Hearts of Iron III - poradnik do gry - Mikołaj "Tym3k" Tymiński - ebook
Opis

Poradnik do gry Hearts of Iron III przedstawia najważniejsze i zarazem kluczowe elementy gry związane m.in. z pierwszymi krokami i wyborem państwa. Zawarto tu także zbiór cennych rad oraz wskazówek.

Hearts of Iron III - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Polska (Porady szczegółowe)
  • Niemcy (Porady szczegółowe)
  • Wybór państwa (Początek)
  • Porady ogólne
  • Planowanie (Początek)
  • Statystyki z roku 1936
  • Bogactwa świata (Prowincje)
  • Polityka
  • Francja (Porady szczegółowe)
  • Włochy (Porady szczegółowe)

Informacja o grze

Kolejna odsłona popularnej serii złożonych strategii turowych, tematycznie nawiązujących do II Wojny Światowej. Tym razem zmagania prowadzimy na ogromnej mapie świata, podzielonej na około 10000 prowincji.

Gra Hearts of Iron III, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB

Liczba stron: 34


Hearts of Iron IIIporadnik do gry

autor: Mikołaj "Tym3k" Tymiński

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=912

kontakt@gry-online.pl

Spis treści

Wprowadzenie

Początek

Wybór państwa

Planowanie

Statystyki z roku 1936

Prowincje

Bogactwa świata

Bogactwa Europy

Porady ogólne

Porady szczegółowe

Wstęp

Wielka Brytania

Niemcy

Francja

Włochy

Polska

Polityka

Dyplomacja

Wprowadzenie

Najnowsza gra produkcji Paradox Interactive pt. Hearts of Iron III, tak jak i jej poprzednie części, jest skomplikowana i bardzo rozbudowana. Chyba nie przesadzę, jeśli dodam, że wykorzystując wszystkie dostępne opcje (kombinacje) możemy dojść do końca tej gry przemierzając tysiące, jeśli nie więcej, dostępnych dróg. Niniejszy poradnik skierowany jest głównie do graczy początkujących, zainteresowanych ową pozycją, lecz mogących mieć z rozgrywką pewne trudności. Mimo wszystko gracze średniozaawansowani także powinni tu znaleźć coś co pomoże im w ich kolejnych podbojach.

Oprócz przedstawienia najważniejszych i zarazem kluczowych elementów gry związanych m.in. z pierwszymi krokami, wyborem państwa, zawarłem tu także zbiór cennych rad oraz wskazówek. Niemniej jednak zupełni nowicjusze w świecie Hearts of Iron powinni najpierw zapoznać się z wbudowanym w grę samouczkiem. W przejrzysty sposób zapoznaje on nas m.in. z interfejsem, wyjaśnia co znaczą poszczególne ikonki i opcje oraz opowiada o zasadach rządzących Hearts of Iron III. Poradnik pisałem, bazując na angielskiej wersji językowej gry oznaczonej numerkiem 1.1b.

Mikołaj "Tym3k" Tymiński

Początek

Wybór państwa

Grę możemy zacząć od początku czyli od 1 stycznia 1936 roku lub od jednej z późniejszych dat. Po podjęciu decyzji, która z opcji odpowiada nam najbardziej, staniemy przed wyborem naszego państwa. Hearts of Iron III oferuje graczowi w tym zakresie trudny wybór, ponieważ mamy tu do dyspozycji prawie wszystkie, jeśli nie wszystkie państwa świata z ówczesnych czasów. Pisząc ten poradnik, wybierając kraj jakim miałem rządzić, brałem pod uwagę jedynie te duże położone na kontynencie europejskim. Czemu? Przede wszystkim dlatego, że to w środku Europy wybuchła II wojna światowa. Rozgrywka jest znacznie bardziej interesująca, gdy znajdujemy się, jeśli nie w sercu konfliktu, to przynajmniej tuż obok. Ponadto, panując nad dużym obszarem mamy na początku więcej możliwości działania i rozwoju, a nieprzyjacielowi podbicie nas powinno zająć trochę czasu. Mało tego, niewielkie państwa dysponują na początku bardzo małą liczbą ludzi (przyszłych żołnierzy) w porównaniu do tych większych. Uważam jednak, że da się grać każdym krajem - niezależnie od jego wielkości. Niektórymi gra się niezwykle ciężko i wolno, ale gdy nabierzecie więcej doświadczenia nic nie stoi na przeszkodzie by spróbować rozgrywki wszystkimi.

Mapa Europy z 1 stycznia 1936 roku.

W związku z powyższym przygodę z grą proponuję rozpocząć obejmując rządy jednego z poniższych państw:

Wielka Brytania

Niemcy

Francja

Włochy

Należy również pamiętać, aby nie przesadzić w drugą stronę. Granie ogromnymi państwami takimi jak Związek Radziecki (i Stany Zjednoczone) także nie jest dość łatwe i przejrzyste - przynajmniej dla początkującego. Niezwykle trudno zabezpieczyć całą granicę ZSRR. Na dobitkę, równie trudno, jeśli nie trudniej, jest utrzymać stabilność tak wielkiego terenu. Bunty, rozmaite rewolty niszczą nasz przemysł - mają one ujemny wpływ na IC (Industry Capacity) czyli tzw. pojemność, zdolność przepustową przemysłu.

Jeśli czujemy się wielkimi patriotami możemy zacząć grać Polską, chociaż odradzam to początkującym. Nasza Rzeczpospolita znajduje się, jak zawsze, w złym położeniu geopolitycznym i ma stosunkowo słabo rozwinięty przemysł. Oczywiście, da się to zmienić, ale moim zdaniem gra II Rzeczypospolitą wymaga więcej doświadczenia - przede wszystkim doskonałego planowania.

Planowanie

Jeszcze