Hellforces - poradnik do gry - Piotr "Ziuziek" Deja - ebook

Hellforces - poradnik do gry ebook

Piotr "Ziuziek" Deja

0,0

Opis

Poradnik do strzelaniny FPP Hellforces zawiera porady względem używania broni oraz unieszkodliwiania przeciwników oraz dokładny opis przejścia gry, wraz ze wskazaniem nowej broni, kluczy i kart magnetycznych, a nawet ukrytych przedmiotów.

Hellforces - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • [14] Hacksley’s arena cz.2
  • Przeciwnicy
  • Ekwipunek
  • [01] Slum area cz.2
  • [04] Basement of Hackley’s Mansion cz.1
  • [03] Hackley’s park cz.3
  • [03] Hackley’s park cz.2
  • [03] Hackley’s park cz.1
  • [02] Sewers cz.2
  • [02] Sewers cz.1

Informacja o grze

Hellforces to klasyczny FPS, rozgrywający się w iście morderczym tempie. Fabuła ma tu drugorzędne znaczenie, liczy się to co gracz wyczynia za pomocą rozbudowanego arsenału środków zagłady. Zniszczenie będziemy siać wśród kilkunastu typów wrogów, poczynając od zwykłych kultystów, poprzez zombie, na demonicznych istotach z piekła rodem kończąc.

Gra Hellforces, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 99

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


Hellforcesporadnik do gry

autor: Piotr "Ziuziek" Deja

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=423

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Ekwipunek

Przeciwnicy

[01] Slum area cz.1

[01] Slum area cz.2

[01] Slum area cz.3

[02] Sewers cz.1

[02] Sewers cz.2

[03] Hackley's park cz.1

[03] Hackley's park cz.2

[03] Hackley's park cz.3

[04] Basement of Hackley's Mansion cz.1

[04] Basement of Hackley's Mansion cz.2

[05] Catacombs cz.1

[05] Catacombs cz.2

[05] Catacombs cz.3

[05] Catacombs cz.4

[06] Broken Lanterns Street cz.1

[06] Broken Lanterns Street cz.2

[06] Broken Lanterns Street cz.3

[07] Den of the gangsters cz.1

[07] Den of the gangsters cz.2

[07] Den of the gangsters cz.3

[08] Door to a different world cz.1

[08] Door to a different world cz.2

[08] Door to a different world cz.3

[09] Brodman's arena cz.1

[09] Brodman's arena cz.2

[10] Island above the abyss cz.1

[10] Island above the abyss cz.2

[10] Island above the abyss cz.3

[10] Island above the abyss cz.4

[11] Iron city cz.1

[11] Iron city cz.2

[11] Iron city cz.3

[11] Iron city cz.4

[12] Purgatory catacombs cz.1

[12] Purgatory catacombs cz.2

[12] Purgatory catacombs cz.3

[13] Baphomet's lab cz.1

[13] Baphomet's lab cz.2

[14] Hacksley's arena cz.1

[14] Hacksley's arena cz.2

[14] Hacksley's arena cz.3

[15] Path to the temple cz.1

[15] Path to the temple cz.2

[15] Path to the temple cz.3

[16] Maya temple cz.1

[16] Maya temple cz.2

[16] Maya temple cz.3

[17] Ghost city cz.1

[17] Ghost city cz.2

[17] Ghost city cz.3

[18] The way to the mine cz.1

[18] The way to the mine cz.2

[18] The way to the mine cz.3

[18] The way to the mine cz.4

[19] Desolate mine cz.1

[19] Desolate mine cz.2

[19] Desolate mine cz.3

[20] The way to the lab cz.1

[20] The way to the lab cz.2

[21] Guarded territory cz.1

[21] Guarded territory cz.2

[21] Guarded territory cz.3

[22] Patio cz.1

[22] Patio cz.2

[22] Patio cz.3

[22] Patio cz.4

[23] Cole's lab cz.1

[23] Cole's lab cz.2

[24] Soulstealer cz.1

[24] Soulstealer cz.2

[25] Module under construction cz.1

[25] Module under construction cz.2

[25] Module under construction cz.3

[26] In between worlds

[27] Hell cz.1

[27] Hell cz.2

[28] Hell Office cz.1

[28] Hell Office cz.2

[29] Baphomet's chambers cz.1

[29] Baphomet's chambers cz.2

[30] Conference hall

Wstęp

Witam w poradniku do gry Hellforces - strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby produkcji rosyjskiej firmy Buka Entertainment. Poradnik zawiera dokładny opis przejścia gry, wraz ze wskazaniem ukrytych przedmiotów, które w tekście są zaznaczone kolorem brązowym. Wszelkie klucze i karty magnetyczne, które umożliwiają przejście dalej są zaznaczone kolorem zielonym. Nową broń, którą zdobywasz po drodze, wyróżnia w tekście kolor niebieski. Pierwsze dwa działy obejmują porady względem używania broni oraz unieszkodliwiania przeciwników, po nich następuje dokładny opis gry. Życzę przyjemnej lektury.

Ekwipunek

W Hellforces mamy do wyboru kilkanaście rodzajów broni, podzielonych na kilka grup. Postaram się dokładniej tu opisać każdą z grup, abyście wiedzieli, gdzie i w jakiej sytuacji której z broni najlepiej używać. Prócz broni będziesz zbierał także apteczki, podnoszące zdrowie o kilkadziesiąt lub więcej punktów, a także różne pancerze i płytki do niego. Do tego dochodzą ukryte przedmioty, dające specjalne moce. Zacznijmy jednak od uzbrojenia.

Broń bezpośrednia

Są dwie - gazrurka i kij baseballowy. Ten drugi znajdywany jest później i staje się zupełnie bezużyteczny, ponieważ masz już wtedy dostępne inne bronie, znacznie silniejsze. Gazrurki natomiast używaj w pierwszym poziomie, do czasu znalezienia tasaka. Później staje się ona również bezużyteczna.

Broń biała

Również do walki bezpośredniej oczywiście. Nóż, ze względu na siłę, jest zupełnie bezużyteczny. Podobnie maczeta, znajdywana dopiero w połowie gry, kiedy masz inną, znacznie lepszą broń. Jedynie tasak do czegoś się przydaje - możesz go używać na zombie, w dwóch, trzech pierwszych poziomach. Potem również przestaje się go używać.

Pistolety

Zwykły i z tłumikiem (tłumik i tak praktycznie na nic się nie przydaje) - przydają się w pierwszych trzech, czterech poziomach. Potem są znacznie lepsze bronie. Zwykłego pistoletu można używać także do strzelania w przyciski, których normalnie uruchomić nie można. Rewolwer natomiast będzie używany przez całą grę - co prawda jego magazynek mieści tylko sześć nabojów, ale jest celny i silny. Staraj się strzelać w głowę, a jeśli przeciwnik jest daleko, to wystarczy że trafiał będziesz w ciało.

Karabiny

Najczęściej używana broń. Pierwsza z tej grupy broń to strzelba. Idealna na sub-bossów (czyli wszystkich bossów, ale nie na tego głównego) oraz do walki w ciasnych korytarzach. Przeciwnik musi być tylko blisko ciebie, nie dalej niż dwa, trzy metry. Druga broń to pistolet maszynowy - bardzo dobra broń z pojemnym magazynkiem, a dźwięk jej przeładowania jest po prostu uroczy. Używa innej amunicji niż kałasznikow, więc używaj tych dwóch broni naprzemiennie. Będą przez ciebie najczęściej wykorzystywane, właściwie dopiero w ostatnich poziomach lepiej używać silniejszych broni z racji większej wytrzymałości przeciwników. Drugi tryb karabinu to granatnik, przydatny czasami - działa po prostu jak lecąca po paraboli rakieta. Ciężki karabin jest użyteczny tylko na silnych przeciwników, jednak ma pewną wadę - zanim się rozkręci, mija sekunda. Dlatego najpierw musisz wiedzieć, gdzie jest przeciwnik, zacząć strzelać, a dopiero potem wychylić się i poczęstować wroga porcją ołowiu. W sumie znacznie lepszy jest drugi tryb ciężkiego karabinu, lecz zżera więcej amunicji.

Broń wybuchowa

Są dwie - plasma gun oraz wyrzutnia rakiet. Pierwsza broń jest równie silna co rakietnica, lecz nie dość że zajmuje sporo ekranu i trudniej wcelować, to jeszcze dostępna będzie rzadziej, niż rakietnica. Wyrzutnia rakiet natomiast jest o wiele przydatniejsza, choć ładuje się ją dłużej niż działo plazmowe. Idealna na silniejszych przeciwników, szczególnie pod koniec gry. Dobra także na tych wrogów, którzy dzierżą również niebezpieczne bronie - czyli np. rakietnicę lub plasma gun.

Broń snajperska

Jest tylko jedna - karabin laserowy. Przypomina rewolwer, lecz posiada powiększenie (małe, ale zawsze to coś) i całkiem dużą siłę. Najlepszy na oddalonych przeciwników, którzy zanim w ciebie zaczną strzelać będą musieli podbiec. Na innych wrogów raczej go nie używaj.

Granaty

Możesz sobie porzucać, ale raczej nie polecam.

Broń specjalna

Dwie - "Władca Dusz" i "Nemezis". Działają na zasadzie działa plazmowego, tj. podobnie jak i używając tamtej broni musisz uważać by nie zranić siebie. Obie, choć silne, są raczej bezużyteczne. Zostawiam wam eksperymentowanie z nimi.

Specjalne przedmioty

Mają na sobie czerwone koło i są dostępne w ukrytych zazwyczaj miejscach. Mają specjalne efekty - oto lista przedmiotów, przy każdym z nim jest numer poziomu, w którym dany przedmiot można znaleźć oraz efekt, jaki wywołuje (nie we wszystkich poziomach można znaleźć ukryte przedmioty, z większości przedmiotów można korzystać kilka razy, z innych raz, a z innych nieograniczoną ilość czasu):

[01]Trinity sunglasses - działają na zasadzie noktowizora, przeciwnicy są podświetleni, reszta terenu - zielona.

[02]Dracula's teeth - regenerują zdrowie.

[03]Barbie voodoo doll - zadaje siedemdziesiąt punktów obrażeń wszystkim przeciwnikom.

[05]Ludwig's mask - zwiększa dwukrotnie zadawane obrażenia.

[06]Huge silver tape recorder - po prostu gra muzykę.

[07]Pasty with an inscription "Eat me" - sprawia, że stajesz się trzykrotnie mniejszy.

[08]Luke Skywalker's inoperative light saber - nie robi nic.

[10]Harry Potter's broom - zwiększa szybkość poruszania się.

[11]Alien's dental plate - czterokrotnie zwiększa zadawane obrażenia.

[12]Used Aladdin's lamp - sprawia, że na krótki okres czasu masz nieograniczoną ilość amunicji.

[13]Mummy Tutankamen fragment - zatrzymuje czas na dziesięć sekund.

[15]Beethoven's collar - odnawia pancerz do dwustu jednostek.

[18]Inca idol with an engraving "To dear Cortes from his admirers impressed by his art" - całkowicie odnawia zdrowie i pancerz.

[19]Old red baseball cap - czyni cię niewidzialnym

[21]T-shirt with an inscription "Full Metal Jacket" - daje ci czterysta jednostek pancerza.

[22]Case with an inscription "Radioactive" - daje ci czterysta jednostek zdrowia.

[23]Sherlock Holmes' pipe - przeciwnicy poruszają się dwukrotnie wolniej.

[27]One-legged tin soldier - daje dodatkową ochronę.

[29]Spurge-flax tincture - czyni cię czasowo niezniszczalnym.

Przeciwnicy

Podobnie jak i uzbrojenie, przeciwników można podzielić na kilka grup. Na każdą z grup należy stosować inne taktyki.

Zombie

Spotykana przez kilka pierwszych poziomów grupa, później już bardzo rzadko. Najlepiej używać tasaka naprzemiennie z pistoletem. W sumie to można także w ogóle ich nie zabijać, a po prostu ich omijać. Jeśli jednak chcesz walczyć, i to bezpośrednio, to musisz wyczuwać momenty, kiedy zombie zamierza uderzyć. Ty najpierw wciskaj przycisk myszki odpowiedzialny za atak, a dopiero potem szybko się zbliżaj. Cios powinien dosięgnąć przeciwnika, po czym jak najszybciej się oddal. Oczywiście nie musisz stosować tej sztuczki, jeśli będziesz używał jakiejkolwiek broni palnej. Najlepiej celować przeciwnikom w głowy. Uważaj, by trupy nie otoczyły cię, nie pozostawiając żadnej drogi ucieczki.

Ludzie, Obcy, Wampiry, Demony

Wszyscy są podobni, tylko demony są bardziej wytrzymalsze od pozostałych. Różnią się jedynie bronią, jaką posiadają. Najmniej groźni są ci z pistoletami, średnio groźni z karabinami, a najgroźniejsi mają przy sobie Plasma Guny, rakietnice lub strzelają energią. Przeciwnicy są całkiem celni, więc musisz uważać. Przede wszystkim wykorzystuj otoczenie, by ukrywać się i móc spokojnie strzelać w przeciwników. Dobre są również ataki z zaskoczenia, wtedy przeciwnik nie będzie miał nawet szansy strzelić w ciebie. Nie wahaj się używać rakietnicy na przeciwników z niebezpieczną bronią, jednak tracenie rakiet na wrogów z karabinami czy pistoletami nie jest konieczne. Używając broni palnej staraj się celować w głowy przeciwników.

Inne

Są też inni przeciwnicy. Szczury giną od jednego ciosu, lecz musisz najpierw kucnąć, wyjąć broń bezpośrednią i dopiero potem uderzyć. Podobne do psów stwory nie są niebezpieczne, ponieważ zdążysz je zabić, zanim do ciebie dojdą. Podobnie ma się sprawa z fioletowymi i niebieskimi olbrzymami, choć ci poruszają się nieco szybciej - najlepiej więc strzelaj ile się da, wycofując się, a gdy dystans pomiędzy tobą a wrogiem będzie zbyt mały - odwróć się i uciekaj. Potem znów odwróć się i strzelaj, w czasie gdy przeciwnik będzie się zbliżał. W świecie obcych latające roboty strzelają z czegoś podobnego do twoich karabinów, jednak dwie rakiety lub celna seria (najlepiej z daleka) spokojnie wystarczą. Ta sama taktyka pasuje do latających obcych atakujących prądem, lecz broń tych ostatnich jest o wiele bardziej niebezpieczne. Dlatego najlepiej eliminować ich z odległości.

[01] Slum area cz.1

Grę zaczynasz z jedną bronią - gazrurką. Znajdujesz się w miejscu widocznym na lewym obrazku. Podejdź do ciała policjanta, które widać na obrazku prawym. Podniesiesz nową broń - pistolet Walther P99la.

Po chwili przyjdzie tu palący się zombie (lewy obrazek), lecz wystarczy jeden cios, by padł. Potem zabij kolejnego zombiego, którego widać na prawym obrazku.

Idź w lewo. Tutaj czeka na ciebie para przeciwników - używaj pistoletu lub gazrurki (lewy obrazek). Idź do końca ulicy i zabierz widoczne na prawym obrazku apteczki oraz zbroję.

Potem podążaj wzdłuż metalowych barier widocznych na lewym obrazku. Skręć w lewo, zauważysz walkę policjantów i zombich. Nie warto się w nią wdawać, ponieważ policjanci ciebie również będą atakować (prawy obrazek).

Po prostu czekaj na finał walki, jednocześnie odganiając się od psów (lewy obrazek) i zombich, którzy mogą do ciebie przyjść (prawy obrazek).

Potem zacznij oczyszczać to miejsce z umarlaków. Wykończ tych zombich, którzy przeżyli starcie z policjantami (lewy obrazek), uważaj jednocześnie na plecy - z drugiej strony może wyjść jakiś zombie (prawy obrazek).

[01] Slum area cz.2

Wejdź do naczepy, załatw zombiego i pozbieraj ekwipunek znajdujący się na jej końcu. Potem idź tam, gdzie była walka policjantów z zombie i zbierz amunicję oraz apteczki (prawy obrazek). Po zebraniu wszystkiego co się da...

... idź w