Hex Commander - poradnik do gry - Mateusz "mkozik" Kozik - ebook

Hex Commander - poradnik do gry ebook

Mateusz "mkozik" Kozik

0,0

Opis

Poradnik do gry Hex Commander: Fantasy Heroes to zbiór pomocnych wskazówek i porad, dzięki którym będziesz lepiej radził sobie na polu bitwy. Znajdziesz tutaj opisy jednostek, bazy oraz solucję do kampanii.

Zanim zaczniesz grę, warto sprawdzi rozdział z poradami na początek. Gra jest typową turówką, ale ma kilka indywidualnych cech. Znajdziesz tu również kilka porad, które zwrócą Twoją uwagę na to czego NIE robić oraz jak zarobić cenną walutę, jaką są kryształy (gemy).

Pomiędzy misjami rozbudowujesz swój własny zamek (twoja baza), która umożliwia rekrutację nowych jednostek i ulepszanie starych.

W Hex Commander: Fantasy Heroes jest do rozegrania 30 misji kampanii ludzi oraz 17 misji kampanii elfów, gdzie wszystkie mają kilka poziomów trudności. Nasza solucja do Hex Commander zawiera mapy, wskazówki do rozegrania scenariusza za pierwszym razem oraz porady odnośnie rozgrywki na wyższych poziomach.

W poradniku do Hex Commander znajdziesz porady i sekrety, które pomogą Ci przejść grę na 100%. Solucja do kampanii zawiera mapy, na których zaznaczyliśmy wszystkich wrogów, sekrety oraz znajdźki. Opisaliśmy zwoje, gemy i zawarliśmy porady na start.

Hex Commander - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Czego nie robić w Hex Commander?
  • Katapulta (Kampania)
  • Milicja (Kampania)
  • Piechota (Kampania)
  • Nieumarli i Golemy (Kampania)
  • Wojownicy Cienia (Misja Poboczna)
  • Jak zarabiać kryształy (gemy)? (Kampania)
  • Opis zamku (twoja baza)
  • Sylvius - bohater (Misja Poboczna)
  • Kusznicy (Kampania)

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 131

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0



Hex Commanderporadnik do gry

autor: Mateusz "mkozik" Kozik

Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

ISBN: 978-83-8112-505-5

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1856

[email protected]

Spis treści

Hex Commander - poradnik do gry

Poradnik do gry

Poradnik początkującego

Porady na start | Poradnik

Czego nie robić w Hex Commander?

Jak zarabiać kryształy (gemy)?

Zamek

Opis zamku (twoja baza)

Jak atakować i ustawić obronę?

Jednostki

Imperium (ludzie)

Percival | Opis Jednostek Imperium

Milicja | Opis Jednostek Imperium

Piechota | Opis Jednostek Imperium

Kusznicy | Opis Jednostek Imperium

Katapulta | Opis Jednostek Imperium

Pikinierzy | Opis jednostki

Mag Bojowy | Opis Jednostek Imperium

Premium | Jednostki

Kawaleria | Opis Jednostek Imperium

Elfy

Arcaena - bohaterka | Opis jednostek Elfów

Sylvius - bohater | Opis jednostek Elfów

Wojownicy Cienia | Opis jednostek Elfów

Niedźwiedzie | Opis jednostek Elfów

Jednorożce | Opis jednostek Elfów

Zwiadowcy Elfów | Opis jednostek Elfów

Łucznicy Elfów | Opis jednostek Elfów

Balista i Skorpion | Opis jednostek Elfów

Mag Elfów | Opis jednostek Elfów

Kapłanka (Healer) | Opis jednostek Elfów

Wrogowie

Elfy (wrogowie) | Opis jednostek wrogich

Krasnoludy | Opis jednostek wrogich

Orkowie i Gobliny | Opis jednostek wrogich

Nieumarli i Golemy | Opis jednostek wrogich

Kampania

Misja 1 - Złe wieści | Kampania

Misja 2 - Lodowy róg | Kampania

Misja 3 - Oblężenie | Oblężenie

Misja 4 - Wieża Ezerath | Kampania

Misja 5 - Słoneczna brama | Kampania

Misja 6 - Ucieczka | Kampania

Misja 7 - Równina Audin | Kampania

Misja 8 - Valendorf | Kampania

Misja 9 - Twierdza Hayton | Kampania

Misja 10 - Skute Wzgórze | Kampania

Misja 11 - Mroczna Puszcza | Kampania

Misja 12 - Oblężenie Lodowego Rogu | Kampania

Misja 13 - Tir Assin | Kampania

Misja 14 - Enalone | Kampania

Misja 15 - Oblężenie Hayton | Kampania

Misja 16 - Szturm na Rauenborn | Kampania

Misja 17 - Ofensywa na wschodzie | Kampania

Misja 18 - Gor Zubul |Kampania'

Misja 19 - Kerdan | Kampania

Misja 20 - Wzgórze Kerrash | Kampania

Misja 21 - Elfia Granica | Kampania

Misja 22 - Wrota Alvina | Kampania

Misja 23 - Kontratak | Kampania

Misja 24 - Żelazna Pięść | Kampania

Misja 25 - Bazar Dun | Kampania

Misja 26 - Kazad Dir | Kampania

Misja 27 - Forteca Dar - Dar | Kampania

Misja 28 - Wieża Ary | Kampania

Misja 29 - Wieża Światła | Kampania

Misja 30 - Leże Smoka | Kampania

Kampania Elfów

Misja 1 - Początek | Kampania Elfów

Misja 2 - Szafirowy Potok | Kampania Elfów

Misja 3 - Zasadzka nad potokiem | Kampania Elfów

Misja 4 - Skalisty Szlak| Kampania Elfów

Misja 5 - Bitwa o Krąg Druidów | Kampania Elfów

Misja 6 - Obrona Calyril | Kampania Elfów

Misja 7 - Kryjówka Zębatej Czaski | Kampania Elfów

Misja 8 - Zbiegowie | Kampania Elfów

Misja 9 - Zablokowany trakt | Kampania Elfów

Misja 10 -Zduszony Wąwóz | Kampania Elfów

Misja 11 -Bitwa o krąg Wywerny | Kampania Elfów

Misja 12 - Passing the Village | Kampania Elfów

Misja 13 - Crossing the Blockade | Kampania Elfów

Misja 14 - Unexpected Strike | Kampania Elfów

Misja 15 - Persistence | Kampania Elfów

Misja 16 - Mountain Hideout | Kampania Elfów

Misja 17 - Lighting Strikes Twice | Kampania Elfów

Misja Poboczna

Cięty Cieśla | Misja poboczna

Hex Commander - poradnik do gry

Poradnik do gry Hex Commander: Fantasy Heroes to zbiór pomocnych wskazówek i porad, dzięki którym będziesz lepiej radził sobie na polu bitwy. Znajdziesz tutaj opisy jednostek, bazy oraz solucję do kampanii.

Poradnik

początkującego

Zame

k

Jednostk

i

Kampani

a

Poradnik początkującego

Zanim zaczniesz grę, warto sprawdzi rozdział z poradami na początek. Gra jest typową turówką, ale ma kilka indywidualnych cech. Znajdziesz tu również kilka porad, które zwrócą Twoją uwagę na to czego NIE robić oraz jak zarobić cenną walutę, jaką są kryształy (gemy).

Porady

na start

Czego

NIE robić w Hex Commander?

Jak

zarabiać gemy?

Zamek

Pomiędzy misjami rozbudowujesz swój własny zamek (twoja baza), która umożliwia rekrutację nowych jednostek i ulepszanie starych.

Opis

zamku, czyli Twoja baza w Hex Commander

Jak

atakować i ustawić obronę? - porady dot. walki

Jednostki

Dodatkowo, warto zapoznać się z jednostkami, którymi możesz dowodzić.

Perciva

l

Milicj

a

Piechot

a

Kusznic

y

Katapult

a

Pikinierz

y

Kawaleri

a

Mag

Bojowy

Kampania

W Hex Commander: Fantasy Heroes jest do rozegrania 30 misji, gdzie wszystkie mają kilka poziomów trudności. Nasza solucja do Hex Commander zawiera mapy, wskazówki do rozegrania scenariusza za pierwszym razem oraz porady odnośnie rozgrywki na wyższych poziomach.

Misja

1 - Złe wieści

Misja

2 - Lodowy róg

Misja

3 - Oblężenie

Misja

4 - Wieża Ezerath

Misja

5 - Słoneczna brama

Misja

6 - Ucieczka

Misja

7 - Równina Audin

Misja

8 - Valendorf

Misja

9 - Twierdza Hayton

Misja

10 - Skute Wzgórze

Misja

11 - Mroczna Puszcza

Misja

12 - Oblężenie Lodowego Rogu

Misja

13 - Tir Assin

Misja

14 - Enalone

Misja

15 - Oblężenie Hayton

Misja

16 - Szturm na Rauenborn

Misja

17 - Ofensywa na wschodzie

Misja

18 - Gor Zubul

Misja

19 - Kerdan

Misja

20 - Wzgórze Kerrash

Misja

21 - Elfia Granica

Misja

22 - Wrota Alvina

Misja

23 - Kontratak

Misja

24 - Żelazna Pięść

Misja

25 - Bazar Dun

Misja

26 - Kazad Dir

Misja

27 - Forteca Dar - Dar

Misja

28 - Wieża Ary

Misja

29 - Wieża Światła

Misja

30 Leże Smoka

Mateusz Kozik (www.gry-online.pl)

Poradnik do gry

Poradnik początkującego

Porady na start | Poradnik

Hex Commander to gra z gatunku strategii turowych, ale zawiera kilka różnić i wyjątkowych opcji. W tym rozdziale znajdziesz informację i porady, które przydadzą się podczas pierwszych godzin w grze.

Twój bohater

Walcz

z małymi grupami przeciwników

Korzystaj

i ulepszaj teleport w pierwszej kolejności

Brak

strefy kontroli i kontrataku jednostek

Dbaj

o swoje jednostki.

Monety

i kryształy

Zbieraj

skrzynie ze skarbami i rozgrywaj ponownie ukończone misje

Twój bohater

W każdej misji będziesz korzystał ze swojego bohatera, który jest najsilniejszą jednostką w twojej armii. Pomiędzy zadaniami możesz ulepszać jego poziom zdrowia oraz ataku i ulepszyć kilka innych umiejętności. Nie bój się wykorzystywać w boju i nie trzymaj go z tyłu, dopóki jego poziom zdrowia nie spadnie niebezpiecznie nisko. Może korzystać z eliksirów, a w późniejszych etapach gry użyje czarów przy wykorzystaniu różnych magicznych zwojów.

Walcz z małymi grupami przeciwników

Jeśli to możliwe, nawiązuj walkę z małymi oddziałami wroga lub staraj się atakować tylko część armii przeciwnika. Przed ruchem, sprawdzaj zasięg wrogich jednostek. W ten sposób unikniesz kontrataku wrogich jednostek i unikniesz niepotrzebnych strat. Oddziały, które mają mniej niż 2 ludzi, będą zadawać mniejsze obrażenia, więc eliminacja oddziałów powinna być najważniejszym zdaniem dla twoich żołnierzy.

Korzystaj i ulepszaj teleport w pierwszej kolejności

W każdym scenariuszu masz dostęp do teleportu, dzięki któremu możesz sprowadzać jednostki ze swojej bazy na pole bitwy. Warto korzystać z tego ułatwienia, aby wzmocnić swoją armię. W niektórych misjach, cała twoja grupa uderzeniowa będzie składać się tylko z przyzwanych jednostek. Warto najpierw sprawdzić, jakimi oddziałami dysponuje wróg oraz jakie są cele misji. Przy ataku na pozycję wroga warto mieć kawalerię, a podczas obrony ciężką piechotę i jednostki dystansowe. Z tego powodu ulepszanie teleportu za pomocą kryształów, powinno być na pierwszym miejscu.

Brak strefy kontroli i kontrataku jednostek

Inaczej mówiąc, możesz bez problemu poruszać się w sąsiedztwie jednostek wroga i atakować go każdym typem jednostek bez obaw, że będzie kontratakował. W ten sposób jesteś w stanie łatwo zbliżyć się i zniszczyć jednostki wroga. Pamiętaj jednak, że te same zasady dotyczą twojego przeciwnika. Planuj swoje ruchy tak, aby być poza zasięgiem wrogich jednostek na koniec tury, o ile to możliwe. Możesz sprawdzić zasięg przeciwników, jeśli wybierzesz dany oddział.

Dbaj o swoje jednostki.

Na koniec misji, otrzymasz dodatkowe monety, za każdy oddział, który utrzymał się przy życiu. Staraj się trzymać słabe oddziały z tyłu. Mogą się przydać jako wabik lub oddział, który dobije słabego wroga. Zazwyczaj jednak, jednostki z 1 lub 2 ludźmi (oprócz maga, katapulty i kawalerii) nie zdadzą się na zbyt wiele, a mogą dostarczyć tobie dodatkowych funduszy na koniec misji.

Monety i kryształy

To dwie najważniejsze waluty w grze i można je zdobyć w prosty sposób. Za wykonanie każdej misji otrzymasz zazwyczaj około 100 monet (czasem otrzymasz mniej, jeśli długo rozgrywałeś misję) oraz jeden kryształ. Monety służą do zakupy eliksirów, zwojów oraz oddziałów w bazie. Do przywoływania oddziałów w czasie misji, również potrzebujesz monet. Kryształy są niezbędne do stawiania nowych budynków oraz ulepszania portalu, bohatera, jednostek oraz budynków. Jest to waluta dość trudna do zdobycia, dlatego wydawaj je najpierw na odblokowanie nowych budynków, a następnie skup się na ulepszaniu już istniejących struktur. Możesz też zamienić sporą część monet na jeden kryształ w budynku Jubilera lub kupić za prawdziwą gotówkę.

Zbieraj skrzynie ze skarbami i rozgrywaj ponownie ukończone misje

Chociaż poziom trudności wzrasta przy rozgraniu misji na nowym poziomie trudności, warto podjąć się wyzwania. Otrzymasz więcej monet oraz dodatkowy kryształ. W prawie każdej misji są skrzynie do zdobycia. Takie skarby, może zebrać tylko twój bohater. Na skrzynie możesz natrafić przy każdym rozegraniu misji. Zawsze będą w tym samym miejscu z taką samą zawartością, więc możesz zdobyć dodatkowe przedmioty lub monety. Warto to robić w misjach, gdzie możesz uzyskać wyjątkowe zwoje lub eliksiry.

Czego nie robić w Hex Commander?

Hex Commander nie jest skomplikowaną grą, ale możesz sam ją sobie utrudnić. Warto unikać kilku rzeczy podczas rozgrywki.

Nie walcz z dużymi grupami wrogów!

Nie ulepszaj tylko jednego oddziału!

Nie zamieniaj kryształów na monety!

Nie zużywaj wszystkich eliksirów/zwojów!

Nie rozgrywaj na początku tych samych plansz na wysokim poziomie trudności

Nie walcz z dużymi grupami wrogów!

Oddziały milicji poniosą duże straty. Lepiej było pozostać w lesie lub się wycofać.

Twoje oddziały nie mają możliwości zablokować ataku i większość jednostek ma podobny poziom zdrowia. Musisz korzystać z przewagi terenu oraz umiejętności twoich jednostek, aby zwyciężyć z wrogiem. Największy błąd to uderzanie na przeciwnika małymi oddziałami, albo uderzanie w sam środek dużej grupy wrogich jednostek.

Nie ulepszaj tylko jednego oddziału!

Na początku gry, warto odblokować nowe typy wojsk i ewentualnie podnieść poziom każdego typu na 1 lub 2 poziom. Szybko przekonasz się, że poleganie tylko na jednym typie wojsk jest nie tylko nieefektywne, ale będzie prowadzić do porażki np. używanie kawalerii podczas oblężenia. Najlepiej mieć duży wybór jednostek do każdej misji i przywołać oddziały, które najlepiej pasują do zadania. Dlatego warto na początku równomiernie ulepszać oddziały, a z czasem sam stwierdzisz, który oddział wymaksować w pierwszej kolejności.

Nie zamieniaj kryształów na monety!

Jest to bardzo cenna waluta w grze. Dzięki niej możesz kupić lub ulepszyć budynki oraz oddziały, co jest niezbędne w dalszej części gry. Opcja zamiany kryształów na dużą ilość jest kusząca, ale na dłuższą metę nieopłacalna. Im większy twój postęp w grze, tym trudniej zdobyć kryształy. Gra staje się coraz trudniejsza, a przechodzenie ponownie tych samych misji również stawia przed tobą nowe wyzwania. Poza tym, monety można łatwo zdobyć i po wykupieniu oddziałów, będziesz płacił małe sumy za ich przyzwanie na pole walki.

Nie zużywaj wszystkich eliksirów/zwojów!

W skrzyniach możesz znaleźć pomocne eliksiry lub zwoje. Warto zostawić sobie te przedmioty na odpowiedni moment, niż używać od razu.

Leczenie bohatera za każdym razem kiedy otrzyma obrażenia, może kusić. Podobnie jak niszczenie wrogów za pomocą potężnych zwojów. Jednak warto zostawić sobie te udogodnienia na jakąś trudną misję, ale sytuację gdzie mogą zaważyć na zwycięstwie. Warto zbierać przedmioty ze skrzyń, a po wykupieniu oddziałów, dokupić zapas eliksirów lub zwojów. Choć jest opcja sprzedaży tych przedmiotów, lepiej zostawić sobie je na później. Nie zaczynaj gry od ulepszania budynku od eliksirów i zwojów. Kryształy możesz lepiej spożytkować, a ich koszt w monetach staje się coraz większy. Z czasem sam przekonasz się, że używanie tych przedmiotów w niektórych krytycznych momentach nie raz z uratuje twoją armię.

Nie rozgrywaj na początku tych samych plansz na wysokim poziomie trudności

Każda misja na poziomie wyższym niż normalny, jest dużym wyzwaniem. Zwłaszcza na początku, kiedy nie posiadasz silnej i zróżnicowanej armii. Gdy rozpoczniesz grę, warto wykonywać misję na normalnym poziomie trudności i powoli rozwijać swoją bazę. Kiedy trafisz na scenariusz, na którym się zatniesz, wróć do poprzednich misji. Zazwyczaj do tego momentu rozwiniesz swoje wojsko do poziomu, dzięki któremu będziesz w stanie pokonać większe armię wroga. Na trudniejszych poziomach umiejscowienie wojsk przeciwnika się nie zmienia, ale wzrasta liczba oddziałów i poziom doświadczenia.

Jak zarabiać kryształy (gemy)?

Kryształy to najważniejsza waluta w grze. Bez niej nie rozwiniesz swoich oddziałów lub bohatera, nie odblokujesz nowych budynków ani nowych jednostek. Na szczęście, gra oferuje wiele sposobów na zdobycie kryształów. Pamiętaj, zanim wydasz kryształy, dobrze przemyśl swój wydatek, ponieważ nie można cofnąć transakcji

Przechodzenie misji

. Za każdą ukończoną misję w trybie kampanii otrzymasz jeden kryształ (i trochę monet). Na początku to najlepszy i najszybszy sposób zdobycia kryształów i monet.

Ponowne przechodzenie misji

. Gra oferuję możliwość rozegrania tego samego scenariusza na zwiększonym poziomie trudności. Za ukończenie misji na poziomie średnim i trudnym, otrzymasz jeden kryształ i większe ilości monet.

Umiejscowienie i kierunki ataku wroga się nie zmieniają, choć wzrasta liczebność i jakość jednostek

. Warto najpierw przechodzić misję na wyższych poziomach trudności, gdy zaczniesz mieć problemy w późniejszych misjach kampanii.

Jubiler

. Jest to specjalny budynek, który pozwala zamienić twoje monety na kryształy i odwrotnie. Jeśli masz nadmiar monet lub wykonujesz misję na bardzo trudnym poziomie (za który dostajesz tylko monety), może to być stałe źródło przychodu kryształów, choć bardzo czasochłonne.

Imperialny Market

. Czyli sklep gry, gdzie możesz dokupić kryształy za prawdziwe pieniądze. Jeśli już zamieszasz skorzystać z tego ostatecznego rozwiązania, warto wybrać dwa specjalne ulepszenia, który są dostępne tylko w tym sklepie.

Zamek

Opis zamku (twoja baza)

Zamek to miejsce, do którego trafiasz po ukończeniu każdej misji. Za każdym razem twoje oddziały i bohater zostaną uleczone, a straty w ludziach będą uzupełnione. Jest to jedyne miejsce, w którym możesz spożytkować kryształy oraz wydać monety (choć te przydadzą się do przywoływania oddziałów na pole bitwy). W zamku są trzy kategorie budynków.{TOC H3}

Obiekty rekrutacyjne. Po wykupieniu danego obiektu, zyskasz możliwość rekrutacji nowych oddziałów. Każdy budynek oddaje do twojej dyspozycji jeden nowy typ wojsk. Niektóre budynki potrzebują wykupienia innej struktury. Na przykład, aby wybudować Wieże Magów, musisz najpierw posiadać Gildię Magów. Pod nazwą każdego budynku widzisz poziom budynku w postaci gwiazdek (wykupione ulepszenia dla oddziałów za kryształy) oraz ilość zrekrutowanych oddziałów (niebieska postać). Warto wykupić wszystkie struktury na początku gry.

Budynki specjalne. Teleport (transport jednostek na pole bitwy), Gildia Magów (sklep ze zwojami), Gildia Alchemików (sklep z eliksirami) oraz Komnata Treningowa (ulepszenia bohatera). Każda z tych struktur, zwiera inne możliwości. Niektóre warto kupić i ulepszyć jak najszybciej (teleport), a z innymi możesz się wstrzymać (gildia alchemików).

Budynki handlowe. Jubiler oferuje możliwość zamiany kryształów na monety i odwrotnie, natomiast Imperialny Market to sklep z kryształami za prawdziwe pieniądze. Te struktury są od początku gry i nie można ich ulepszać.

Co ulepszać na początku, a co później?

Sugerowana kolejność ulepszania budynków jest następująca:

Teleport