
Misja 28 - Wieża Ary | Kampania
Misja 29 - Wieża Światła | Kampania
Misja 30 - Leże Smoka | Kampania
Misja 1 - Początek | Kampania Elfów
Misja 2 - Szafirowy Potok | Kampania Elfów
Misja 3 - Zasadzka nad potokiem | Kampania Elfów
Misja 4 - Skalisty Szlak| Kampania Elfów
Misja 5 - Bitwa o Krąg Druidów | Kampania Elfów
Misja 6 - Obrona Calyril | Kampania Elfów
Misja 7 - Kryjówka Zębatej Czaski | Kampania Elfów
Misja 8 - Zbiegowie | Kampania Elfów
Misja 9 - Zablokowany trakt | Kampania Elfów
Misja 10 -Zduszony Wąwóz | Kampania Elfów
Misja 11 -Bitwa o krąg Wywerny | Kampania Elfów
Misja 12 - Passing the Village | Kampania Elfów
Misja 13 - Crossing the Blockade | Kampania Elfów
Misja 14 - Unexpected Strike | Kampania Elfów
Misja 15 - Persistence | Kampania Elfów
Misja 16 - Mountain Hideout | Kampania Elfów
Misja 17 - Lighting Strikes Twice | Kampania Elfów
Cięty Cieśla | Misja poboczna
Poradnik do gry Hex Commander: Fantasy Heroes to zbiór pomocnych wskazówek i porad, dzięki którym będziesz lepiej radził sobie na polu bitwy. Znajdziesz tutaj opisy jednostek, bazy oraz solucję do kampanii.
Poradnik
początkującego
Zame
k
Jednostk
i
Kampani
a
Zanim zaczniesz grę, warto sprawdzi rozdział z poradami na początek. Gra jest typową turówką, ale ma kilka indywidualnych cech. Znajdziesz tu również kilka porad, które zwrócą Twoją uwagę na to czego NIE robić oraz jak zarobić cenną walutę, jaką są kryształy (gemy).
Porady
na start
Czego
NIE robić w Hex Commander?
Jak
zarabiać gemy?
Pomiędzy misjami rozbudowujesz swój własny zamek (twoja baza), która umożliwia rekrutację nowych jednostek i ulepszanie starych.
Opis
zamku, czyli Twoja baza w Hex Commander
Jak
atakować i ustawić obronę? - porady dot. walki
Dodatkowo, warto zapoznać się z jednostkami, którymi możesz dowodzić.
Perciva
l
Milicj
a
Piechot
a
Kusznic
y
Katapult
a
Pikinierz
y
Kawaleri
a
Mag
Bojowy
W Hex Commander: Fantasy Heroes jest do rozegrania 30 misji, gdzie wszystkie mają kilka poziomów trudności. Nasza solucja do Hex Commander zawiera mapy, wskazówki do rozegrania scenariusza za pierwszym razem oraz porady odnośnie rozgrywki na wyższych poziomach.
Misja
1 - Złe wieści
Misja
2 - Lodowy róg
Misja
3 - Oblężenie
Misja
4 - Wieża Ezerath
Misja
5 - Słoneczna brama
Misja
6 - Ucieczka
Misja
7 - Równina Audin
Misja
8 - Valendorf
Misja
9 - Twierdza Hayton
Misja
10 - Skute Wzgórze
Misja
11 - Mroczna Puszcza
Misja
12 - Oblężenie Lodowego Rogu
Misja
13 - Tir Assin
Misja
14 - Enalone
Misja
15 - Oblężenie Hayton
Misja
16 - Szturm na Rauenborn
Misja
17 - Ofensywa na wschodzie
Misja
18 - Gor Zubul
Misja
19 - Kerdan
Misja
20 - Wzgórze Kerrash
Misja
21 - Elfia Granica
Misja
22 - Wrota Alvina
Misja
23 - Kontratak
Misja
24 - Żelazna Pięść
Misja
25 - Bazar Dun
Misja
26 - Kazad Dir
Misja
27 - Forteca Dar - Dar
Misja
28 - Wieża Ary
Misja
29 - Wieża Światła
Misja
30 Leże Smoka
Mateusz Kozik (www.gry-online.pl)
Hex Commander to gra z gatunku strategii turowych, ale zawiera kilka różnić i wyjątkowych opcji. W tym rozdziale znajdziesz informację i porady, które przydadzą się podczas pierwszych godzin w grze.
Twój bohater
Walcz
z małymi grupami przeciwników
Korzystaj
i ulepszaj teleport w pierwszej kolejności
Brak
strefy kontroli i kontrataku jednostek
Dbaj
o swoje jednostki.
Monety
i kryształy
Zbieraj
skrzynie ze skarbami i rozgrywaj ponownie ukończone misje
W każdej misji będziesz korzystał ze swojego bohatera, który jest najsilniejszą jednostką w twojej armii. Pomiędzy zadaniami możesz ulepszać jego poziom zdrowia oraz ataku i ulepszyć kilka innych umiejętności. Nie bój się wykorzystywać w boju i nie trzymaj go z tyłu, dopóki jego poziom zdrowia nie spadnie niebezpiecznie nisko. Może korzystać z eliksirów, a w późniejszych etapach gry użyje czarów przy wykorzystaniu różnych magicznych zwojów.
Jeśli to możliwe, nawiązuj walkę z małymi oddziałami wroga lub staraj się atakować tylko część armii przeciwnika. Przed ruchem, sprawdzaj zasięg wrogich jednostek. W ten sposób unikniesz kontrataku wrogich jednostek i unikniesz niepotrzebnych strat. Oddziały, które mają mniej niż 2 ludzi, będą zadawać mniejsze obrażenia, więc eliminacja oddziałów powinna być najważniejszym zdaniem dla twoich żołnierzy.
W każdym scenariuszu masz dostęp do teleportu, dzięki któremu możesz sprowadzać jednostki ze swojej bazy na pole bitwy. Warto korzystać z tego ułatwienia, aby wzmocnić swoją armię. W niektórych misjach, cała twoja grupa uderzeniowa będzie składać się tylko z przyzwanych jednostek. Warto najpierw sprawdzić, jakimi oddziałami dysponuje wróg oraz jakie są cele misji. Przy ataku na pozycję wroga warto mieć kawalerię, a podczas obrony ciężką piechotę i jednostki dystansowe. Z tego powodu ulepszanie teleportu za pomocą kryształów, powinno być na pierwszym miejscu.
Inaczej mówiąc, możesz bez problemu poruszać się w sąsiedztwie jednostek wroga i atakować go każdym typem jednostek bez obaw, że będzie kontratakował. W ten sposób jesteś w stanie łatwo zbliżyć się i zniszczyć jednostki wroga. Pamiętaj jednak, że te same zasady dotyczą twojego przeciwnika. Planuj swoje ruchy tak, aby być poza zasięgiem wrogich jednostek na koniec tury, o ile to możliwe. Możesz sprawdzić zasięg przeciwników, jeśli wybierzesz dany oddział.
Na koniec misji, otrzymasz dodatkowe monety, za każdy oddział, który utrzymał się przy życiu. Staraj się trzymać słabe oddziały z tyłu. Mogą się przydać jako wabik lub oddział, który dobije słabego wroga. Zazwyczaj jednak, jednostki z 1 lub 2 ludźmi (oprócz maga, katapulty i kawalerii) nie zdadzą się na zbyt wiele, a mogą dostarczyć tobie dodatkowych funduszy na koniec misji.
To dwie najważniejsze waluty w grze i można je zdobyć w prosty sposób. Za wykonanie każdej misji otrzymasz zazwyczaj około 100 monet (czasem otrzymasz mniej, jeśli długo rozgrywałeś misję) oraz jeden kryształ. Monety służą do zakupy eliksirów, zwojów oraz oddziałów w bazie. Do przywoływania oddziałów w czasie misji, również potrzebujesz monet. Kryształy są niezbędne do stawiania nowych budynków oraz ulepszania portalu, bohatera, jednostek oraz budynków. Jest to waluta dość trudna do zdobycia, dlatego wydawaj je najpierw na odblokowanie nowych budynków, a następnie skup się na ulepszaniu już istniejących struktur. Możesz też zamienić sporą część monet na jeden kryształ w budynku Jubilera lub kupić za prawdziwą gotówkę.
Chociaż poziom trudności wzrasta przy rozgraniu misji na nowym poziomie trudności, warto podjąć się wyzwania. Otrzymasz więcej monet oraz dodatkowy kryształ. W prawie każdej misji są skrzynie do zdobycia. Takie skarby, może zebrać tylko twój bohater. Na skrzynie możesz natrafić przy każdym rozegraniu misji. Zawsze będą w tym samym miejscu z taką samą zawartością, więc możesz zdobyć dodatkowe przedmioty lub monety. Warto to robić w misjach, gdzie możesz uzyskać wyjątkowe zwoje lub eliksiry.
Hex Commander nie jest skomplikowaną grą, ale możesz sam ją sobie utrudnić. Warto unikać kilku rzeczy podczas rozgrywki.
Nie walcz z dużymi grupami wrogów!
Nie ulepszaj tylko jednego oddziału!
Nie zamieniaj kryształów na monety!
Nie zużywaj wszystkich eliksirów/zwojów!
Nie rozgrywaj na początku tych samych plansz na wysokim poziomie trudności
Twoje oddziały nie mają możliwości zablokować ataku i większość jednostek ma podobny poziom zdrowia. Musisz korzystać z przewagi terenu oraz umiejętności twoich jednostek, aby zwyciężyć z wrogiem. Największy błąd to uderzanie na przeciwnika małymi oddziałami, albo uderzanie w sam środek dużej grupy wrogich jednostek.
Na początku gry, warto odblokować nowe typy wojsk i ewentualnie podnieść poziom każdego typu na 1 lub 2 poziom. Szybko przekonasz się, że poleganie tylko na jednym typie wojsk jest nie tylko nieefektywne, ale będzie prowadzić do porażki np. używanie kawalerii podczas oblężenia. Najlepiej mieć duży wybór jednostek do każdej misji i przywołać oddziały, które najlepiej pasują do zadania. Dlatego warto na początku równomiernie ulepszać oddziały, a z czasem sam stwierdzisz, który oddział wymaksować w pierwszej kolejności.
Jest to bardzo cenna waluta w grze. Dzięki niej możesz kupić lub ulepszyć budynki oraz oddziały, co jest niezbędne w dalszej części gry. Opcja zamiany kryształów na dużą ilość jest kusząca, ale na dłuższą metę nieopłacalna. Im większy twój postęp w grze, tym trudniej zdobyć kryształy. Gra staje się coraz trudniejsza, a przechodzenie ponownie tych samych misji również stawia przed tobą nowe wyzwania. Poza tym, monety można łatwo zdobyć i po wykupieniu oddziałów, będziesz płacił małe sumy za ich przyzwanie na pole walki.
Leczenie bohatera za każdym razem kiedy otrzyma obrażenia, może kusić. Podobnie jak niszczenie wrogów za pomocą potężnych zwojów. Jednak warto zostawić sobie te udogodnienia na jakąś trudną misję, ale sytuację gdzie mogą zaważyć na zwycięstwie. Warto zbierać przedmioty ze skrzyń, a po wykupieniu oddziałów, dokupić zapas eliksirów lub zwojów. Choć jest opcja sprzedaży tych przedmiotów, lepiej zostawić sobie je na później. Nie zaczynaj gry od ulepszania budynku od eliksirów i zwojów. Kryształy możesz lepiej spożytkować, a ich koszt w monetach staje się coraz większy. Z czasem sam przekonasz się, że używanie tych przedmiotów w niektórych krytycznych momentach nie raz z uratuje twoją armię.
Każda misja na poziomie wyższym niż normalny, jest dużym wyzwaniem. Zwłaszcza na początku, kiedy nie posiadasz silnej i zróżnicowanej armii. Gdy rozpoczniesz grę, warto wykonywać misję na normalnym poziomie trudności i powoli rozwijać swoją bazę. Kiedy trafisz na scenariusz, na którym się zatniesz, wróć do poprzednich misji. Zazwyczaj do tego momentu rozwiniesz swoje wojsko do poziomu, dzięki któremu będziesz w stanie pokonać większe armię wroga. Na trudniejszych poziomach umiejscowienie wojsk przeciwnika się nie zmienia, ale wzrasta liczba oddziałów i poziom doświadczenia.
Kryształy to najważniejsza waluta w grze. Bez niej nie rozwiniesz swoich oddziałów lub bohatera, nie odblokujesz nowych budynków ani nowych jednostek. Na szczęście, gra oferuje wiele sposobów na zdobycie kryształów. Pamiętaj, zanim wydasz kryształy, dobrze przemyśl swój wydatek, ponieważ nie można cofnąć transakcji
Przechodzenie misji
. Za każdą ukończoną misję w trybie kampanii otrzymasz jeden kryształ (i trochę monet). Na początku to najlepszy i najszybszy sposób zdobycia kryształów i monet.
Ponowne przechodzenie misji
. Gra oferuję możliwość rozegrania tego samego scenariusza na zwiększonym poziomie trudności. Za ukończenie misji na poziomie średnim i trudnym, otrzymasz jeden kryształ i większe ilości monet.
Umiejscowienie i kierunki ataku wroga się nie zmieniają, choć wzrasta liczebność i jakość jednostek
. Warto najpierw przechodzić misję na wyższych poziomach trudności, gdy zaczniesz mieć problemy w późniejszych misjach kampanii.
Jubiler
. Jest to specjalny budynek, który pozwala zamienić twoje monety na kryształy i odwrotnie. Jeśli masz nadmiar monet lub wykonujesz misję na bardzo trudnym poziomie (za który dostajesz tylko monety), może to być stałe źródło przychodu kryształów, choć bardzo czasochłonne.
Imperialny Market
. Czyli sklep gry, gdzie możesz dokupić kryształy za prawdziwe pieniądze. Jeśli już zamieszasz skorzystać z tego ostatecznego rozwiązania, warto wybrać dwa specjalne ulepszenia, który są dostępne tylko w tym sklepie.
Zamek to miejsce, do którego trafiasz po ukończeniu każdej misji. Za każdym razem twoje oddziały i bohater zostaną uleczone, a straty w ludziach będą uzupełnione. Jest to jedyne miejsce, w którym możesz spożytkować kryształy oraz wydać monety (choć te przydadzą się do przywoływania oddziałów na pole bitwy). W zamku są trzy kategorie budynków.{TOC H3}
Obiekty rekrutacyjne. Po wykupieniu danego obiektu, zyskasz możliwość rekrutacji nowych oddziałów. Każdy budynek oddaje do twojej dyspozycji jeden nowy typ wojsk. Niektóre budynki potrzebują wykupienia innej struktury. Na przykład, aby wybudować Wieże Magów, musisz najpierw posiadać Gildię Magów. Pod nazwą każdego budynku widzisz poziom budynku w postaci gwiazdek (wykupione ulepszenia dla oddziałów za kryształy) oraz ilość zrekrutowanych oddziałów (niebieska postać). Warto wykupić wszystkie struktury na początku gry.
Budynki specjalne. Teleport (transport jednostek na pole bitwy), Gildia Magów (sklep ze zwojami), Gildia Alchemików (sklep z eliksirami) oraz Komnata Treningowa (ulepszenia bohatera). Każda z tych struktur, zwiera inne możliwości. Niektóre warto kupić i ulepszyć jak najszybciej (teleport), a z innymi możesz się wstrzymać (gildia alchemików).
Budynki handlowe. Jubiler oferuje możliwość zamiany kryształów na monety i odwrotnie, natomiast Imperialny Market to sklep z kryształami za prawdziwe pieniądze. Te struktury są od początku gry i nie można ich ulepszać.
Sugerowana kolejność ulepszania budynków jest następująca:
Teleport